XXL Nutrition

Log Krachttraining Turnen

Hahaha killer kerel! Die lunges zijn echt dodelijk he! Wil niet weten hoe kapot je moet gaan op een zolderkamer zonder fatsoenlijke ventilatie met dit weer haha.

Nice deads al man

Mooie trainingen weer man, dit is echt een brutaal log wil je goede core-trainingen vinden.

Imo zijn jouw trainingen veel beter om je lichaam "fit" en sterk te maken dan die lame bodybuilding trainingen die wij doen.

Is crossfit trouwens niet wat voor jou, dat lijkt wat meer bij jou filosofie te passen.

Dodelijk man zo op je zoldertje trainen!!:eek:

Tip: Koop een industry ventilator..maakt takkew herrie maar blaast als een malle! of beter nog een airco:o

• Topic Starter Topic Starter
Nice workout!
Toch een goed idee he zo'n ventilator ;)

toch wel ja;)

Hahaha killer kerel! Die lunges zijn echt dodelijk he! Wil niet weten hoe kapot je moet gaan op een zolderkamer zonder fatsoenlijke ventilatie met dit weer haha.

haha het was echt intense shit ja..:p

Thanks Miron, ben ook erg blij met de 170kg:)

Mooie trainingen weer man, dit is echt een brutaal log wil je goede core-trainingen vinden.

Imo zijn jouw trainingen veel beter om je lichaam "fit" en sterk te maken dan die lame bodybuilding trainingen die wij doen.

Is crossfit trouwens niet wat voor jou, dat lijkt wat meer bij jou filosofie te passen.

Core oefeningen is wel mijn specialiteit ja:D
Tsjah, dit is wat meer gericht om een sterke atleet te worden. Er is meer aandacht voor core, grip, conditie. Ook zitten er vrijwel geen isolatieoefeningen tussen. Tsjah dit programma lijkt idd veel op Crossfit. Maar ik ben eigenlijk niet zo'n fan van extreme conditieshit en high reps (15-20). Ik wilde met dit programma eens iets nieuws proberen, maar m'n volgende schema lijkt het me weer leuk om BB-achtig te trainen. Met ook weer wat meer turn dingen erin uiteraard.

Dodelijk man zo op je zoldertje trainen!!:eek:

Tip: Koop een industry ventilator..maakt takkew herrie maar blaast als een malle! of beter nog een airco:o

Tuurlijk, het budget speelt geen rol:p
We hebben nog een ventilator liggen ergens, die ga ik er ff neerzetten;)

Woensdag
Dumbbell snatch en push press vind ik maar k*t om uit te voeren.

Pushups 2*30/ Inverted Rows 2*20
2 * 30 * BW/ 2 * 20 * BW

50 Jumping Jacks/ Burpees 10
Burpees waren lekker zwaar..

One arm Snatch 5*5
Vind dit een k*t oefening. Ben niet te zwaar gegaan omdat ik nog goed controle moest houden met de beweging..Maar alsnog is het k*t om de dumbbell van boven je hoofd weer soepel naar beneden te brengen..Geen keeper dus.
5 * 25kg
5 * 30kg (te zwaar om soepel te gaan)
5 * 27.5kg
5 * 27.5kg
5 * 27.5kg

One arm Push Press 3*5
Ook niet echt chill om uit te voeren..
5 * 27.5kg
5 * 27.5kg
5 * 27.5kg

DB overhead farmer walks
Zo deze kende ik nog niet. hoe bedoel je core workout:cool:
3sets * 25kg lopen

L-sit in de ringen
Pittig..
5 sets van 8sec * BW

Barbell Holds
Met Fat Gripz
12sec * 70kg
12sec * 70kg
12sec * 70kg

Hier nog een machtig filmpje van Epke Zonderland aan het rek. Die wilde ik toch wel ff delen.
http://www.youtube.com/watch?v=mYBmS1hTiQ4

Lekkere training weer kerel :cool:
Burpees zijn hard ja... doe ze ook zo nu en dan als ik wat tabata ga doen. Gisteren was ik het nog van plan, maar was aardig op bij mijn schouder/borst van mijn training gisteren dus voornamelijk ff oefeningen gepakt voor de benen bij tabata.
Leuke oefeningen weer :thumbs: die inverted rows... hang je dan aan een bepaald gewicht of gewoon een vaste lijn met stang?
DB overhead farmer walks...hoe moet ik dat zien ? de normale farmers walk ken ik wel... maar overhead :o.

Vet filmpje van Epke, vind het zo vet he als je dat soort dingen zou kunnen :o. Kijk ook graag naar turnen als het zo nu en dan op tv is. Erg knap :)

Lekkere training weer kerel :cool:
Burpees zijn hard ja... doe ze ook zo nu en dan als ik wat tabata ga doen. Gisteren was ik het nog van plan, maar was aardig op bij mijn schouder/borst van mijn training gisteren dus voornamelijk ff oefeningen gepakt voor de benen bij tabata.
Leuke oefeningen weer :thumbs: die inverted rows... hang je dan aan een bepaald gewicht of gewoon een vaste lijn met stang?
DB overhead farmer walks...hoe moet ik dat zien ? de normale farmers walk ken ik wel... maar overhead :o.

Vet filmpje van Epke, vind het zo vet he als je dat soort dingen zou kunnen :o. Kijk ook graag naar turnen als het zo nu en dan op tv is. Erg knap :)

Dank Pilates, inverted rows hang ik gewoon aan de stang de ik op bankdrukhoogte in m'n rek heb hangen. en bij DB overhead farmer walks hou je de DB recht boven je hoofd en probeer je zo lang mogelijk te lopen; echt een core killer. De oefening is ook nieuw voor mij maar ik ga hem zeker vaker doen.:)

Kijk het turnen ook altijd als het op tv is. Maar in oktober zal ik het allemaal live meemaken want dan ga ik naar het WK turnen in Rotterdam!

Mooi filmpje van Epke ook!@ Hij heeft best een aardig fysiek IMO..geen bodybuilding, maar op het strand doet het goed;)

DB snatches zijn juist nice man :D

Mooi filmpje van Epke ook!@ Hij heeft best een aardig fysiek IMO..geen bodybuilding, maar op het strand doet het goed;)

Als er behoefte is kan ik wel weer vaker wat turngerelateerde filmpjes showen. Ach wat lul ik nou dit is mijn log, dat ga ik toch wel doen.

Laten we het eens bekijken Marvin.

90.jpg

Sterke punten:
Biceps, Triceps, onderarmen, buikspieren, schouders. Allemaal mooi in verhouding.

'Zwakke' punten:
Borst, Benen (:p), Traps.

Rug heb ik geen zicht op..

DB snatches zijn juist nice man :D

Mwah ik vind ze maar onhandig om te doen. Ik ga ze wel erin houden voor conditie, met low weight high reps;)

Laatst bewerkt:
Ga je na het WK turnen in Rotterdam ja :D, VET gaaf!
Aan elke onderdelen doe jij mee?

---------- Toegevoegd om 06:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 06:12 ----------

Die DB farmer walk met dus de DB boven je hoofd lijkt me inderdaad pittig...kan het ook met een barbell & gewicht in je nek, of gaat het er juist ook om je armen omhoog te houden.

Ga je na het WK turnen in Rotterdam ja :D, VET gaaf!
Aan elke onderdelen doe jij mee?

---------- Toegevoegd om 06:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 06:12 ----------

Die DB farmer walk met dus de DB boven je hoofd lijkt me inderdaad pittig...kan het ook met een barbell & gewicht in je nek, of gaat het er juist ook om je armen omhoog te houden.

Huh bedoel je of ik mee doe? Nee joh, je denkt toch niet dat ik tot de wereldtop behoor:p ik ga er heen als toeschouwer. Via mijn oom heb ik kaarten kunnen krijgen. Maar het lijkt me wel heel cool om alles te zien. Yuri van Gelder maakt volgens mij ook zijn rentree dus ik ben benieuwd.

DB overhead farmer walks is gewoon met 1 dumbbell recht boven je hoofd. Kan ook wle met barbell, maar met dumbbell is het meer core shit.;)

Hoop niet dat ik getinthecar tegen z'n been schop..maar ik denk dat ie gaat kijken..;):rolleyes:

;)

Vrijdag

BW squats\ pushups
2 * 20 * BW\ 2 * 30 * BW

Sumo RDL
6 * 100
6 * 110
6 * 110
6 * 110

RDL
6 * 100
6 * 1006 * 100
6 * 100

1 arm dumbbell clean & press
6 * 30 (te weinig controle
6 * 25
6 * 25

DB Farmer Walks
2 * lopen met 35kg

Overhead farmer walks
Dikke faal. Een vriend van me trainde mee en we faalden nogal in deze oefening. Het zag er ook lomp uit. Kortom, ik kreeg de slappe lach en heb de oefening geskipt.

DB side bends
8 * 35
8 * 35
8 * 35

DB lunges
Dodelijk haha
50 * 15kg (25 per been)

Griptraining
iets met een touw.. geen zin om uit te leggen.

Waar doe je die snatch en push press met DB?
Sowieso is het veel oefenen qua controle en je kan voor het terug leggen iets regelen qua een band/mat ofzo.

Waar doe je die snatch en push press met DB?
Sowieso is het veel oefenen qua controle en je kan voor het terug leggen iets regelen qua een band/mat ofzo.

Ik doe die snatch en push press gewoon op zolder. Maar het is wel krap. Ik heb al een paar keer per ongeluk tegen het plafond gebeukt. Dus er zitten nu een paar beschadigingen en zwarte strepen etc..

Ik heb al een matje neergelegd idd. Het is gewoon ff wennen qua controle.

Laatst bewerkt:
K*t net m'n nek verrekt met ab wheel rollouts. Ik wilde testen of ik de oefening staand kon. Dit lukte bijna, alleen met de terugweg ging ik inzakken. Nog niet goed dus. Gelijk m'n nek ingesmeerd met spul en zo maar gaan liggen. Hopelijk is het morgen over!!

Doe deadlifts kan je over het algemeen snel verhogen, die kracht groeit met de week ;)

Sterkte met je nek man, das wel ****ed up.

Doe deadlifts kan je over het algemeen snel verhogen, die kracht groeit met de week ;)

Sterkte met je nek man, das wel ****ed up.

Thanks koek, Helaas voel ik m'n nek nog wel vandaag. Morgen moet het over zijn want dan wil ik gaan kickboksen. Rug is idd wel het zwakke punt bij die rollouts. In het programma dat ik nu volg komen deadlifts wel vaak terug dus dat gaat goedkomen!

Dinsdag
Prut, veel frustratie. Nek pijn is wel bijna over.

Schouderopwarmshit
...

BW Squats/ Lunges
2 * 20/ 10 per been

Squats
Ik ga niet meer zwaar hierop. Focus vooral op goede vorm.
6 * 40
6 * 50
8 * 70
8 * 70

Bankdrukken
Is wel eens beter geweest. Maar banken vind ik niet echt chill om te doen. Geef mij maar pushup-achtige dingen;)
20 * 20
6 * 40
6 * 40
6 * 50
5 * 80
6 * 80

DB shoulder press
Eerste keer dat ik deze oefening doe in m'n leven:eek:. Wat een fail, echt schandalig. Heb in de 2 jaar dat ik train mijn schouders nooit serieus aangepakt. Met deze p*ssy gewichten als resultaat. Als ik klaar ben met dit programma gaan schouders echt de prio krijgen!!
10 * 15
3 * 25 (frustratie)
10 * 17.5
9 * 17.5
9 * 17.5

Suit Case Deadlifts
Niet gedaan. Geen zin meer.

EDIT: alsnog gedaan. Moest ff weer opladen na m'n schouder frustratie. Deze zijn erg leuk:D
10 * 60 links
10 * 60 rechts

Het lijkt of je wat motivatie nodig hebt als ik dat zo lees :P

Gewoon gas geven beest! Het zit in je, je moet het er alleen nog even uit laten komen

Terug
Naar boven