XXL Nutrition

Log Krachttraining Turnen

• Topic Starter Topic Starter
Donderdag
Voeding was k*t vandaag. Had het opstaan uit bed uitgesteld tot het point of no return. Hierdoor moest ik binnen 5 min weg en had ik geen ontbijt gepakt. Daarom moest ik weer voor 10 euro smerig eten (karig belegde pistoletjes) op school kopen. Laatste les geskipt en bij thuiskomst gelijk een bord spaghetti met tonijn naar binnen geschoven. Desondanks goede training!:)

Handstand training
10 min vrijstaande handstand trainen. Op de grond en op parallettes

Handstand Pushups + L-sit
8 * BW + 9sec
6 * BW + 9sec (wtf?)
7 * BW + 9sec
8 * BW + 9sec

Chin up – L
7 * BW
6 * BW
6 * BW
6 * BW

Tuck Planche
8 sets van 7sec

Flat Tuck Front Lever
6 sets van 10 sec

flauwe grap ook :nut:

Vrijdag
Prima allemaal vandaag.

Handstand training

Muscle ups
5 * BW
5 * BW
5 * BW
4 * BW

L-sit + Handstand Pushups
6 sets van 9sec + 3 * 8 * BW

Flat Tuck Front Lever
6 sets van 10 sec

Back Pull Negatives
Dit zijn Back Pull Negatives. Ik doe ze met benen ingetrokken
http://www.youtube.com/watch?v=zYc2XQrA5Ds

4 * BW
4 * BW
4 * BW
4 * BW

Trap Bar static holds
Geskipt

Hey kerel, heb eigenlijk niet heel je log gelezen, maar heb je ook bepaalde ambities qua fysiek? Of zijn de afgetrainde looks een leuk bijverschijnsel van de trainingen?

Hey kerel, heb eigenlijk niet heel je log gelezen, maar heb je ook bepaalde ambities qua fysiek? Of zijn de afgetrainde looks een leuk bijverschijnsel van de trainingen?

Goeie vraag. Lastig antwoord. Uiteraard streef ik ernaar om een bruut fysiek neer te zetten.
Zoiets als dit:
161688518_bd790b03c0.jpg

Maar of het op de eerste plaats komt is lastig te zeggen. Kijk, BB-style training is de meest effectiefe manier om voor spierhypertrofie te zorgen. Dus als ik echt puur voor een jacked fysiek zou gaan zou ik daar voor kiezen. Ik wil een bruut fysiek, maar tegelijkertijd ook in staat zijn om brute krachtelementen uit het turnen te kunnen. Daarbij vind ik het fysiek van een turner (op de benen na) het mooiste. Vooral die schouders, triceps en biceps. Alles goed in verhouding en ook perfect van vorm. Alsof alle spiervezels 'op hetzelfde niveau zitten' (weet niet precies hoe te omschrijven???).

Goed, nja laten we het er maar op houden dat beide op de eerste plaats komen.;)

Waarom ga je eigenlijk niet gewoon bij een turnvereniging erbij?

Das eigenlijk wel een goede vraag..een goed turnvereniging kan de techniek enzo helemaal dichttimmeren..:D

Waarom ga je eigenlijk niet gewoon bij een turnvereniging erbij?

Das eigenlijk wel een goede vraag..een goed turnvereniging kan de techniek enzo helemaal dichttimmeren..:D

Misschien wel handig ja. Alhoewel ik twijfel aan de meerwaarde. Kijk, het herenturnen is erg klein in Nederland. Dus als ik echt wat wil moet ik naar Amsterdam. Het lokale turnen in de buurt is leuk voor als je schroeven en salto's wilt leren, maar als je ringen turnen wilt leren zul je echt naar een goede vereniging moeten. Bij lokale verenigingen weten ze vaak alleen de basics van het ringenturnen. Die weet ik zelf ook al. Ik zal binnenkort eens kijken of de vereniging bij die ALO wat is. Kijken of ze daar hebben wat ik zoek.;)

Maandag
****ing 6sec Straddle Back Lever!!:D Ja, het zal wel.. wat is het?
Nou hier is een Plaatje:

SCAN0058-1.jpg

Handstand training

Hanging Leg Lifts op wandrek + Flat Tuck Front lever
11 * BW (swinging) + 10sec
5 * BW + 10sec
5 * BW + 10sec

5 * BW + 10sec
10sec
10sec

Straddle L + Flat Tuck Back Lever
10sec + 12sec
10sec + 12sec
10sec + 12sec
10sec + 12sec
10sec + 12sec
10sec + 6sec Straddle Back Lever

Tuck Planche
8 sets van 7sec

Touwklimmen

Hehe sick man :)

Volgende stap is met gestrekte benen neem ik aan?

En dan met gestrekte armen zeker :p Dat soort 'trucs' gaan echt jaren trainen inzitten denk ik he! Wat voor niveau denk je te kunnen bereiken als je de leeftijd waarop je begonnen bent meerekent?

Hehe sick man :)

Volgende stap is met gestrekte benen neem ik aan?

En dan met gestrekte armen zeker :p Dat soort 'trucs' gaan echt jaren trainen inzitten denk ik he! Wat voor niveau denk je te kunnen bereiken als je de leeftijd waarop je begonnen bent meerekent?

Nee, er zit nog een stap tussen. Alles gestrekt behalve je 'onderbenen'. Dus je houdt hem horizontaal vast met een leg curl beweging. Je kan hem ook met één been uitgestrekt doen en dan afwisselen met het andere been. Vat je m?:rolleyes:

Hier zie je die één been shit
http://www.youtube.com/watch?v=vLS_uI2paSo

Ja man turnen is wel meerjarenwerk, maar het verschilt wel per oefening. Een L-sit van 10sec bijvoorbeeld is makkelijk te leren. Maar een L-sit op de ringen van 20sec wordt al lastiger. En een Back lever moet wel binnen een jaar te halen zijn, maar een full planche wordt lastig. Soms denk ik nog wel eens als het allemaal moeizaam gaat: **** it, ik stap weer over op gewichttraining. Is tenminste makkelijk.:pMaar als ik zoals gisteren merk dat mn harde werk uitbetaald wordt is alles weer goed haha:)

Tsjah over niveau kan ik nog weinig zeggen. Is moeilijk in te schatten. Met gewichttraining kan ik zeggen dat een Deadlift van 200 wel te halen is. Met turnen wordt het moeilijker om concreet te zeggen wat haalbaar is.

Maargoed als ik in dit filmpje zie wat deze gozer met 84kg voor mekaar kan krijgen. Hey dan moet dit ook voor mij te halen zijn. Zolang ik maar hard blijf trainen (en goed blijf eten).

Bruut filmpje trouwens
http://www.youtube.com/watch?v=1O6CNx6SCN8

Die oefening op 1.38 doe ik ook regelmatig :) Maar dan zonder enkelgewichtjes :p

Das een beste oefening daster!:D!

Ik blijf het brute shit vinden man, die turn trucjes.
Mooie fysieken ook altijd die gasten, jammer dat ze allemaal 3 turfen hoog zijn.

Nog wat opgestoken van die seminars van eindbaas Dorian?

Die oefening op 1.38 doe ik ook regelmatig :) Maar dan zonder enkelgewichtjes :p

Das een beste oefening daster!:D!

Ja teringzwaar ook. In m'n grote oefeningenboek staat hij in de categorie core training als de makkelijkste variatie aangegeven.:p

Ik blijf het brute shit vinden man, die turn trucjes.
Mooie fysieken ook altijd die gasten, jammer dat ze allemaal 3 turfen hoog zijn.

Thanks man, gelukkig ben ik 1.82. Niet helemaal functioneel maar boeie. Meisjes zijn tenminste niet groter als ik.

Nog wat opgestoken van die seminars van eindbaas Dorian?

Jo ik heb ze nog niet gekeken man. Ik heb ook geen leven nu man. Vroeg opstaan - Stage - eten - trainen - eten - slapen. + Social shit. Heb ook nog een heel seizoen van de Sopranos liggen al een tijdje waar ik ook aan wil beginnen. Ja bla bla ik weet het. Van het weekend ga ik het bekijken, reactie krijg je nog.;)

Oja ook getraind.

Dinsdag
Planche ging k*t want had pijntjes in m'n pols. Handstand gaat beetje bij beetje beter. Zeker op parallettes. Maar zeker nog een lange weg te gaan. Eerder een route 66 dan een A4.

Handstand training

Muscle ups
5 * BW
4 * BW
5 * BW
5 * BW

Straddle Back Lever
8 sets van 5sec

Tuck Planche
? sets van 7sec

Hyperextensions
15 * BW
15 * BW
14 * BW
12 * BW

Windshield wipers op wandrek
12 * BW
12 * BW
12 * BW
8 * BW (super sloooooww)

Woensdag
Vandaag ff getraind ipv donderdag. Handstand pushups ging lekker vandaag. Bij Flat Tuck Front Lever heb ik negative reps gedaan. Merk de laatste tijd weinig vooruitgang, dus hoop met die negatives weer verbetering te bereiken.

Handstand training

Handstand Pushups + L-sit
8 * BW + 6 sets van 10sec
8 * BW
8 * BW
8 * BW

Chin up – L
6 * BW
6 * BW
6 * BW
6 * BW

Tuck Planche
8 sets van 7sec

Flat Tuck Front Lever negative reps
6 sets van 6 * BW

Respect voor jou manier van trainen!

Gaan goed die handstand push-ups of niet dan:D?

Terug
Naar boven