XXL Nutrition

Logje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #11.762
1rm. Kon paar weken terug niet eens 16kg en had echt moeite met 12kg.
Daarvoor had ik een paar setjes 12x5 en 16x3 gedaan.

• #11.764
Heb van de week ook met de verfroller staan hip hingen :D

Proficiat met de kleine, moge het niet zo'n eigenwijze donder als zijn vader worden ;)
Ik hip hinge meestal in adams pak, heb weinig met verfrollers. :p
Thnx en hopen dat hij op mama lijkt.

Fysio is weer terug na maand vakantie. Afgelopen maand ging het trainen erg goed. Mobiliteit heup en onderrug ging in die periode ook vooruit.
Vandaag hebben we de ledenmaten en bovenrug aandacht gegeven. Fysio heeft mijn kuiten, hamstring linker been, quads (vastus lateralis), erector spinae, multifidi bovenrug, trapezius, levator scapula, latisimus dorsi (aanhechting boven arm) geprikt. Liep helemaal krom de deur uit, hahaha. Hopen dat ik hierdoor weer een stuk rechter kom te staan.

Laatst bewerkt:
Doet hij echt zoveel tijdens 1 sessie?:roflol:

Ik ben volgende week weer aan de beurt, nog altijd last van stijfheid in mijn been..

je hebt na zijn vakantie maar meteen een afspraak voor de hele dag gemaakt ofzo?

• #11.768
Lol, ik zei doorwerken jij!

Nee had 2 sessies achter elkaar en dan nog kon hij niet alles prikken want mijn nek, triceps, buikspieren, duim en onderarmen moesten ook gedaan worden. :o
Ziet er dramatisch uit op papier... is het ook maar ik voel me zo veel beter dan 1 jaar geleden.

• #11.769
Deze week squats, facepulls en nog meer andere upperback pulls, KB swings en KB BUP gedaan. BUP nu eenvoudig meerdere setjes met 16kg gedaan, gaat lekker.

• #11.770
Weer een dubbele sessie vandaag bij de fysio.
Erector spinae onderrug, midden en bovenrug geprikt. Koste flink wat tijd omdat deze heel lastig te prikken is.
Infraspinatus zat nog wat spanning en latisimus dorsie niet noemenswaardig. Tot slot beide hamstrings en toen was de tijd weer om.

Ga je morgen toevallig ook? Dan kan ik mee:D

• #11.772
Nee helaas, suc6 morgen. ;)

• #11.774
Press je al de 24kg?

• #11.776
Update fysio:
Weer een dubbele sessie. Mijn nekspieren waren aan de beurt en daar zat flink wat ellende. Mijn onderrug gaat goed maar de spanning in mijn schouders (rotatorcuff, rhomboid en traps) wil maar niet verdwijnen. In mijn boek staat dat triggerpoints in de scalene een primaire triggerpoint kan zijn voor schouder en arm problemen. Haal je die niet weg dan krijg je de rest ook niet weg. Ook de sternocleidomastoid geprikt vandaag en het was vuurwerk in die spieren. Vooral links veel ellende en dat kan de scheefstand van mijn hoofd verklaren. Geen prettig gevoel die naalden in je nek.

Tot slot nog laatste restje spanning bij de erector spinae (onderrug) weg prikken. Zat behoorlijk diep, kwam er pas bij met een 6cm naald.

nek.jpg

Hij prikt wel heel veel in 1 sessie. Volgens Frank Timmermans is de internationale consensus toch echt max 6 locaties per keer en dan een week niet dezelfde plek behandelen.

• #11.778
Hij prikt veel maar ik heb ook op veel verschillende plekken in mijn lichaam triggerpoints. Hij zet in een sessie meer naalden dan ik volgens mij bij jou in totaal heb gehad. :D
Het zoeken naar primaire triggerpoints kost veel tijd helaas. Het is uitproberen en als het niet verdwijnt dan moet elders een primaire triggerpoint zitten die de rest in zijn greep houdt.
Meer dan 6 locaties heeft hij nog niet gedaan in een sessie en verder heb ik zelf daar ook weinig boodschap aan. Ik ga iedere week steeds verder vooruit. Nek was nog nooit eerder gedaan. Vorige keren hebben we ook benen en bovenrug gedaan en nu niet.

Wat is BUP heren?

Misschien is dit iets

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven