AndroidHealthClinic

Logje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
leuk filmpje - idd ook nog nooit zo gezien
ik hou gewoon bij mijn usual abwheels

zelf deed ik altijd staande abwheels en dan gewoon tegen een muur aan, als je kracht hebt tot 3/4 van de beweging doe je dat gedeelde en stop je de abwheel tegen de muur aan en kom je weer omhoog en zo opbouwen tot full rom.

ik begrijp dat dit heel onduidelijk kan zijn daarom filmpje in spoiler
http://www.youtube.com/watch?v=hrdx_4KtXfc

ziet er alleen niet zo hardcore uit dat met bands, dat moet ik toegeven

• Topic Starter Topic Starter
  • #10.125
Jouw methode had ik laatst ook gezien. Ik las dat het enige nadeel van deze methode is dat zodra het wiel de muur raakt er krachten aan de muur worden overgedragen terwijl dat net het zwaarte deel van de beweging is van de ab wheel.

Ik begreep dat er 4 manieren zijn als overgang naar de staande variant:
- Ab wheel tegen een muur
- Ab wheel over een plank (inclined)
- Ab wheel met bands
- Staand negatief, terug via knie.

Ross (baas ab wheel) was volgens mij voorstander van de versie met een plank. Lijkt mij een zeer effectieve en fijne manier om te trainen maar helaas heb ik zelf zo'n plank niet en ook niet in de gym. De bands versie is imo wel een hele natuurlijke manier omdat het de staande variant volledig nabootst. Hardcore is imo niet belangrijk als het maar effectief is.

Jouw methode had ik laatst ook gezien. Ik las dat het enige nadeel van deze methode is dat zodra het wiel de muur raakt er krachten aan de muur worden overgedragen terwijl dat net het zwaarte deel van de beweging is van de ab wheel.

Niet als je 1 cm voor de muur stopt.

• #10.127
:roflol: wat heeft de muur er dan nog mee te maken?

Ik begreep dat er 4 manieren zijn als overgang naar de staande variant:
- Ab wheel tegen een muur
- Ab wheel over een plank (inclined)
- Ab wheel met bands
- Staand negatief, terug via knie.

Ross (baas ab wheel) was volgens mij voorstander van de versie met een plank. Lijkt mij een zeer effectieve en fijne manier om te trainen maar helaas heb ik zelf zo'n plank niet en ook niet in de gym. De bands versie is imo wel een hele natuurlijke manier omdat het de staande variant volledig nabootst. Hardcore is imo niet belangrijk als het maar effectief is.

Staand met bands ga ik de volgende training is proberen, nooit aan gedacht om het zo te doen :eek:

• #10.130
Helpt je consistent zijn in je ROM. Maar goed, je kunt ook iets anders daarvoor gebruiken, ik vond een muur zelf wel fijn.
Zelf zie ik nooit hoe ver ik kom, ik kijk volgens mij naar de vloer, dus 1cm voor de muur stoppen zou mij nooit lukken.
Maar partials zijn inderdaad ook een goede methode om te trainen.

Is het je uiteindelijk gelukt om een full rom te maken?

---------- Toegevoegd om 18:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:18 ----------

Staand met bands ga ik de volgende training is proberen, nooit aan gedacht om het zo te doen :eek:

Suc6

Zelf zie ik nooit hoe ver ik kom, ik kijk volgens mij naar de vloer, dus 1cm voor de muur stoppen zou mij nooit lukken.
Maar partials zijn inderdaad ook een goede methode om te trainen.

Is het je uiteindelijk gelukt om een full rom te maken?

---------- Toegevoegd om 18:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:18 ----------

Suc6

Nope, een eind gekomen, maar op een gegeven moment weer andere ab oefeningen gaan doen. Misschien dat ik ze weer oppak.

• #10.133
full ROM met een abwheel is toch helemaal niet moeilijk? Ik kan er gewoon 3 reps mee doen, any time, any day.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven