XXL Nutrition

Log Krachttraining Turnen

Mooie training gozer!

Op vakantie ook even HSPU proberen tegen de muur..:rolleyes::o

Damn nice equipment !! En vind het goed van je hoe gedisciplineerd je ook bezig bent :).
Je trainingen zien er interessant uit! Ik zie er dingen tussen staan die ik nog niet kende en waar ik weer wat van kan leren :cool:

Ik ga je volgen!

Suc6!

Dude ik doe niet mee 22 mei..... Mocht ik op het laatste moment nog besluiten om mee te doen dan contact ik je. Mn grote drie stats zijn echt bedroevig nu dus......

• Topic Starter Topic Starter
Mooie training gozer!

Op vakantie ook even HSPU proberen tegen de muur..:rolleyes::o

Nice:rolleyes:, dippen op de rand van het aanrecht is ook wel een goede als je 0 equipment hebt. En pushups op stoelen of met 1 arm. Benen en rug wordt lastig zonder apparatuur. Ja, misschien wat rows en squats met je vriendin marv:D

Damn nice equipment !! En vind het goed van je hoe gedisciplineerd je ook bezig bent :).
Je trainingen zien er interessant uit! Ik zie er dingen tussen staan die ik nog niet kende en waar ik weer wat van kan leren :cool:

Ik ga je volgen!

Suc6!

Welkom Pilates;). Nu je het zegt heb ik idd wel nice equipment. Sta ik niet zo vaak bij stil. Gisteren trouwens nog 100kg binnegekregen aan 5kg schijfjes voor m'n dumbbells.:cool:

Dude ik doe niet mee 22 mei..... Mocht ik op het laatste moment nog besluiten om mee te doen dan contact ik je. Mn grote drie stats zijn echt bedroevig nu dus......

Je stats maken geen **** uit voor deze wedstrijd. Weetje het zeker? Is wel lachen toch, met zn allen beetje liften eten enzo..

Goed, de training van gisteren

Dinsdag
Ik vind het eigenlijk wel nep dat benen trainen zonder gewicht. Maargoed het ging nu ff om explosiviteit. Het programma zal wel steeds zwaarder worden.

Squat jumps 4 * 10
4 * 10 * BW

Pushups (extra diep op stoelen en bankje) 4 * 10
4 * 10 * BW

Lunge jumps 4 * 10
4 * 10 * BW

Inverted side to side row 4 * 10
4 * 10 * BW

Plank
2 * 1min op swiss bal

Tabata Squats BW

Pinch Grip
4x zo lang mogelijk op mn gripboard (40kg).

Nice nice nice!

Heej tabata squats.... wat houdt dan in? Ik doe zelf wel min.1x per week tabata en kies dan zelf uit 4 á 5 oefeningen elk a 20sec. met daartusseni n 10 sec. rust en dan ong. 4 sets totaal... Squats doe ik daar dan ook bij, zoals bijv. jumping squats, wide squats etc...maar een tabata squat??? die kende ik nog niet :).
What's the difference?

Als ik goed begrijp train je altijd alleen en in je eigen gym?
Nice hoor! Gisteren nog extra 5kg schijven..pff toe maar (ik wil ook haha)

Nice nice nice!

Heej tabata squats.... wat houdt dan in? Ik doe zelf wel min.1x per week tabata en kies dan zelf uit 4 á 5 oefeningen elk a 20sec. met daartusseni n 10 sec. rust en dan ong. 4 sets totaal... Squats doe ik daar dan ook bij, zoals bijv. jumping squats, wide squats etc...maar een tabata squat??? die kende ik nog niet :).
What's the difference?

Als ik goed begrijp train je altijd alleen en in je eigen gym?
Nice hoor! Gisteren nog extra 5kg schijven..pff toe maar (ik wil ook haha)

Ow ik noemde het maar voor het gemak tabata squats, het is verder niks speciaals ofzo;). Je doet gewoon BW squats, 20sec lang. Daarna 10sec rust en dan weer 20sec squatten. Dit herhaal je 8x. Gewoon Tabata met 1 oefening dus. Maar kan idd ook met verschillende oefeningen. Maar 1x per week tabata is wel nice pilates.:)

haha ja ik train helemaal alleen in m'n eenzame homegym. Zo af en toe traint er een vriend mee, maar is vooral sociale shit, niet heel serieus ofzo. Maar vind het prima zo in m'n homegym, het enige wat ik soms mis is een trainingspartners die je net ff pushed om alles eruit te halen.

Aha thx voor de uitleg, ik dacht al...:scratch:...tabata squats ??? :p

Aha oké, maar ja... wie weet vind je nog wel een leuke trainingspartner :p... of je moet een vriend "om" krijgen zodat het meer een trainen dan lullentraining word ;).

Ojee..Tabata Squats worden een hype! ik ga ze ook maar eens proberen hoewel gewoon een 70 of 100 reps squat ook dodelijk is:eek::thumbs:

Aha thx voor de uitleg, ik dacht al...:scratch:...tabata squats ??? :p

Aha oké, maar ja... wie weet vind je nog wel een leuke trainingspartner :p... of je moet een vriend "om" krijgen zodat het meer een trainen dan lullentraining word ;).

haha ik heb hem al proberen om te lullen om hardcore te worden:p, maar is niet echt zijn ding.

Ojee..Tabata Squats worden een hype! ik ga ze ook maar eens proberen hoewel gewoon een 70 of 100 reps squat ook dodelijk is:eek::thumbs:

haha ja heb ze ook uit Verb z'n log. ;)Maar die Tabata shit schijnt heel effectief te zijn!:) Ik kende het al uit mn boeken van Rosstraining. Deze conditietraininswijze is uitgevonden door Dr. Tabata; een of andere Japanner.

Donderdag
Wel chille training. Niet superdodelijk. Reverse lunges superset met Forward lunges was zeker een chille combo. Niet echt pittig met alleen BW, maar benen waren nog niet helemaal hersteld van dinsdag dus het maakte niet uit.

Band pull aparts + shoulder dislocks
2 * 20 * BW + 10 * elke kant op
die schouder diskslocks zijn echt chill om je schoudergewricht-griddle-kom-ding mee op te warmen. Ik doe ze altijd in mn warming up.

In onderstaande filmpje staan trouwens wat goeie pre/rehab schouder oefeningen. Ik raad het iig echt aan om dit te doen, zeker als je gaat benchen. Teakwonboxer, miss heb je er ook nog wat aan. Kan gewoon met een fietsband..

http://www.youtube.com/watch?v=y4Wo095zPnc

Run 1/2 mile
ehh, 1600 meter ofzo gerend

A Mixed grip pullups 5 * max
16 * BW
12 * BW
10 * BW
8 * BW
8 * BW

B Ring Dips 5 * submax
10 * BW
8 * BW
8 * BW
8 * BW
8 * BW

Reverse lunges superset Forward lunges 3 * 10
10 * BW + 10 * BW
10 * BW + 10 * BW
10 * BW + 10 * BW

Run 1/4 mile
Geen zin in, dus beetje gebokst met 1.25kg schijfjes voor 2/3 min.

Dumbbell Holds met 10kg
MAAR dan vasthouden op de kopze kant!!!!
3 * 3 * 10sec

Flinke pullups!
Gruwlijke muziek man bij het filmpje haha:p thx evengoed

Ik warm zelf iedere training altijd op met een band dan doe ik dislocates. band pull apart voor me, boven me hoofd achter me hoofd en daarna dislocates met die band. Dan nog ff met lichte db side raises, en db presses.

Lijkt heel wat maar binnen 1.5 minuut ben ik altijd klaar en is me schouder gewricht goed opgewarmt.

Lekkere pullups!
En leuk he, static holds :D kopse kant bedoel je met je pinken hoog en duimen juist omlaag?

Lekkere pullups!
En leuk he, static holds :D kopse kant bedoel je met je pinken hoog en duimen juist omlaag?

ehh ik bedoel gewoon zo. Dit is de dumbbell:

DDD----DDD

En dan doe je schijven aan 1 kant. Dus zo:

DDD
DDD----DDD
DDD

En dan probeer je hem zo lang mogelijk te pinchen aan de stang die nog leeg is.

Oke vandaag de Beginnerswedstrijd Powerliften.

Resultaten

Squat:
1: 95kg, ging soepel
2: 105kg, ging ook soepel
3: 120kg, Fail, te grote stap

Bench
1: 85kg, ging k*t, wennen aan benchen met een 'stop' onderin. Racken ging ook niet goed. Wel goedgekeurd
2: 95kg, mwah, te snel gerackt. niet goedgekeurd
3: 97.5kg easy, goedgekeurd

Deadlift
1: 140kg, makkelijk
2: 155kg, ging ook goed, wilde daarna voor de 165 gaan maar Jopthelis zei dat ik wel 170 kan halen
3: 170kg, gehaald. alle 3 goedgekeurd. 170 is PR trouwens

Al met al wel tevreden. Squat is nog k*t want ben nog bezig met m'n comeback van mn blessure. Bench ook wel goed, kon denk ik wel meer maar wilde geen fail op mn laatste lift. Maar op de powerliftmanier was wennen. Deadlift ben ik blij mee.:)

Goede prestatie die bench en deadlift!

Dat vest wat op je foto's hangt op de onderste he....
Is dat gewoon voor extra gewicht en zoja, waar gebruik je het voor?

Goede prestatie die bench en deadlift!

Thanks Robert. Deads en Bench gaan wel lekker zo, nu nog mn LB laten bijtrekken!

Dat vest wat op je foto's hangt op de onderste he....
Is dat gewoon voor extra gewicht en zoja, waar gebruik je het voor?

Ja is een 10kg vest. Extra gewicht voor pullups en dips. En in de ringen bij pushup variaties. Of bij Core training kan je het goed gebruiken, touwklimmen..

Nice homegym! Chill weighted vest.

Maandag
Vandaag was een van de zwaarste trainingen die ik ooit gedaan heb. Vooral op de lunges ben ik doodgegaan.
Het is nu super benauwd op zolder en ik heb maar één raampje van 30 bij 30 cm waar ik tussen de sets door naar frisse lucht hap. Ik ga er echt een ventilator neerzetten..
Ik ben echt ****ed up nu :spaz:

Schouder opwarm shit
met fietsband wat dislocks en pull aparts en nog wat andere dingen..

BW Squat + BW Lunges
2 * 20 * BW + 2 * 10 per been + BW

DB Farmer Walks
Rondjes lopen in m'n homegym van 3 bij 3 meter..:p
3 sets * 36kg (beide handen)

DB One Arm Floor Press 3 * 10
10 * 25kg
10 * 25kg
10 * 25kg

DB Rows 3 * 15
12 * 35 (vergeten dat het 15x moest)
15 * 35
15 * 35 doodgaan...

DB Farmer Walks
Jaja nog een keer!
2 sets * 36kg (beide handen)

DB Lunges 3 * 12 per been
Hier was het echt kapotgaan. Moest echt 2/3 minuten op adem komen tussendoor..
20 stappen met 25kg
21 stappen met 25kg
24 stappen met 25kg (eindelijk 24 stappen gehaald)

Romanian Deadlift 3 * 6
Nog nooit gedaan deze. Was ff wennen.
6 * 70kg
6 * 80kg
6 * 80kg

Hanging leg raises (op wandrek) 40 totaal
20 * BW
12 * BW
8 * BW

Nice workout!
Toch een goed idee he zo'n ventilator ;)

Terug
Naar boven