MuscleMeat

Log Krachttraining Turnen

• Topic Starter Topic Starter
Mooi schema hoor gozer! UB/LB is inderdaad chill!

Zeker zeker..

Zo vandaag een keiharde training kickboksen. Ben helemaal naar de t*ring. Alle trots die ik heb is er ook helemaal uitgeslagen. :hamer:
Maarja het is pas mn derde les en ik ben nog zwaar ongetraind; K*t techniek, k*t conditie etc etc.
Pff zitten ook een paar alfa gasten tussen ook; 80-85kg ripped die niet of nauwelijks aan fitness doen..En dan kom ik aan met mn genetic failure haha. Maar het is goed voor me. Gewoon de beuk erin.

Kickboksen + 4x per week KT gaat hem trouwens echt niet worden. Ik ga het gewoon op 3x KT houden. Anders ga ik het echt niet trekken. Terug naar de tekentafel dus met mn schema.

Laatst bewerkt:
Maandag kickboksen

Woensdag UB

Vrijdag LB

Zaterdag
Turntraining ofzo..

Ja ik denk namelijk niet dat je 2xUB, 2xLB, en kickboksen kan combineren.. aangezien je ook nog turnen wilt onderhouden denk ik??

1x turnen, 1xkickboksen, 1xLB, 1xUB. Zou genoeg zijn. Je hebt een homegym, dus als je een keer een dag goed voelt, kan je alsnog beetje pompen thuis. Should be enough!

---------- Toegevoegd om 23:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:59 ----------

Je zou bijv. ook wendler 5/3/1 kunnen doen.. en dat twee dagen per week.

Maandag kickboksen

Woensdag
Squat 5/3/1
MP 5/3/1
Pullups
Dips/pushups/HSPU
Abs

Vrijdag
Deadlift 5/3/1
Bench 5/3/1
BB Rows/pullups
GM

Zoiets kan ook..

Thanks man, tsjah bij jou loopt alles wel gelijk qua kracht, toch. Die indruk heb ik iig.
Bij mij lopen mijn schouders enorm achter en ook mijn benen zijn k*t.:(
Maar dit kwam door mn blessure. Benen gaan nu alweer beter. Voor de rest gaat het wel lekker. Pushing kracht (triceps, borst) is wel oke en ook mijn pulling kracht gaat wel goed. Ik kan wel aardige chins/ pullups neerzetten en ook de 170kg deadlift die ik bij de beginnerswedstrijd heb neergezet ben ik erg tevreden mee. Curls doe ik pas sinds kort dus daarmee zit ik nog met 35kg te k*tten. Core kracht vind ik ook wel goed, maar daar doe ik ook best veel aan.
mwoah - me squat kan beter, maar los daarvan DL ik ook niet vaak omdat ik het niet fijn vind en me gevoelige onderrug. maar ik vind je front-squats erg impressive en DL hellemaal, ik kreeg de 1e x niet meer dan 5 reps met 50kg FSQ, daarna niet meer gedaan, word tijd weer.

trouwens doe je ook nog turnen?

nice log, volgende keer bij turnen ga ik eens een paar van deze oefeningen proberen in de ringen, ik weet nu al wel dat het zwaar gaat worden!

Ja ik denk namelijk niet dat je 2xUB, 2xLB, en kickboksen kan combineren.. aangezien je ook nog turnen wilt onderhouden denk ik??

1x turnen, 1xkickboksen, 1xLB, 1xUB. Zou genoeg zijn. Je hebt een homegym, dus als je een keer een dag goed voelt, kan je alsnog beetje pompen thuis. Should be enough!

---------- Toegevoegd om 23:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:59 ----------

Je zou bijv. ook wendler 5/3/1 kunnen doen.. en dat twee dagen per week.

Maandag kickboksen

Woensdag
Squat 5/3/1
MP 5/3/1
Pullups
Dips/pushups/HSPU
Abs

Vrijdag
Deadlift 5/3/1
Bench 5/3/1
BB Rows/pullups
GM

Zoiets kan ook..

Dat laatste idee is ook wel goed. Ik ga sowieso UB en LB combineren want om mn turnen goed op peil te houden moet ik dit wel 2/ 3x per week doen. Sowieso de static holds 3x.

Ik zal er nog ff over nadenken.

mwoah - me squat kan beter, maar los daarvan DL ik ook niet vaak omdat ik het niet fijn vind en me gevoelige onderrug. maar ik vind je front-squats erg impressive en DL hellemaal, ik kreeg de 1e x niet meer dan 5 reps met 50kg FSQ, daarna niet meer gedaan, word tijd weer.

trouwens doe je ook nog turnen?

Gewoon wat meer je core/low back versterken lijkt mij. Maar ik ken verder je rugproblemen niet.
Op het moment ben ik met turnen alleen met handstand en (vrijstaande) handstand pushups bezig. Ik doe natuurlijk wel veel BW oefeningen maar die reken ik niet tot het turnen.

nice log, volgende keer bij turnen ga ik eens een paar van deze oefeningen proberen in de ringen, ik weet nu al wel dat het zwaar gaat worden!

Thanks, probeer maar is wat muscle ups;)

Vrijdag
Masterlijke training gedraait. Alles ging ****ing goed! Fit en veel energie. Het lijkt wel veel beter te gaan nu ik minder trainingen draai.

Handstand training
4-5 setjes. De meeste waren wel rond de 50-60sec. Af en toe wat handstand pushups maar die zijn nog ****ed up moeilijk. Lastig om de balans te vinden.

Handstand Pushups
Voeten in het wandrek waardoor ik dieper kan zakken.
8 * BW
6 * BW
8 * BW (2 spot)

Divebomber Pushups
Handen op blokken, voeten op bankje. Hierdoor is het veeeeel zwaarder.
9 * BW
7 * BW
6 * BW
5 * BW

One arm arnold press
Gruwelijke oefening. Schouders gaan ook al iets beter.
8 * 20
8 * 20
8 * 20

Pullups aan ringen
8 * BW + 10kg
6 * BW + 10kg
6 * BW + 10kg
6 * BW

L-sit
WTF 15sec:eek: Hier ben ik mooi vooruit gegaan.
15sec
15sec
15sec
15sec

Wrist Curls
25 * 30
15 * 35
15 * 35
15 * 35

M'n ouders zijn nu ook twee weken weg dus dat wordt helemaal trainen wanneer ik wil. Niemand gaat klagen dat ik te veel herrie maak op zolder dus ik kan lekker rammen met gewichten wat ik wil :D

Hier is nog een gruwelijk filmpje. Jammer dat ik thuis niet de ruimte heb om handstand in de ringen te doen. Ik ben wel benieuwd of ik het kan.

http://www.youtube.com/watch?v=NlGEnp2-W2s&playnext_from=TL&videos=JkxjpDY55sA

Zaterdag
Ff de training van vandaag. Zometeen naar de feesttent. Beetje inhouden met drinken hoop ik.

Squats
10 * 40
10 * 40
6 * 50
10 * 70
10 * 70
10 * 70

Hip Thrusts
Voeten op bankje
15 * BW
15 * BW
15 * BW

Suitcase Deadlifts
Ging prima alleen iets te zwaar gewicht. Qua grip werd het al moeilijk.
10 * 70 links
10 * 70 rechts

Hanging leg lifts op wandrek
Slooooow
7 * BW
6 * BW
5 * BW

Barbell curls
strict
15 * 20
10 * 30
10 * 30
10 * 30

Fat Grip Barbell curls
8 * 25
8 * 25
veel reps ? * 20

Laatst bewerkt:
Vind het wel iets hebben die manier van trainen. Is toch heel wat anders dan 100kg aan spieren te hebben maar er niets mee kunnen doen.

Ga je logje volgen.

Vind het wel iets hebben die manier van trainen. Is toch heel wat anders dan 100kg aan spieren te hebben maar er niets mee kunnen doen.

Ga je logje volgen.

Welkom ;)

Vandaag nog een beetje m'n handstand getraind. Om een beter beeld te krijgen heb ik het ook ff gefilmd. Zoals je ziet nog ver zoeken naar de balans. Ook moet ik dieper zakken maar dat is de kracht die ontbreekt. Toch is deze is al iets beter sinds het vorige filmpje. Wel sta nog zo krom als een banaan. Hier schrok ik wel van. Wat een scheve zooi :shake:t*ring, hier ga ik aan werken. Ik ben pas tevreden als ik er 10 kan reppen met goede vorm!11

http://www.youtube.com/watch?v=p5j3u57EdUA

Vet man die handstand push ups!

Ziet er idd al een stuk beter uit als de vorige, goed bezig!

Nice man, waar kickboks je?

Vet man, echt mooi sterk. Balans lijkt me killing.

Vet man die handstand push ups!

Ziet er idd al een stuk beter uit als de vorige, goed bezig!

Thanks Robert. Ja het voelt al iets makkelijker. Het gaat langzaam vooruit.

Thanks, bij Messive gym. Alles goed nog bij active? Wat vind je van MEVI fitness trouwens? Ze zijn een stuk goedkoper als active en hebben goed materiaal. Ook een squatrek. En volgens mij heeft active die niet. Deadliften is daar ook geen probleem.

Vet man, echt mooi sterk. Balans lijkt me killing.

Balans houden bij het op en neer gaan is idd het moeilijkste. Viel me wel op dat ik ook scheef omhoog ga. maargoed, blijven trainen en dan komt het wel goed.

Klopt ja,

Maar ik blijve bij active tot na de zomer, daarna verhuis ik naar For fun sport in Hillegom. Epic gym is dat. Ah bij messive, met Ibrahim, Tom bakker, Ferron etc...:p

je moet je bilspieren proberen aanspannen tijdens de handstand pushups dan hou je automatisch je benen rechter

Klopt ja,

Maar ik blijve bij active tot na de zomer, daarna verhuis ik naar For fun sport in Hillegom. Epic gym is dat. Ah bij messive, met Ibrahim, Tom bakker, Ferron etc...:p

For Fun heb ik wel eens van gehoord. Ik weet dat een vrouw die er werkt ook wedstrijden heeft gedaan. Richard vd Linden traint er volgens mij ook. Misschien een keer kijken.

je moet je bilspieren proberen aanspannen tijdens de handstand pushups dan hou je automatisch je benen rechter

Klopt. Ik ga er aan werken.

Zo gisteren bij kickboksen weer 500 crunches en 100 pushups gedaan. :rolleyes: Ik doe liever echte oefeningen die effectief zijn maarja dat hoort nu eenmaal bij de training. Misschien later toch een de boeken van Rosstraining aan de leraar laten zien. Even showen hoe het wel moet:p

Maar er is slecht nieuws. Ik heb sinds gisteren een k*tgevoel in mn rechterpols. Ik heb vroeger een keer mn groeischijf gebroken in mn pols dus toen ik weer de pijn voelde vreesde ik al voor het ergste. De groeischijf in een pols is een heel klein botje. Als het gebroken is doet het geen mega pijn maar je voelt gewoon pijnlijke irritaties. Als het gebroken blijkt te zijn betekent dat 6 weken uit de roulatie. Hier wil ik geen eens aan denken!
En ik besteed de laatste tijd nog wel veel aandacht aan griptraining..

Morgen bel ik de dokter voor een afspraak. En dan maar bidden dat het niet gebroken is..

Ja dat is Mascha Tieken, en Richard traint er inderdaad ook.

Hopen dat het niet te erg is met je botje.;)

**** doktoren, ga naar een (sport)fysio. Die beginnen vanaf dag 1 van de studie met het bewegingsapparaat. Zij zijn de shit!
De dokter zegt waarschijnlijk 2 weken rust en als het niet over is terug komen.

Terug
Naar boven