XXL Nutrition

Logje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
oh jammer dat ik dit gemist heb man!
moet je lid zijn van dj's om mee te doen?
groetjes

lidmaatschap is 1 pak chocomel mee nemen voor alle anderen die aanwezig zijn. zie het als ontgroening ;) rofl

Hoe zit het eigenlijk met het Sterkste man van de Drechtsteden waar Sarko het over had? Als de gewichten van de onderdelen een beetje te doen zijn misschien leuk om beetje ervaring op te doen.

Had daar ook een discussie'tje over met wat mensen mbt Yoke-techniek. Voor stabiliteit pakken veel mannen de yoke breed vast. Maar op die manier voelt het bij mij alsof de stang dan in me rug snijt en krijg de Yoke niet eens van de grond. Pak ik de Yoke High Bar met handen dicht bij me schouders dan krijg je hetzelfde als met de squat. Rug is steviger en stabieler, traps komen omhoog en ik kon met de Yoke lopen zonder drop. Schijnt dat dit niet meer werkt vanaf de 300kg, maar zie dan wel weer.

Kijk, stel je pakt een yoke op en wil meteen van start. Wat gaat een yoke dan doen? Idd die gaat iets naar achteren schommelen. Wat naar achteren schommelt komt ook weer naar voren en zo heb je meteen je eerste onbalans. Vandaar dat je hem over het algemeen breed vastpakt. Je gaat het schommelen meteen tegen. Iedereen met wat minder traps zal preferen om hem op de bovenbuis te pakken. Namelijk in deze positie is er meer "vlees" waar de yoke ligt.

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.506
UB1: Dinsdag

Mainlift
Bench press
5x65kg 55%
5x77,5kg 65%
3x90kg 75%
4x108kg 90% repout 5e rep was spot

Rackpull
5x120kg 55%
5x140kg 65%
3x160kg 75%
4x200kg 90% repout PR :D

Assistance
Cgbp
2x8x75kg

Kroc row
xxx

Power shrug
3x8x135kg

Training was zwaar. Mijn rug is helemaal gesloopt. :(

• #4.508
Hahaha, ik heb nog nooit zo'n gaar gevoel aan mijn rug gehad. Hier moet ik wel van groeien.
Ben nu gewoon een beetje zielig. :sad:

;)

Nette training. Het lijkt me wel duidelijk dat die 120 Bench er in zit.
Ik ga morgen maar weer eens aan de bak.

• #4.510
Die 120kg moet ook gaan lukken. Die ga ik op de meet gewoon ff doen. ;)

indeed gaat goed komen mark

rackpulls zijn opzich wel fijn :). Vooral als je boven in last hebt

Goed bezig Mark. Ik zie heel veel all-round verbeteringen in je trainingen.
Langzaam maar zeker kom je in de buurt van de 500kg PL.:)

vorige keer had je nogal moeite met de rackpulls
dacht ik zo
techniek iets aangepast en kijk hem eens gaan
netjes die 200
aan je stand verplicht he

• #4.516
:cool:

rackpulls zijn opzich wel fijn :). Vooral als je boven in last hebt
Boven in? Mijn onderrug is echt verrot vandaag.

Pray for me hummer. :bow:
Goed bezig Mark. Ik zie heel veel all-round verbeteringen in je trainingen.
Langzaam maar zeker kom je in de buurt van de 500kg PL.:)
Dat all-round verhaal komt door de events vermoed ik. Nadeel is dat je toch minder snel progressie gaat boeken op de grote 3, het is slopend. Ookal heb ik binnenkort een powerlift wedstrijd, mijn focus ligt momenteel op events.
vorige keer had je nogal moeite met de rackpulls
dacht ik zo
techniek iets aangepast en kijk hem eens gaan
netjes die 200
aan je stand verplicht he
Heb niets aan de techniek aangepast. Ik zal de volgende keer eens flimen waarbij ik je de techniek laat zien. Ik vermoed dat mijn racks heel dicht tegen mijn deads aanliggen.

rackpulls zouden toch eigenlijk juist hoger moeten liggen ???

• #4.518
Ligt aan de uitvoering. Je kunt de oefening heel licht maken maar ook een heel stuk zwaarder met hetzelfde gewicht. Hoe ik de rackpulls uitvoer zijn ze zwaarder voor mijn rug dan de deadlift. Mijn rug is toch nog steeds de bottle neck van de lift.

ik ben benieuwd
laat maar komen
misschien heb ik er wat aan
en komt het mijn explosiviteit ten goede

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven