XXL Nutrition

Logje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
7x161,5...dan raak je de 200kg al aardig aan. Zou voor 170-185kg gaan als nieuwe PR-grens; kun je makkelijk en dan op naar de 200+.:)

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.343
Volgens de berekeningen moet ik de 195kg kunnen trekken. Ben me nu aan het bedenken hoe de opbouw moet zijn. Kan ik het beste 190kg pakken of 185kg en daarna de 195kg nog eens proberen?

Volgens de berekeningen moet ik de 195kg kunnen trekken. Ben me nu aan het bedenken hoe de opbouw moet zijn. Kan ik het beste 190kg pakken of 185kg en daarna de 195kg nog eens proberen?

Ik heb recentelijk geleerd dat je vrij grote stappen moet nemen als je gaat maxen.
Als jij voor 195 wil gaan zou ik het zoiets opbouwen.

60kg 3x5
100kg 2x
135kg 1x
155kg 1x
175kg 1x
195kg 1x

Misschien een richtlijn voor je. Toen ik mijn PR zette (max) 210kg zat ik op 10x150/8x160/5x180/2x195/1x210. Ik woog toen hetzelfde als dat ik nu gelukkig weer weeg.:)

lol of je kunt natuurlijk dumba's advies opvolgen!

• #3.347
Ik denk dat de opbouw van dumba me wel erg veel kracht gaat kosten. Dat volume ervoor is toch niet nodig of wel? Volgens mij had je meer kunnen trekken was je opbouw anders geweest.

Ik denk dat ik over enkele weken voor de 190kg wil gaan. Dan ben ik eindelijk de 450 voorbij.
Squat hoop ik de 160kg te pakken.

Dat was niet in 1 training, maar de opbouw van een week. 3x DL per week en dan de ene training 10x150/2x195 en de rest in de andere dagen.

dus opbouwen = hogere pr?
zal ik ook eens gaan proberen aangezien ik het nooit doe

• #3.351
Ik ga strongman's voorstel uitproberen, thnx.

Ik heb recentelijk geleerd dat je vrij grote stappen moet nemen als je gaat maxen.
Als jij voor 195 wil gaan zou ik het zoiets opbouwen.

60kg 3x5
100kg 2x
135kg 1x
155kg 1x
175kg 1x
195kg 1x

+1 Anders vermoei je jezelf dusdanig, dat je op de laatste set net niet genoeg power overhoud. Good thinking Strongman!

Met 7x161.5 ga je toch wel rond de 180-190 zitten.
Ik heb 5x150 gedaan de training voor mijn pr van 170.

maak er wel een filmpje van he, wil je wel weer eens in actie zien ;)

Ik ben ook voor de opbouw van Strongman, op die manier pak je hem zeker!

moet ik ook in het achterhoofd houden, ik heb de neiging om hoe dichter ik bij mijn max kom kleinere en kleinere stapjes te nemen...

inderdaad wat Strongman zegt werkte voor mij ook het beste, met te kleine stappen vermoei je jezelf te veel en ga je zonder juice zitten voor je max. Paar keer uitproberen en je zal zo je 1RM omhoog zien schieten

• #3.358
Met 7x161.5 ga je toch wel rond de 180-190 zitten.
Ik heb 5x150 gedaan de training voor mijn pr van 170.
180 moet zeker lukken en met de juist mindset de 190 ook wel.

maak er wel een filmpje van he, wil je wel weer eens in actie zien ;)
Alweer een flimpje, ik word nog populair hier. Zal eens kijken. Vorm zal dan niet meer zo mooi zijn bij de 1rm.

Ik ben ook voor de opbouw van Strongman, op die manier pak je hem zeker!
Ik heb er zin in. :D

moet ik ook in het achterhoofd houden, ik heb de neiging om hoe dichter ik bij mijn max kom kleinere en kleinere stapjes te nemen...
Zou dacht ik ook, ik heb er weinig ervaring in dus strongman zal het zeker beter weten.

inderdaad wat Strongman zegt werkte voor mij ook het beste, met te kleine stappen vermoei je jezelf te veel en ga je zonder juice zitten voor je max. Paar keer uitproberen en je zal zo je 1RM omhoog zien schieten
Weet niet of ik heel vaak wil gaan maxen. Laatste keer was trouwens een half jaar geleden, stats van toen staan in mijn sig.

Ik dacht het ook altijd hoor, maar ik zo enorm vaak 290 gefailt en met een andere opbouw trok ik hem wel. Ik dacht ook altijd dat je lichaam moest wennen aan de gewichten, maar eigenlijk ben je alleen maar bezig met voorvermoeien. Gewoon zorgen dat je goed warm bent en stappen van 40 tot 20kg nemen.

• #3.360
LB1: Dinsdag deload
Squat
2x5x80kg

Narrow stand leg press
2x10x80kg

Leg curl
2x15x30kg

Standing calf raise
2x15x50kg

Hele korte training, was alleen wat tijd kwijt 2 gasten de deadlift te leren want het leek nergens op. Wel respect dat ze het probeerde want beide squatrekken worden over het algemeen gemeden als de mexicaanse griep.

Kreeg de opmerking dat het hen opviel dat ik altijd bij die rekken aan het trainen was vonden ze wel apart. Weet je hoe hardcore trainingen overkomen bij het overige sportvolk.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven