MuscleMeat

Logje to di bone

Lekkere training; als je je grip wilt vergroten kun BB/db-holds doen en die dan bijv. een minuutje vasthouden of een schijf aan de bovenkant ff 10 seconden tillen.

Gaat goed hier.:)

Goed vreten, beest!

Voeding ziet er top uit man!

Same here , lekker rustdagje :D. Ik zou ook omwisselen ja, morgen schouders en vrijdag legs :)

Normaal is het morgen benendag, maar als mijn onderrug nog niet volledig hersteld is, is het dan niet beter om benen vrijdag te doen en morgen dan schouders??
Jep, want met het squatten kan je wel eens je onderrug voelen dus zou ik inderdaad ook morgen schouders pakken.

Vrijdag is het voor mij push-dag:P

• Topic Starter Topic Starter
Ik ga idd schouders pakken straks en biceps, behoorlijk superdude dagje dus :D

Vreetsel:
Bij ontwaken: 25 gr rozijnen + 28 gr whey
Meal1: Pancake (80 gr havermout + 250 ml cocovite + 2 eieren)
Meal2: 50 gr brinta + 90 gr makreel + 10 gr notenmix + groente
Meal3: 125 gr zilvervliesrijst + 100 gr kalkoenrollade + 100 gr mosselen + ei + groente
Pre-workout: Banaan + 250 ml gebakken cocovite + beetje kaneel
Post-workout: 400 ml magere melk + 25 gr dextrose + 16 gr whey
Meal4: 60 gr zilvervliesrijst + 50 gr volkorenbrood + 150 gr kipfilet + groente
Meal5: Blik tonijn + 10 ml olijfolie + groente
Meal6: 500 gr kwark + 15 gr walnoten

succes alvast !

Suc6 weer kerel:D

Net terug van training. Niet erg tevreden!

Halfuurtje naar gym fietsen

Seated Dumbbell Shoulder Press
15 x 12 kg (opwarming)
10 x 18 kg
8 x 20 kg
6 x 22 kg
6 x 24 kg
2 x 26 kg (3 fail)

-> Deze oefening voelt niet echt goed aan, ik moet ook al veel te veel energie verspillen om ze in positie te brengen.. Volgende week ga ik terug voor MP of misschien een variant van savickas press (niet in kettings maar altijd terug leggen op de steunen van het squatrek).

Seated Dumbbell Side Raises
12 x 6 kg
2 x 10 x 8 kg
8 x 9 kg

-> Ging best moeizaam... Veel lastiger dan als je rechtstaat. Pussyweightzz :o

Barbell Front Raise (gewicht excl. bar)
12 x 10 kg
10 x 14 kg
10 x 16.5 kg
8 x 18 kg

-> Zeer strikt uitgevoerd.

Smith Shrugs (gewicht excl bar)
12 x 50 kg
10 x 70 kg
8 x 90 kg

-> Ging redelijk goed.

Concentration Dumbbell Curl
12 x 10 kg
10 x 11 kg (Links 1 spot)
8 x 12 kg (Links 2 spot)
6 x 13 kg (Links 2 spot)

-> Armen zijn zoals gedacht echt een zwak punt.

Hammer Curl
8 x 13 kg
5 x 15 kg (6fail)
4 x 17 kg

-> Bevestiging dat ze zwak zijn, uitvoering was zwak btw.

Machine Curl
12 x 20 kg
8 x 22.5 kg
7 x 20 kg

-> No power anymore.

Afgesloten met 20 keer 40 kg op shoulder press machine. Pompen, jeweetwel;)

Halfuurtje terug naar huis fietsen

-> Conclusie: Niet tevreden over de belangrijkste oefening van deze training dus dat is al kl*te. Ook van de armen had ik toch iets meer verwacht. Achja, morgen de benen :)

Als je failt op 5x15hammer curls waarom pak je de set daarna dan 17kg? niet echt logisch toch?:P

biceps pak je nou eenmaal niet zo zwaar (meestal dan)
zolang je compounds lekker kan pakken

Als je failt op 5x15hammer curls waarom pak je de set daarna dan 17kg? niet echt logisch toch?:P
Bedoeling was 3 sets met reprange 8 6 4. Na de fail iets langer gerust en dan er toch 4 x 17 kg kunnen uitpersen, maar ik ga de volgende keer lager in gewicht gaan, en strikter uitvoeren :)

Ik doe biceps 1 maal in de week en wil daarom met verschillende repranges een zo goed mogelijke progressie maken, dus: concentration curls: 12 10 8 6, hammer curls: 8 6 4 en dan de machine curls was de bedoeling 15 12 10, maar had echt nog te weinig kracht dus dat is er totaal niet uitgekomen:D biceps is echt mijn zwakke punt.

biceps en borst, mijn 2 schandalig zwakke spiergroepen;)

een machine curl zou bij mij ook handig zijn ja:D

Seated shoulder press vergt idd veel energie om ze in positie te krijgen. Ik laat altijd een maat 1 van de 2 gewichten aangeven. Eenmaal ze op hun plaats zijn is het een prima oefening :).

-> Conclusie: Niet tevreden over de belangrijkste oefening van deze training dus dat is al kl*te. Ook van de armen had ik toch iets meer verwacht. Achja, morgen de benen :)
Hehe..Ik weet hoe je je voelt over die biceps...klote is het! Maar we moeten geduld hebben, dan komen die guns wel!:)

Succes met de benen morgen, laat die wheels maar branden!

Seated shoulder press vergt idd veel energie om ze in positie te krijgen. Ik laat altijd een maat 1 van de 2 gewichten aangeven. Eenmaal ze op hun plaats zijn is het een prima oefening :).
No offence, maar vind dat er altijd debiel uitzien..ik vind altijd dat als je zelf niet kan opgooien dat je het eigenlijk niet kan...

Maar goed meniningen zijn als poepgaatjes, iedereen heeft er 1..;):p

No offence, maar vind dat er altijd debiel uitzien..ik vind altijd dat als je zelf niet kan opgooien dat je het eigenlijk niet kan...

Maar goed meniningen zijn als poepgaatjes, iedereen heeft er 1..;):p

Klopt iig neit helemaal he. Het gaat ook niet altijd om het kunnen. Stel : ik kan 30kg naar omhoog krijgen. Ik doe dat dan 8x. Ik kan 32kg niet naar omhoog krijgen, dan is mijn max 8*32 , terwijl als iemand er 1tje aangeeft ik tot aan 38kg krijg. + 8*30 db press en dan een MP van 70*3 is ook weer totaal uit verhouding. Bij MP is het gewoon redelijk easy om hem te cleanen tot schouderhoogte , bij sitting dumbbell press is dit niet meteen aan te raden.

Het gaat gewoon om het maximaal belasten van de spier. Het omhoog krijgen heeft hier imo geen functie bij :').

Haha :D

Toch een nice training hoor!

Maar dat uurtje fietsen, veel te veel cardio! Beter pak je gewoon de auto man ;)

Muah, kan je toch niet zoveel van zeggen vind ik. Toch nais gap.

probeer anders de DB's een kwartslag (of een deel daarvan) anders te hanteren, bij mij scheelt dat enorm

Terug
Naar boven