MuscleMeat

Log Krachttraining Turnen

• Topic Starter Topic Starter
Ben groot fan van Zach. Ben benieuwd wat dit je gaat brengen. Keep up the good work.

Bedankt P, jij kent ook alles wat ik je stuur of vertel he;).

Maandag
Dag 1 van man of steel programma. Wow wat klinkt dat stoer. Beetje vraagtekens in het begin bij sommige reps en sets maar dat is logisch want het programma richt zich niet puur op kracht.

Warming up

BW Squats 3 * 33
33 * BW
33 * BW
33 * BW

Incline Pushups 3 * max
33 * BW
20 * BW
18 * BW

Mixed grip pullups 4 * max
17 * BW
10 * BW
7 * BW
7 * BW

Conditieshit: 5 min sprintouw. Past niet dus; homegym te laag dus boksen met 5kg dumbbells.

plank op grote blauwe bal
3 * 3 * 30sec

Hanging leg raises op wandrek
12 * BW
10 * BW
? * BW + beetje zwaaien

Pinch grip
20 kg op dit ding
IMG_0042.jpg

vanwaar de mixed-grip pull-ups als ik vragen mag?

Appart programma weer! Blijf je volgen!:D

Nice dat je het programma gaat volgen, ga het zeker volgen ben benieuwd wat het allemaal inhoud.
Hoe voelde de eerste training?

Je kan toch ook buiten touwtje springen ;)

Appart programma weer! Blijf je volgen!:D

:DJa leek me wel een cool programma. Niet puur kracht. Ook wat conditie. Wil ook wel een paar % droppen dus het komt wel goed uit.

Nice dat je het programma gaat volgen, ga het zeker volgen ben benieuwd wat het allemaal inhoud.
Hoe voelde de eerste training?

Je kan toch ook buiten touwtje springen ;)

Thanks man, ben ook benieuwd wat het gaat doen.

Eerste training viel wel mee. Maar het is ook niet puur kracht. Voorheen deed ik altijd bijna alle oefeningen low reps en max gaan. Dat was best zwaar en ik was ook niet elke training fit. Dit is daarom wel een goede afwisseling en misschien werkt het beter.
Elke week in het progrmma is ook anders. Ene week Barbell training, andere week BW, of Kettlebell (niet dat ik die heb maar ik fix wel iets).

Ja touwtje springen kon idd ook buiten, maar ik kan voor geen meter springen.:)

Voor iemand die freestanding HSPU's doet neem ik altijd mijn petje af.

Voor iemand die freestanding HSPU's doet neem ik altijd mijn petje af.

Dank voor het compliment.

I have no life I think :p

Ben beniewd waar dit toe gaat leiden. Stick to program voor het beste succes.

Stick to the program; daar zeg je me wat ja. Ben ook van plan het zo goed mogelijk te volgen.

In het programma zijn er drie trainingen per week. Woensdag is de eerstvolgende training dus weer.

Zo gruwelijke spierpijn nog in abs en chest. Ik zet de training maar ff naar morgen door. Dan kan ik vanavond mooi ff mn handstand trainen. Dan hou ik die ook goed bij. Misschien nog wat conditieshit erbij, ik heb toch de tijd.

Woensdag
Vandaag geen training uit het programma. Beetje andere shit gedaan.

Handstand training
Ging goed. op parralettes sta ik met een goede poging wel een minuutje. Het wordt steeds stabieler en ik hoef minder te corrigeren. De tweede uitdaging is nu om de pushups te maken. Voorzichtig probeer ik een paar reps te maken, niet diep, maar om te wennen aan de up & down beweging en de balans. Als ik meer kracht en balans heb kan ik dieper gaan. Maar eerst eens zorgen dat ik soepel wat halve reps kan maken.:)

Roman chair dumbbell rows
15 * 15 easy
8 * 25
9 * 25
8 * 25

Gruwelijke Grip training
Trap Bar neerzetten, handdoeken om de handvatten doen en dan zo lang mogelijk vasthouden
? sec * 75
30sec * 105
40sec * 105
53sec * 105 + ?sec * 75

roman chair db rows?

PM nog gelezen?

roman chair db rows?

PM nog gelezen?

Ja je gaat liggen alsof je een hyperextension gaat doen, maar dan pak je een dumbbell en ga je roeien. Is wel goeie core shit.

image008.png

Ja heb je PM gelezen. Als we nog gaan dan zal ik bij jou zijn om 8.30. Het lijkt me sowieso cool om bij jou nog een keer te trainen met Doktergym. Je hebt toch ook een Yoke en Farmers. Dat lijkt me ook wel vet om een keer te proberen.

Ja meeten binnenkort dan wel een keer. Ben nu ook meer met conditie en core shit bezig dus kunnen dan ook wat gevarieerder trainen.

Heb vandaag ook eens een handstand geprobeerd :o:o:o

Ja meeten binnenkort dan wel een keer. Ben nu ook meer met conditie en core shit bezig dus kunnen dan ook wat gevarieerder trainen.

:thumbup:

Heb vandaag ook eens een handstand geprobeerd :o:o:o

nice Miron! en tell me hoe ging het? staat ie op film:D

Vrijdag
Beetje vreemd die walking lunges met alleen BW, maar ja er staat toch echt BW walking lunges in het programma.

BW Walking Lunges 3 * 15
15 * BW
15 * BW
15 * BW

Ring Dips 3 * max
17 * BW
10 * BW
10 * BW

Recline Rows 3 * max
26 * BW
16 * BW
14 * BW

Incline Pushups 50 total, korte rust
20 * BW
15 * BW
15 * BW

Band Pull Aparts 100 total
50 * fietsband
25 * fietsband
25 * fietsband

L-sit ipv hanging leg raises
Niet volgens het programma maar wilde L-sits doen.
6 * 10sec * BW

EDIT

Voeding ook maar eens posten van vandaag. Beetje goed nog jongens? Die wijn is trouwens eenmalig.

Voeding

8.00-11.00 uitslapen
11.30 brinta met rozijnen en stroop + sinaasappelsap
13.00 lasagne half bakje + melk
15.00 basmati rijst + broccoli + 135gr zalm
18.00 Aspergesoep
18.30 Paella met garnalen en mosselen echt chill + witte wijn
21.30 Training
23.50 asperges + 100 gr ham + 2 eieren + shake
ergens in de nacht kwark met muesli

Er is in het dorp een nieuwe viswinkel gekomen waar ik nu altijd m'n vis haal. De vis is goed en goedkoper dan bij andere. De eigenaar doet al heel wat jaartjes fanatiek aan Krachttraining en heeft ook wat deals lopen in supps en trainingapparatuur. Hij traint ook in de locale gym hier waar hij één van de sterkste, zo niet de sterkste is. We praten af en toe wat over KT. Hij bood ook aan om mijn voedingsschema een keer door te nemen, wel mooi dus.

Laatst bewerkt:
Nouja het was een dikke faal. Ik heb me laten vertellen dat ik eerst met mijn benen tegen de muur moet proberen.
Het zou wel vet zijn als ik was partial handstand pushups kan. Zit nu in ieder geval bijna op een BW stricte overhead!

Nouja het was een dikke faal. Ik heb me laten vertellen dat ik eerst met mijn benen tegen de muur moet proberen.
Het zou wel vet zijn als ik was partial handstand pushups kan. Zit nu in ieder geval bijna op een BW stricte overhead!

Ja als je moeite heb met balans moet je eerst wennen aan op zn kop staan. Daarna kan je proberen los van de muur te staan. BW overhead bedoel je met Barbell of HSPU?

Zondag
Training van zo net.

Inverted Rows 2 * 15/ Pushups 2 * 20
15 * BW / 20 * BW
15 * BW / 20 * BW

Squats 2 * 50
**** kon deze niet doen, had nog spierpijn in mn ass van de lunges van vrijdag.

Walking Lunges 2 * 1min
Zelfde verhaal

A) Pushups on medicin ball 3 * max
http://www.youtube.com/watch?v=G0ktoCu5SrY&feature=related
Bruut zijn deze!
20 * BW
17 * BW
16 * BW

B) Pull Up ISO hold
40sec
30sec
35sec aaah!

Sprinter sit-ups 3 * 20
http://www.youtube.com/watch?v=h5mfo1VZV68
Valt tegen dit..
19 * BW
17 * BW
15 * BW
eentje teveel 16 * BW

Sprints 5 * 100m
Spierpijn in glutes dus Tabata band pulls gedaan
8 sets van 20sec

Griptraining
Shit vergeten, doe ik morgen dan wel

Op het laatst nog wat handstands gedaan.

Ok dat gaan we proberen ;) Geen idee wat HSPU is. Gewoon met barbell dus..

Terug
Naar boven