- Waardering
- 22.485
Herinner me als beter dan dit...Hoe kun je met 40kg in je broek kakken? Weer een held verloren![]()
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Herinner me als beter dan dit...Hoe kun je met 40kg in je broek kakken? Weer een held verloren![]()
Iets te vieren of gewoon zomaar, omdat het kan?Een beetje wel zeker, dit weekend een leuk etentje gepland.
Zal wel 5 gangen en 5 flessen worden...

Een mede foodie en z'n vrouwtje komen iets eten.Iets te vieren of gewoon zomaar, omdat het kan?
Geniet ervan iig!![]()
Huh? Jij staat in voor de wijnen? Dat is verrassend...Een mede foodie en z'n vrouwtje komen iets eten.
Hij maakt enkele hapjes, ik doe hoofdgerecht en al de bijpassende wijnen. Desserts zijn de klassiekers, ijs en chocoladetaart...
Uiteraard.Huh? Jij staat in voor de wijnen? Dat is verrassend...
Al enig idee wat je je gasten gaat schenken?
De dame des huizes wilt geen wild...Riesling
Pompoen
Ijs en taart... say no more!
Wellicht een goed idee om je menu eerst eens te proefdraaien? De goedheid zelve dat ik ben, wil ik me wel opofferen...
J/k, voor het hoofgerecht zou je ook kunnen opteren voor een stukje wild. Ook erg lekker met pompoen erbij.
Ze is geen fan van wild?
Dit is inderdaad de mooiste periode van het jaar wat dat betreft.
Excuus, had pompoen gelezen als onderdeel van de main dish.
Nvm, wat het ook wordt, ben er zeker van dat het top gaat worden!
Niets!
Everzwijn kan leverig smaken. Dus dat kan ik snappen. Maar een hertenbiefstuk zit geen typische "wild" smaak aan.Niets!
Toen we ons 1 jaar samen vierden met een weekendje zee.
Eens zonder iets te zeggen haar everzwijn ragout laten eten. Wist wel dat ze het niet at uit principe maar dacht ah kan geen kwaad voor een keertje.
Ze vroeg wat is het om te eten?
Stoofvlees schatje!
Nou die smaakt vreemd.
Zal vast het everzwijn zijn.
En toen was het even een ongemakkelijke situatie.

Mmm.. Menuutje en bijhorende wijnen klinken heerlijk.
Ik zou het nu al op krijgen.
Geniet ervan!
Everzwijn kan leverig smaken. Dus dat kan ik snappen. Maar een hertenbiefstuk zit geen typische "wild" smaak aan.
En anders een tam konijnenboutje![]()
Everzwijn kan leverig smaken. Dus dat kan ik snappen. Maar een hertenbiefstuk zit geen typische "wild" smaak aan.
En anders een tam konijnenboutje![]()

Oh hou op hoor. Word al opgewonden als ik eraan denk.Uiteraard.
Had graag begonnen met een Magnum fles riesling-muller thurgau, een muscadet of een goede gamay, rood zoet bij de taart, wss type Banyuls dus Grenache en denk een zoete Riesling bij de ijsjes.
Maar de Magnum zal niet meer doorgaan.
Want er moet iemand bob zijn.
Zal dat ongemerkt wel vervangen door twee 75cl flessen...
Starters,
* chutney van pompoen met foie gras.
*Pompoen risotto
Hoofd
*Fris stoofpotje kip.
Zal zwartpoot of val dieu zijn.
* Ijsje
* Taartje
hangt er wel een beetje vanaf of het echt wild is, of gekweekt hert. Het heeft wel wildsmaak maar niet zo enorm sterk als je 'tam' hert hebt.
Ik vind het allemaal lekker trouwens, tamme eend, hert. Ik heb ook eens rendier gegeten en eland, echt heerlijk! Maar kangoeroe, krokodil, struisvogel, slang, allemaal goed te doen, mits goed klaargemaakt.
Enneh, principes rondom wild; ik denk altijd dat wild een beter leven heeft gehad en een snel en schoon einde heeft gehad. Ik heb zelf meer problemen met varkens uit de bio-industrie en plofkip wat dat betreft...
Wacht maar tot je de foto's zal zijn!Oh hou op hoor. Word al opgewonden als ik eraan denk.
Erg lekker, maar foie gras.Uiteraard.
Had graag begonnen met een Magnum fles riesling-muller thurgau, een muscadet of een goede gamay, rood zoet bij de taart, wss type Banyuls dus Grenache en denk een zoete Riesling bij de ijsjes.
Maar de Magnum zal niet meer doorgaan.
Want er moet iemand bob zijn.
Zal dat ongemerkt wel vervangen door twee 75cl flessen...
Starters,
* chutney van pompoen met foie gras.
*Pompoen risotto
Hoofd
*Fris stoofpotje kip.
Zal zwartpoot of val dieu zijn.
* Ijsje
* Taartje

Waarom maakt dit je droevig broeder Bertus?