Fitness Seller

Logje to di bone

KIjk aan kerel!:D lekkere training gister! Met een knappe PR!:rocknana: Incline smith's zijn IMO heerlijk voor upperchest ondanks dat de theorie anders verteld..:rolleyes:

wwohhooww, wat een sterke press zeg.

netjes!

• Topic Starter Topic Starter
Lekker getraint! Grappige auto heb jij!:P

Waarom incline bb press in de smith en niet free? Als je vind dat er teveel presses zijn kan je er 1 incline uitgooien.

Incline smith ga ik eruit gooien, ik deed die om mijn bovenkant borst een beetje te 'isoleren'. Maar ik vind het echt een domme oefening.

Lekker die PR's ... bankje staat wel te schuin imo. Alles +40° gaat je te zeer op je schouders
laten drukken. Kan je geen schijf oid onder één kant van het bankje schuiven?
Ik weet niet zeker als het 45° is, het is gewoon het 2de standje na gewoon plat. Het kan ook iets minder zijn. Het voelt wel goed aan.

KIjk aan kerel!:D lekkere training gister! Met een knappe PR!:rocknana: Incline smith's zijn IMO heerlijk voor upperchest ondanks dat de theorie anders verteld..:rolleyes:

Wat zegt de theorie als ik vragen mag??

wwohhooww, wat een sterke press zeg.

netjes!

Danku critje.

Training vandaag: benen en biceps. Getraind in de ochtend, wat ik niet gewoon ben... (met de auto gegaan)

Parallel Squat
15 x barbell, 2 x 6 x 60 kg, 8 x 80 kg
8 x 87.5 kg
5 x 92.5 kg (bedoeling was 6 keer, maar zat er echt niet in)
4 x 97.5 kg
2 x 102.5 kg

Leg Press (45°)(2cm tussen voeten) (gewicht = platen die ik eraan hang)
10 x 100 kg
12 x 150 kg
10 x 190 kg
10 x 210 kg
8 x 240 kg

Smith Split Squat (gewicht excl bar)
10 x 25 kg
8 x 35 kg
6 x 50 kg

Leg Extensions
15 x 40 kg
2 x 12 x 50 kg
10 x 60 kg

Barbell Curl
12 x 20 kg
10 x 25 kg
8 x 27.5 kg

Cable Curl
10 x 35 kg
8 x 40 kg
6 x 45 kg
5 x 50 kg
5 x 1 x 65 kg (gewoon voor mijn biceps wat te laten wennen aan zwaardere gewichten)

Dumbbell Curl
3 x 10 x 12 kg

-> Goede training voor een woensdagochtend. Meer is er niet echt over te zeggen. Wel wat meer volume op de oefeningen voor biceps, omdat die echt niet sterker willen worden.

Toch goed je wheels aangepakt! Pfft...t'is echt koud...hopelijk ga ik goed trainen zometeen, rug en hamstrings!

Geen last gehad van de koude?

Toch goed je wheels aangepakt! Pfft...t'is echt koud...hopelijk ga ik goed trainen zometeen, rug en hamstrings!

Geen last gehad van de koude?

In de gym was het idd niet erg warm, maar na een paar setjes squaten begin ik het toch warm te krijgen :D Ik kijk al uit naar de nieuwe filmpjes!

de winter doet alle logjes goed zo te zien :p :thumbs:

Ik heb net ook eventjes geknutseld aan een voedingsschema (trainingsdagen) dat ik vanaf januari ga gebruiken. Het is rond de 4000 kcal en ik ga het proberen 3 maand te hanteren. Dan begin ik te cutten.

Net als ik wakker word:
10 gr dextrose, 15 gr whey, 5 gr creatine

Maaltijd 1
50 gr brinta / 50 gr havermout + 250 ml cocovite + ei + 10 gr cacao

Maaltijd 2
200 gr panga + ei + 10 ml olie (olijfolie, walnootolie, hazelnootolie)

Maaltijd 3
125 gr zilvervliesrijst + 150 gr tonijn + 20 gr notenmix

Pre-workout
500 ml magere melk + 15 gr cacao + 5 gr honing

Post-workout
28 gr whey + 30 gr dextrose + 5 gr cacao + 5 gr creatine

Kwartier later: 500 ml magere melk

Maaltijd 4
150 gr brinta + 25 gr rozijnen + 150 gr kipfilet

Maaltijd 5
150 gr tonijn + 90 gr makreel

Maaltijd 6
500 gr kwark + 20 gr notenmix + 5 gr cacao

Totaal: 3945 kcal; 383 eiwit, 403 kh en 83 gr vet.

Bij maaltijd 2 en maaltijd 5 eet ik zowiezo groente, maaltijd 3 en 4 hangt ervan af als ik zin heb om een tomaatje te snijden :p. Ook probeer ik voor carbs te nemen rondom de training, daarom zijn maaltijd 2 en maaltijd 5 carbloos. Op trainingsdagen moet ik ook altijd 18 km fietsen, dus 4000 kcal is denk ik niet overdreven. Nu zit ik op een 3700.
Wat denken jullie?

zeer netjes,als je daarop niet groeit:eek:

brinta met kip & rozijnen? is dat wat? :p

Nice meals, kcal, etc bro. Supah dupah !

zeer netjes,als je daarop niet groeit:eek:
Ja we zullen zien hé, hopelijk blijft mijn vetpercentage wel binnen de perken :D Ik ga ook nog eens een schema'tje maken voor rustdagen, rond de 3200 zal dat waarschijnlijk liggen.

---------- Toegevoegd om 17:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:46 ----------

brinta met kip & rozijnen? is dat wat? :p

Nice meals, kcal, etc bro. Supah dupah !

Ik was het een beetje beu om altijd die rijst na een training te moeten eten.
Waarschijnlijk eet ik eerst de kip op en dan als 'toetje' die brinta met rozijnen. Ik vind brinta echt heerlijk :D

Wat zegt de theorie als ik vragen mag??
Iedereen hier op Dbb en een hoop theorien roepen dat je voor upperchest niet hoger moet gaan dan 45 graden. Het is altijd 45graden is incline bp en dp...Ik zelf ga vanavond gewoon weer lekker voor 60, gewoon omdat het kan..en goed voelt!:D

Mooi de poten gestraft. Nais. En nog lekker doorvreten ook, beest in wording!

Je moet een macronutrienten verhouding over je gehele voedingsschema aanhouden, bijvoorbeeld 45/35/20, maar ook per maaltijd moet je die nutrienten aan proberen te houden. Die laatste verhouding is bij jou niet te vinden, ik zou me hier wat meer op concentreren. En je eiwit/carb verhouding is bijna 1 op 1, ik zou de carbs iets opschroeven en proteine wat verminderen... Maar dat is persoonlijk.

Voor de rest, goed en gevarieerd schema

Je moet een macronutrienten verhouding over je gehele voedingsschema aanhouden, bijvoorbeeld 45/35/20, maar ook per maaltijd moet je die nutrienten aan proberen te houden. Die laatste verhouding is bij jou niet te vinden, ik zou me hier wat meer op concentreren. En je eiwit/carb verhouding is bijna 1 op 1, ik zou de carbs iets opschroeven en proteine wat verminderen... Maar dat is persoonlijk.

Voor de rest, goed en gevarieerd schema

Dank voor je respons. Ik weet dat mijn nutrienten niet overal ongeveer gelijk zijn, maar ik ga eens 'uittesten om alleen carbs te eten wanneer ze echt nodig zijn: namelijk 's ochtends en rondom de training. Bij maaltijd 2, 5 en 6 zijn die dus een beetje 'overbodig'. En mijn eiwitinname ligt idd behoorlijk hoog, maar beter te veel dan te weinig imo.

---------- Toegevoegd om 13:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:22 ----------

Iedereen hier op Dbb en een hoop theorien roepen dat je voor upperchest niet hoger moet gaan dan 45 graden. Het is altijd 45graden is incline bp en dp...Ik zelf ga vanavond gewoon weer lekker voor 60, gewoon omdat het kan..en goed voelt!:D

'K denk wel dat ik de incline van 60° er ga uithouden, het is in de smith, maar voelt niet zooo goed aan bij mij :p. Ik had hem er in gedaan omdat ik in veel trainingsvideo's van de pro's die oefening had gezien :p

---------- Toegevoegd om 13:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:23 ----------

Mooi de poten gestraft. Nais. En nog lekker doorvreten ook, beest in wording!
Das de bedoeling ja ;)

IK blijf dat ook lastig vinden om elke maaltijd je macro's in de juiste verhouding te houden..al helemaal al vreet je iets als tartaar of mager rundergehakt:eek:

IK blijf dat ook lastig vinden om elke maaltijd je macro's in de juiste verhouding te houden..al helemaal al vreet je iets als tartaar of mager rundergehakt:eek:
Bij mijn volgende schema stap ik af van het principe om in elke maaltijd de juiste macro's aan te houden. Alleen op de tijdstippen dat ik echt carbs nodig heb, ga ik ze nuttigen om zo mijn bf binnen de perken te houden. Ik heb op dit forum gelezen dat een zekere a1s het ook zo doet/deed en dat is toch zeker geen kleine jongen :D Believe nothing, try everything, en dat is het gene dat ik eens ga doen!

Donderdag en vrijdag was het quality time bij mijn vriendin, wel goed gegeten, maar kheb dus niet kunnen trainen. Daarom heb ik vandaag schouders en kuiten aangepakt! Met de auto gegaan.

Standing Shoulder Press
15 x barbell, 5 x 30 kg, 5 x 40 kg
10 x 50 kg
6 x 55 kg (7 fail)
4 x 60 kg VPR
1 x 65 kg
1 x 70 kg (pushpress, PR)
Dropsetje: 5 x 50 kg -> 4 x 40 kg (5 fail) ('t was op)

Cable Side Raises
12 x 10 kg
2 x 10 x 12.5 kg
8 x 15 kg

Standing Lateral Rear Raises (cheaten!)
12 x 9 kg
2 x 10 x 12 kg
8 x 13 kg

Dumbbell Shrugs SS Cable Upright Row
8 x 40 kg SS 10 x 50 kg
8 x 40 kg SS 10 x 60 kg
8 x 40 kg SS 6 x 60 kg + 4 x 50 kg

-> Bij de shrugs schoot er iets in mijn middenrug aan de rechterkant. Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn, het voelt alsof er iets vast zit ofzo. Ik hoop dat het niet te erg is, want ik wil blijven knallen. Maandag is normaal rug-dag, maar als ik het nog altijd voel, zal het allemaal met laag gewicht en hoog volume zijn.

Seated Calves Raises
niet opgeschreven, wel goed aangepakt.

Afgesloten met pompsetje op een schoudermachine.

Goed bezig geweest kerel! En girlfriend quality time is important also;)

Zeer brutaal deze training, erg nais!

Goed bezig geweest kerel! En girlfriend quality time is important also;)

Uhu, gisteren was ik een jaar samen. We zijn naar zo'n privé sauna-achtig iets geweest. Was wel gezellig :D! Hoelang ben jij al samen met je vriendin?

Zeer brutaal deze training, erg nais!
Dankje Kwarkinator!

Training van vandaag: rug en hamstrings. Rug voelt nog altijd niet zo als het moet, dus kheb het relatief rustig gehouden en niet tot fail gegaan.

Deadlift
15 x 60 kg
15 x 80 kg
6 x 100 kg
5 x 110 kg
2 x 4 x 120 kg
4 x 2 x 130 kg

-> Het ging behoorlijk easy. Ik was aan het twijfelen als ik de deadlift wel ging doen met mijn gare rug, maar wat is een rugtraining without the one and only deadlift :D?

T-Bar Row (gew excl. bar)
15 x 20 kg
10 x 40 kg
3 x 8 x 50 kg (niet erg strikt)

Wide Grip Pull Down
15 x 30 kg
2 x 12 x 50 kg
8 x 60 kg

Dumbbell Row (eerste keer, moet nog eventjes wat filmpjes hierover bekijken voor goede techniek)
10 x 18 kg
8 x 26 kg
8 x 30 kg
6 x 32 kg

Dan eventjes een oefening geprobeerd (weet naam niet), maar het voelde niet goed aan.

Small Grip Pull Down
5 x 60 kg
5 x 70 kg
2 x 5 x 80 kg
4 x 85 kg (5de rep was maar half)

Lying Leg Curls
Verschillende setjes en afgesloten met een dropsetje. Niet genoteerd.

-> Conclusie: Geen last van mijn rug gehad, afwachten hoe het morgen zal zijn. Morgen borst en triceps knallen!!!!!

Laatst bewerkt:
Lekker dat je rug niet in de weg zat. Nice geknald :thumbup:

Terug
Naar boven