XXL Nutrition

Logje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #11.721
maar zijn triggerpoints practisch nooit een op zichzelf staand probleem, het zijn compensaties voor een dieper liggend probleem.
Inderdaad, alleen de triggerpoints behandelen zal de problemen niet oplossen daarna begint het echte werk pas om de boel weer in balans te krijgen. Ik ben benieuwd hoe ver ik nu ga komen.

wat een verhaal zeg - ik had er nog nooit van gehoord - al denk ik dat je je idd steeds meer gaat interreseren en in jou geval gaat onderzoeken
wat er allemaal mis is met je lichaam
bewonderingswaardige wilskracht toon je mc - na al dat gedoe - het zet je sterkste prestatie ooit in een heel ander daglicht ( je bent sterker dan menigeen man )
succes met je herstel en dat het maar voorspoedig mag verlopen

• #11.723
Dank John. Ik hoop dat je gelijk hebt. Ik ga elke dag weer wat vooruit. Naast het verwijderen van triggerpoints ben ik nu ook bezig met de fascia (bindweefsel verkleving) te behandelen. En ook langzaam aan wat aan mij mobiliteit doen en lichte krachttrainingen.

• #11.725
Zeer zeer zeer waarschijnlijk de primaire triggerpoints gevonden, eindelijk.
Ondertussen weer met 40kg gesquat :wl:, spierpijn maar wel lekker.

• #11.727
Paar weken verder update:
We hebben nu een paar (3x) keer mijn borst en onderrug (multifidi) geprikt. De triggerpoints in mijn borst zijn na deze paar keer nagenoeg verdwenen en zoals het boek al voorspelde verdwenen daardoor de triggerpoints ook in mijn rotator cuff en latisimus dorsi zonder dat we daar de laatste weken een naald in hadden gezet. Hiermee was mijn vermoedden, dat triggerpoints in mijn borst de primaire triggerpoints waren, bevestigd. De triggerpoints in de antagonisten verdwenen voorheen niet volledig, zelfs niet na 8 dryneedling sessies in deze spieren. Nu de spierblokkades zijn opgeheven in dit deel van mijn lichaam zal ik de spierbalans rondom mijn schoudergewricht weer moeten herstellen. Borst zal ik de komende tijd heel licht trainen maar belangrijker is nu spierconditie en kracht herstellen in mijn bovenrug en rotator cuffs.

De onderrug (multifidi) boekt ook veel vooruitgang maar ik ben daar nog niet zo ver als bij mijn bovenlichaam. Bekken en wervels zijn een stuk mobieler geworden en de spanning in mijn gluteus medius is niet meer terug gekomen. Deze blokkades zitten er veel langer dan in mijn bovenlichaam waardoor dit deel waarschijnlijk meer werk nodig heeft. Ik laat de volgende sessie tevens mijn buikspieren onderzoeken op triggerpoints want misschien zitten hier wel primaire triggerpoints die mijn bekken en onderrug geselen. Zo niet dan gaan we de komende tijd rustig door de multifidi te dryneedlen.

Laatst bewerkt:
  • #11.728
Filmpje over mijn probleem simpel toegelicht. Dit balans probleem rondom een gewricht is denk ik voor >90% het probleem waar krachtsporters met veel triggerpoints mee te maken hebben.

Kortom > stapje terug (blijven trainen natuurlijk) > balans herstellen > mobiliteit vergroten > kracht bouwen > gezond en pijnvrij blijven liften!

Chick, ik denk dat als je zo'n kapsel neemt, je direct van al je makementen af bent :haar: :rocker:

• #11.730
Hmm moet ik toch maar aan de baard.
Baard is voldoende toch of moet ik ook zo'n staartje hebben?

Baard ? Staartje ? In !

25.jpg

de wereld heeft meer marco hietala baarden nodig
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

• #11.735
Vandaag mijn abonnement opgezegd. Stond een huppelkutje in het squatrek 5 minuten naar haar telefoon te kijken (niet trainen). Ik wilde graag gaan squatten maar haar biceps curls en barbell rows moesten in dat rek gedaan worden, ik moest maar wat anders gaan doen, lol. Ik ben omgedraaid naar de balie gelopen en een uitschrijf formulier ingevuld. Personeel vond het ook normaal dat je in een squat rek biceps curls doet. :suicide:

Ga dus voortaan in mijn mancave trainen!

Laatst bewerkt:
Vandaag mijn abonnement opgezegd. Stond een huppelkutje in het squatrek 5 minuten naar haar telefoon te kijken (niet trainen). Ik wilde graag gaan squatten maar haar biceps curls en barbell rows moesten in dat rek gedaan worden, ik moest maar wat anders gaan doen, lol. Ik ben omgedraaid naar de balie gelopen en een uitschrijf formulier ingevuld. Personeel vond het ook normaal dat je in een squat rek biceps curls doet. :suicide:

Ga dus voortaan in mijn mancave trainen!

Je weet toch dat 'BASIC FIT' alleen voor sociaal en cosmetisch trainen is. Als de schijven roestig zijn en als er magnesium poeder als een soort nevel rond zweeft, kun je er fatsoenlijk HULKEN en dan zie je ook geen miepen rondlopen, althans zeer weining!
Je ManCave is de beste keus! Kun je je tenminste met sterker worden bezighouden!:lifter::flex:

• #11.738
Het trainen gaat steeds beter. Ik train momenteel specifiek mijn rotator cuff, rug en specifiek bovenrug, hamstrings en gluteus.
Vandaag 60kg squats wat erg easy ging. Deze zwakke delen worden langzaam sterker nu ik voel dat ik de oefeningen steeds stabieler kan uitvoeren. Zodra ik merk dat alle triggerpoints in deze spieren verdwenen zijn ga ik weer mijn hele lichaam trainen.

Buikspieren trainen gaat heel lastig omdat core trainingen mijn multifidi belasten en die kunnen dat momenteel nog niet goed aan. Weet niet hoe ik anders mijn diepe buikspieren kan trainen zonder dat ik de multifidi belast. Misschien iemand tips?

On youre way back! (no pun intended:D)
De functie van de multifidi extensie, rotatie en laterale flexie van de ruggengraat. Bij de reguliere buikspieroef is er juist sprake van flexie van de ruggengraat, of bij bijvoorbeeld de plank isometrisch.
Zou toch geen probleem moeten opleveren, simpel gezegd/gedacht

• #11.740
De multifidi heeft een stabiliserende functie van je wervelkolom. Het zijn een van de kernspieren in je lichaam die samen je romp stabiliseren. Je kunt volgens mij geen plank doen waarbij je de diepe buikspieren kunt isoleren en de multifidi ontlast.
Ik denk dat ik hierbij wat meer geduld moet hebben en via dry-needling sessies eerst deze spieren moet laten ontspannen (triggerpoints volledig verwijderen) voordat ik ze weer kan gaan trainen.

In het filmpje van Alan Thrall geeft hij hier een voorbeeld van wat betrekking heeft op je hamstrings en onderrug (anterior pelvic tilt). Laat dit nu net ook mijn probleem zijn bij mijn bekken. Hier adviseert hij voor het trainen van je hamstrings je te richten op het isoleren van je hamstrings om te voorkomen dat je onderrug weer terug in de verkramping schiet.

Vanaf 8:05

Zie het nu, vacuüms uitvoeren voor de buik. Ga dat maar eens doen dan. :lol:

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven