MuscleMeat

Log Krachttraining Turnen

Dan moet ik die oefeningen ook wat meer gaan doen, mijn quads lopen toch nog steeds wat achter op de hams. Suc6 met herstel.

• Topic Starter Topic Starter
Dan moet ik die oefeningen ook wat meer gaan doen, mijn quads lopen toch nog steeds wat achter op de hams. Suc6 met herstel.

Thanks mc, Als je het hebt over 'die' oefeningen, heb je het dan over die rehab dingen?
Doe je geen front squats dan voor je quads? Als mn knie weer in orde is ga ik ook aan die fronts beginnen. Ik wil dat mn quads goed sterk zijn zodat dit soort blussuregezeik voorkomen kan worden.

Ik doelde op die quarter squats en lunges. Front squats moet ik weer eens gaan doen maar ik haat deze oefening. Ik kan mijn core bijna niet recht houden. :(

Ik doelde op die quarter squats en lunges. Front squats moet ik weer eens gaan doen maar ik haat deze oefening. Ik kan mijn core bijna niet recht houden. :(

Als je oly-grip hanteert weet ik alleen dat het belangrijk is om je ellebogen goed omhoog te houden. Maargoed, Ik heb pas 1x een front squat poging gedaan. Dat ging echt nergens over. Dus ik mag niet komen praten hier. Als mn blessure over is wil ik hem graag goed aanleren. Daarnaast kan mn normale squat ook wel wat verbetering gebruiken.

Alleen ik heb een homegym. En in mijn homegym lopen geen instructeurs. Ik wil niet zelf gaan k*tten om hem aan te leren. Dus dat wordt dan opzoek naar een goede gym om hem te leren. Aleen vind die maar eens. De meeste gyms in de omgeving hebben alleen zo'n :gay: smith machine en instructeurs die van toeten noch blazen weten.

Weet iemand van jullie misschien een goede gym (omgeving Haarlemmermeer) waar ik een goed front en back squat kan leren???

Kan je gewoon thuis leren, even een filmpje van maken als je bezig bent in je logje droppen of bij filmen van lifts in de pl sectie en je zult genoeg goed advies krijgen. Wil je goed leren squatten zul je veel moeten squatten. Persoonlijk voelt bij mij front squats altijd natuurlijker aan als normale backsquats.

Woont Richard van der Linden daar niet in de buurt? Anders moet je hem ff PM'en!
Veel lezen en filmpjes bekijken over de squat + je eigen squat film en beoordelen en hier posten voor reacties. Zo moeilijk is het niet dus. Good luck!

Kan je gewoon thuis leren, even een filmpje van maken als je bezig bent in je logje droppen of bij filmen van lifts in de pl sectie en je zult genoeg goed advies krijgen. Wil je goed leren squatten zul je veel moeten squatten. Persoonlijk voelt bij mij front squats altijd natuurlijker aan als normale backsquats.

Toch zou ik het ook in real life van een ervaren iemand willen leren. Ik zie daar een grote meerwaarde in. Uiteraard moet ik het zelf doen, dus veel oefenen en advies vragen. Ik bekijk dit filmpje altijd als instructie:

http://www.youtube.com/watch?v=sbFGdpQD_O0

Woont Richard van der Linden daar niet in de buurt? Anders moet je hem ff PM'en!
Veel lezen en filmpjes bekijken over de squat + je eigen squat film en beoordelen en hier posten voor reacties. Zo moeilijk is het niet dus. Good luck!

Zal vanavond filmpje uploaden. Wat is de nickname van Richard van der Linden dan? Dan PM ik hem ff.;)

Benieuwd naar het filmpje..

*fapfap*

Richard XXL is zijn nick. Weet niet zeker of hij daarvandaan komt maar probeer het zou ik zeggen. Waar woon je zelf?

Richard XXL is zijn nick. Weet niet zeker of hij daarvandaan komt maar probeer het zou ik zeggen. Waar woon je zelf?

Bedankt! Als m'n blessure over is zal ik hem ff PM'en. K zou het liefst nu al een PM sturen. Maar eerst moet m'n blessure over zijn. Ja ik had ff z'n site gecheckt. Hij komt uit Hoofddorp dus het is vlak in de buurt:thumbs: Woon zelf in Nieuw-Vennep wat vlak ernaast ligt. Ik herkende hem trouwens wel op z'n site. Heb hem een keer zien lopen in Hoofddorp met een XXL nutrition t-shirt aan. ****ing grote beer waar je niet omheen kan dus dat vergeet je niet snel:p

Hier is m'n squat vorm filmpje. Wat mij zelf al was opgevallen is dat ik erg snel zak. Ik weet niet of dat boeit. Sorry dat schuin gefilmd is!
http://www.youtube.com/watch?v=FBArDf4vHVc

Maandag
Wisselende training. Handstand ging k*t, maar op parallettes wel oke. Front Lever ging zwaar. De rest ging gelukkig chill.

Handstand training
10 min vrijstaande handstand trainen. Op de grond en op parallettes

Hanging Leg Lifts op wandrek + Flat Tuck Front lever
6 * BW + 10sec
5 * BW + 10sec
5 * BW + 10sec
10sec
10sec
10sec

Straddle L + Flat Tuck Back Lever
6 sets van 10sec + 6 sets van 12sec

Tuck Planche
8 sets van 7sec

Touwklimmen
Had geen zin in dus beetje handdoek-pullups gedaan

Hmm, harder archen en dieper zakken. Eventueel wat rekken om makkelijker diep te komen. Check die squat RX!

Je woont overigens echt 15 minuten van mij vandaan!

Hmm, harder archen en dieper zakken. Eventueel wat rekken om makkelijker diep te komen. Check die squat RX!

Je woont overigens echt 15 minuten van mij vandaan!

Hey waar woon jij dan? :pkeertje squatten lijkt me wel wat. Magoed blessure eerst kwijtraken...

Best een goeie squat maar hij mag wat dieper. Ik denk dat wanneer je je kuiten en hams gaat rekken, je wat rechterop kan blijven zitten en dieper kan zakken.

Best een goeie squat maar hij mag wat dieper. Ik denk dat wanneer je je kuiten en hams gaat rekken, je wat rechterop kan blijven zitten en dieper kan zakken.

Thanks voor de feedback!

Leiderdorp (voor Leiden), heb een homegym dus we kunnen best een keertje meeten.

Is goed man Homegym is chill:thumbup:

Dinsdag
Moeizaam allemaal vandaag. erg zwaar. Muscle ups voelen ook steeds zwaarder, magoed komt omdat techniek beter is (minder zwaaishit)

Handstand training
10 min vrijstaande handstand trainen. Op de grond en op parallettes

Muscle ups
5 * BW
5 * BW
5 * BW
4 * BW

Flat Tuck Back Lever
5 sets van 12sec

Tuck Planche
8 sets van 7sec

Reverse Hyperextensions vervangen door 'normale' hypers
12 * BW
13 * BW
12 * BW

Windshield wipers op wandrek
12 * BW
12 * BW
12 * BW
kansloos * BW

Interessant logje dit.

Hoe'st met je knie inmiddels? Welke 'rehab'-oefeningen doe je?

Wat ben ik ook een baas, al zeg ik het zelf.
Ik had fysiotherapeut moeten worden!
Ik citeer mezelf even uit 2008;

Meeste chondropathie klachten komen door een verkeerde sporing van de knieschijf.
Als de knieschijf niet helemaal lekker geleidt over je bovenbeen (bijvoorbeeld tijdens squats) dan gaat het kraakbeen achter je knieschijf irriteren cq ontsteken.

Dave Tate had hetzelfde probleem.
Hier zijn een aantal uitstekende oefeningen die de VMO (vastus medialis obliquus) trainen.
De VMO is ook wel "de druppel" net boven je knie.
De VMO zorgt voor een goede sporing/geleiding van je knieschijf.
Door deze oefeningen te doen voorkom je in de toekomst knieschijf-klachten (mits de techniek van je squat goed is natuurlijk ;) )

part 1;
http://www.youtube.com/watch?v=qkxt6r1Q8ls&feature=related

part 2;
http://www.youtube.com/watch?v=fZYIMSpZNZo&feature=related

part 3;
http://www.youtube.com/watch?v=G6is1stGcP0&feature=related

part 4;
http://www.youtube.com/watch?v=bXpBXxzLxmY&feature=related

Geniaal, Thanks Loo! Bewijst maar weer dat er ook 'echte' DBB internetdeskundige tussen zitten.
Zitten ook veel nieuwe variaties tussen van makkelijk naar moeilijk. Zal ze ook ff met de fysio doornemen gelijk. Ook mooi want het is allemaal shit wat ik thuis ook kan doen. ;)

Terug
Naar boven