MuscleMeat

Log KEUN

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.461
Had vandaag een beetje het gevoel dat het niet zo goed zou gaan vandaag tijdens de training, omdat ik waarschijnlijk op me dinsdag-rug workout iets heb verrekt in me zij en had nog spierpijn in me triceps(en kuiten).
Dus ik denk ik ga een tandje lager trainen.

Schouders-Traps

Sitting Shoulder-Press
12x30KG
10x50KG
8x50KG
8x50KG
8x50KG
9x50KG

BB Upright-Row
12x30KG
10x45KG
10x40KG
10x35KG

Sitting Side-Raises
10x8KG
10x8KG
10x10KG

Bent Over Rear Delt-Raise
10x8KG
10x10KG
10x12KG ss 10x8KG branden!

BB-Shrugs
15x50KG
15x90KG
15x130KG
15x110KG
15x90KG

Machine Back-Shrugs

15x100KG
15x140KG
15x160KG
15x120KG

Opmerkingen;
Training verliep goed, nu wel last van me onderrug/zij, even kijken of me benen workout dit weekend door gaat:rolleyes:

en nog een kleine toevoeging, alles strict uitgevoerd alleen die 10x45KG upright-row was iets minder netjes na de 7e rep.

Nette training Keun!

Misschien een tip. Blijf je rug lekker bewegen maar belast hem niet te zwaar. Je benen dus iets vooruit schuiven zou wellicht niet stom zijn als je er echt last van hebt.

Tandje lager, is daarom niet slechter bro !

Deftige workout !

oppassen met onderrug Keun...ik heb er ook een tijdje omheen getraind, maar is wel link - aangezien er erg vaak spanning op komt te staan.

verder een degelijke training neergezet

• #2.465
Nette training Keun!

Misschien een tip. Blijf je rug lekker bewegen maar belast hem niet te zwaar. Je benen dus iets vooruit schuiven zou wellicht niet stom zijn als je er echt last van hebt.
voorruit schuiven bij welke oefening precies?
Tandje lager, is daarom niet slechter bro !

Deftige workout !
thx Hervé, easy shizzle btw die 130kg shrugs:cool:
oppassen met onderrug Keun...ik heb er ook een tijdje omheen getraind, maar is wel link - aangezien er erg vaak spanning op komt te staan.

verder een degelijke training neergezet
ik heb wss bij de low-row iets gedraait met me rug en daardoor is er iets verrekt, ik denk ik neem het weekend rust zoals het nu aanvoelt, voelt nu alsof ik gedeadlift heb.
heb bij de meeste oefening me belt om gedragen (MP, Upright-Row, Shrugs)

Je benen workout vooruit schuiven. Dus na het weekend als je klachten nog niet verdwenen zijn.

• #2.467
gebruik je een belt???

anders schaf er een aan. kan je helpen

maare ziet er heavy uit koen :thumbs:

niks mis met een tijdje rustig trainen. en daarna er weer vol tegenaan.

• #2.469
heb bij de meeste oefening me belt om gedragen (MP, Upright-Row, Shrugs)

gebruik je een belt???

anders schaf er een aan. kan je helpen

maare ziet er heavy uit koen :thumbs:

niks mis met een tijdje rustig trainen. en daarna er weer vol tegenaan.
...

thx boio, ik vond me mp echt zwak ik was van plan 5x10x50kg te doen..
inderdaad misschien een deload erin gooien, maar imo hoeft dat nog niet, ik heb alleen iets verrekt.

Hoezo gebruik je een belt?

Nee serieus...
is niet om je neer te halen, ben benieuwd naar je ervaring ermee.

• #2.473
om me rug bij bepaalde oefening niet te erg te belasten, door druk die er op zit bijv sitting-mp.
ook bij zwaardere sets dl doe ik hem om voor extra steun/spanning, en bij de shrugs omdat ik eerst een rackpull rep moet doen voordat ik kan beginnen + ik heb iets verrekt vandaar de riem.

Oké, maar merk je niet dat er door die riem juist meer spanning komt op je hele core?
Dus belast je je rug er in feite meer mee ;)
Maar ik kan begrijpen dat je het fijn vindt, vooral voor het mentale gedeelte, hoor je vaker.

aangezien de 'belt' discussie aan de gang is en Keun last van z'n lower back heeft wil ik mij hierin even mengen :P

ik gebruikte voorheen ook altijd een belt bij squats en deads...vervolgens een tijdje alleen bij m'n max sets. toen kreeg ik dus die lower back steken en ben toen gehele trainingen een belt gaan dragen - had totaal geen zin. belt afgedaan en rustig m'n core echt gaan versterken. tot op de dag van vandaag gebruik ik hem niet meer - en m'n core wordt echt sterker en stabieler.

als ik weer max lifts enzo ga doen over een aantal maanden, dan misschien weer terug...maar ik vind een belt niet ideaal - persoonlijk uiteraard

Een belt is naar mijn mening alleen handig om goed spanning op je core te kunnen zetten, dus bij een max lift, zodat je niet op het 'moment-supreme' de spanning verliest.

Veiligheid biedt het in ieder geval zeker niet, dat is een feit.

• #2.477
aangezien de 'belt' discussie aan de gang is en Keun last van z'n lower back heeft wil ik mij hierin even mengen :P

ik gebruikte voorheen ook altijd een belt bij squats en deads...vervolgens een tijdje alleen bij m'n max sets. toen kreeg ik dus die lower back steken en ben toen gehele trainingen een belt gaan dragen - had totaal geen zin. belt afgedaan en rustig m'n core echt gaan versterken. tot op de dag van vandaag gebruik ik hem niet meer - en m'n core wordt echt sterker en stabieler.

als ik weer max lifts enzo ga doen over een aantal maanden, dan misschien weer terug...maar ik vind een belt niet ideaal - persoonlijk uiteraard
bij de meeste oefeningen gebruik ik me belt ook niet, alleen de max sets, zo kan ik bijv. de BOR van woensdag als voorbeeld nemen, en wat betreft de belt bij de sitting-mp, ik doe alleen een belt om als ik bijv. nog spierpijn heb van dl/rackpulls. de eerste paar sets had ik zonder belt gedaan, maar daarna merkte ik toch wat druk op me onderrug en vandaar.
Een belt is naar mijn mening alleen handig om goed spanning op je core te kunnen zetten, dus bij een max lift, zodat je niet op het 'moment-supreme' de spanning verliest.

Veiligheid biedt het in ieder geval zeker niet, dat is een feit.
over veiligheid heb ik niks gezegt, alleen extra steun omdat ik al last van me zij had, en met belt voelde het wat fijner aan door die extra steun.

Flinke training KEUNing! zware shoulder presses ook!

Alleen zou ik proberen eens een press staand uit te voeren zodat je met hoger gewicht + wat leg drive een paar langzame negatieve reps kan maken :thumbs:

Belt shmelt zeg ik ... als jij 20kg meer kunt pakken door een belt, moet je dat vooral doen imo.
Je core wordt ook sterker wanneer je een belt draagt hoor. En er wordt wel eens gefluisterd dat het
geheim van een smalle taille te behouden ligt in het dragen van een belt. (Charles Glass & Eric Fankhouser bv)

Lekker getraind kerel, maar je onderrug 'ontzien' door te gaan upright rowen, bent over raises
en nog wat shrugs schiet niet op natuurlijk :D

• #2.480
Flinke training KEUNing! zware shoulder presses ook!

Alleen zou ik proberen eens een press staand uit te voeren zodat je met hoger gewicht + wat leg drive een paar langzame negatieve reps kan maken :thumbs:
thx Ace, hoewel ik weet dat ik +-10kg meer op de schoulder-presses wel moet lukken.

een paar, 5-8reps? en wat voor gewicht moet ik me daarbij voorstellen, +-60-70.

Terug
Naar boven