AndroidHealthClinic

Logje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
niets mis met die curls ;)

beetje het wendler principe gepikt precies, allout gaan op de laatste set :p heerlijk he:p?

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.942
Weet niet of dit nou zo aan wendler toe te schrijven is. Heb trouwens nog niets van en over hem gelezen dus zou niet weten hoe zijn principes werken.

Dit leek me gewoon een wijze manier van trainen. In feite trainde ik bij het pl-schema net zo maar dan bij de laatste set omgekeerd. Wilde eens kijken wat het omgekeerde nu voor me kan betekenen. En tuurlijk ik kijk wel eens in andere logs dus dan pik je altijd zo hier en daar wat mee. :p

dat PL schema van je was anders niet echt heel slim imo, je maxte op elke oefening, elke training. je CZS zal daar wel een behoorlijke opdonder van gekregen hebben. wrsl daarom dat het minder goed ging naar het einde van het schema toe

• #2.944
Ik had een hele andere beleving. Ging helemaal super op dat schema. Bijna elke training een nieuw 1RM PR. Ben in een maand tijd van 375 naar 430 gegaan op de grote 3. Mijn CZS trok het nog redelijk. Was ook maar een kort schema vandaar dat de schade beperkt bleef. Toch de meeste gains op dat schema gemaakt zeker op de schouders wat altijd mijn zwakte was.
Even een balans opmaken van de laatste trainingsperiode. We hebben ruim 1 maand het compound schema gehanteerd wat uitsluitend op krachtontwikkeling was gericht.

squat
150kg = +20kg
bench press
115kg = +15kg
deadlift
165kg = +20kg

De grote 3 dus 55kg weten te verhogen.

incline press
95kg = +10kg
bor
95kg = +10kg
pendlay
95kg
rackpull
185kg
mp
65kg = +15kg
pull up
120kg = +20kg

Op papier oogt het misschien niet top, maar voor mij werkte het best goed.

brute DB presses kerel, ik mag daar nog van dromen.... Als ik dat ga doen ligt mijn schouder aan puin :sad:

Nette bor ook, al denk ik dat er meer in zit bij jou.

het is nipt goed afgelopen omdat je het maar 1 maand deed. ik durf ervoor te wedden dat als je dit schema 8-12 weken aangehouden had, je gegarandeerd overtraind was geweest ;) ah well, no harm done ;)

DB press 15x32, een PR, en gewoon heel goed Mc.
En een PR op de BOR's! :thumb:
Er zit een gestage vooruitgang in, en meer kan je niet vragen denk ik. ;)

ben je nou wendler aan het doen?

Ik begrijp deze trainingsopvatting niet zo . Van een oef op 80% naar max met hetzelfde gewicht. Het heeft wat weg van toewerken naar 1 maximale werkset. 12x32 is natuurlijk goed maar je lijkt meer te kunnen

• #2.950
DB press 15x32, een PR, en gewoon heel goed Mc.
En een PR op de BOR's! :thumb:
Er zit een gestage vooruitgang in, en meer kan je niet vragen denk ik. ;)
Thnx hummer, idd kleine stapjes.

ben je nou wendler aan het doen?
Nee, een eigen schema. Neem aan dat wendler er heel anders uitziet.
http://forum.dutchbodybuilding.com/...erker-worden-191471/index142.html#post4137894

---------- Toegevoegd om 11:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:24 ----------

Ik begrijp deze trainingsopvatting niet zo . Van een oef op 80% naar max met hetzelfde gewicht. Het heeft wat weg van toewerken naar 1 maximale werkset. 12x32 is natuurlijk goed maar je lijkt meer te kunnen
Ik zal het wat verder uitwijden dan. Zie vaak dat mensen naar een max setje toewerken met eerst hele lichte setjes van steeds bijvoorbeeld 3 of 5 reps. Wanneer je eindelijk in de buurt komt van je 80% begint het maxen. Ik wilde eerst nog een setje waarmee ik ga maxen nog een 5 repper maken om het zo wat zwaarder te maken. Tevens heb ik dan dit gewicht aangevoelt voor de max set die ik daarna ga maken.

En het was 15x32 en niet 12. :p
Heb nooit eerder dit gedrukt vandaar de pr weet niet hoe jullie erbij komen dat ik meer zou kunnen. Misschien over een tijdje.

"We" hebben gewoon veel vertrouwen in je! ;)

Dus 1 max set . Tja het is een keuze . Met meer kunnen bedoel ik eigenlijk na 15x32 verwacht je dan 5x38 te zien als max

• #2.953
"We" hebben gewoon veel vertrouwen in je! ;)
Zolang ik jou vertrouwen heb voel ik me veilig. :D

Dus 1 max set . Tja het is een keuze . Met meer kunnen bedoel ik eigenlijk na 15x32 verwacht je dan 5x38 te zien als max
Een max setje bij de primaire oefeningen. Vergeet de rest niet. Daar is het steeds 4 setjes stabiel in de reps, laatste setje voel je dat wel. En als het je lukt mag je als beloning volgende keer zwaarder gaan. Zo niet dan moet je voor straf doorgaan met die gewichten tot het je wel lukt. :lol:

En een setje na die max set van bijvoorbeeld 5x38 is weer heel wat anders. Je zult keuzes moeten maken en kan niet alles hebben. ;)

Je compris

• #2.955
Damn weer geen tijd voor een training en morgen ook niet. Dan zal ik zondag weer moeten... tis niet anders. :(

Waar blijft die harde training?:dunno:

Ben eens benieuwd, na een paar dagen rust moet het wel knallen geworden zijn!

ik zie wel wendler principes en andere diverse principes.
Je schema lijkt ook sterk op andere schema's...

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven