MuscleMeat

Logje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Heb nog een paar foto's kunnen bemachtigen van het NK vrachtwagentrekken.
Op deze foto's is te zien waarom harnas zo'n fail werd.

121ex7a.jpg

99oqa8.jpg

Beestje! :thumbs:

Je onderschat jezelf man, bij je max setjes maak je iedere keer 17 of meer herhalingen! Of past dit in je trainingsfilosofie;-) ondank dat natuurlijk gewoon een dikke training. Volgende keer wel meedoen met de onderdelen man, gezellig!

+1, was goed je te zien!

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.984
Nou helaas niet bij alle max setjes.
Zoals ik jullie vertelde ben ik na mijn cut waarbij ik 7kg verloor ook veel kracht verloren helaas. Ik ben bij dit nieuwe schema uit gegaan van wat oude stats. Voor de zekerheid ben ik daar 10% onder gaan zitten. Meeste verlies heb ik bij de benen en schouders als ik nu terugkijk naar afgelopen 4 trainingen.
Rug en borst zijn sterk gebleven, rara zijn beide mijn sterkste spiergroepen dus daar ligt iets meer basis kracht.

En idd dan krijg je van die rare verhoudingen dat je max 9x squat en mp doet en 15+ DB press, deads en pull down doet.

Deze week was aftasten en dus zal ik volgende week de gewichten meer in balans trekken zodat ik niet meer zo hoog in de reps kom.

Was het maar zo, heb nog een lange weg te gaan om een beestje te worden. ;)
Ik heb je foto op mijn nachtkastje staan dus kan altijd nog even van je genieten. ;)

Morgen krijgen jullie de foto's.

UB2: Dinsdag
MP
5x35kg 60%
5x42,5kg 70%
5x50kg 80%
9x50kg max :(

Pull up/pull down
5x65kg 60%
5x75kg 70%
5x90kg 80%
17x90kg max PR

Cgbp
4x8x65kg

Narrow grip pull up/pull down
3x8x80kg
6x80kg

Side cable raise
2x15x15kg
10x15kg

BB curl
2x15x30kg
10x30kg

MP viel beetje tegen. Mijn onderrug was nog flink vermoeid en dat voelde ik goed tijdens de max set.
Pulldown ging daarentegen weer helemaal super.
Helaas de narrowgrip pull down de laatste set niet de reps vast kunnen houden. En de laatste 2 oefeningen 15 reps gedaan ipv de 12 die ervoor stonden, stom!

Gaat toch lekker Mark, maar één ding begrijp ik niet goed, je laatste voorbereidingsset heeft telkens het zelfde gewicht als je max set, zou die set dan niet beter een gewicht hebben dat lager ligt dan die max?
Lijkt me dat je dan nog ietsje hoger kan gaan in je max set.

• #2.987
Ik heb natuurlijk ook naar andere schema's gekeken waarbij dat het geval is. Ik vind dan al vaak dat die setjes wel zo licht zijn dat je bij je max set enkel een beetje warm bent maar nauwelijks een belasting hebt ondergaan. Ik wil met die voorbereidingssets net iets verder gaan en daardoor ook nog een 80% setje pakken voordat ik aan de max set begin.

Uitsluitend de focus leggen op de max set zonder daarvoor ook al een degelijke belasting op mijn lichaam te zetten is imo te beperkt voor de primaire oefening.

Lekker bezig mac.
Aardig buff.;)

Ik heb natuurlijk ook naar andere schema's gekeken waarbij dat het geval is. Ik vind dan al vaak dat die setjes wel zo licht zijn dat je bij je max set enkel een beetje warm bent maar nauwelijks een belasting hebt ondergaan. Ik wil met die voorbereidingssets net iets verder gaan en daardoor ook nog een 80% setje pakken voordat ik aan de max set begin.

Uitsluitend de focus leggen op de max set zonder daarvoor ook al een degelijke belasting op mijn lichaam te zetten is imo te beperkt voor de primaire oefening.

Ja ik begrijp je redenatie wel maar het is imo toch een feit dat uiteindelijk die ene max set zorgt voor kracht- en massavermeerdering dus is het volgens mij beter dat je dan op die max set alles geeft met zo veel mogelijk gewicht. Die voorlaatste set met identiek gewicht maar met slechts enkele herhalingen zal je niet veel bijbrengen.

Ja ik begrijp je redenatie wel maar het is imo toch een feit dat uiteindelijk die ene max set zorgt voor kracht- en massavermeerdering dus is het volgens mij beter dat je dan op die max set alles geeft met zo veel mogelijk gewicht. Die voorlaatste set met identiek gewicht maar met slechts enkele herhalingen zal je niet veel bijbrengen.

Is dit dan niet een beetje het West Side Barbell pricinpe?

Refererend aan de discussie.als bb heb je natuurlijk veel meer aan hh dan aan bijv 2 x een zwaar gewicht. Wat dat aangaat is 17x120 op de deadlift een goed vb. Het is een trainingskeuze die wel wat opgaat leveren

Ik ken dat niet zo goed, dat westside barbell, maar volgens mij heeft het veel meer sets op de 3 grote bewegingen en als ik het goed begrepen heb worden deads en squats op een en dezelfde dag gedaan.

True true, maar bedoelde eigenlijk de set up van de oefening ;)

• #2.994
Ik pretendeer hier niet dat ik schema's hanteer van WSB of Wendler. Ik ben inderdaad eigenwijs en stel mijn eigen schema samen waarbij ik selectief dingen jat (;)) waarvan ik het idee heb dat ze voor mij gaan werken. Tot nu toe voelt het gewoon heerlijk en vind die voorlaatste set geen beperking op mijn training. Misschien dat ik later tot de conclusie kom dat het anders moet.

Ik pretendeer hier niet dat ik schema's hanteer van WSB of Wendler. Ik ben inderdaad eigenwijs en stel mijn eigen schema samen waarbij ik selectief dingen jat (;)) waarvan ik het idee heb dat ze voor mij gaan werken. Tot nu toe voelt het gewoon heerlijk en vind die voorlaatste set geen beperking op mijn training. Misschien dat ik later tot de conclusie kom dat het anders moet.

Zo ga ik ook altijd te werk:D Krijg helaas ook zoveel commentaren :roflol:

Dat is ook logisch.je kijkt in elkaar log's . En daar pik je soms wat uit als je het aanspreekt. Wat jij nu doet is interresting

Zo ga ik ook altijd te werk:D Krijg helaas ook zoveel commentaren :roflol:

Commentaar is goed bedoelt natuurlijk, het is goed dat ieder zijn eigen mening zegt en uiteindelijk is het toch mc zelf die beslist wat voor hem het beste is. ideeen en meningen wisselen is volgens mij ook de bedoeling van een log, het moet meer zijn dan enkel maar: 'goed gedaan Mark'.

• #2.998
Daarom waardeer ik zeker deze discussies! Zetten je toch aan het denken.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven