XXL Nutrition

Log Krachttraining Turnen

• Topic Starter Topic Starter
Nog even m'n nieuwe schema. Ik wil lekker veel variatie houden in de oefeningen. Vandaar dat er zoveel afwisseling in staat. Qua turnen focus ik mij op de handstand (pushups), Planche & iron Cross. Schouders en Benen hebben daarnaast ook de prio.

Alle schuingedrukte oefeningen wissel ik af per week. Voor core training ken ik wel een miljoen oefeningen. Hoofdzakelijk zullen het ab wheel rollouts, L-sit, hanging leg raises, swiss bal shit + low back worden.

Ik vind het zelf goed in elkaar zitten. Maar ik hoor graag jullie meningen:)

Maandag
Kickboksen

Dinsdag
Extra gymnastics + grip

Woensdag
Planche + Iron Cross
Deadlift zwaar: Deadlift/ Rom Deadlift/ Sumo Deadlift
Assistance hamstrings: GHR/ Band Curl/ Pull Throughs/ GM
Schouders zwaar: MP/ Arnold Press/ Seesaw Press/ DB Press
Core training

Vrijdag
Iron Cross + Planche
Pushing oefening zwaar: HSPU/ Muscle ups
Pushing oefening middelzwaar: Dips/ Incline BP/ Divebomber/ Ring Pushups/ T-pushups/ One arm bench/ One arm pushup/ Med Bal Pushups etc etc..
Schouders licht: side raises + achterkant schouders
Core training

Zaterdag
Handstand training
Squat middelzwaar: Squat/ Front Squat
Benen licht: Lunges/ Reverse Lunges/ Hip Thrusts/ Glute Bridge etc etc..
Pulling zwaar: BOR/ Pullups/ Chins/ DB Row/ Weighted body rows
Grip

---------- Toegevoegd om 23:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:57 ----------

**** doktoren, ga naar een (sport)fysio. Die beginnen vanaf dag 1 van de studie met het bewegingsapparaat. Zij zijn de shit!
De dokter zegt waarschijnlijk 2 weken rust en als het niet over is terug komen.

Ja klopt man ik ga eigenlijk alleen naar de dokter zodat hij mij kan doorverwijzen naar de fysio/ ziekenhuis. Ik stap morgen wel gelijk naar de fysio.

Teveel schouder lijkt mij.....

Je hebt tegenwoordig geen verwijsbrief meer nodig, je kan gelijk de fysio bellen.

Ziet er goed uit! Ben benieuwd wat he je op gaat leveren. consequent zijn in wat je doet is vele malen belangrijker als het schema dus hou dit als het goed loopt nu maar eens flink wat weken vol. zo lang je progressie maakt zit je in de sweet spot.

Teveel schouder lijkt mij.....

Je hebt tegenwoordig geen verwijsbrief meer nodig, je kan gelijk de fysio bellen.

Te veel? MP/ Arnold Press/ Seesaw Press/ DB Press is niet al deze oefeningen achter elkaar he, elke week één andere. Week 1 MP, week 2 Arnold Press etc etc..
Ik heb schouders ingedeeld zoals jij voorstelde. 2x per week. 1x zwaar. 1x licht.

Idd man morgenochtend gelijk fysio bellen.

Ziet er goed uit! Ben benieuwd wat he je op gaat leveren. consequent zijn in wat je doet is vele malen belangrijker als het schema dus hou dit als het goed loopt nu maar eens flink wat weken vol. zo lang je progressie maakt zit je in de sweet spot.

Ik heb mn favoriete oefeningen er in en ik hou van veel variatie dus ik denk dat het goed gaat lopen.

Lekkere trainingsschema heb je daar! Ziet er zwaar uit...planche push ups..kan je die ook :eek: :cool:?

Maandag
Kickboksen

Dinsdag
Extra gymnastics + grip

Woensdag
Planche + Iron Cross
Deadlift zwaar: Deadlift/ Rom Deadlift/ Sumo Deadlift
Assistance hamstrings: GHR/ Band Curl/ Pull Throughs/ GM
Schouders zwaar: MP/ Arnold Press/ Seesaw Press/ DB Press
Core training

Vrijdag
Iron Cross + Planche
Pushing oefening zwaar: HSPU/ Muscle ups
Pushing oefening middelzwaar: Dips/ Incline BP/ Divebomber/ Ring Pushups/ T-pushups/ One arm bench/ One arm pushup/ Med Bal Pushups etc etc..
Schouders licht: side raises + achterkant schouders

Core training

Zaterdag
Handstand training
Squat middelzwaar: Squat/ Front Squat
Benen licht: Lunges/ Reverse Lunges/ Hip Thrusts/ Glute Bridge etc etc..
Pulling zwaar: BOR/ Pullups/ Chins/ DB Row/ Weighted body rows
Grip
Dit lijkt mij vrij zwaar voor je schouders om van te herstellen qua frequentie.

En die arnold presses is met een draai in de beweging toch?
Zo ja, dan zou ik het niet doen, why wanna **** up your shoulder?

Die arnold presses ga ik niet low rep doen. gewoon rond de 8 reps. Maar heb ook nooit last gehad met die oefening. Met de andere schouderoefeningen ga ik ook niet laag in reps.

handstand training voel je niks van in je schouders. Is puur balans. Maar we zullen zien of ik het trek. Zo niet maak ik aanpassingen.

Lekkere trainingsschema heb je daar! Ziet er zwaar uit...planche push ups..kan je die ook :eek: :cool:?

Thanks Pilates, Planche pushups no way. haha misschien over een jaar of twee jaar, ligt eraan hoe goed het gaat

Goed nieuws verder. Sinds vanmorgen heb ik nauwelijks pijn meer in mn pols. Waarschijnlijk valt het dus mee.

Woensdag
Ik weet niet hoe, maar de pijn in mn pols is helemaal verdwenen. De Goden zij dank.

Met Planche weer helemaal opnieuw begonnen. Heb hem maar tegen een band gedaan omdat ik hem anders te kort kon vasthouden. Rustig weer opbouwen tot ik een beetje setjes van 6sec kan maken zonder band.

Voor het eerst Iron Cross getraind. Erg wennen met hoe je de ellebogen moet houden. Bij vrijwel alle ringenoefeningen is het heel belangrijk dat je de ellebogen compleet gestrekt houd.
Zie onderstaand filmpje voor meer duidelijkheid. Je ziet dat hij de Iron Cross (breedtesteun) en de Inverted Cross (omgekeerde breedtesteun) en bij de Maltese (tussenbalans) en Planche (bovenbalans) zijn armen helemaal gestrekt houd. Check ook even de gruwelijke arm op 39 seconden!!!

http://www.youtube.com/watch?v=PDjUyky-Los&playnext_from=TL&videos=lj6AnEYtT_Q

Tuck Planche
Tegen band
5 sets van 8 sec

Iron Cross
5 * negatives tegen band
5 * negatives tegen band
5 * negatives tegen band

Rom Deadlift
10 * 70
10 * 70
6 * 100
6 * 105
6 * 105
6 * 105
10 * 70

Band Pull Throughs
Tegen groene band
3 * 10 * Band

MP
10 * 20
8 * 30
6 * 35
6 * 40
6 * 40
6 * 40
6 * 40

L-sit
4 * 15sec

Grip training
Griptraining met grote hamer

Laatst bewerkt:
Nice.

Vind je het wat by messive? Ik ben eigenlijk ook van plan om op kickboxen te gaan, maar heb geen zin om bij een slechte school te komen.:p

Nice.

Vind je het wat by messive? Ik ben eigenlijk ook van plan om op kickboxen te gaan, maar heb geen zin om bij een slechte school te komen.:p

Mensen om mij heen zeggen dat hij erg goed is. Ikzelf heb er niet zo'n zicht op. Heb ook geen vergelijkingsmateriaal. Maar ik vind het goed daar. Je kan altijd een keer kijken of meetrainen. Dan kan je zelf oordelen.

Vrijdag
Lekker warm @ homegym

Iron Cross
5 * negatives op blok
5 * negatives op blok
5 * negatives op blok

Tuck Planche
5 sets van 8sec tegen band

Handstand Pushups
8 * BW
8 * BW
7 * BW
6 * BW

Incline BP
13 * 40
9 * 50
4 * 70 haha dacht ff te pompen, fail
8 * 60
8 * 50

Side raises + Face Pulls
twijfel een beetje over de uitvoering. Ellebogen hoger dan polsen houden toch? Ik doe ze iig strict.
15 * 5 + 10 * groene band
8 * 10 + 10 * groene band
10 * 5 + 10 * groene band
? * 5

Core training
Swissballen..
jackknifes met één been
Benen op bal en dan om en om een been eraf..

Grip training
Wrist roller
Geniale manier om wrist roller beter te gebruiken. Je pakt de wrist roller vast en steunt met je onderarmen op een stang (die ligt dan in mn squat rek). Zo hoef je je schouders niet te gebruiken en isoleer je puur je polsen. Stuk zwaarder ook.
2 * Rollen met 10kg
4 * Rollen met 6.25kg

Wrist curls
25 * 30
25 * 30
25 * 30

die handstand push-ups gaat ook lekker voorruit isn't it:D

die handstand push-ups gaat ook lekker voorruit isn't it:D

Volgens mij wel. Ik doe ze sinds kort met mn benen gehaakt in mn wandrek. Hierdoor kan ik een grotere ROM maken dan tegen de muur. Verder vind ik de oefening gewoon de shit.:)

Nice failling at incline BP! ;)

Zaterdag
Warm..
Wel lekker die 80 op de Front

Handstand training
Chill in de tuin

Front Squat
8 * 30
8 * 40
6 * 50
8 * 70
8 * 70
6 * 80
10 * 50

Lunges
? * 50
? * 50

Optrekken ringen
bovenhandse greep
8 * BW+10
8 * BW+10
8 * BW+10
8 * BW+10
10 * BW

Barbell curls fat grip
10 * 25
10 * 25
10 * 25

Woensdag
Weinig slaap dus niet 100% focus met de training

Planche
Adv. frog stand. Evenwicht af en toe lastig
Ziet er lomp uit, maar als je ooit een planche wilt kunnen moet je ergens beginnen..

http://www.youtube.com/watch?v=kKVJuYVhL1U&playnext_from=TL&videos=uhhkGhCAOcQ

15sec
20sec
15sec
15sec
20sec

Iron Cross
Zo ik voel wel dat Iron Cross één van de beste oefening is voor je lats.
5 * negative met band
5 * negative met band
5 * negative met band

Muscle ups
Foutje..hoefde helemaal niet vandaag
Stricte shit
4 * BW
4 * BW
4 * BW
4 * BW

Deadlift
10 * 70
10 * 70
8 * 110
5 * 135 (kapotzwaar)
5 * 130
5 * 130
5 * 110

One arm arnold press
paar pogingen gedaan.. ging hem niet worden vandaag

Hyperextesions
Met 10kg gewichtvest. Voelt heel anders. Is ook zwaarder..
Slow & control
15 * BW
15 * BW
13 * BW

Hier nog een cool filmpje. Wat een brute veelzijdigheid:eek:
http://www.youtube.com/watch?v=SU35zFzv3jM&feature=channel

Idd een ziek filmpje, voorbeeld qua training en veelzijdigheid!

Ik vraag me af of hij bewust powercleant en dan frontsquat of dat het een mislukte squatclean is.....

Idd een ziek filmpje, voorbeeld qua training en veelzijdigheid!

Ik vraag me af of hij bewust powercleant en dan frontsquat of dat het een mislukte squatclean is.....

Idd een voorbeeld ja.

haha ja ik ook. Ben ook niet zo onder de indruk van zn techniek bij de lifts en squats. Meer onder de indruk van het turnen, kicks, lenigheid en kracht. Alles bij elkaar maakt het juist bruut. Echt impressive.

Vet filmpje! Bewijs dat kracht/lenigheid en snelheid echt wel goed te combineren zijn.

Die zou ik niet graag in het donker tegenkomen haha :D

Ondanks je slechte slaap... Nice workout man! :cool:
5x135kg DL :thumbs: en die filmpjes zijn leuk om te zien! Mooie variatie van kracht/snelheid/lenigheid.

Planche zou echt kicken zijn als je dat kan, moet je ook niet te zwaar voor zijn lijkt me ???. Misschien ook goed om te proberen met voeten tegen de muur aan gedrukt en dan zo in een planche houding blijven staan om te oefenen?

Terug
Naar boven