AndroidHealthClinic

Logje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #3.921
UB1: Zondag
Bench press
5x65kg 55%
5x76kg 65%
3x87,5kg 75%
9x92,5kg max 80% PR

Db row
5x40kg 55%
5x46kg 65%
3x54kg 75% (straps)
9x58kg max 80% PR (straps)

Chest dips
8x105kg
2x8x110kg

Pull down
2x8x85kg

Overhead rope extension
3x12x60kg

Bb curl
2x12x40kg

Bij de BP ben ik via een spotter erachter gekomen dat mijn eerste rep vanuit mijn schouders wordt gedrukt en dat ik tijdens het reppen in een goede houding terugval. Hier moet ik echt op gaan letten want ik merkte het ook dat de eerste rep veel kracht kostte.

Verder was ik nog niet volledig herstelt na de training van vrijdag. Ik moet toch oppassen dat ik de ondersteunende oefeningen niet te zwaar ga pakken want als ik zo doorga trek ik het niet langer.

Zeer netjes Mac! Goed dat je dit nu weet eh? Is kostbare informatie kerel!

Neem je rust Mac! Fijne zondag gap ;)

Dat is dus hetzelfde als Static Squaten to be honest. :p
Mooie training, congrats met je PR's en ben jij niet een strongman? :p

• #3.924
Zeer netjes Mac! Goed dat je dit nu weet eh? Is kostbare informatie kerel!

Neem je rust Mac! Fijne zondag gap ;)
Rust zal ik waarschijnlijk niet nemen maar gewoon de intensiteit van de training wat aanpassen.

Jij ook een fijne zondag.

Dat is dus hetzelfde als Static Squaten to be honest. :p
Mooie training, congrats met je PR's en ben jij niet een strongman? :p
Nope static squats zijn heeeeel wat anders. Het is gewoon zoals ik het zeg... een squat liftout, niets meer en niets minder. ;)

Thnx, maar wat bedoel je met of ik niet een strongman ben?

gewoon die ondersteunende reps
op 12/10 of 8 reps houden mc
maar wel weer goed gewerkt hoor
op deze voetbalmiddag - oh ja daar heb je niks mee he

mooie zondag training.
is het alleen geen doel voor je om de db rows uiteindelijk zonder straps te doen? of hier iets aan te doen zodat het lukt?

db rows high rep zijn mooie oefeningen voor goede grip. aldus Wendler

• #3.927
gewoon die ondersteunende reps
op 12/10 of 8 reps houden mc
maar wel weer goed gewerkt hoor
op deze voetbalmiddag - oh ja daar heb je niks mee he
Ik hanteer toch al bij de ondersteunende oefeningen deze reps of mis ik nou iets?

Gewoon de gewichten van deze oefeningen niet teveel opvoeren. Het gaat progressie en groei tegenwerken.
mooie zondag training.
is het alleen geen doel voor je om de db rows uiteindelijk zonder straps te doen? of hier iets aan te doen zodat het lukt?

db rows high rep zijn mooie oefeningen voor goede grip. aldus Wendler
Grip is bij de db row geen hoofddoel. 52kg db glijden uit mijn handen dus heeft geen zin om zonder straps daarmee te rowen. En als ik dus zonder straps zou willen rowen dan ben ik wel heel licht bezig en belast ik mijn lats nauwelijks.

Ik ga binnenkort eens kroc rowen met als doel ook grip beter te krijgen.

Ik dacht dat jij tegen straps was?:D

• #3.929
Ik dacht dat jij tegen straps was?:D
Ik hou er niet van met hulpmiddelen te trainen. Ik wil zoveel mogelijk raw pakken.

Helaas squat ik nog met wraps bij de zwaarste set. Heb het een paar keer zonder gedaan en dan gaat het niet goed met de knieën. De dagen erna heb ik flinke pijn in de knie, en nu niet.
Straps gebruikte ik nooit maar sinds kort heb ik ze nodig bij de zwaarste setjes van de db row. Mijn grip in de linkerhand faalt. Wel ben ik erop vooruit gegaan. Had eerst problemen met 40kg en nu kan ik met 46kg zonder straps rowen. Daarboven heb ik helaas straps nodig.

Beide hulpmiddelen stel ik zo lang mogelijk uit zodat ik nog steeds veel setjes raw pak.

Ik heb geen riem nodig, kan me niks bedenken waarom ik met een riem wil liften. Dus wil ik er ook niet aan beginnen. Misschien dat ik de straps en wraps over een tijd niet meer nodig heb dat zou mooi zijn. Dus 2 setjes van al mijn trainingen zijn niet RAW en de rest wel.
Ik denk dat ik de comments in de toekomst maar weer weg laat, heeft toch geen toegevoegde waarde voor mij. Steeds weer dezelfde opmerkingen die ik steeds weer kan uitleggen.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat ik de comments in de toekomst maar weer weg laat, heeft toch geen toegevoegde waarde voor mij. Steeds weer dezelfde opmerkingen die ik steeds weer kan uitleggen.

Dat komt omdat je jezelf tegenspreekt. Ene moment ben je er tegen, andere moment is het wel goed. Wraps, riemen, straps hebben maar één doel: meer gewicht kunnen tillen. Pijn aan je knieen overleef je ook wel weer;)

Ik heb je ook ooit uitspraken zien doen over dat als grip een beperkende factor is, dat je die dan sterker moet maken, en niet over moet gaan op straps.

Maar goed.. dit is geen kritiek overigens. Ik zie alleen dat je mentaliteit anders is geworden, evenals jij die verandering bij mij opmerkte. Je log gaat zo hard, ik neem helaas niet altijd de tijd om alles te checken, dan scroll ik snel door naar de eerste de beste training:)

Voor de rest ben je goed bezig! vooral qua keuze van oefeningen, en qua discipline! Weinig mensen houden zo trouw hun schema vol.

Volgens mij heb je toch wat strongmen wedstrijden gedraait? (of in ieder geval evenementen)
Je log zit namelijk bij de BB-gedeelte. :p

• #3.932
Dat komt omdat je jezelf tegenspreekt. Ene moment ben je er tegen, andere moment is het wel goed. Wraps, riemen, straps hebben maar één doel: meer gewicht kunnen tillen. Pijn aan je knieen overleef je ook wel weer;)

Ik heb je ook ooit uitspraken zien doen over dat als grip een beperkende factor is, dat je die dan sterker moet maken, en niet over moet gaan op straps.

Maar goed.. dit is geen kritiek overigens. Ik zie alleen dat je mentaliteit anders is geworden, evenals jij die verandering bij mij opmerkte. Je log gaat zo hard, ik neem helaas niet altijd de tijd om alles te checken, dan scroll ik snel door naar de eerste de beste training:)

Voor de rest ben je goed bezig! vooral qua keuze van oefeningen, en qua discipline! Weinig mensen houden zo trouw hun schema vol.
Je hebt wel gelijk dat ik qua mentaliteit anders ben geworden. Maar dat komt omdat ik me nu meer op stm events ben gaan het richten. Toch wil ik nog steeds zonder straps tillen en mijn weak grip omhoog halen maar die rug moet ook bruut sterk worden wil ik iets kunnen bereiken bij een wedstrijd. Dus ja dan moet ik op een oefening helaas straps gebruiken.

Ik compenseer dat dan wel weer door specifiek op grip te trainen want die farmerswalk moet beter worden.

Thnx voor het mooie compliment.
Volgens mij heb je toch wat strongmen wedstrijden gedraait? (of in ieder geval evenementen)
Je log zit namelijk bij de BB-gedeelte. :p
Klopt idd heb dit jaar 3 wedstrijden gedaan.
Ik ben verder niet zo van het in hokjes denken. Ik ben dan ook meer een strongman powerbuilder. ;)
Of mijn log hier staat of in een ander sub deel van dit forum maakt mij niks uit. Ik blijf gewoon hier loggen als je het niet erg vindt. :D

No problem, wou het gewoon even weten. :p
Ga je net als Sigmarsson proberen zowel Strongmen titels als Bodybuilding titels tegelijk te winnen? :p

Zo,flinke db-row. ga je me inhalen??? Goede training.:)

• #3.935
No problem, wou het gewoon even weten. :p
Ga je net als Sigmarsson proberen zowel Strongmen titels als Bodybuilding titels tegelijk te winnen? :p
No way. Bb-wedstrijden heb ik altijd gay gevonden. Je gaat toch niet zo op een podium staan. Bodybuilding doe ik voor mezelf omdat ik streef naar een mooi fysiek.
Zo,flinke db-row. ga je me inhalen??? Goede training.:)
Db rowen is imo niet geschikt om 1RM's mee te maken, dus ik zal nooit die gewichten van jou omhoog trekken.

• #3.937
bij de db rows zit je op 5 5 3
of zie jij die niet als ondersteunend
dat zou kunnen nl?
Ja maar dat is geen ondersteunende oefening in dit schema. Ondersteunend is alles waarop ik niet max (repout). Die 5 5 3 zijn setjes zeker niet te zwaar. Dacht dat dit duidelijk stond weergegeven met 55%/65%/75% van mijn 1RM. 55% kan toch niet zwaar zijn. :lol:

Laatst bewerkt:
Ik hanteer toch al bij de ondersteunende oefeningen deze reps of mis ik nou iets?

Gewoon de gewichten van deze oefeningen niet teveel opvoeren. Het gaat progressie en groei tegenwerken.

Grip is bij de db row geen hoofddoel. 52kg db glijden uit mijn handen dus heeft geen zin om zonder straps daarmee te rowen. En als ik dus zonder straps zou willen rowen dan ben ik wel heel licht bezig en belast ik mijn lats nauwelijks.

Ik ga binnenkort eens kroc rowen met als doel ook grip beter te krijgen.

Ja maar dat is geen ondersteunende oefening in dit schema. Ondersteunend is alles waarop ik niet max (repout). Die 5 5 3 zijn setjes zeker niet te zwaar. Dacht dat dit duidelijk stond weergegeven met 55%/65%/75% van mijn 1RM. 55% kan toch niet zwaar zijn. :lol:

ik vind een 40 kg db row best wel zwaar - ligt aan mij denk ik:o

• #3.939
Als ik 9x58kg kan rowen dan is 5x40kg easy.
Die eerste setjes zijn puur ter voorbereiding op de repout, die mogen nooit zo zwaar zijn. Als ik daar 10 reps mee ga maken ben ik al moe voordat ik aan het echte werk kan beginnen.

sterk bezig.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven