AndroidHealthClinic

Log Krachttraining Turnen

[/I][/FONT][/FONT]Dit is dus dikke bullshit. uitleg hieronder
2 jaar terug trainde ik nog niet in m'n homegym maar bij bij een fitnessclub. Squatten was daar alleen mogelijk in een smith machine. Het rekensommetje is gemakkelijk: Slechte begeleiding + smithmachine = blessure. Door verkeerd squatten in dat k*tding heb ik een blessure opgelopen aan m'n linker knie. M'n knie voeld gewoon niet goed; het schuurt, kraakt en knakt. Ondanks de fysio behandelingen merkte ik weinig verbetering. Door de frustratie van niet benen kunnen trainen en geen verbetering had ik schijt en begon ik weer met been training. Nu 2 jaar verder heb ik nog steeds last en ik vind het wel genoeg geweest. Ik stop met been training en ga elke dag knie rehab shit doen. Ik wil er gvd van af en ga net zo lang door met die rehab tot mn knie weer goed zit.

Wat is het precies want dit komt me heel bekend voor? Het klinkt in ieder geval als retropatelaire chondropathie (Meer info check: http://beescht.blogspot.com/2010/01/retropatalaire-chondropathie-of.html). Heb er zelf sinds kort ook last van nadat ik mijn knieschijf brak toen ik hem gestoten had.

Btw leuke log vreemd dat ik hem nog niet eerder ben tegengekomen. Train ongeveer op dezelfde manier. Gymnastics gecombineerd met kracht training.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Aparte oefeningen allemaal. Jij moet wel een ijzer sterke core hebben.

valt wel mee hoor. Ik merk idd wel dat m'n core strength goed vooruit gaat. Dus een sterke core is 'in the making' zeg maar.

Wat is het precies want dit komt me heel bekend voor? Het klinkt in ieder geval als retropatelaire chondropathie (Meer info check: http://beescht.blogspot.com/2010/01/retropatalaire-chondropathie-of.html). Heb er zelf sinds kort ook last van nadat ik mijn knieschijf brak toen ik hem gestoten had.

Btw leuke log vreemd dat ik hem nog niet eerder ben tegengekomen. Train ongeveer op dezelfde manier. Gymnastics gecombineerd met kracht training.

Thanks man, heel erg bedankt voor de info!:thumb: Check je PM voor verdere info.

Donderdag
Eigenlijk gingen alle oefeningen goed vandaag. Dikke training dus. Heb nog een extra setje turnringen gekocht op internet:D. Deze ga ik op zolder ophangen. De kamer waarin m'n ringen hangen is ****ing klein. Er is daarom niet genoeg ruimte voor alle oefeningen die ik wil doen. Vandaar de extra ringen voor op zolder.

Handstand training
10 min vrijstaande handstand trainen. Op de grond en op parallettes

Dit zijn parallettes:
DSCF3549.jpg

Handstand Pushups + L-sit
8 * BW + 9sec
8 * BW + 9sec
8 * BW + 9sec
8 * BW + 9sec
9sec
9sec

Chin up – L
6 * BW
6 * BW
6 * BW
6 * BW

Tuck Planche
8 sets van 7sec

Flat Tuck Front Lever
6 sets van 10sec

Vrijdag
Ging weer goed. Alleen de handstand pushups waren wat minder.
Morgen Kettlebell workshop bij Helisports Amsterdam. Ben beniewd.;)

Handstand training

Muscle ups
5 * BW
5 * BW

4 * BW
4 * BW

L-sit + Handstand Pushups
9sec + 6 * BW
9sec + 6 * BW
9sec + 6 * BW
9sec + 6 * BW
9sec
9sec

Flat Tuck Front Lever
6 sets van 10sec

Back Pull Negatives
4 * BW
4 * BW
4 * BW
4 * BW

Trap Bar static holds
60sec * 100
60sec * 125
60sec * 125

Kettlebell workshop was interessant. Je kan met één kettlebell heel goed unilateraal trainen. Het unilaterale trainen heeft imo een grote meerwaarde en ik denk dat sommige de meerwaarde nog niet helemaal inzien en unilateraal werk nog te weinig toepassen. MC Chick is er ook fan van geworden:p. Er deed ook nog een powerlifter mee, achteraf ook nog even mee gepraat.

De Windmill was echt een core killer. Next day zware spierpijn in obliques.
http://www.youtube.com/watch?v=c3TBJQqUiwA

Maandag
Prima training. Hanging leg lifts superstrict gedaan. Flat Tuck Back Lever begint nu echt easy te worden. Tuck planche nog steeds veel moeite mee.

Handstand training

Hanging Leg Lifts op wandrek + Flat Tuck Front lever
6 * BW + 10sec
5 * BW + 10sec
5 * BW + 10sec
10sec
10sec
10sec

Straddle L + Flat Tuck Back Lever
10sec + 12sec
10sec + 12sec
10sec + 12sec
10sec + 12sec
10sec + 12sec
10sec + 12sec

Tuck Planche
8 sets van 7sec

Touwklimmen

Laatst bewerkt:
Die windmill is met een dumbbell ook nog wel goed uit te voeren denk ik. Ga ik ook maar is proberen deze week.

Training ziet er goed uit. Boek je met die vrije handstand ook steeds weer progressie?

Die windmill is met een dumbbell ook nog wel goed uit te voeren denk ik. Ga ik ook maar is proberen deze week.

Training ziet er goed uit. Boek je met die vrije handstand ook steeds weer progressie?

Ja precies, dat is ook het eerste wat ik dacht. Dit kun je ook wel met een dumbbell doen. Ik ben daarom nog steeds niet overtuigd van de meerwaarde van kettlebells t.o.v. dumbbells.:dunno:

Vrije handstand blijft tricky. Sowieso train ik hem elke dag. Train hem sinds 2/3 weken ook op de grond. Voorheen alleen op parallettes. Door ze op beide manieren te doen wordt de controle wat sneller beter heb ik gemerkt. Sinds ik ze ook op de grond doe merk ik meer verbetering: ik sta minder hol maar steeds rechter, ben beter in staat om te corrigeren waardoor ik langer blijf staan en een derde zou mooi zijn maar die is er niet.
Dus het is wel mooi want ik begon me al een beetje te ergeren aan mn trage vooruitgang. Motivatie is daarom weer skyhigh. :)

KIjk das het beste wat je kunt hebben een super motivatiE! Dat garandeert weer knaltrainingen deze week!:D

KIjk das het beste wat je kunt hebben een super motivatiE! Dat garandeert weer knaltrainingen deze week!:D

Thanks Marvin:D

Alhoewel die knaltrainingen deze week ff lastig worden. Ik heb studieprojecten die af moeten. Vandaag al geen tijd om te trainen en ik moet nog maar ff zien hoe het de rest van de week wordt. Maargoed ik ga proberen er toch een paar degelijke trainingen erdoorheen te rossen. :fire:

Altijd k*t als school me trainingen belemmert. Magoed eigen schuld, schoolwerk altijd uitstellen en op het laatste moment de hele shitload af proberen te krijgen bij nacht en ontij haha, altijd zelfde verhaal.:p Je weet hoe het gaat he..

intressant log, ik heb vroeger op jonge leeftijd ook geturnt, ik heb een aantal goude medailles hier thuis nog ergens liggen.
kon met een leeftijd van 5-6 jaar al dubbele schroeven uitvoeren, en uiteindelijk stopte de vereniging en ik ook, want ja voetbal is hellemaal in onder de jeugd??? best jammer opzich.

moet binnekort even bepaalde oefeningen opzoeken:D
ben wel benieuwd na je fysiek, want ik had op jonge leeftijd ''toen'' vrij grote lats.

---------- Toegevoegd om 17:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:09 ----------

heb even je uitleg pagina gecheckt, die windmills spreken me erg aan.
en ik weet niet hoe het heet, heb het ook niet in je log zien staan maar met gestrekte armen (horizontaal) je armen strekken in de ringen

Met gestrekte armen je armen strekken?

:D

Merk je eigelijk door dit soort trainingen dat je ook echt massa bij krijgt?

Edit: Ik doe zulke trainingen in ieder geval niet na :D Doe je goed!

Vrije handstand blijft tricky. Sowieso train ik hem elke dag. Train hem sinds 2/3 weken ook op de grond. Voorheen alleen op parallettes. Door ze op beide manieren te doen wordt de controle wat sneller beter heb ik gemerkt. Sinds ik ze ook op de grond doe merk ik meer verbetering: ik sta minder hol maar steeds rechter, ben beter in staat om te corrigeren waardoor ik langer blijf staan en een derde zou mooi zijn maar die is er niet.
Dus het is wel mooi want ik begon me al een beetje te ergeren aan mn trage vooruitgang. Motivatie is daarom weer skyhigh. :)

Nu lijkt mij dat handstand op de grond makkelijker onder controle te krijgen zijn dan op paralletes omdat je op de grond met je vinger makkelijker kan corrigeren. Bij mij is het ook een pain in the ass. Oefen ze ook te weinig moet ik eerlijk zeggen. Een one handed handstand staat toch wel op het lijstje moet ik eerlijk bekennen :D dus toch maar eens wat meer trainen.

intressant log, ik heb vroeger op jonge leeftijd ook geturnt, ik heb een aantal goude medailles hier thuis nog ergens liggen.
kon met een leeftijd van 5-6 jaar al dubbele schroeven uitvoeren, en uiteindelijk stopte de vereniging en ik ook, want ja voetbal is hellemaal in onder de jeugd??? best jammer opzich.

moet binnekort even bepaalde oefeningen opzoeken:D
ben wel benieuwd na je fysiek, want ik had op jonge leeftijd ''toen'' vrij grote lats.

---------- Toegevoegd om 17:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:09 ----------

heb even je uitleg pagina gecheckt, die windmills spreken me erg aan.
en ik weet niet hoe het heet, heb het ook niet in je log zien staan maar met gestrekte armen (horizontaal) je armen strekken in de ringen

Ja nu ik terugkijk heb ik ook spijt dat ik gestopt ben. Magoed op die leeftijd wilde ik alleen maar tv kijken en met autootjes spelen. 3x per week 3 uur trainen had ik geen zin in. Voetbal heb ik ook nog even geprobeerd maar daar faal ik intens in. Ik kan een beetje hoog houden, maar daar houdt het wel mee op. In het veld is het meer 'kip zonder kop' werk:p
Startfoto's van mn Fysiek staan op pagina 3. Ja, je lats worden wel goed aangepakt met turnen. Volgens mij ben ik ook zo slecht nog niet met chins en pullups. Zal aan het einde van m'n schema eens testen wat voor chins ik kan neerzetten.;)

Over die windmills, ja als je echt je core (vooral obliques) wil aanpakken kan ik ze zeker aanraden.

Die oefening die je beschrijft volg ik niet helemaal. Bedoel je de breedtesteun aka Iron Cross?
1156400_6_ZRDD.jpg

Merk je eigelijk door dit soort trainingen dat je ook echt massa bij krijgt?

Edit: Ik doe zulke trainingen in ieder geval niet na :D Doe je goed!

Thanks:thumb:, nee geen massa. Ik vergelijk het als de pk gewichtsverhouding bij een auto. Ik wil zo veel mogelijk kracht zonder te veel gewichttoename.

Nu lijkt mij dat handstand op de grond makkelijker onder controle te krijgen zijn dan op paralletes omdat je op de grond met je vinger makkelijker kan corrigeren. Bij mij is het ook een pain in the ass. Oefen ze ook te weinig moet ik eerlijk zeggen. Een one handed handstand staat toch wel op het lijstje moet ik eerlijk bekennen :D dus toch maar eens wat meer trainen.

Ja als je echt beter wilt worden met handstand is 2x per week niet genoeg. Het beste is om ze elke dag ff te oefenen.

Donderdag
Zo, de school ellende is weer voorbij. Ik heb de afgelopen dagen meer achter de pc gezeten dan een world of warcraft verslaafde om alles af te krijgen.
Ik heb ook het gevoel dat ik allerlei kwaaltjes heb opgelopen. Zo heb ik echt pijn aan mn linkeroog. echt vaag.
Op 1 opdracht na heb ik alles binnen de deadline af kunnen krijgen. Nu kan ik mij weer concentreren op de dingen die er echt toe doen in het leven, zoals trainen.:yes:

Training viel mij nog mee. Ik had verwacht dat het allemaal k*t zou gaan door slaaptekort door schoolshit. Maar het ging best oke. Ik heb minder moeite om die tuck planche 7sec vast te houden. Ik kan hem nu 7sec stabiel vasthouden met goede vorm. L-sit gaat ook goed :)

Handstand training

Handstand Pushups + L-sit
Door die shit aan mn oog voelde ik echt brute druk met pijn tijdens die handstand pushups. wel vervelend.:shake:
8 * BW + 9sec
8 * BW + 9sec
6 * BW + 9sec
7 * BW + 9sec
9sec
9sec

Chin up – L
6 * BW
6 * BW
6 * BW
6 * BW

Tuck Planche
8 sets van 7sec

Flat Tuck Front Lever
6 sets van 10sec

Laatst bewerkt:
Ja nu ik terugkijk heb ik ook spijt dat ik gestopt ben. Magoed op die leeftijd wilde ik alleen maar tv kijken en met autootjes spelen. 3x per week 3 uur trainen had ik geen zin in. Voetbal heb ik ook nog even geprobeerd maar daar faal ik intens in. Ik kan een beetje hoog houden, maar daar houdt het wel mee op. In het veld is het meer 'kip zonder kop' werk:p
Startfoto's van mn Fysiek staan op pagina 3. Ja, je lats worden wel goed aangepakt met turnen. Volgens mij ben ik ook zo slecht nog niet met chins en pullups. Zal aan het einde van m'n schema eens testen wat voor chins ik kan neerzetten.;)

Over die windmills, ja als je echt je core (vooral obliques) wil aanpakken kan ik ze zeker aanraden.

Die oefening die je beschrijft volg ik niet helemaal. Bedoel je de breedtesteun aka Iron Cross?

ik heb niet echt de apparatuur om windmills uit te voeren in me gym, evt hangend aan de smith stang:rolleyes:

dat is die oefening ja, hangend met gestrekte armen tot een horizontale stand komen, lijkt me ook een killer oefening voor je schouders.

Stress is een pain in the ass! Je krijgt er allerlei kwaaltjes van. Beetje bewegen zal je goed doen.

Nette planche trouwens. Heb gisteren, let op 3 hele seconden!! voor het eerst een tucked planche vastgehouden :P

ik heb niet echt de apparatuur om windmills uit te voeren in me gym, evt hangend aan de smith stang:rolleyes:

dat is die oefening ja, hangend met gestrekte armen tot een horizontale stand komen, lijkt me ook een killer oefening voor je schouders.

Ja Iron Cross dus. Je traint goed je schouders ermee, Maar vooral ook je biceps, rug, en borst. Ik ga nog niet eens een poging doen om er aan te beginnen. Eerst de basics masteren. Heb ik al moeite genoeg mee:p

Volgens mij haal je twee oefeningen door elkaar. Dit is een windmil:
http://www.youtube.com/watch?v=c3TBJQqUiwA&feature=player_embedded

Dit zijn windshield wipers:

SCAN0056.jpg

Stress is een pain in the ass! Je krijgt er allerlei kwaaltjes van. Beetje bewegen zal je goed doen.

Nette planche trouwens. Heb gisteren, let op 3 hele seconden!! voor het eerst een tucked planche vastgehouden :P

Keep it up met die planche!:D

Zaterdag
Pff zwaar die muscle ups.. Voor de rest ging alles wel goed. Ringen zijn ook binnengekomen. Ik ga nu chillen doei.

Handstand training

Muscle ups
5 * BW
5 * BW
4 * BW
4 * BW + 1 negative

Flat Tuck Back Lever
6 sets van 12sec

Tuck Planche
8 sets van 7sec

Reverse Hyperextensions
7 * BW+7.5kg
6 * BW+10kg
7 * BW+10kg
7 * BW+10kg

Windshield wipers op wandrek
12 * BW
12 * BW
12 * BW
? * BW

Interessant logje dit.

Hoe'st met je knie inmiddels? Welke 'rehab'-oefeningen doe je?

Interessant logje dit.

Hoe'st met je knie inmiddels? Welke 'rehab'-oefeningen doe je?

Zelfde verhaal nog met die knie. Sinds twee/drie weken ook niet meer getraind, alleen maar rehab. Vorige week naar de fysio geweest. M'n knie zit niet helemaal goed vast. Ik moet daarom m'n Vastus medialis versterken. Daar zou de oplossing kunnen liggen zei hij.

Het verschil tussen mijn Vastus medialis links en rechts is ook echt enorm. (knie klachten zijn links) Morgen gaan we beginnen met rehab. Ik moet mij vooral gaan richten op het laatste stukje extensie van het been.

Ik merk het gek*t ook vooral bij barbell lunges. Met rechts uitstappen gaat prima, goede balans. Met links uitstappen is erg onstabiel en het voelt alsof m'n knie ernaast zit.

thighdiagramsmall.jpg

Ik doe thuis deze rehab, maar ik twijfel of het wat toevoegd. Het is niet op die vastus medialis gericht. De fysio heeft mij ook quarter squats aangeraden om die medialis te versteken.

http://www.youtube.com/watch?v=95ZL6cv9Ikk

http://www.youtube.com/watch?v=cCirIqs4yKE

Terug
Naar boven