AndroidHealthClinic

Log KEUN

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.961
Offcourse it makes sence. Ik begin ook meer en meer ervan overtuigd te zijn dat je naast een goed fysiek, ook een goede conditie etc. moet hebben. Mma/kickboksen is daar gewoon een perfecte manier voor. Ik hou het bij fietsen en sprinten, omdat vechtsporten echt niets voor mij is.
Heb een paar maten die er al zitten en een trainingspartner in me beginners dagen is daar mede-trainer, buffe negert sterk en ripped!
Dus ik hoop zo eigenlijk via hem wat lessen te kunnen volgen
ik verdenk jou van het stelen van mijn volumes + een beetje extra....
gvd, ik ben er bij nu:mad:
achterlijk volumes :o ik denk dat je voorlopig geen harde lul meer kunt krijgen omdat al het bloed al in gebruik is.
heb toch geen harde lul voorlopig nodig, heb toch geen gf (meer voorlopig).
enige reden dat ik een harde wil krijgen is om weer een test-piek te creëeren om progressie blijven te maken
:trollface:

Ik raad je aan een rust/groei/hersteldag er tussen te nemen,komt je training na die rustdag alleen maar ten goede!

• #5.964
Rustdagen lijkt me wel logisch, dat hier uberhaubt over gepraat word, mind is blown.
Twijfel alleen over de juiste indeling icm. rustdagen.

Training van toestraks

Legs

Squat
15xbw
12x60KG
10x90KG
8x120KG
6x130KG
6x120KG alles beltloos
12x100KG

Leg-press /voelt niet zo fijn aan maar dit x was het wel oké kreeg er een lekkere pomp van
15x100kg
3 of 4x15x180KG

GHR /supported met stok
2x15x
2x12x

1 Legged Leg-raise (cable)
15x10KG
12x10KG
12x10KG
13x5KG
12x5KG

DB-lunges /zat al goed vol voordat ik hieraan begon
30 a 40m = heen/terug
2 of 3x12KG
3xbodyweight

Seated Calve-raises (strict&slow)
20x40KG
2x15x65KG
12x65KG
2x15x40KG

Comments;
Squat ging beter als verwacht gezien ik 2 weken niet bij die gym ben geweest wat dus geen (losse) squats betekend. Misschien dat ik een dezer dagen eens een tegen gewicht aan een riem hang bij die GHR's zodat ik geen stok hoef te gebruiken en zo dus naar die bodyweighted GHR's toe ga werken.

Bodyweight:
Gelukkig is die weer rising, woog pre/w 84kg met trainingsbroek/shirt aan, ook wel het bodyweight na me vakantiewerk waardoor ik wat leaner was geworden door de 4weekse 5maal daagse cardio na me werk. /volume is ook weer terug, was dus gewoon leeg van het weinig eten door de feestjes.

is gewoon weer een harde training buffel!

nice squats bro!

Prima training ouwe.

• #5.968
thanks buffels, vandaag een spierpijn in me quads die ik allang niet meer gevoelt heb, nice!
principe van dit trainingschema is eigenlijk gewoon 3 dagen trainen, rust, 3 dagen trainen, rust. In die laatste 3 dagen repeat het schema zich weer.

maar toch heb ik moeite om een goeie indeling erin te krijgen, dit is wat het op papier moet zijn:

Friday back/rear/calves
Saturday chest/abs
Sunday biceps/triceps/forarms
Monday off
Tuesday chest/back/abs
Wednesday delts/traps
Thursday legs
Friday off
Saturday back/rear/calves

en dit is wat ik al heb gedaan, ik ben zo begonnen omdat benen weer aan de beurt waren en ik ze niet zo ver wou uitstellen:

ma chest/abs
di biceps/triceps/forarms
woe legs
do off
hier ben ik nu zeg maar, ik weet niet hoe ik hem het best kan afmaken.
vrij chest/back/abs
zat delts/traps
zon back/rear/calves - ik denk dat ik back hier weg haal voor deze x zodat het er uit gaat zien als het schema hierboven. ik zit ook met rear icm delts/traps de dag ervoor anders word dat abs en calves
ma off
di chest/abs dit word vanaf volgende week back/rear/calves en dat loopt het vloeiend

Laatst bewerkt:
Wat een leipe split. Zou m zo afmaken idd. Misschien widegrippen op maandag om triceps te ontzien voor dinsdag.

• #5.970
Haha indeed, zo kan ik bepaalde spiergroepen bijtrekken en meer focus op leggen.
Ik heb hem even afgemaakt nu voor deze week, maar ik moet even ervoor zorgen dat ik de indeling van de originele krijg, dus dat kan betekenen dat ik 1 dag door train of 1 dag minder train, moet ik even gaan kijken hoe ik het beste alles kan aanpassen zodat het gewoon allemaal vloeiend gaat verlopen, het is nu door de war door die been training van gisteren.

---------- Post toegevoegd Thu 25 Aug 2011 om 12:13 ----------

zie aanpassing 2e schema

schema heb je mooi in elkaar gezet, persoonlijk vind ik het een beetje "to much" maar als jouw lichaam niet overtrained raakt hierdoor is het cool, pittig schema!

• #5.972
Thanks Arnold, ik wil eens wat anders proberen, ik heb nu de tijd om te experimenteren en heb nu 'hellaas' gf-verplichtingen meer. Ik begin over 2 weken met stage, dus me voeding zal optimaal zijn, naast de nodige supps zoals BCAA's, Whey, Casseine en vitamines.
Als ik merk dat het 'to much' gaat worden ga ik enige aanpassingen maken.

Als ik bijv. de 2e keer rug aanpak, ga ik geen DL's nemen omdat ik 2 dagen erna ga squatten, gewoon kleine simpele aanpassingen zodat het de rest van de trainingsdagen niet beinvloed.

Deze week met borst/abs en de dag erna arms had ik geen last van me triceps van de dag ervoor. Ook wil ik afentoe geen BP pakken zodat ik bij armen zo nu en dan eens CGBP's erbij kan nemen ter variatie.

thanks Arnold, ik wil eens wat anders proberen, ik heb nu de tijd om te experimenteren en heb geen gf-verplichtingen. Ik begin over 2 weken met stage, dus me voeding zal optimaal zijn, naast de nodige supps zoals BCAA's, Whey, Casseine en vitamines.
Als ik merk dat het 'to much' gaat worden ga ik enige aanpassingen maken.

Als ik bijv. de 2e keer rug aanpak, ga ik geen DL's nemen omdat ik 2 dagen erna ga squatten, gewoon kleine simpele aanpassingen zodat het de rest van de trainingsdagen niet beinvloed.

deze week met borst/abs en de dag erna arms had ik geen last van me triceps van de dag ervoor. Ook wil ik afentoe geen BP pakken zodat ik bij armen zo nu en dan eens CGBP's erbij kan nemen ter variatie.

ik begrijp he man, zelf is het bij mij nooit goed blijven gaan om 6 uit 7 dagen te trainen, week in week uit, je hebt ook zoiets als je centraal zenuwstelsel, als je dat overbelast stort je training helemaal in..maar kijk hoe het gaat en trek meteen aan de rem als het teveel voelt

• #5.974
Nu in de vakantie train ik ook vaak 5 dagen in de week op 2 rustdagen, soms 3, maar dat ging vrij probleemloos, zelfs vandaag wil ik eigenlijk liever trainen dan zitten niksen hier. Dus dat word lui computeren/gamen en vanavond even naar de zonnebank.
Ik hou het een tijdje aan voor nieuwe prikkels en bevalt het niet als gewenst kan ik altijd terug gaan naar reguliere split of ik ga weer voor UB/LB waar ik vooral kracht gezien op voorruit ben gegaan toen!

Let maar op, dit ga je niet trekken.

• #5.976
challange accepted:trollface: haha, ik hoop van het beste

Als je niet altijd zware compounds pakt en all-out gaat, moet dit echt te doen zijn voor weekje of 6-8. Ik zou wel je volume elke training wat lager houden, dan dat je nu doet.

Als je niet altijd zware compounds pakt en all-out gaat, moet dit echt te doen zijn voor weekje of 6-8. Ik zou wel je volume elke training wat lager houden, dan dat je nu doet.
+1

je kan best even een periode wat frequenter trainen, maar verlaag dan je trainingsvolume, want jouw volume is meestal nog heftig - verder zou ik sowieso ff je kcals uppen :D

• #5.980

+1

je kan best even een periode wat frequenter trainen, maar verlaag dan je trainingsvolume, want jouw volume is meestal nog heftig - verder zou ik sowieso ff je kcals uppen :D
Inderdaad, als je altijd compounds gaat pakken dan lig ik zo 'out of the game' , zo kan ik nu ook meer gebruik maken van die hammer strength apparaten en dergelijke, ik heb er een goed gevoel bij iig! En ik train in principe het zelfde als nu 5x in de week, alleen lijkt het meer doordat ik 3dagen train 1 dag rust 3 dagen train 1 dag etc. ga doen.

Wat die kcals betreft moet wel goed komen met stage in het vooruitzicht, dit word 20 weken 'die hard, eten, trainen, slapen en feest(jes) om in het weekend min of meer tot rust te komen).
programma zal er dan zo uit gaan zien
eten
stage
trainen
computeren/gamen
slapen

dag in, dag uit /niet dat het nu veel anders is
hoop toch wel wat gains hieruit te gaan in deze periode, zal zowiezo uiteindelijk nog gaan switchen naar ub/lb;)

Terug
Naar boven