XXL Nutrition

Log Krachttraining Turnen

Leuk log!
Voordat ik kennis maakte met het ijzer deed ik ook zulke dingen, Tuck/Straddle planches (bijnaaa full), Front/Back levers en human flags.
Doe ze nog steeds hoor, maar nu doe ik het meer om tof te doen...hehe:rolleyes:

Ik wil eigenlijk ook ringen, het lijkt me een mooie uitdaging om daar mee te trainen. Misschien dat ik van pvc iets ga maken, genoeg informatie daarvoor op internet. Weet je misschien waar je die van jou hebt gekocht of waar je ze redelijk goedkoop kunt kopen in Nederland?

• Topic Starter Topic Starter
Respect voor jou manier van trainen!

Thanks man:) ik doe mn best. Ga je nog een beetje loggen dan 112?

Gaan goed die handstand push-ups of niet dan:D?

Ja lopen steeds beter. Zal waarschijnlijk ook komen doordat ik mn handstand ****ing vaak train.:D

Leuk log!
Voordat ik kennis maakte met het ijzer deed ik ook zulke dingen, Tuck/Straddle planches (bijnaaa full), Front/Back levers en human flags.

Welkom, leuk dat je ook deze dingen doet. Dit soort shit scoort wel hoog op de tof doen-factor. Maar wel met mate want ik ben niet zo'n uitslover. En ik kan ook nog niet zoveel cools:p

Ik wil eigenlijk ook ringen, het lijkt me een mooie uitdaging om daar mee te trainen. Misschien dat ik van pvc iets ga maken, genoeg informatie daarvoor op internet. Weet je misschien waar je die van jou hebt gekocht of waar je ze redelijk goedkoop kunt kopen in Nederland?

Ja PVC ringen zullen best goed werken. Heb meer mensen gezien die ze maakte. Mijn ringen heb ik via mn oom, hij zit in die turnwereld. Maar dat was eenmalig. In nederland zijn ze nauwelijks te krijgen. Of je moet 140 euro willen neertellen voor een setje. dan kun je ze halen bij mammoetsport.nl . Maar weet waar je aan begint met jou lengte. Kijk Pullups en Dips zullen geen probleem zijn. Maar Front en Back levers, Planches en allerlei variaties daarvan zullen een stuk lastiger zijn

Leuk log!

Die human flags zijn wel masterlijk!
Hoe heb je dat opgebouwd voordat je dat uiteindelijk kon?

Damn man, ik moet ook wat van die ringen hebben. We moeten dat spul op de gym van de uni wel hebben hangen, zal eens gaan kijken. Wat pushups in die dingen doen lijkt me wel stylo.

Die human flags zijn wel masterlijk!
Hoe heb je dat opgebouwd voordat je dat uiteindelijk kon?

Voordat ik ''echt'' trainde kon ik hem ook. ik woog toen +- 65 kg. No offence naar Mitch, maar als je licht ben is hij niet zo moeilijk. Als je een beetje sterke core en lats hebt moet hij wel te doen zijn. Ik deed in die tijd veel pullups en core shit dus zo was hij wel te doen. Ik zou eigenlijk niet eens weten of ik hem nu nog kan. ???Vanavond eens proberen. Als jullie er niks meer over horen dan heb ik dus gefaild.;)

Damn man, ik moet ook wat van die ringen hebben. We moeten dat spul op de gym van de uni wel hebben hangen, zal eens gaan kijken. Wat pushups in die dingen doen lijkt me wel stylo.

Haha wel nice als je die kan gebruiken daar. Die pushups zal misschien wel trillen als parkinson in het begin zijn, maar hoeft niet. Ligt er aan hoe sterk je bent. Ze zijn idd chill om te doen. Zeer chill ook om in te dippen, maar ook voor flyes; welke helemaal zwaar zijn. Larry Scott deed ze ook. Dus misschien voegt het wel iets toe op BB-gebied.
med_1237037056-larry-scott-ring-fly.jpg

Of dit kan ook:
http://www.youtube.com/watch?v=9DteHbQNFPI

Voordat ik ''echt'' trainde kon ik hem ook. ik woog toen +- 65 kg. No offence naar Mitch, maar als je licht ben is hij niet zo moeilijk. Als je een beetje sterke core en lats hebt moet hij wel te doen zijn. Ik deed in die tijd veel pullups en core shit dus zo was hij wel te doen. Ik zou eigenlijk niet eens weten of ik hem nu nog kan. ???Vanavond eens proberen. Als jullie er niks meer over horen dan heb ik dus gefaild.;)
Hehe, klopt!
Ik kan hem nu ook niet meer zo lang vasthouden als 'toen'.
Niet dat ik nu tig kilo zwaarder ben, maar you get the idea.

@teakwonboxer
Het is niet meteen de bedoeling dat je gelijk de human flag zal kunnen zoals 'hij hoort te zijn'. Zelf ben ik begonnen met de vertical human flag, dat is dus met je benen de lucht in. Toen ik dat eenmaal onder de knie had begon ik langzaamaan te zakken wat echt killer is voor de schouders btw.
Je grip is trouwens zeer belangrijk bij de human flag, een horizontale grip zoals bij een wandrek is echt velen malen makkelijker dan aan bijvoorbeeld een paal. Het spreekt uiteraard ook voor zich dat je 'de paal' goed kan vasthouden en deze dus niet te dik moet zijn, als je grote handen hebt zal je hier dus geen problemen mee moeten hebben.

Zaterdag
Training van vrijdag naar zaterdag geplaatst. Echt n sterkte training vandaag. Bij handstand training doe ik nu ook dit:
http://www.youtube.com/watch?v=quC8faQJKIs&feature=player_embedded
Helpt om langer recht te blijven staan.

Handstand training
10 min vrijstaande handstand trainen. Op de grond en op parallettes

Muscle ups
5 * BW
4 * BW
5 * BW
5 * BW

Handstand Pushups
8 * BW
8 * BW
8 * BW
8 * BW

L-sit
6 sets van 10sec

Flat Tuck Front Lever
heeel veel negatieve herhalingen

Back Pull Negatives superslow
4 * BW
4 * BW
4 * BW
4 * BW

Optrekken aan handdoeken
12 * BW
12 * BW
11 * BW
beetje static holds nog

Ik blijf erbij: ik wil ook ringen in mijn gym:mad:

Maandag
Pfff, zo vandaag ff geen harde workouts. Gister naar Winterkriebels geweest. Laat gemaakt + veel gezopen. Bij thuiskomst om half 7 kon ik meteen aan mn ontbijt en daarna gelijk door naar mn werk. Geen pretje alemaal, werken na het uitgaan. Niet voor herhaling vatbaar. Het is nu bijna 6 uur en ik ga nu eindelijk slapen.:zzz: Nog ff mn wekker zetten op 1 uur snachts om nog ff een meal te pakken en daarna weer verder slapen. Morgen weer het normale ritme.

Maandag
Heb ff een filmpje geschoten voor mn handstand. Hanging Leg Lifts op wandrek altijd strict uitgevoerd. Damn wat lopen je abs toch snel leeg hierop. Na 3 setjes van 5hh komen er geen reps meer uit.

Handstand training
10 min vrijstaande handstand trainen. Op de grond en op parallettes
http://www.youtube.com/watch?v=5i6tRuCh3hM

Hanging Leg Lifts op wandrek + Flat Tuck Front lever
8 * BW (zwaaiwerk) + 5 negative reps
6 * BW + 5 negative reps
5 * BW + 5 negative reps
5 * BW + 5 negative reps
5 negative reps
5 negative reps

Straddle L + Flat Tuck Back Lever
6 sets van 10sec + 8 sets van 5sec

Tuck Planche
8 sets van 7sec

Touwklimmen

Voeding
Het leek mij ook een goed idee een keer mijn voeding te posten. Ik weet niet of het er toe doet, maar het lijkt mij ook wel even handig te melden dat ik geen Bodybuilder ben. Weet niet of het wat veranderd maargoed. Ben beniewd naar de comments!

7.30 brinta met rozijnen
10.30 4 boterhammen (hazelnoot pasta/pindakaas/honing)
12.30 vlees/vis + volkoren pasta/witte rijst + groente (200 gram)
16.00 4 boterhammen (hazelnoot pasta/pindakaas/honing) + fruit
18.30 vlees/vis + volkoren pasta/witte rijst + groente (200 gram)
22.00 vlees/vis + volkoren pasta/witte rijst + groente (200 gram) + shake
23.30 300 g fruitkwark + noten-mueslimix

- Ja ik weet het, naturel kwark is beter, maar dat vind ik niet te vreten; zelfs niet met zoetstof.

Laatst bewerkt:
Haha je eet beter dan de gemiddelde BB'er!
Goed om te lezen dat je al bij een fysio loopt, dat wist ik nog niet. Succes! Dan kunnen we binnenkort hier een keer squatten ;)

Voeding is goed :) Die brinta neem je met melk neem ik aan? Misschien nog extra glas melk nemen zodat je bij het ontbijt iig voldoende eiwitten binnenkrijgt.

Zelfde voor je broodmaaltijden, vleeswaren oid is dan toch wel beter dan chocopasta (pindakaas is prima ;))

Vind die handstand trouwens heel impressive! Je leunt toch nergens tegen aan? :p

Goeie controle

Haha je eet beter dan de gemiddelde BB'er!
Goed om te lezen dat je al bij een fysio loopt, dat wist ik nog niet. Succes! Dan kunnen we binnenkort hier een keer squatten ;)

Is goed man:thumbup:

Voeding is goed :) Die brinta neem je met melk neem ik aan? Misschien nog extra glas melk nemen zodat je bij het ontbijt iig voldoende eiwitten binnenkrijgt.

Zelfde voor je broodmaaltijden, vleeswaren oid is dan toch wel beter dan chocopasta (pindakaas is prima ;))

Vind die handstand trouwens heel impressive! Je leunt toch nergens tegen aan? :p

Goeie controle

Ja gooi een soepbord vol met melk. Tsjah wil eigenlijk niet die vleeswaren doen want ik eet al zo'n 300 gram vlees per dag. Mn ouders zeuren elke dag dat ik te veel vlees eet en dat het niet goed is. Zal morgen het voedingscentrum eens bellen voor een eerlijk advies.
Ja, thanks man. Ja in het filmpje kan je mn benen niet zien, vet gaar. Maar is gewoon vrijstaand. :p
Handstand gaat met kleine stapjes beter. Vrijstaand op de grond begint het na een tijdje echt lastig te worden: ademhalen, corrigeren, concentratie. Op parallettes kan ik hem al langer en stabieler.

Je krijgt overal kanker van! Maar je kunt echt 10x beter vleeswaren op je brood hebben dan suiker uit honing of chcocopasta...

Donderdag
Vandaag een beetje freestyle training. Een vriend van me trainde mee en dat werkt niet zo handig met al die turnoefeningen. Tijdens de training realiseerde ik mij steeds meer hoe leuk ik krachttraining met gewichten ook alweer vond. Daarom ga ik in m'n volgende schema weer terug naar en mix van turnen en het ijzer. Sowieso kan ik een heleboel turn dingen er in houden zonder dat ik nadeel hiervan ondervind. Muscle ups, Dips, Pullups L-sit, Straddle L enz werken prima in een 'normaal' krachttraining schema. Het zal wel betekenen dat ik sommige turn dingen (levers en placnhe) moet droppen en deze nooit zal bereiken. Maar ik heb er vrede mee want ik wil ook weer beuken met het ijzer:D. Yeah mother****a C'mon!

http://www.youtube.com/watch?v=ekZYPGxQbno

Bench Press
10 * stang
10 * 40
10 * 60
8 * 70
7 * 80
2 * 100

Dips op ringen
8 * BW
6 * BW+15kg
6 * BW+15kg
6 * BW+15kg

Plank op Swiss Bal
2 sets van 1.10m

Pull ups
10 * BW+5kg
5 * BW+15kg
5 * BW+15kg
4.5 * BW+15kg
nog wat BW reps

Volgende week Deloadje en dan rammen met een nieuw schema!:fire:

Laatst bewerkt:
Erg netjes 2x100 als je bijna nooit bankdrukt!
Dat filmpje is echt master!! Dat nummer drowning pool - bodies heb ik altijd op als ik een PR ga zetten... hehé:D

Erg netjes 2x100 als je bijna nooit bankdrukt!
Dat filmpje is echt master!! Dat nummer drowning pool - bodies heb ik altijd op als ik een PR ga zetten... hehé:D

Thanks Robert! Ja filmpje is echt master; voor mij altijd nummer 1 motivatiefilmpje. PR gegarandeerd met dit nummer!:D
By the way ik zag op een youtube filmpje jou rondlopen in Baarn bij G-men. Was wel vet daar zeker? Wil zelf ook wel n keer meedoen.

Waarom geen levers en planches?
Hoe gaat je nieuwe schema eruit zien?

Terug
Naar boven