AndroidHealthClinic

Logje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Je hebt wel gelijk dat ik qua mentaliteit anders ben geworden. Maar dat komt omdat ik me nu meer op stm events ben gaan het richten. Toch wil ik nog steeds zonder straps tillen en mijn weak grip omhoog halen maar die rug moet ook bruut sterk worden wil ik iets kunnen bereiken bij een wedstrijd. Dus ja dan moet ik op een oefening helaas straps gebruiken.

Ik compenseer dat dan wel weer door specifiek op grip te trainen want die farmerswalk moet beter worden.

Thnx voor het mooie compliment.

Graag gedaan. Toch zou ik zonder straps blijven liften:) Ik snap trouwens niet dat jij grip problemen hebt.. Jij kan toch ook aardig wat chins met extra gewicht?

Yo MC,

ben je nou alleen nog meer strongman-gerelateerd aan het trainen, of zijn er nog wel wat bb-doelen aanwezig?

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.943
Thnx

Graag gedaan. Toch zou ik zonder straps blijven liften:) Ik snap trouwens niet dat jij grip problemen hebt.. Jij kan toch ook aardig wat chins met extra gewicht?
Probleem is dat de dumbbells in mijn handen gaan rollen bij de db row. Wanneer ik een pull-up doe is dit niet het geval en kan ik langer grip houden. Bij een BOR helpt mijn sterkere rechter hand mee om de barbell niet te laten rollen in mijn handen.

Volgende cycle ga ik kroc rowen, dan komt het zeker goed.
Yo MC,

ben je nou alleen nog meer strongman-gerelateerd aan het trainen, of zijn er nog wel wat bb-doelen aanwezig?
Zoals ik al aangaf blijf ik nog steeds mijn fysiek goed in de gaten houden. Maar ik ben er eindelijk eens achter gekomen dat die ****ing klassieke bodybuilding split die ik jaren deed niets is voor mij. Dit zijn eigenlijk finetune schema's waar de grote bodybuilding mannen mee trainen, die ook vol op de juice zitten. Ik zit al jaren te kloten met kleine iso oefeningen als een front raise of weet ik hoeveel curls terwijl het echte compound werk veel meer resultaat oplevert voor een naturel. Massa op het hele frame en niet gaan liggen prutsen met details, dat is toch wel het grote probleem van een split.

Ik boek met dit schema veel meer progressie dan tijdens een klassiek bodybuilding split schema. Niet alleen qua kracht maar ik zet ook veel meer massa aan. Ben blij dat ik nu de benen net zoveel aandacht geef als het bovenlichaam. Bij een split komen ze er over het algemeen toch slecht vanaf met maar 1 training van de 3 of 4 trainingen in de week. Mijn benen groeien nu lekker, net als mijn rug. En dat vind ik toch wel mooie spiergroepen om te ontwikkelen. Die kunnen nooit teveel massa hebben.

Kijk tevens maar eens goed naar het schema wat ik momenteel volg. Daar zit nog steeds voldoende volume in waardoor ik nog steeds op spiermassa train. Tevens verhoog ik wekelijks de gewichten bij de repouts en train ik om de zoveel tijd mijn 1rm's waardoor ik ook op kracht train.

Wel heb je gelijk dat ik momenteel mijn oefeningen afstem op de wedstrijden die ik volgend jaar ga draaien. Maar die staan mijn bodybuilding doelen niet in de weg. Sterker nog imo vullen ze elkaar aan.

Laatst bewerkt:
Ik kom nooit uit met m'n herstel als ik bijvoorbeeld 2x in de week squat of deadlift.
Merk dat ik echt bijna een week nodig heb om goed te herstellen...
Ik ben altijd bang dat ik ga overtrainen als ik een bepaalde (grote) spiergroep meerdere keren per week ga pakken.

Ik kom nooit uit met m'n herstel als ik bijvoorbeeld 2x in de week squat of deadlift.
Ik ben altijd bang dat ik ga overtrainen als ik een bepaalde (grote) spiergroep meerdere keren per week ga pakken.

Als je 3x in de week squat kan je niet 3x all out gaan. Je moet dus spelen met volume en intensiteit.

Laatst bewerkt:
  • #3.946
Dat komt omdat in een split er nauwelijks sprake is van periodisatie. Je bent altijd tegen het falen aan het trainen. Je moet beide oefeningen in de week ver uit elkaar trekken. Vandaar dat een ub/lb perfect is. Zo zitten er altijd 2 a 3 dagen tussen de squat en deadlift.

Tevens pas ik om de 3 a 4 weken een deload toe en dat is ook iets dat niet gebruikelijk is bij een split. Men wil altijd maar blijven trainen maar als ik eens goed naar de progressie kijk dan ben ik toch blij dat ik momenteel een ander schema volg. Misschien dat ik ooit nog eens een split ga doen wanneer ik de juiste massa heb en deze meer in 'vorm' wil gaan trainen.

Als je 3x in de week squat kan je niet 3x all out gaan. Je moet dus spelen met volume en intensiteit.
Juist.

Wat een wijze woorden worden er hier geschreven.
Straks krijg je Loo ook nog zo ver dat hij aan de Full Body of UB/LB gaat.
Dan gaat hij zo sterk worden, dat zal ongelofelijk zijn. ;)

Ik ben van mening dat UB/LB beter werkt ik maak echt veel meer gains, fullbody nooit meer voor mij het herstel duurt me te lang en ik moet gewoon minimaal 4-5x trainen anders geeft het mezelf niet echt genoegdoening en het is een beetje verslavend, Sommige mensen gebruiken drugs om van de wereld te komen maar voor mij is dat trainen

For starters:
Cosgrove: Probably around 80-90% of the population, 80-90% of the time, will respond best to total body workouts.

En voor het volledige verhaal: [Link niet meer beschikbaar]

• Like
Waarderingen: Loo
Dat komt omdat in een split er nauwelijks sprake is van periodisatie.
De keuze tussen een split of een UB/LB staat toch los van de keuze om te periodiseren? Overigens, UB/LB is zelfs een voorbeeld van een split. De invulling van periodisatie kun je afstemmen op de gekozen split, UB/LB, FB, of hoe je je programma dan ook mag noemen. Ik denk dat je mensen die een split volgen, verwart met mensen die elke training gewoonweg proberen de vorige training te evenaren of te overtreffen (dus zonder periodisatie, of vooringestelde opbouw).

Laatst bewerkt:
  • #3.951
Wat een wijze woorden worden er hier geschreven.
Straks krijg je Loo ook nog zo ver dat hij aan de Full Body of UB/LB gaat.
Dan gaat hij zo sterk worden, dat zal ongelofelijk zijn. ;)
Ik zou die hoop maar laten varen. Loo blijft vermoed ik veilig bij zijn split.

De keuze tussen een split of een UB/LB staat toch los van de keuze om te periodiseren? Overigens, UB/LB is zelfs een voorbeeld van een split. De invulling van periodisatie kun je afstemmen op de gekozen split, UB/LB, FB, of hoe je je programma dan ook mag noemen. Ik denk dat je mensen die een split volgen, verwart met mensen die elke training gewoonweg proberen de vorige training te evenaren of te overtreffen (dus zonder periodisatie, of vooringestelde opbouw).
Nee Paljas ik had het hier over het klassiek bodybuilding split schema wat Loo ook al jaren volgt en ik voorheen ook volgde. Helaas was ik nu vergeten weer aan te geven dat in deze zin doelde op het klassieke bodybuilding schema.
Dus als ik het over een split in deze discussie heb dan het ik het over dit specifieke split schema.

Loo gaf aan dat hij problemen met zijn herstel zou hebben als hij 2x in de week zou deadliften en squatten en dan is nog steeds mijn mening dat er in deze split geen tot nauwelijks sprake van periodisatie.

Ik wil ook geen flamewar aanjagen tussen wat nou beter is want ook een split kan het juiste middel zijn om een doel te bereiken. Maar om mijn doelen te realiseren is de split momenteel niet het juiste middel.

For starters:
Cosgrove: Probably around 80-90% of the population, 80-90% of the time, will respond best to total body workouts.

En voor het volledige verhaal: Split, of toch maar Full Body?
Erg goed artikel Hummer, precies wat ik nu ook in de praktijk ervaar.

Laatst bewerkt:
Ook als je full body traint moet je niet 2-3x/week squats en deadlifts doen natuurlijk.
He kan wel, als je er tegen opgewassen bent.
Wat meestal betekend dat je jong, atletisch, gezond, en een mesomorphische freak of nature bent.
Het gaat er om dat je compounds doet, en alle spieren die dag stimuleert, en dat kan op verschillende manieren.
Als je bijv. deadlift, cleans, standing presses zou doen, dan heb je eigenlijk (ongeveer) alles weer al een keer gehad.
Deadlift en cleans: Quads, hams, calves, lower back, upper back, biceps, brachs, forearms, posterior delts, traps.
Standing Presses: upper chest, anterior delts, side delts, triceps, biceps, traps, lower back, abs, obliques...
You name it, en je hebt het gehad.
Het artikel dat ik plaatste is een goed voorbeeld van een artikel dat het goed kan uitleggen vind ik.
Maar ach, het is maar een hobby, en dan is het belangrijk dat je er veel plezier aan heb, op wat voor manier dan ook. :thumbs:

• #3.953
LB1: Dinsdag
Squat
low bar
5x88kg 55%
5x104kg 65%
3x120kg 75%
7x128kg max 80%
Voelde zwaar. Laatste set een mentale fail, er kwam een kleine twijfel en het was over en sluiten.

Overhead squat
6x30kg
2x8x30kg
In de eerste set weer 2x balans verloren. Gelukkig gingen de overige setjes beter. Maar wat een zware oefening, flinke spanning op de polsen.

Goodmorning
3x8x50kg
Deze ging wel heel soepel. De hams trokken het nu een stuk beter en ik voelde al wat meer gezonde spanning in de onderrug.

Calf raise
3x15x75kg
Deze ging ook heel lekker... pompwerk.

Ook als je full body traint moet je niet 2-3x/week squats en deadlifts doen natuurlijk.
He kan wel, als je er tegen opgewassen bent.
Wat meestal betekend dat je jong, atletisch, gezond, en een mesomorphische freak of nature bent.
Het gaat er om dat je compounds doet, en alle spieren die dag stimuleert, en dat kan op verschillende manieren.
Als je bijv. deadlift, cleans, standing presses zou doen, dan heb je eigenlijk (ongeveer) alles weer al een keer gehad.
Deadlift en cleans: Quads, hams, calves, lower back, upper back, biceps, brachs, forearms, posterior delts, traps.
Standing Presses: upper chest, anterior delts, side delts, triceps, biceps, traps, lower back, abs, obliques...
You name it, en je hebt het gehad.
Het artikel dat ik plaatste is een goed voorbeeld van een artikel dat het goed kan uitleggen vind ik.
Maar ach, het is maar een hobby, en dan is het belangrijk dat je er veel plezier aan heb, op wat voor manier dan ook. :thumbs:

bedankt hummie
je hebt me herkent ;)
ik ben van zelf wel een voorstander van fb
maar wel op een verstandige manier
overbelasting ligt dan zo op de loer

dat hou je voorlopig nog wel even zo die spanning op de polsen
gaat vanzelf over mc

Laatst bewerkt:
Wat is de reden om een overhead squat te doen? persoonlijk zou ik een Dl variant of puur een regulier squat daar plaatsen ter assistence.

lekkere (Oh) squat ouwe

Wanneer komt er hier een fotoupdate of is die al ergens?

• #3.958
dat hou je voorlopig nog wel even zo die spanning op de polsen
gaat vanzelf over mc
Spanning was alleen tijdens de set, nu nergens meer last van.
Wat is de reden om een overhead squat te doen? persoonlijk zou ik een Dl variant of puur een regulier squat daar plaatsen ter assistence.
De oefeningen die ik nu heb gekozen zijn ter voorbereiding op de wedstrijden die ik volgend jaar ga doen. Een overhead squat is een hele goede oefening die mijn core en coordinatie versterkt. Deze heb ik nodig voor mijn boom.
Thnx jonge. ;)
Wanneer komt er hier een fotoupdate of is die al ergens?
Wanneer? Ik was niets van plan. Heb enkele maanden terug nog foto's gepost.

**** pics... wij willen filmpjes van (gym)lifts!

• #3.960
Die heb ik onlangs nog gepost.
Over enkele maanden tijdens de powerliftmeet die ik mede organiseer zal ik mijn lifts eens filmen (met een goede camera en goed standpunt), dan ben ik van plan brute pr's te gaan zetten. Moet dan zeker de 500 voorbij knallen!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven