Falstyr
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 82
- Lengte
- 1m78
- Massa
- 126kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Minder hamstring belasting bij de racks ben ik niet eens.Ongeacht deadlift of rack pull de barbell is altijd een arm lengte recht naar beneden van je af. Dus afstand van barbell schouder is bij beiden hetzelfde. Verschil is dat je bij rack pull meer recht op staat en dus minder hamstrings gebruikt waardoor je bijna alles uit de rug moet halen.
romanian op een verhoging? je hoeft toch maar zover te zakken totdat je rek op je hams voelt?

Hij zegt dat je je hams minder gebruikt bij de rackpull in vergelijk met de deadlift omdat je rechter opstaat. Maar in de volgende post geeft hij zelf al aan dat dit niet kan kloppen.Ongeacht deadlift of rack pull de barbell is altijd een arm lengte recht naar beneden van je af. Dus afstand van barbell schouder is bij beiden hetzelfde. Verschil is dat je bij rack pull meer recht op staat en dus minder hamstrings gebruikt waardoor je bijna alles uit de rug moet halen.
Net zoals de hams het zwaarste worden belast als je je benen strekt bij een goodmorning. Dus dat het meer rechtop staan minder je hams belast klopt niet.Bij een Stiff Legged Deadlift heb je een nog grotere hoek van heupflexie. Daarbij voel ik dan wel weer de hamstrings werken en groter+sterker worden.
true, maar daarom is het volgens mij van je fysiek afhankelijk of romanian deadlift op blokken uberhaupt zin heeftHoe dieper je gaat, hoe meer rek. Probeer je tenen maar eens aan te raken met
je vingers en kijk eens of je je hams voelt![]()
(het zou voor mij waarsch niets uitmaken, volgens mij komt bij de meesten een SLDL/RDL niet helemaal tot de grond).Romanian is voor mensen die te lui zijn een normale deadlift te doen. Al dat gehannes met deficit op blokken en zo is ook overdreven. De meeste op dit forum zijn nog lang niet op het punt aangekomen dat het nodig is om zulke capriolen uit te halen.
Zover ik weet niet. Roman Deadlift is gewoon deadliften maar dan het gewicht tot knie/scheen hoogte laten zakken tot je weer omhoog gaat. Deadlift leg je de barbell gewoon stil op de grond tussen elke rep. Stiff legged heb je je benen zo gestrekt mogelijk, met lichte knie in de knieen, en ga je vanuit de heup naar voren. Totaal verschillend dus.

Juist.Je volledige posterior chain is toch nodig voor heup extensie? Je hams, glutes en erector zijn allemaal nodig. Knip je de hams door, zakt je kont op je enkels, knip je de erector door tetter je voorover. Een rackpull is een partial deadlift, waarbij de hoek in de heup kleiner is, maar de vorm, en daarmee ook de belasting, is vergelijkbaar met de bovenste helft van de deadlift.
Ik denk dat de verhoudinging van belasting over de posterior chain, dus bijvoorbeeld een verschuiving van het accent tussen erector en hamstrings, afhangt van de rek op de hamstrings, vnl. aan het begin van de beweging. Die rek kun je op twee manieren versterken, 1) door diep voorover te hangen met je torso, en 2) door de knieën gestrekt te hebben.