Fitness Seller

Log Krachttraining Turnen

Je kunt gewoon veilig je beentrainingen doen, en je hebt geen last van pijn?

Ik snap het probleem niet helemaal :p

Hoeveel weeg je? 8xBW handstand pushup is sowieso bruut. Ik haal wrs nog niet eens 1 rep, als ik al rechtop kan blijven staan.

Pff, klote zeg van je knie!!!:eek:...ik raad toch aan voorzichtig te doen en een beetje te rehabben...

• Topic Starter Topic Starter
Je kunt gewoon veilig je beentrainingen doen, en je hebt geen last van pijn?

Ik snap het probleem niet helemaal :p

Ja soms ben ik ook het spoor bijster.
Even kort en bondig: Ja ik kan zonder pijn mn beentrainingen doen.
Wat is er dan k*t: Mijn knie 'spoort' niet goed/ zit niet op zn plek vast
Gevolg: Onstabiliteit EN een vet irritant k*tgevoel (vooral het k*tgevoel is heel irritant, moeilijk uit te leggen ook. Knakken, kraken & schuren)
Oplossing?:Vastus medialis versterken met rehab oefeningen om de knie weer goeed te laten sporen. Heeft allen nog geen **** geholpen tot nu toe. Maar we gaan door;)

Hoeveel weeg je? 8xBW handstand pushup is sowieso bruut. Ik haal wrs nog niet eens 1 rep, als ik al rechtop kan blijven staan.

Valt mee kerel. BW = 75kg. Laatste tijd gaan ze erg goed. Laatst ook 15 * BW. Maar doe ze nog tegen de muur. Vrijstaand is het ultieme doel.

Pff, klote zeg van je knie!!!:eek:...ik raad toch aan voorzichtig te doen en een beetje te rehabben...

Thanks Marv, dat ga ik ook precies doen. Volgend week afspraak met de dokter en dan zullen we weer zien.

EN NU GOED NIEUWS!:)

Donderdag
Vandaag ook weer ff deloadje. M'n vader heeft 2 coole griptraining-tools gemaakt echt vet bruut!

Sowieso ga ik in mn volgende schema meer aandacht aan grip training geven. Reden om grip training aan te pakken?

1. ecto- onderarmen + polsen zijn k*t en brute onderarmen zijn vet
2. Ik irriteer mij er aan dat ik het potje appelmoes niet open kreeg en mn vader wel.

Zie hier de creaties:
IMG_0042.jpg

IMG_0047.jpg
IMG_0049.jpg

Dumbbell Row
8 * 30
8 * 30
8 * 30
8 * 30

Pushups: voeten op bankje, handen op stoeltjes
10 * BW
15 * BW
12 * BW

Reverse crunch op bankje
10 * BW
10 * BW
10 * BW
10 * BW

Deadlift
8 * 70
8 * 70
8 * 70
10 * 70

Keiharde grip training
Deze oefening:
jakeclimbers-300x225.jpg

Laatst bewerkt:
Is nog steeds 15 x ongeveer 75 BW, wat gewoon erg ziek is :)

Je moet die VMO oefeningen even een tijdje de kans geven, knie probs zijn niet in een keer over. Meen me te herrineren dat je nog niet zo lang met die oefeningen bezig bent.

Leuke knutselwerkjes trouwens! :thumb:

Is nog steeds 15 x ongeveer 75 BW, wat gewoon erg ziek is :)

Thanks kerel;)

Je moet die VMO oefeningen even een tijdje de kans geven, knie probs zijn niet in een keer over. Meen me te herrineren dat je nog niet zo lang met die oefeningen bezig bent.

Leuke knutselwerkjes trouwens! :thumb:

Klopt, doe die VMO's nu een weekje of 5 en zal ze ook structureel blijven doen. Ik heb net ff gebeld met mn fysio en hij zij dat ik wel voorzichtig kan beginnen met Squats enz. Het zou volgens hem geen kwaad kunnen omdat mijn vastus medialus ermee versterkt wordt. En dat is ook wat we hebben geprobeerd met de rehab oefeningen. Dus vanaf volgende week gaan de beentrainingen weer beginnen, voorzichtig weliswaar. En dan kijken we wel hoe het voelt.

Wat ik me afvraag... Zijn die oefeningen die je van de fysio krijgt niet gewoon veel te licht vaak? Ik bedoel, kracht ontwikkel je het snelst in een reprange van 1-5, ik neem aan dat dat met die oefeningen van de fysiotherapeut niet het geval is? Anders had ie je als rehab wel gewoon zwaar laten squatten lijkt me...

---------- Toegevoegd om 17:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:36 ----------

Die griptools zijn wel vet trouwens. Ik heb ook een poosje gehad dat ik veel met griptraining bezig was. Heb nog een paar grippers liggen en ik kan nog steeds de COC#2 makkelijk dichtknijpen, terwijl ik er al meer dan een jaar niet meer mee getraind heb! Die kracht die je er mee opbouwt verlies je niet snel dus :)

Wat ik me afvraag... Zijn die oefeningen die je van de fysio krijgt niet gewoon veel te licht vaak? Ik bedoel, kracht ontwikkel je het snelst in een reprange van 1-5, ik neem aan dat dat met die oefeningen van de fysiotherapeut niet het geval is? Anders had ie je als rehab wel gewoon zwaar laten squatten lijkt me :)

het gaat vaak niet om maximaal kracht tijdens die rehab oefeningen maar eerder duurkracht / spiergevoel / etc.

Als niets werkt kun je altijd nog overstappen naar 'the dark side' :P

One trial (43 participants) found that intramuscular injections of the anabolic steroid nandrolone phenylpropionate significantly improved both pain and function compared to placebo injections.

Authors' conclusions
There is only limited evidence for the effectiveness of NSAIDs for short term pain reduction in PFPS. The evidence for the effect of glycosaminoglycan polysulphate is conflicting and merits further investigation. The anabolic steroid nandrolone may be effective, but is too controversial for treatment of PFPS

Als niets werkt kun je altijd nog overstappen naar 'the dark side' :P

One trial (43 participants) found that intramuscular injections of the anabolic steroid nandrolone phenylpropionate significantly improved both pain and function compared to placebo injections.

Authors' conclusions
There is only limited evidence for the effectiveness of NSAIDs for short term pain reduction in PFPS. The evidence for the effect of glycosaminoglycan polysulphate is conflicting and merits further investigation. The anabolic steroid nandrolone may be effective, but is too controversial for treatment of PFPS

Haha ik heb voorlopig nog geen plannen om te juicen. weet er ook niks vanaf dus kan er ook niks over zeggen.

Ik heb een conceptschema gemaakt. Graag hoor ik wat jullie er van vinden.

Ik zit alleen nog te twijfelen tussen de goodmorning of een SLDL op dinsdag.

UB/LB schema voor 4 weken

Maandag – Upperbody
Muscle ups
Ring Flyes
Handstand Pushups
Dumbbell Row
Hammer Curls met Trap Bar
L-sit

Dinsdag – Lowerbody
Squats
Good Morning/ SLDL
Straddle L
Ring Rollouts
Grip training

Woensdag – Explosieve dag

Oly lifting
Snatch variatie met dumbbell
Clean & Jerk variatie met dumbbell

Plyometrische oefeningen
1 lower body
1 pushing
1 pulling

Donderdag – Upperbody
Incline Pushups ringen
MP
Pullups
Barbell Curl
Dumbbell Windmill

Vrijdag – Lowerbody
Deadlifts
Front Squat
Box Squat
Hanging Leg Lifts op wandrek
Grip training

Laatst bewerkt:
Mijn mening over je schema:

SLDL zou ik zoieizo niet doen is echt een ruggesloper romanian is beter voor je rug.

Maar ik geef de voorkeur aan goodmornings zolang je onderrug goed aanvoelt anders Romanian deadlifts.

Die speeddag op woensdag zou ik eruit doen en bepaalde speed oefeningen voor een lb of ub training zetten.
Je lichaam heeft na 2 zware trainingsdagen echt even een dag rust nodig.

Op vrijdag zou ik die boxsquats ook eruit halen meer oefeningen is niet altijd beter. Je kan beter minder oefeningen doen en meer werksets op oefeningen draaien.

Mijn mening over je schema:

SLDL zou ik zoieizo niet doen is echt een ruggesloper romanian is beter voor je rug.

Maar ik geef de voorkeur aan goodmornings zolang je onderrug goed aanvoelt anders Romanian deadlifts.

Die speeddag op woensdag zou ik eruit doen en bepaalde speed oefeningen voor een lb of ub training zetten.
Je lichaam heeft na 2 zware trainingsdagen echt even een dag rust nodig.

Op vrijdag zou ik die boxsquats ook eruit halen meer oefeningen is niet altijd beter. Je kan beter minder oefeningen doen en meer werksets op oefeningen draaien.

Heb er nu Goodmornings van gemaakt. Boxsquats ook er uit gehaald.
Je hebt gelijk over die speeddag. Ik heb dan echt mn rust nodig. Ik heb de explosieve oefeningen nu verwerkt in mn andere dagen. Ik hoop dat het niet te veel is want ik wil die speed oefeningen echt erin houden. Ik wil volgend jaar namelijk (opnieuw) de toelatingstest voor de ALO doen en ook de test voor onderofficier. Vandaar deze oefeningen.

Heb 2 oly dumbbells aangeschaft voor de oly lifts:

IMG_0041-1.jpg

Laatst bewerkt:
Ik heb nog een paar dingetjes veranderd schema is nu zo:

LB/UB schema voor 4 weken

Maandag – Lowerbody 1
Squats
Good Morning
Straddle L
Clean & Jerk variatie met dumbbell
Dumbbell Windmill
Grip training

Dinsdag – Upperbody 1
Muscle ups
Ring Flyes
Handstand Pushups
Dumbbell Row + Dumbbell Row fat grip
Hammer Curls met Trap Bar
L-sit
Plyometrische benen oefening

Donderdag – Lowerbody 2
Deadlifts + Deadlifts met fat grip
Front Squat
Snatch variatie met dumbbell
Hanging Leg Lifts op wandrek
Plyometrische pullups

Vrijdag – Upperbody 2
Incline Pushups ringen/stoelen
MP
Pullups
Barbell Curl + plyometrische pushups
Ring Rollouts

Op advies van Rob G zal de intensiteit wel verschillen. LB 1 en LB 2 zullen bijvoorbeeld niet elke week op max. kracht gericht zijn. Dit zal om en om zijn elke week.;)
Bijv:
Week 1: LB 1 speed, LB 2 Max kracht
Week 2: LB 1 max. kracht, LB 2 speed

Alle Planches, Front & back Levers (hefboomoefeningen) heb ik er trouwens uit gehaald. M'n doelen werkten elkaar een beetje tegen. Voor Planches etc. moet je zo licht mogelijk blijven. En ik wil gewoon kunnen trainen zonder dat ik moet proberen om mn gewicht zo laag mogelijk te houden. Daarnaast ga ik weer full on benen trainen (Wel ****ing voorzichtig uiteraard!) en die extra massa werkt ook niet mee als je een front lever wil kunnen. Al met al vind ik het prima zo. Ik heb met dit schema een manier van trainen gekozen die ik echt wil.

Laatst bewerkt:
@ teakwonboxer: vind jij SLDL een rugsloper en good mornings niet?

Over de speed box squats, dat is voor mij de enige speed oefening voor LB. Doe je nu wat ander speed werk?

Wat me vooral belangrijk lijkt is dat je ook aan geeft hoeveel reps op welke intensiteit je van plan bent te trainen, dat is iig wel belangrijk.

Over de speed box squats, dat is voor mij de enige speed oefening voor LB. Doe je nu wat ander speed werk?

Wat me vooral belangrijk lijkt is dat je ook aan geeft hoeveel reps op welke intensiteit je van plan bent te trainen, dat is iig wel belangrijk.

In principe wil ik de focus houden op lage reps (niet meer dan 6-7). Maar als ik merk dat het te veel/zwaar wordt om de hele week laag in reps te blijven zal ik wat hoger gaan in reps en sommige oefeningen wat explosiever doen. Maar ik heb er nog niet een echt plan voor. Heb ook geen ervaring met zo'n soort schema dus ik weet niet goed wat me te wachten staat. Wat is aan te raden?
Box Squats zitten er trouwens niet in.

Nou ja, kijk wat ik ook in de pm zei, ik denk dat je iig niet alle 4 die trainingen een max effort oefening moet nemen, maar je 1e UB en LB trainingen compound op kracht, maximaal kracht, assistance gewoon in de 8-15 rep range houden. En dan de 2e UB en LB training je hoofdoefening wat explosiever op snelheid trainen en lager in gewicht. Een semi herstel training. Assistance kan ook weer gewoon in de 8-15 reprange zitten. Zorg iig dat je een beetje een goede balans tussen zwaar/max compound en meer explosief/snelheid hebt zodat je lichaam ook goede rust krijgt. Die balans zou je denk ik idd een beetje moeten gaan aftasten.

Nou ja, kijk wat ik ook in de pm zei, ik denk dat je iig niet alle 4 die trainingen een max effort oefening moet nemen, maar je 1e UB en LB trainingen compound op kracht, maximaal kracht, assistance gewoon in de 8-15 rep range houden. En dan de 2e UB en LB training je hoofdoefening wat explosiever op snelheid trainen en lager in gewicht. Een semi herstel training. Assistance kan ook weer gewoon in de 8-15 reprange zitten. Zorg iig dat je een beetje een goede balans tussen zwaar/max compound en meer explosief/snelheid hebt zodat je lichaam ook goede rust krijgt. Die balans zou je denk ik idd een beetje moeten gaan aftasten.

Oke het is me nu goed duidelijk:) Thanks! Ben beniewd hoe het gaat morgen, heb dr wel ****ing zin in.

Yo Rob!

SLDL vind ik idd een ruggesloper.

Goodmornings vind ik geen ruggesloper heb zelf ook nooit last gehad van me onderrug met die oefening.
Goede assistance oefening voor squats/deadlifts is ook favoriete assistance oefening in het PL wereldje.
Het pakt je hams/errectors/ en core goed aan omdat het je core en errectors zo goed aanpakt adviseer ik die oefening ook aan getinthecar denk dat het hem helpt bij veel bw oefeningen.

Wat is jou mening over Goodmornings dan?

Ja ik moet je eerlijk zeggen dat ik er niet tot nauwelijks ervaring mee heb. Ik heb ze idd nu ook in mijn schema, paar weken geleden voor het eerst geprobeerd. Het was wat onwennig, maar ik geloof zeker dat het een killer oefening is.

Ik keek alleen beetje op dat jij SLDL een onderrug killer vindt. Ik vind die oefening zelf echt super chill en nooit probs met mijn onderrug.

Ga iig zeker die goodmornings door zetten!

@Getinthecar: ik persoonlijk zou sowieso een schema maken voor 2 weken, want er zijn gewoon te veel relaxe oefeningen om in 1 week te proppen :)

Terug
Naar boven