XXL Nutrition

Logje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Nou, komt ie dan eh.....

MC CHICK IS SEXY :cool:

Here. I said it.... Nu een dikke training neerzetten gap, impress me! ;)

He, je bent gewoon over de 3000 posts!:D

hahaha, ik dacht al..... Sjee, zelfs ik ben breder whahaha :D

Gaaf filmpie MC jammer van je maat met zijn enkels!
En goeie muzieksmaak! :thumbs:

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.010
De vorige discussie heeft me toch aan het denken gezet en ik ben het een en ander nagegaan.

In mijn max setjes ga ik uit van 80% van 1RM. Nu wilde ik weten hoeveel reps ik moet maken om werkelijk op die 80% te zitten. Dit zit rond de 8 a 9 reps. Uiteindelijk is het de bedoeling dat je langzaam boven die reps komt waardoor je in theorie ook sterker op de 1RM zult worden.

Nu terugkijkend naar de opbouw van mijn setjes dan moet ik DB gelijk geven dat de 5 reps die ik in de voorlaatste set maak erg dicht bij deze 8/9 reps zit. Ik ga dus een kleine aanpassing maken en de reps van de voorlaatste set verlagen naar 3 reps. Percentage zal ik gelijk houden aan de 80%. Bij de eerste week is dit alles nog een beetje experimenteren geweest maar ik voorzie nu al problemen wanneer ik verder in mijn schema zit en de kans groot is dat daardoor progressie zal stagneren.

Deze week hanteer ik nog de 80% maar zodra ik naar de 90% ga kan dit dus nog meer problemen opleveren. Ik heb besloten om dus een tussenstap van 85% toe te voegen.
Bij 85% zal ik tussen de 5 a 6 reps moeten zitten.
Bij 90% op de 4 reps.

Zoals je kunt zien zakken de aantal reps aanzienlijk zodra je de stap van 80% naar 85% maakt. De opbouw naar de max set zal dan dus ook aangepast moeten worden, maar dat komt later.

• #3.011
LB1: Donderdag
Squat
5x85kg 60%
5x100kg 70%
3x112,5kg 80%
11x112,5kg max PR

Narrow stand leg press
4x10x125kg

Leg curl
4x15x45kg

Seated calf raise
4x15x70kg

Had er vandaag echt zin in die squat eens wat sterker neer te zetten. Feeling is weer terug aan het komen, eerste setjes voelde heerlijk aan. Ik ben nog niet op het oude niveau maar het komt eraan. Tevens blij met de max set dat ik boven de 8/9 reps ben uitgekomen. Volgende keer mag ik weer wat zwaarder gaan. :D

Alle overige oefeningen ook wat zwaarder gemaakt en weer mooi alle setjes kunnen afmaken. Ook daar mag het de volgende keer weer iets zwaarder.

goeie squats bro!

Zeer zeker goed getraind, sterke squats!

nette squats kerel ;)

• #3.015
Thnx mannen, morgen gaan we weer lekker verder. Moet zeggen dat het 4x per week trainen waarbij ik het weekend rust neem goed bevalt. Die 2 dagen rust zijn dan ook heel welkom.

• #3.017
UB1 Vrijdag
DB press
5x28kg 60%
5x32kg 70%
3x36kg 80%
11x36kg max PR

BOR
5x70kg 60%
5x80kg 70%
3x90kg 80%
11x90kg max PR

Incline press
3x8x67,5kg
8x67,5kg 3spot

DB row
4x8x42kg

Triceps pushdown
4x12x55kg

Incline curl
4x12x14kg

No comments. ;)

Ik ben erg benieuwd wat dit schema je op de lange termijn brengt. Ik hoop dat je het lang genoeg aanhoudt om er iets over te kunnen zeggen :).

• #3.019
Ben van plan nu 4 tot 6 weken door te knallen. Ff aanvoelen wanneer ik een deload kan gebruiken. En daarna nog eens zo'n periode. Dus totaal zal minimaal op 2 maanden uitkomen. Is dat lang genoeg voor je?

Hehe, ja lang zat ;). Ik ben benieuwd truckentrekkert!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven