Fitness Seller

Logje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
En bij het tandenpoetsen pak je de schouders ook...
Mannen, er was een tijd dat iedereen alle spiergroepen 2x/week deed, en dat gaf niet meer problemen dan dat er ook nu problemen zijn.
Als je de basisoefeningen doe voor de spiergroepen, en dat 2x/week, is er niets aan de hand volgens mij, zeker niet voor een BB.

Veel succes Mc! :thumb:

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.262
nette training.
maar idd, je mp is wel best zwak vergeleken met je stats, en al je andere kracht stats.
hopelijk gaat die deload je goed doen
Weet het het liep al niet in verhouding en nu wordt het verschil met de rest van mijn lichaam alleen maar groter.
Thnx

nette training.
hoop dat je na je deload weer vooruit kan op je schouders;)
Ik hoop het ook.
:D

Ik kom inderdaad ook niet graag uit m'n eigen vertrouwde cirkeltje.
Al helemaal niet om een lb/ub of fb schema te draaien.
Misschien volgend jaar, als ik er aan toe ben.
Hehehe, we zullen zien. ;)
ik weet niet mac, 2* per week schouders?
en dan doe je wrsl ook nog, BP, CGBP, inclines, dumbbell presses etc?
lijkt me dat je schouders dat niet leuk gaan vinden... (zeg me gerust als ik verkeerd aan het denken ben ;))
Weet nog dat ik goed liep toen ik 2x in de week de MP deed tijdens het compound schema. Nu ligt de focus in dit schema teveel op rug heb ik gemerkt, 6 oefeningen. Dus het schema wordt erop aangepast.
En met je rug oefeningen pak je ook gedeelte schouders mee..
Ik denk niet dat 2 x schouders de oplossing is, een blessure is dan snel gepakt.

Beter 1 goede knallende schouder training.

Tenzij je er je hele schema op aanpast??
Dat is het nou juist, achterkant schouders lopen voor op de andere schouderkoppen, dankzij die rug trainingen. Nee, moet wat meer in balans komen want nu is het echt uit verhouding. En bij strongman wedstrijden heb je veel overhead power nodig dus ik heb ruim een half jaar om die achterstand bij te trekken.
ai ai ai... wees zuinig op je schouders anders krijg je p*ssy trainingen zoals bij mij :roflol:

Toch nice training Mac!
Weet het, vroeger schouder blessures gehad maar moet zeggen dat ik daar sinds ik weer train geen last meer van heb gehad.

En bij het tandenpoetsen pak je de schouders ook...
Mannen, er was een tijd dat iedereen alle spiergroepen 2x/week deed, en dat gaf niet meer problemen dan dat er ook nu problemen zijn.
Als je de basisoefeningen doe voor de spiergroepen, en dat 2x/week, is er niets aan de hand volgens mij, zeker niet voor een BB.

Veel succes Mc! :thumb:

idd
waarom zou je niet alles 2x kunnen trainen
je schema gewoon uitbalanceren

• #3.264
en bij het tandenpoetsen pak je de schouders ook...
Als je de basisoefeningen doe voor de spiergroepen, en dat 2x/week, is er niets aan de hand volgens mij, zeker niet voor een bb.
Veel succes mc! :thumb:

idd
waarom zou je niet alles 2x kunnen trainen
je schema gewoon uitbalanceren
+4

ik doe het wel vaker, om een spiergroep bij te trekken, deze 2x per week pakken. Ff beetje knutselen aan je schema.. Vaak past het er prima in, afhankelijk van hoe snel je zelf herstelt zal het iets toevoegen, of tot overtraining leiden imo

• #3.266
Ok tijd om grootse plannen te maken.
Hieronder het ub/lb schema wat ik ongeveer 1 maand volg. Nog 2 trainingen en dan ga ik een korte deload in.

UB1
DB press
BOR
Incline press
DB row

Incline curl
Triceps pushdown

UB2
MP
Pull up

Cgbp
Narrow grip pull-up

Side cable raise
BB curl

LB1
Squat
Narrow stand leg press
Leg curl
Standing calf raise

LB2
Deadlift
Halting deadlift
Leg extension
Seated calf raise

rood = primair reprange 5-8
blauw = secundair reprange 8-12
groen = assistance reprange 10-15
Alle oefeningen rond de 3/4 setjes.
De focus van het oude schema lag toch met name op de rug. Die gaat goed vooruit maar de schouders blijven achter. Ik zal de schouders vaker moeten trainen om de verhoudingen weer wat recht te trekken.

Bij het samenstellen van het nieuwe schema richt ik mij met name op de primaire en secundaire oefeningen.
Eerst een balans opmaken van het huidige schema.

LB
Squat
Leg press
Deadlift
Halting deadlift

UB
DB press
Incline press
MP
Cgbp
BOR
DBrow
Pull up
Narrow pulldown
Veel oefeningen voor de rug als je de deadlift meerekent.
Zowel voor LB als voor UB wil ik wat aanpassingen doen. Minder focus op de deadlift en meer op de benen en schouders.

Dit zijn de oefeningen die ik in het komende schema wil gaan toepassen.

LB
Squat
Front squat
Deadlift
Leg press
De halting deadlift is vervangen voor de frontsquat

UB
BB seated press
Shoulder press
MP
Cgbp
Chest dips
BD row
Pull down
Pull-over
Minder borst en rug aangezien beide spiergroepen goed gaan en de focus op de schouders komt te liggen. Het schema is duidelijk niet in balans maar is noodzakelijk om zwakke plekken bij te trekken.

Tevens zit ik er nu over na te denken om in de toekomst een trainingsdag volledig in te richten op explosiviteit. Oefeningen als powerclean, power shrug, power snatch en nog meer als ik ze kan verzinnen. Als er maar power voor staat dan is het goed :D. Als jullie daar tips voor me hebben en voorstellen dan hoor ik dat graag.

Power tibialis anticus flexion extensions vanaf een verhoging is ook een goeje voor op je explosieve dagen! :D

holy smokes, dat zijn geen halve maatregelen Mac...pfieuwww ;)

squats ;)

• #3.271
Power tibialis anticus flexion extensions vanaf een verhoging is ook een goeje voor op je explosieve dagen! :D
Die power vind ik dan weer goed klinken. :lol:
holy smokes, dat zijn geen halve maatregelen Mac...pfieuwww ;)
Die ecto schouders eens slopen!

Lees nogmaals. Heb het over primaire en secundaire oefeningen. Kuiten vallen daar niet onder.
Wat? Power squats???

ik bedoelde dat je met squats ook kuiten meepakt ;)

wat een gay avatar mac, goed zo :p

jij en ecto? yeah right!

(o ja... die discussie weer)

ja, je hebt gelijk, wordt tijd dat je een buffel wordt!!! :fire:

:D

PS: Kijk nou, wat je me hebt aangedaan met die beren hype.... JE WORD BEDANKT! :D

Power dumbbell serratus dislocations! :D

leuk teletubbie heb je in je avatar mc

• #3.280
Karma moest toch eerlijker, iedereen gelijk en nog meer van dat soort gedachten... :rolleyes:
Zie het als een ludiek protest tegen deze care cultuur. ;)

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven