Alexsdc
Advanced Bodybuilder
- Waardering
- 791
- Lengte
- 1m88
- Massa
- 96kg
- Vetpercentage
- 14%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Het is de bedoeling dat je in ketose belandt, dan weet je dat je lichaam zijn brandstoffen haalt uit de vetten in je lichaam en niet de koolhydraten.
Je hebt hier plasstrips voor, die krijgen een bepaalde kleur als je het in je plas houdt en zo kan je zien of je ketose behaald hebt.

True that. Dank voor de lieve woorden @Furryx94
Lief berichtje @Bubs. Doet me goed!
True that! We gaan maandag gewoon doorknallen op het nieuwe schema. Ik kijk er ergens ook wel naar uit, omdat ik benieuwd ben naar wat het me gaat brengen!
Ik heb een schema gekregen, dus kcal tel ik sowieso niet, maar ik moet me wel aan het schema houden. We cutten namelijk nog even verder!
Ik neem twee keer per dag 5 gram psyllium vezels, dus ik hoop dat het met die obstipatie wel gaat meevallen. En anders meer kakvoer vreten hahaha.
Thanks voor de input @Alexsdc. Kun je me wat meer vertellen over die zeikstrips?
Als ik op schema zit en me daaraan houd, heb ik helemaal geen carb cravings eigenlijk. Hooguit af en toe zin in iets lekkers, maar verder eigenlijk niet. Op high carb days had ik bv ook vaak moeite om alles op te eten.
Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voor ik in ketose kom. Ik heb veel verschillende ervaringen gelezen.
Thanks @Kakelkipje
We gaan het zien!
Ik zou zeggen; blijf mijn logje volgen, want ik ga jullie op de hoogte houden.
Je hebt helemaal gelijk hoor.We gaan nu gewoon doorknallen, verdorie. Het gezeur is voorbij.
d'awww. how very sweet
Echt he. Het voelt echt goed, zoveel support van jullie allemaal.
Hier ben ik weer!
UPDATE
Hier is Annie weer eventjes! Ik wil allereerst even zeggen dat ik echt overweldigd ben door alle lieve reacties en karmaberichtjes. Het voelt alsof ik een hele familie heb die voor me klaarstaat, ook nu het eventjes kut gaat.Duizendmaal dank aan ieder die zich de tijd heeft genomen. I really do feel appreciated.
Ik heb de afgelopen week wel mijn krachttraining gedaan, maar ik heb niet elke keer even braaf mijn cardio gedaan. Ik heb er zo'n 3 cardiosessies op zitten ipv de standaard 5. Ook heb ik een beetje yolo met mijn eten gedaan. Daar was ik wel even aan toe en dat ging eigenlijk best goed. Ik heb me niet de hele dag met alleen maar rotzooi zitten volgooien, maar wilde nog eventjes van het leven genieten voor ik for the real in het diepe spring met het keto dieet.
Want zodra ik daaraan begin, wil ik natuurlijk zo weinig mogelijk cheaten om in ketose te kunnen blijven. Een keer per maand houd ik een refeed dag waarop ik gewoon even mag eten waar ik zin in heb. Dat zal naar verwachting niet per definitie rotzooi worden, maar gewoon dingen die ik mis. Denk aan noedels of broodjes, etc.
Ik heb een schema gekregen waarvan ik denk dat ik het best te doen is, aangezien ik niet omlaag ben gegaan in kcal. Het zal vooral even wennen zijn dat ik relatief kleine porties eet en een stuk minder groente en echte koolhydraatbronnen.
Verder dus netjes getraind en toch nog een aantal doelen weten te behalen, namelijk:
Bench Press 4x6x37,5kg
Deadlift 4x6x80kg (vorige week 5x3x85kg)
Wel liggen klooien met squats afgelopen week, want ik was kapotmoe en ik had verkeerde schoenen aan. Wel leuk om te weten dat ik de diepte er nu ook op kutschoenen in heb zitten, maar ik miste het evenwicht een beetje. 5x3x60kg it was dus.
Maandag begint het festijn dus. Vol goede moed, want deze paar dagen hebben me best veel goed gedaan. Misschien dat dit wel de oplossing is. En anders, tja; dan zoeken we gewoon verder. Ooit komt het wel goed. We knallen gewoon door. Hopelijk verlies ik niet al te veel kracht, maar dat zien we vanzelf. Nummer 1 prioriteit blijft vooralsnog cutten, dus als ik kracht verlies, tja. Dan is dat een nadelige bijwerking en dat komt op den duur vast wel weer terug.
Verder effe een aantal picca's om te laten zien dat ik alive and kicking ben en nog in de sportschool ben te vinden, inclusief rode kop van het deadliften.
![]()
![]()
![]()
Lieve groetjes van de Annie.![]()
Ik heb ze gevonden, dankjewel! Even kijken of ik ze vandaag nog kan bestellen, zodat ik ze deze week in huis heb. Hoe lang duurde het bij jou voor je in ketose zat?Het is de bedoeling dat je in ketose belandt, dan weet je dat je lichaam zijn brandstoffen haalt uit de vetten in je lichaam en niet de koolhydraten.
Je hebt hier plasstrips voor, die krijgen een bepaalde kleur als je het in je plas houdt en zo kan je zien of je ketose behaald hebt.
Dankje, Bosco!Mooi om te lezen annie.....je zal je de eerste paar dgn wel brak (hoofdpijn) voelen onderweg naar ketose.....
Ik hoop dat je doorzet....wellicht hebben je darmen er ook wel baat bij...we gaan het zien
"Winners never quit....and quiters never win" plak die maar op de koelkast
Succes!!
Ja, dat verwacht ik ook. Ik heb tot dusver nog nergens last van, wat natuurlijk niet heel gek is. In mijn carb cycle schema had ik 2 low carb dagen achter elkaar en dat trok ik meestal prima. Ik schat dat de moeilijkheden rond dag 3/4 zullen komen. Thanks, Pizzaaaatje.Fijn dat je je goed voelt! Veel succes met je nieuwe voedingsschema![]()

Jep, ik ben vandaag begonnen vol goede moed.Nice om een update van je te lezen. Je klinkt erg positief, dat is al de helft van het werk, zeg maar
Met jouw wil en doorzettingsvermogen kom je er zeker wel. Topper!

PDS was eigenlijk best onder controle, zeker tijdens mijn vakantie (zal vaak dus ook wel stressgerelateerd zijn). En dat terwijl ik toch een aantal dagen YOLO heb gedaan met mijn eten.Echt top te horen dat je je goed voelt nu! Is de pds nu ook wat afgezakt? En de vakantie heeft ook wat rust gebracht?
You go girly! Het zal vast en zeker zijn vruchten afwerpen gezien je dedication!![]()

Hehhee, thanks voor de tips @Bert. Portobello pizza klinkt zo slecht nog niet.Gaat helemaal goed komen. Als je eenmaal gewend bent, kan een ketogeen dieet best fijn zijn. (Constant energieniveau enzo, goeie nachtrust.)
Je moet maar eens googlen op 'keto almond bun' of 'keto burger´ of ´keto portobello pizza´ voor wat goeie recepten; dan krijg je dit soort dingen:
https://cavemanketo.com/portobello-pizza/
http://cavemanketo.com/faux-bread-quest-holy-grail-almond-buns/
https://www.lowcarbmaven.com/portobello-mushroom-burgers-keto-lowcarb/
Sowieso alles met kaas is tha bombbbb!Ik heb op verschillende websites gelezen dat zowel een langdurig keto-dieet als een ketodieet waarbij zo nu en dan aan een zogenaamde refeed wordt gedaan heel nuttig zijn. Ik ben niet van plan dit wekelijks te doen, maar wil wel over 1,5 maand even weer een dagje kunnen eten wat ik wil. Het dieet op zich is al streng genoeg, dus ik wil me wel zo nu en dan nog iets gunnen.Je bent back in action! Goed zeg. Waarom ga je een keer per maand uit ketose? Dan heb je daarna toch weer opnieuw de eerste 2-5 dagen keto-griep? Of wordt dat minder als je vaker in/uit ketose gaat? Ik ben heel benieuwd hoe het gaat. Following,![]()

Hoe lang heb je aan een stuk door geketood dan? Ik las op verschillende websites (met wetenschappelijk onderbouwde argumenten) dat een refeed best nuttig kan zijn voor je dieet, ook al duurt het dan weer even voor je in ketose komt.ja idd dat hoeft niet natuurlijk....kost je idd weer een dag of 3...ik had het ook niet gedaan ...misschien een reden voor je darmen??

Thanks sweet @SaikNogmaals, laat je niet te gek maken... je progressie is duidelijk zichtbaar en het zal niet altijd even hard gaan. Hoe je nu consistent bezig bent en tijdig aanpassingen maakt in je voeding of activiteit kan alleen maar leiden naar de shape die jij voor ogen hebt. Zeker met dat baasje naast je gaat dat helemaal goed komen. Leuk dat het in ieder geval een positief effect heeft op je mindset, that’s all you need!
. 

Ik had in het begin wat hoofdpijn maar das een normale reaktie...........ongeveer een week later kreeg ik last van obstipatie....en ben toen standaard zemelen erbij gaan gebruiken..ik poepte konijnekeutels haha....niet verkeerd om die ellende voor te blijven en kijken hoe je 1e ontlasting eruit ziet...en dan je zemelen inname aanpassen...verder geen problemen gehad....focus op je verhoogde Kh inname als je sport voor de broodnodige energie....de kunst is om dan nog in ketose te blijven...die balans moet je zoeken..dat is gewoon persoonlijk..ik denk dat je darmen er wel baat bij hebben..ik duim voor je AnnieVanaf wanneer traden de klachten bij je op en vanaf wanneer had je er geen last meer van?

Hoe lang heb je aan een stuk door geketood dan? Ik las op verschillende websites (met wetenschappelijk onderbouwde argumenten) dat een refeed best nuttig kan zijn voor je dieet, ook al duurt het dan weer even voor je in ketose komt.
Heb je toen ook nog je kcalinname bij gehouden? Lijkt mij iig heel fijn als je niets hoeft te tellen, alleen om die reden wil ik misschien ooit een poging wagen.Een paar mndn ..ik denk 2 of 3...en was toen op mn streefgewicht....gewoon kijken hoe je erbij voelt...je hebt het spelletje om in ketose te geraken snel door ..zeker ook handig om een voedingslogje dagelijks bij te houden voor je zelf ...later heb je alles wel in je hoofd zitten
Nee geen Kcal maar Kh dat is wat telt (om in ketose te blijven)...zorg dat je tussen de 50-100 blijft...liever zo hoog mogelijk natuurlijk voor je energie-level.....is ook erg persoonlijk natuurlijk...ja idd dat is zeker een heel gemak!!Heb je toen ook nog je kcalinname bij gehouden? Lijkt mij iig heel fijn als je niets hoeft te tellen, alleen om die reden wil ik misschien ooit een poging wagen.