Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Precies dit dus.Een natural atleet kan je nl niet vergelijken met iemand die gebruikt, als ik zie wat meiden bv in een paar maanden bereiken waar ik verdorie al 13jr voor train, vind ik dat niet een erg eerlijke vergelijking. plus denk ik dat je als natural als vrouw niet zulke diepe cuts in je benen kan krijgen dan bv iemand die 'on' is.
.
Nee dat snap ik, maar bv standaard nrs 1 en 2 controleren en niet lukraak iemand eruit "pikken" want dan is t weer vriendjespolitiek..snappie?
Ik krijg t idee dat er tegenwoordig helemaal makkelijk naar 'spullen' word gegrepen, ik bedoel..een paar maanden trainen en dan gebruiken? Ik snap dat echt niet..
t word veel te veel geromantiseerd en alle sides worden gemakshalve maar even vergeten..
das niet mijn pakkie an natuurlijk, maar daarvoor hou ik teveel van deze sport en van mijn lichaam.
Ik vindt gewoon dat als je zelf gebruikt, je een gelijke wedstrijd aan moet willen gaan en dan niet tussen alteten moet willen staan die echt clean zijn..maar dat is vrees ik een Utopie..
En idd we zullen t wel zien in 2016
Nee dat snap ik, maar bv standaard nrs 1 en 2 controleren en niet lukraak iemand eruit "pikken" want dan is t weer vriendjespolitiek..snappie?
Ik krijg t idee dat er tegenwoordig helemaal makkelijk naar 'spullen' word gegrepen, ik bedoel..een paar maanden trainen en dan gebruiken? Ik snap dat echt niet..
t word veel te veel geromantiseerd en alle sides worden gemakshalve maar even vergeten..
das niet mijn pakkie an natuurlijk, maar daarvoor hou ik teveel van deze sport en van mijn lichaam.
Ik vindt gewoon dat als je zelf gebruikt, je een gelijke wedstrijd aan moet willen gaan en dan niet tussen alteten moet willen staan die echt clean zijn..maar dat is vrees ik een Utopie..
En idd we zullen t wel zien in 2016
oef, dit klinkt demotiverend. Ik dacht altijd dat de geluiden betreffende gebruik erg overdreven waren, maar krijg steeds meer het idee dat het juist andersom is.
Ik vind het wel zonde, anders had ik het wellicht nog ooit in overweging genomen een keer een wedstrijd erbij te doen.
Dan tegenover jou: ik vind het erg motiverend en heb extra bewondering voor je dat je zelfs na 13 jaar zo doorzet. Je moet nog veel meer voor ieder beetje vooruitgang vechten en dat toont karakter en daar houd ik van <3. Bovendien...wat je zelf gewonnen hebt, geleerd hebt en ervaren hebt, is veel langer bestendig toch?
Je kan wel mee doen als Natty tussen gebruikers maar..ik bedoel als je als 'gebruiker'een drama fysiek hebt..dan blijft dat hetzelfde..met of zonder.Precies dit dus.
Heb me serieus wekenlang kloten gevoeld als een bepaalde meid in de gym op hetzelfde moment als ik aan het trainen was. Ik ploeter sinds december 2013 (natuurlijk nog helemaal niet vergelijken met jouw ervaring) en sta er bij hoe ik er nu bij sta. Zij was pas enkele maanden bezig en duidelijk 'on', en maakte zulke grote sprongen en behaalde resultaten waar ik alleen maar van kan 'dromen'. Het werkt best demotiverend, moest dan ook even bij mezelf te rade gaan waar ik dit allemaal voor doe en waarom ik mezelf zo veel ontzeg en mijn dagelijkse leven er op aanpas.
Nu kan ik überhaupt geen wedstrijd draaien totdat ik huidoverschot heb laten corrigeren, maar stel dát dit gebeurt en ik wil een wedstrijd doen.. Dan ontkomt je er niet aan om het te gebruiken. En mijn streven was juist weer een gezond lichaam te krijgen nadat ik morbide obees ben geweest.. Jezelf dan dat soort spul toedienen is dan natuurlijk ook niet gezond, zou niet meer 'trouw' zijn aan mezelf.
Goed, dit was in kleine 'inbreuk' op je logje, excusez-moi.
Ik deel in ieder geval de teleurstelling met je: dat je niet op wedstrijdniveau kunt meekomen wanneer je natty bent.
Welke klasse? Denk bodyfitness, hoewel t per bond verschilt hoe ze je indelen.Welke klasse zou je mee doen als je op podium gaat? Ik ga ervan uit dat je in de physique klasse geen naturel dames hebt staan, maar in body en fitness moet nog wel lukken. Sommige dames hebben ook een beetje geluk met diepe cut in de benen (ik zie sommige eng dunne grietjes dat ook hebben). Ik hou ook veel meer vet vast op de benen, best frustrerend![]()
Ik vindt persoonlijk anabolen heel demotiverend voor de sport, maar ik snap ook dat mensen het doen.oef, dit klinkt demotiverend. Ik dacht altijd dat de geluiden betreffende gebruik erg overdreven waren, maar krijg steeds meer het idee dat het juist andersom is.
Ik vind het wel zonde, anders had ik het wellicht nog ooit in overweging genomen een keer een wedstrijd erbij te doen.
Dan tegenover jou: ik vind het erg motiverend en heb extra bewondering voor je dat je zelfs na 13 jaar zo doorzet. Je moet nog veel meer voor ieder beetje vooruitgang vechten en dat toont karakter en daar houd ik van <3. Bovendien...wat je zelf gewonnen hebt, geleerd hebt en ervaren hebt, is veel langer bestendig toch?

Ik weet dat dit alles frustrerend is, vooral ook vanuit competitief perspectief.
Maar geloof mij, als je daarnaast op termijn ook vooral voor jezelf blijft trainen -in termen van behoud goed uiterlijk en gezondheid- dan komt er hoogstwaarschijnlijk een wie het laatst lacht, lacht het best moment.
Ik heb 15-20 jaar terug heel veel bekenden/kennissen gehad die ook trainden en (stevig) gebruikten.
Deze lieden zijn op dit moment geen van alleen nog enigszins in vorm. Een aantal hebben er ook permanente psychische en fysieke gezondheidsproblemen aan over gehouden.....
En ik, opa de eeuwige natural?
Ik train nog steeds probleemloos vrolijk door (inmiddels ga ik m'n 32e trainingsjaar in) en blijf heel redelijk in vorm.
Misschien mag ik het zo niet zeggen, maar wat dat betreft ga ik t.o.v. eerder genoemden steeds harder in 'mijn vuistje ga lachen.
Mijn rant ging eigenlijk tegen alle sportwedstrijden en dwang om te willen winnen in welke sport en welk niveau dan ook.Wat is verboden Neet61 ?
Aas gebruik word gedoogt in nederland . Alleen de handel er in niet ...![]()
Dat zei ik ook eerder in mijn bericht..genetische aanleg is ook erg belangrijk, in dat opzicht heb ik wel mazzel.C wedstrijds naturel draaien en winnen is mogelijk hoor . Atleet die ik begeleid hebt heeft afgelopen ybf zijn klasse gewonnen . Plus sommige personen hebben gewoon een beter fysiek van huis uit mee gekregen en hebben genetisch beter aanleg dan de rest .
Dat het gebruik hoog ligt yep .... Maar dat is ook nodig om nog mee te komen.
Alleen in deze sport is dat zichtbaar heel aanwezig en bv in voetbal niet .
Je doet deze sport/leefstyle voor je zelf en niemand anders . Tegen over wie moet je je bewijzen ? Alleen je zelf .
Is die 1e plaats op het podium je heel veel waard iets wat je echt wilt moet je bepaalde besluiten nemen omdat te behalen . Gebruiken .... Of niet . Is die beker van 5 euro je dat waard ?
Ieder zo zijn ding Je bent iedergeval lekker bezig ga zo door !
Mooi gezegd Neet, en tis ook waar...ik weet t er bestaat geen eerlijke wereldAls je aan een wedstrijd meedoet moet je er ook maar tegen kunnen dat sommige mensen (niet iedereen!) er alles voor over hebben om te winnen. Inclusief verboden middelen, de duurste en beste (medische) verzorging, de duurste kleding, schoenen, fietsen etc, tot en met bedreiging, omkoping en sabotage van elkaars spullen.
De beste waardering die je kan krijgen (en die je zeker verdient) is van mensen die herkennen hoeveel toewijding en inspanning er in je training zitten, en hoe goed het resultaat is. En hoe tevreden je zelf bent.

Thnks HillInteressante discussie. Ik denk dat je zelf heel trots mag en kunt zijn op wat jij hebt behaald en daarbij trouw gebleven bent aan jezelf en je gezondheid door niet aas te gebruiken. Je hebt daarbij ook echt een heel mooi fysiek!
Ik vind het zelf ook behoorlijk demotiverend om de (voor mij) perfecte lijven voorbij te zien komen en dat bij vrijwel ieder fysiek de twijfel toeslaat of dat uberhaupt naturel te behalen is. Wanneer je de sport binnen komt vallen zie je alles rooskleurig en zie je overal een doel en motivatie in.. Totdat je je steeds meer beseft dat om zelf zo'n fysiek te kunnen behalen aas tot de mogelijkheden moet behoren. Bij de meeste fysieken die je tegenwoordig tegenkomt op de fitpages, instagram enz. is er gewoon al aas gebruikt. Best moeilijk om jezelf daar niet aan te meten.
Ik zelf weet niet of ik ooit aas zou gebruiken. Ik heb absoluut geen podiumambities.. maar zeker wel de ambitie om een mooi fysiek te creëren voor mezelf. Een fysiek waarbij ik tevreden ben. Maar of ik daar ooit aas voor zou willen gebruiken, ik denk dat ik het dan maar met wat minder droomfysiek moet doen..

Ook een man niet. Natural vol kan, natural droog kan. Maar natural vol én droog/hard... No way.
Daarom respect voor vrouwen (en mannen) die het proberen.
Dit idd, daarom heeft wedstrijden draaien als natty imo weinig zin...
Helaas heb je gelijk, en misschien ook wel gelukkig want een échte natural ziet er in wedstrijdshape eigenlijk niet uit.