AndroidHealthClinic

Log Krachttraining Turnen

Die windmills lijken me ook wel goed, volgende training ff proberen :)

• Topic Starter Topic Starter
Donderdag – Lowerbody
Deadlift is wat achteruitgegaan. Maar wel logisch na twee maanden zonder. Hanging Leg Lifts gingen lekker soepel vandaag.
Ik wil ook nog een beetje explosief blijven dus vandaar die plyo pullups en kikkersprongen.

Handstand training
10 min vrijstaande handstand trainen. Op de grond en op parallettes

Deadlift
Alles pronated grip
10 * 70
10 * 70
6 * 110
3 * 130
3 * 130
3 * 130
3 * 130
3 * 130
3 * 130

Deadlifts met fat grip
Haha geweldig, hij pleurde elke keer uit mn handen:D Ook maar ff deadliftmatjes aanschaffen want dat gebeuk wil ik mn ouders niet aandoen.
5 * 70
5 * 70
6 * 70
5 * 70

Front Squat
Nog wel een gek*t hiermee. Echt k*tpijn in schouders! Ik ga er van uit dat dat wegtrekt??
6 * 20
6 * 40
5 * 50
5 * 60
5 * 60
5 * 60
5 * 60

Hanging Leg Lifts op wandrek
8 * BW
6 * BW
5 * BW + 3 * negatives

Plyometrische pullups
4 * 4 * BW

Kikkersprongen
5 * 5 * BW

Laatst bewerkt:
GRR die fat gripz staan op backorder bij mij. Zal dus wel een maand duren voor ik ze binnenkrijg...

Goeie training! Lekker volume op de deadlift.

Die pijn in je schouder, is dat omdat de baar er op rust, of omdat je je schouders in een onnatuurlijke positie draait? In het eerste geval wordt dat zeker minder na verloop van tijd. Het tweede wordt ook wel minder, kun je ook wel deels verhelpen door rekoefeningen.

GRR die fat gripz staan op backorder bij mij. Zal dus wel een maand duren voor ik ze binnenkrijg...

Goeie training! Lekker volume op de deadlift.

Die pijn in je schouder, is dat omdat de baar er op rust, of omdat je je schouders in een onnatuurlijke positie draait? In het eerste geval wordt dat zeker minder na verloop van tijd. Het tweede wordt ook wel minder, kun je ook wel deels verhelpen door rekoefeningen.

K*t van die vertraging van je Gripz. Als je shit besteld op internet wil je het altijd zo snel mogelijk hebben;)

Pak hem crosses grip trouwens. Met de stang voel ik pijn op mn bot. Rechts gaat het wel, maar links ligt drukt hij keihard op mn bot echt ****ed up.

Meer spiermassa bij eten, schrale ecto!

Ik doen frontsquats nu ook (weer) een week of 5, en krijg er steeds minder last van :) Sleutelbeen blijft wel een plek waar weinig massa komt, ze liggen bij mij ook nog helemaal bloot :o (althans, de bovenkant waar de baar uiteindelijk rust, de voorkant valt het nu wel mee)

Ik doen frontsquats nu ook (weer) een week of 5, en krijg er steeds minder last van :) Sleutelbeen blijft wel een plek waar weinig massa komt, ze liggen bij mij ook nog helemaal bloot :o (althans, de bovenkant waar de baar uiteindelijk rust, de voorkant valt het nu wel mee)

Ja gewoon ff doorbikkelen, het wordt vanzelf minder.

Zag jou aanmelding trouwens voor de beginner powerliftwedstrijd van 22 mei. Doe zelf ook mee;), Lijkt me wel interessant.

Zaterdag – Upperbody

****ing zwaar, conditioneel een ramp.

Incline Pushups ringen
Superstrict
8 * BW
6 * BW + 10kg
6 * BW + 10kg
6 * BW slooow
6 * BW slooow

MP
****ing slecht schouderkracht is echt shit.:mad:
8 * 20
8 * 40
3 * 50
7 * 45

Wide Grip Pullups
8 * BW + 10kg
6 * BW + 10kg
6 * BW + 10kg
5 * BW + 10kg
6 * BW

Dumbbell Curl
4 setjes * 15kg

Plyometrische pushups
4 * 4 * BW

Ring Rollouts
5 * BW
7 * BW
6 * BW
6 * BW

Maandag – Lowerbody
Superchille training. Eerste keer weer echt gesquat sinds blessure. Met de patellaband om voelde alles chill gelukkig. Nog wel een beetje wennen voor mn benen. Maar het is echt heerlijk om weer te squatten. Hopelijk snel naar de 100kg squats toe:D

Oja ook de lower body warming up gedaan van Defranco's echt n chille goed warmup.

Squats
10 * 20
8 * 40
5 * 50
5 * 60
5 * 70
5 * 80
5 * 85
5 * 85
5 * 85

Good Morning
5 * 40
5 * 50
5 * 60
5 * 60
5 * 60
5 * 60
5 * 60

Straddle L
5 sets van 10sec

Dumbbell Windmill
5 * 20
5 * 20
5 * 20
5 * 20
5 * 20

Grip training
touwklimmen 5 sets
steentje Pinchen

Miss later op de avond nog wat handstands doen.

Laatst bewerkt:
Die MP zou ik wel wat hoger verwachten, want HSPU gaan je toch ook wel makkelijk af?

Verder nette training hoor. Met die squat zit je vast gauw aan de 100kg, lekker volume gedraaid iig.

Die MP zou ik wel wat hoger verwachten, want HSPU gaan je toch ook wel makkelijk af?

Verder nette training hoor. Met die squat zit je vast gauw aan de 100kg, lekker volume gedraaid iig.

Bevalt me goed met dit volume trainen. Heb is wat rondgekeken in de PL log sectie.
Ja ik vond die MP ook tegenvallen. Ik weet al hoe dat komt. Met die HSPU maak ik niet een hele ROM waardoor vooral mn triceps sterker geworden. Vandaar ook die 100kg bench. Volgende schema krijgen de schouders echt prio want moeite hebben met een 50kg MP kan echt niet.

Die 100kg bench is zeker zeer sterk in verhouding :)

Die schouder trekt wel bij hoor. Misschien de HSPU dieper doen met die parallettes, of wijdere stance? Of zit je dan alsnog met je hoofd tegen de grond

Die 100kg bench is zeker zeer sterk in verhouding :)

Die schouder trekt wel bij hoor. Misschien de HSPU dieper doen met die parallettes, of wijdere stance? Of zit je dan alsnog met je hoofd tegen de grond

Ik ga er wel ff wat tegels of matjes onder gooien zodat ik een grotere ROM kan maken. Ben ook al opzoek naar een verstelbaar bankje om Dumbbell Shoulder presses mee te doen. (ook inclines natuurlijk)

Ook ff abbo-tje genomen. Turnen+PL.. klinkt goed!

Nette LB training man:D!

Ook ff abbo-tje genomen. Turnen+PL.. klinkt goed!

Welkom:)

Thanks man:)

Dinsdag – Upperbody
Best pittig zoveel oefeningen. Ring flyes ga ik er uit halen. Muscle ups doe ik nu trouwens helemaal zonder zwaaishit, dus das mooi. Ik merk trouwens nu al progressie in mn gripkracht. Die Fat Gripz zijn echt gruwelijk:D. Merk bijvoorbeeld al bijna geen pijn in mn polsen meer bij die Barbell Curls.

Handstand training
10 min vrijstaande handstand trainen. Op de grond en op parallettes

Muscle ups
5 * BW
5 * BW
4 * BW
3 * BW + 1 * negative

Ring Flyes
5 * BW
5 * BW
5 * BW
5 * BW

Handstand Pushups
Beetje lopen k*tten met parallettes om de ROM te vergroten maar werkte niet goed. Paar setjes gedaan. Daarna normale setjes.
7 * BW
10 * BW
10 * BW

Dumbbell Row
6 * 40
6 * 40
6 * 40
6 * 40

Dumbbell Row fat grip
10 * 25
10 * 25
10 * 25

Barbell Curls
Heb al twee jaar geen curls gedaan. Biceps klappen uit elkaar:)
11 * 30
8 * 30
8 * 30
7 * 30

Barbell Curls fat grip
10 * stang
10 * stang

L-sit
5 sets van 10sec

Zal ook nog ff mn voeding droppen. Comments zijn welkom

Voeding
8.00 Brinta + rozijnen + thee
10.30 3 broodjes pindakaas + honing + banaan
12.30 pasta + kip + broccoli + chocomel
15.30 2 broodjes vleeswaren + gekookt ei
19.00 50 grbruine rijst + spinazie + 150 gr kabeljouw + peer
22.00 gebakken aardappeltjes + sla/tomaat/ui + schnitzel
23.30 kwark met notenmix

Laatst bewerkt:
Donderdag – Lowerbody

Ging weer goed. apart LB training bevalt me goed. Fronts gaan al wat beter met minder pijn, yahoo!

Deadlift
10 * 70
10 * 70
5 * 110
3 * 130
3 * 130
3 * 130
3 * 130
3 * 130
1 * 155 pr, ging wel soepel omhoog.
Durfde na de 155 niet verder te gaan. Bang om vorm te vernken. Heb ook geen belt. Weet ook niet of ik zoiets nodig heb.

Deadlifts met fat grip
5 * 70
5 * 70
5 * 70
5 * 70

Front Squat
5 * 40
5 * 40
5 * 15
5 * 60
5 * 60
5 * 60
5 * 60

Hanging Leg Lifts op wandrek
7 * BW
7 * BW
5 * BW

Plyometrische pullups
4 * 3 * BW

Laatst bewerkt:
Netjes na die 5x3x130 nog even voor een 1rm gaan.
Als je een keer je 1rm wilt testen zou ik alleen rustig opwarmen en je vooral niet moe maken en dan je 1rm trekken.

Netjes na die 5x3x130 nog even voor een 1rm gaan.
Als je een keer je 1rm wilt testen zou ik alleen rustig opwarmen en je vooral niet moe maken en dan je 1rm trekken.

Ja die 1rm was ik niet van plan. Maar wilde ff kijken of ik de 150 nog soepel kon trekken. Maar dat is inderdaad wel beter wat je zegt. Gewoon rustig opwarmen, en daarna wat doubles en singels maken.:)

Terug
Naar boven