MuscleMeat

Logje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Dat gekantelde bekken is ook mijn 'probleem'. Al 20 jaar bezig dat kantelen tegen te gaan mbv oefeningen, maar het is dweilen met de kraan open. Even niet opletten bij het staan wachten bij de bushalte, en je staat weer verkeerd met rugpijn tot gevolg. Verwacht er dus geen wonderen van.

• Topic Starter Topic Starter
  • #11.742
Ik heb momenteel (nog) een te gespannen onderrug en mijn heupbuigers waren ruim 1 jaar geleden ook veel te strak. Mijn buikspieren zijn te zwak, te los net als mijn hamstrings/billen. Deze specifieke combinatie maakt dat je een anterior pelvic tilt hebt. Die oefeningen waar je het over hebt kreeg ik ook van Bart (2 fysio's geleden :D). Ze werken inderdaad niet. Maar in balans brengen van de spieren rondom je heupgewricht zal wel de problemen oplossen en daar werk ik nu hard aan.

Heb ook niet super veel verstand van multifidi's, heb meer verstand van zware dingen optillen..daarover gesproken zie je morgen om weer wat zware dingetjes op te pakken.!

Vandaag mijn abonnement opgezegd. Stond een huppelkutje in het squatrek 5 minuten naar haar telefoon te kijken (niet trainen). Ik wilde graag gaan squatten maar haar biceps curls en barbell rows moesten in dat rek gedaan worden, ik moest maar wat anders gaan doen, lol. Ik ben omgedraaid naar de balie gelopen en een uitschrijf formulier ingevuld. Personeel vond het ook normaal dat je in een squat rek biceps curls doet. :suicide:

Ga dus voortaan in mijn mancave trainen!
Welke tent was dat? Volgende keer enthousiast vragen of je mee mag doen en dan vol laden met gewichten als je aan de beurt bent, lost het zichzelf wel op.

Ik had laatst zo'n gladjakker die vroeg of ik even mijn bankje wilde verplaatsen (zodat hij zijn triceps beter kon zien oppompen tijdens zijn pushdowns). Ik heb hem vriendelijk uitgelachen en aangeraden zijn setjes te timen tussen de mijne.

Het is af en toe even tot tien tellen, maar sportschool is wel lekker tussen de thuistrainingen door.

De multifidi heeft een stabiliserende functie van je wervelkolom. Het zijn een van de kernspieren in je lichaam die samen je romp stabiliseren. Je kunt volgens mij geen plank doen waarbij je de diepe buikspieren kunt isoleren en de multifidi ontlast.
Ik denk dat ik hierbij wat meer geduld moet hebben en via dry-needling sessies eerst deze spieren moet laten ontspannen (triggerpoints volledig verwijderen) voordat ik ze weer kan gaan trainen.

In het filmpje van Alan Thrall geeft hij hier een voorbeeld van wat betrekking heeft op je hamstrings en onderrug (anterior pelvic tilt). Laat dit nu net ook mijn probleem zijn bij mijn bekken. Hier adviseert hij voor het trainen van je hamstrings je te richten op het isoleren van je hamstrings om te voorkomen dat je onderrug weer terug in de verkramping schiet.

Vanaf 8:05

Zie het nu, vacuüms uitvoeren voor de buik. Ga dat maar eens doen dan. :lol:

Ik ben een textbook apt-geval: zeer holle rug, uitstekende buik. Klachten vallen mee, mits ik beweeg (train). Wel grappig dat ik alle aanbevelingen in het filmpje herken, zonder me er ooit in verdiept te hebben: het zijn mijn favoriete stretches en ghr + ab roller hebben de afgelopen maanden een belangrijke plaats gehad in mijn training.

• #11.746
Mijn gebeden zijn verhoord, de nieuwe Messias heeft zich dit weekend aan de wereld geopenbaard door 500kg van de grond te tillen. :bow2::bow:
Mijn onderrug rugpijn was na dit weekend spontaan verdwenen. Toeval? Ik denk het niet.

Na het squatten van gisteren verdween het laatste restje spanning uit mijn onderrug :wave:. Het herstel is duidelijk in een stroomversnelling terecht gekomen. Gouden vent die huidige fysiotherapeut van mij. De enige die het voor elkaar heeft gekregen dat mijn onderrug en bekken ellende is verdwenen. Enige wat nog rest zijn de verklevingen in mijn duim, onderarm en multifidi t.p.v. mijn bovenrug. Er is veel gebeurd de afgelopen maanden.
Welke tent was dat? Volgende keer enthousiast vragen of je mee mag doen en dan vol laden met gewichten als je aan de beurt bent, lost het zichzelf wel op.

Ik had laatst zo'n gladjakker die vroeg of ik even mijn bankje wilde verplaatsen (zodat hij zijn triceps beter kon zien oppompen tijdens zijn pushdowns). Ik heb hem vriendelijk uitgelachen en aangeraden zijn setjes te timen tussen de mijne.

Het is af en toe even tot tien tellen, maar sportschool is wel lekker tussen de thuistrainingen door.
Was fit4free. Ik heb er het geduld niet meer voor en je mag je sporttas ook niet meer meenemen in de gym. Moet er dan met minimaal 10 losse spullen (waterfles, handdoek, riem, slingshot, fat gripz, power bands, magnesium, triggerpoint ballen, wrist wraps, mp3 speler, sleutels, sportpas etc.) in mijn handen rondlopen.
Ik ben een textbook apt-geval: zeer holle rug, uitstekende buik. Klachten vallen mee, mits ik beweeg (train). Wel grappig dat ik alle aanbevelingen in het filmpje herken, zonder me er ooit in verdiept te hebben: het zijn mijn favoriete stretches en ghr + ab roller hebben de afgelopen maanden een belangrijke plaats gehad in mijn training.
Die dingen deed ik ook al jaren en toch hielp het toen niet (nu wel), problemen werden steeds erger. Helaas moet je de juiste stappen in de juiste volgorde doorlopen om de weg omhoog terug te vinden. Maar zeker handig als prehab te doen.

Yaaahrrr !!

• #11.748
Dit zijn mijn huidige trainingen
Rehab training

Mobiliteit & warming up
Drukpunt massage
Hip hinge

Rotator cuff
8 x V-W-L pulls - ironforce bands (groen)
8 x V-W-L pulls - ironforce bands (groen)
8 x pull apart - draw sword
8 x pull apart - draw sword

Squat
20x5
30x5
40x5
50x5
60x5
60x5
60x5
60x5

Chest fly (pec stretch)
5x8
5x8
5x8

Face pull
9x8
13.5x8
18x8
22.5x8

Pull down
40x8
45x8
50x8
50x8

KB bottom up press
8x5
8x5
12x5
12x5

Leg curl
40x8
45x8
50x8

Ab vacuum
10x
10x

Werk de laatste weken ook veel aan posture. Merk dat het versterken van mijn bovenrug een positief effect heeft op mijn houding. Het bewust corrigeren van verkeerde zit en sta houding is afgenomen.

Laatst bewerkt:
Hoe heet de techniek omtrent drukpunten trouwens? Kan er niets over vinden.

• #11.751
Goede training vandaag.
Squatten gaat lekker.
Besteed veel aandacht aan verbeteren houding (veel hip hinges).
Bouw het nu verder uit met kettlebell swings. Zal dit blijven doen tot mijn houding in balans is en dan weer kan starten met deadlifts.

Laatst bewerkt:
Heb je de towel swings wel eens geprobeerd? mooi om techniek (dwingt om de hip hinge/snap goed uit te voeren) maar ook je grip mee te pakken.
Hoe bevalt die 32 kg KB?

• #11.753
Nee ik ben nog echt met de basis bezig, leren goed scharnieren vanuit de heup. De 32kg komt vrijdag binnen maar ben daar nog zeker niet aan toe. Heb gisteren met 12 en 16kg gedaan en heb vandaag gruwelijke spierpijn. Als je de volgende keer eens wilt kijken naar mijn swings?

Heb een aantal filmpjes van de swings gemaakt en ben helemaal niet tevreden met mijn houding. Zolang mijn houding niet in balans is zullen mijn lifts technisch nooit perfect worden. Heb wat foto's gemaakt van mijn huidige posture en het is verre van in balans.

Dit was mijn houding in 2013. Nu sta ik nog steeds niet volledig recht, wel stukken beter dan destijds.

2sa04l0.png
2vdp6xz.jpg

Op deze webpagina (http://www.bodybuilding.com/content/posture-power-how-to-correct-your-body-alignment.html) mijn huidige houding geanalyseerd en het is duidelijk dat ik een combinatie van afwijkingen heb. (Afbeeldingen hier zijn wel wat overdreven).

Deviation 2: Lower-Cross Syndrome
Excessive Curve In The Low Back, Pelvis Is Tilted Forward

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Deviation 5: Upper-Cross Syndrome
Rounded Shoulders With An Excessive Curve

Deviation 6: Head Tilt
Head Tilted To One Side; Can Be Accompanied By Rotation Toward That Side

Deviation 7: Uneven Shoulders

One Shoulder Sits Higher Than The Other

Deviation 8: Uneven Hips

One Hip Sits Higher, Can Give The Perception Of Leg Length Discrepancy

Zoals je ziet genoeg werk te doen.
Primaire doel is mijn houding in balans krijgen en dan verdwijnen ook alle fysieke klachten volledig.

Aardig lijstje van issues maar ook goede progressie gemaakt. Niet elke issue zal een probleem zijn bij het liften denk ik zo maar snap dat je het wil fixen. Lamar Grant is ook aardig terecht gekomen ondanks wat houding issues dus verwacht in de toekomst van jou ook wel mooie lifts te zien.
Geen probleem om je swings te bekijken, ben ook master kettlebell instructor via mijn vrienden van overloadworldwide dus heb er blijkbaar verstand van haha.

Gefeliciteerd met de kleine

Gefeliciteerd !!

Gefeliciteerd man, daar istie dan !! maar voorlopig geen powerhouse trainingen meer zeker?

• #11.759
Thnx mannen. Ik ben vandaag weer in de gym geweest. Swings met meer hip hinge is een stuk zwaarder, pffff. 12kg is de komende tijd nog wel genoeg, schaam....
Dit weekend niet inderdaad, krijgen visite.
Zal de week daarop weer worden.

• #11.760
Vandaag 20kg KB BUP gedaan wat een pr is, hihihi.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven