AndroidHealthClinic

Log Krachttraining Turnen

• Topic Starter Topic Starter
@ Rob G

Ja dat is wel beter idd. Volgende schema maak ik voor 2 weken. Dan kan ik meer chille oefeningen erin gooien;)

Maandag – Lowerbody
Beetje rustig aan gedaan vandaag. Eigenlijk een vette p*ssy training maarja, de meeste oefeningen zijn helemaal nieuw voor mij dus ff kijken hoe en wat. Squats was wel weer wennen na 2 maanden geen beentraining. Dat heb ik gemerkt ook. Ik loop er nu nog als een invalide bij. Volgende keer verwacht ik wel weer hardcore te knallen!

Squats
10 * 40
10 * 40
10 * 50
3 * 50 Hier ging het fout, bij de vierde herhaling schoot er dikke kramp in mn quads. Heb nog 1 herhaling geprobeerd maar het ging niet meer. Knie voelde prima trouwens.

Good Morning
nieuwe oefening ff wennen met vorm
8 * 40
8 * 50
8 * 50
7 * 50
6 * 50

Straddle L
6 sets van 10sec

Clean & Jerk variatie met dumbbell
Ook ff wennen
6 * 25
3 * 35
3 * 35
3 * 35

Dumbbell Windmill
Hier ook ff wennen, zit wel meer in
5 * 15
5 * 15
5 * 15
5 * 15

Grip training

Laatst bewerkt:
Ook weleens nagedacht om met ringen te trainen, maar met bw 113 en 194cm gaan meeste oefeningen wat minder, lijkt me.

Ik weet hoe dat voelt! Inhouden op LB day. Komt allemaal goed, de aanhouder wint :thumb:

Ook weleens nagedacht om met ringen te trainen, maar met bw 113 en 194cm gaan meeste oefeningen wat minder, lijkt me.

Ja voor wat betreft de hefboomoefeningen (planche, front lever, back lever, Iron Cross, Maltese) heb je gelijk. Toch kun je nog aardig wat andere oefeningen doen op de ringen waarbij je BW niet boeit. Bijvoorbeeld:
Dips
Pullups
Pushups veel variaties
Flyes
Muscle ups
Ring Rollouts
L-sit

Ik raad het zeker aan omdat je vet veel spieren tegelijk gebruikt. Zo simpel is het.

Ik weet hoe dat voelt! Inhouden op LB day. Komt allemaal goed, de aanhouder wint :thumb:

;)Ja gaat wel lukken. Verwacht wel goed te gainen qua Lower body met dit schema.

Ik blijf erbij: "Ik wil ook ringen in mijn gym":mad:

OT: Goede training weer dude:D!

Ik blijf erbij: "Ik wil ook ringen in mijn gym":mad:

OT: Goede training weer dude:D!

haha thanks maar nee man vette gare training. LB loopt zwaaaar achter met UB. Dus dat moet worden goedgemaakt;)

Dinsdag – Upperbody
was weer mooi vandaag:D

Muscle ups
5 * BW
5 * BW
5 * BW
4 * BW

Ring Flyes
5 * BW
5 * BW
5 * BW
5 * BW

Handstand Pushups
11 * BW
10 * BW
9 * BW

Dumbbell Row + Dumbbell Row fat grip
Fat Grip niet gedaan,besteld maar is nog niet binnen :D
8 * 35
7 * 45
7 * 45
7 * 45

Hammer Curls met Trap Bar
Ja beetje reps maken, Met Trap bar werkt toch niet zo handig als ik gedacht had. Toch maar met Barbell doen.

L-sit
5 sets van 12 sec

Plyometrische benen oefening
Niet gedaan, ff op een andere dag indelen.

Great training as always! Keep up the good work!

Goede training weer, die muscle-ups heb ik ook wel eens geprobeerd kreeg het niet voor elkaar :P

Hoeveel kg weeg je eigenlijk bij welke lengte?

Great training as always! Keep up the good work!

:thumb:Thanks man. Ja motivatie is ook lekker hoog dus komt helemaal goed.

Goede training weer, die muscle-ups heb ik ook wel eens geprobeerd kreeg het niet voor elkaar :P

Hoeveel kg weeg je eigenlijk bij welke lengte?

Ik neem aan dat je het op een stang probeerde? Dan is het ook moeilijker hoor dus no shame :D

BW = rond de 75 kg. Lengte = 1.82. Blijf ook een beetje op de 75 kg hangen. Maar komt ook doordat ik m'n benen 2 maanden niet heb getraind en puur kracht doe. Maar wil wel naar de 80 kg toe. Zal ook wel beter gaan als mn LB wat beter loopt.

Ik neem aan dat je het op een stang probeerde? Dan is het ook moeilijker hoor dus no shame :D

BW = rond de 75 kg. Lengte = 1.82. Blijf ook een beetje op de 75 kg hangen. Maar komt ook doordat ik m'n benen 2 maanden niet heb getraind en puur kracht doe. Maar wil wel naar de 80 kg toe. Zal ook wel beter gaan als mn LB wat beter loopt.
Op een stang had ik het geprobeerd idd, vandaag trouwens windshield wipers gedaan ook een goede oefening voor je core!

haha thanks maar nee man vette gare training. LB loopt zwaaaar achter met UB. Dus dat moet worden goedgemaakt;)Rekening houdend met je knie;)

Dinsdag – Upperbody
was weer mooi vandaag:D

Muscle ups
5 * BW
5 * BW
5 * BW
4 * BW

Ring Flyes
5 * BW
5 * BW
5 * BW
5 * BW

Handstand Pushups
11 * BW
10 * BW
9 * BW

Dumbbell Row + Dumbbell Row fat grip
Fat Grip niet gedaan,besteld maar is nog niet binnen :D
8 * 35
7 * 45
7 * 45
7 * 45

Hammer Curls met Trap Bar
Ja beetje reps maken, Met Trap bar werkt toch niet zo handig als ik gedacht had. Toch maar met Barbell doen.

L-sit
5 sets van 12 sec

Plyometrische benen oefening
Niet gedaan, ff op een andere dag indelen.
Met deze training was je wel tevreden toch...:sd:...

Ik train nu wel met iemand die wil ja...het is nog wat wennen met spotten en moet het een en andser uitleggen...maar hij is langer als ik ewn geen ecto..dus er komt snel een punt dat we behoorlijk aan elkaar gewaagd gaan zijn...

En dat heb ik wel een beeje nodig, onderlinge competitie..:D

Ik train nu wel met iemand die wil ja...het is nog wat wennen met spotten en moet het een en andser uitleggen...maar hij is langer als ik ewn geen ecto..dus er komt snel een punt dat we behoorlijk aan elkaar gewaagd gaan zijn...

En dat heb ik wel een beeje nodig, onderlinge competitie..:D

Precies man onderlinge competitie produceert veeeel meer! En motiveert ook!

Wat dat betreft is alleen-training in homegym wel jammer..

Donderdag – Lowerbody

Geen lowerbody shit vandaag. Nog te veel spierpijn in mn hamstrings. Wel wat andere dingen gedaan. Zaterdag wordt die LB wel goed aangepakt want Jopthelis gaat mij (ff) leren squatten.:D

Helaas kon ik ook geen griptraining doen want morgen ga ik met een colega naar zijn (health) gym om het deadliften aan hem te leren. Maar misschien gaan die mooie planne allemaal niet door. Ik bedoel het is een health-center dus ik verwacht dat ze moeilijk gaan doen over die deadlifts; Als ze al weten wat het is:rolleyes:. Maargoed we zien het wel.

Handstand training
10 min vrijstaande handstand trainen. Op de grond en op parallettes

Hanging Leg Lifts op wandrek
5 * BW
5 * BW
5 * BW
4 * BW + beetje pompen

Plyometrische pullups
3 setjes van 4 gedaan

Voordeel van een homgegym is dat je geen gezeik hebt dat het squatrek bezet is.

Gaaf dat jophetelis zaterdag komt om je squats te leren! Succes alvast

Voordeel van een homgegym is dat je geen gezeik hebt dat het squatrek bezet is.

Gaaf dat jophetelis zaterdag komt om je squats te leren! Succes alvast

Precies, en zo zijn er nog wel tientallen voordelen aan het hebben van een home gym. Idd wel vet dat hij me het een en ander gaat leren. Maar ik ga naar zijn home gym. Verwacht veel te leren;)

Haha, t*ring, de verwachtingen zijn hoog gespannen..... :eek:

IK liet eerst altijd een maat meetrainen in mijn "homegym"...maar had enkel een bench, dumbbells, barbell en een ez-bar...dus dat heb ik de deur uit gedaan...

Haha, t*ring, de verwachtingen zijn hoog gespannen..... :eek:

haha, nou ik hoop maar dat het me allemaal een beetje lukt met de techniek en dat ik het een beetje oppak. maar met jou als instructeur komt het wel goed toch :thumbup:

IK liet eerst altijd een maat meetrainen in mijn "homegym"...maar had enkel een bench, dumbbells, barbell en een ez-bar...dus dat heb ik de deur uit gedaan...

Ja als je als bodybuilder helemaal aan je trekken wilt komen is een echte complete gym een vereiste. Voor mijn gemixte training met al die vage oefeningen is een homegym ideaal. Het bevalt mij echt ****ing goed: eigen tijden, eigen oefeningen, geen gezeik van andere mensen die komen lullen of je aanstaren, shit is nooit bezet, ik ben de meest sterke, gespierde kerel in de gym, kan shirtloos & broekloos trainen haha, t*ring als ik zie waar mensen zich allemaal aan irriteren in het 'wat vind jij irritant in de sportschool' ben ik blij met mn homegym. :)

Vrijdag – Upperbody
Ring rollouts zijn leuk.

Incline Pushups ringen
opwarmen
8 * BW
7 * BW
6 * BW
6 * BW

Wide Grip Pullups
20 * BW
11 * BW + 10kg gewichtvest
8 * BW + 10kg gewichtvest
6 * BW + 10kg gewichtvest
6 * BW + 10kg gewichtvest
beetje reppen met alleen BW

MP
Pff ff wennen weer, zeker 4 maanden niet gedaan. De vorm was ook ver te zoeken. Maar ging wel steeds beter na elk setje
10 * 20
6 * 45 (Teringzwaar wtf?)
6 * 45
7 * 45
8 * 45

Barbell Curl
Het is echt tijd voor goede griptraining, voelde al licht pijn in mn rechterpols
8 * 30
8 * 30
8 * 30
8 * 30 + negatives

Plyometrische pushups
3 * 4 * BW

Ring Rollouts
5 * 5 * BW

Miss later op de avond nog wat handstand training doen

Terug
Naar boven