XXL Nutrition

Logje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #11.801
Mobiliteit gaat goed vooruit.
Spinal decompression 2min
Alan Thrall mobility drill
Squats
Bench press
Rotator cuffs
Kettlebell bup
Face pulls
Kettlebell swings
Vacuums
Spinal decompression 2:30min

• #11.802
Squats
OH press
Pull ups
Rotator cuffs
Kettlebell bu press
Face pulls
Kettlebell swings
Inch dumbbell lifts
Vacuums

• #11.803
Heb nu een paar trainingen gedaan waaraan ik meer oefeningen heb toegevoegd dan in de afgelopen maanden. Ook heb ik het volume en gewicht een klein beetje omhoog gehaald om te testen of mijn spieren deze toename kunnen hanteren zonder een terugval te krijgen.
Gaat erg goed, de spanning loopt niet meer terug omhoog en blijft laag en stabiel. Dit is voor mij een doorbraak in een reeds jaren durende herstelperiode. Het bevestigd mijn probleem analyse en dat mijn plan om de krachtbalans weer te herstellen goed functioneert. Komende maanden zal ik tevens puur voor hypertrofie trainen. Voor het einde van het jaar zal het dan duidelijk zijn of ik in 2017 weer kan starten met deadliften en functionele krachttrainingen.

• #11.804
Front squats
Bench press
Pull ups
Rotator cuffs
Kettlebell BU press
Face pulls
Kettlebell swings
Fat hamer rotations
Vacuums

Pfff phittigh!

• #11.805

Squats
30x8
40x8
50x8
60x8
60x8

OH press
20x8
30x8
30x8

Sled pull - 40mm touw (nieuw speelgoed)
30x20m
45x30m
45x30m

Rotator cuffs - green band

Kettlebell swings
12x12
16x12
16x12

Vacuums
10x
10x

Techniek goed in de gaten houden van de squats. Met name positie onderrug.
Heb front squat en back gesquat op film gezet. Niet erg tevreden over de front squat, met name eerste 2 reps.

mooi dat je eindelijk die sled gebruiksklaar hebt, sledpulls zijn altijd wel mooi om te doen. alleen weet ik niet of die vloer er erg geschikt voor is.

probeer bij de frontsquats meer rechtop te blijven en die knieen verder naar voren te gooien, het lijkt nu wel dat je bij de normale squats meer knee travel hebt dan bij de front squats.
als je je torso rechterop kan houden is het ook veel makkelijker om je rug in een neutrale positie te houden

• #11.807
Thnx en mee eens. Fronts veel te weinig gedaan.

Met dat laatste doel je op de front squats toch?

Naar voren blijven kijken, ellebogen ook naar voren houden/naar elkaar toe en naar boven drukken. Bij hogere gewichten zak je met je huidige techniek zeker voorover. Overdreven spanning aanleren in middenrif ook met lage gewichten.

• #11.810
Ja klopt nog ff wat filmpjes bekeken en ik hip hinge bij de fronts. Dan gaan alle verdere cue's natuurlijk ook fout.
Volgende keer geen hip hinge maar breken vanuit de knieën.

Je front squat gaat fout omdat je in je rug nauwelijks spanning hebt. Je gaat zwabberend omlaag, waardoor je nooit in een goede positie komt. Vanuit het gewichtheffen is het simpel: arch alles als een gek zodat je elk vezelrijk in je onder en vooral bovenrug voelt, van daaruit je gewicht over je middenvoet en recht zakken.

Ellebogen hoog maar niet extra naar elkaar toe brengen zoals hierboven gezegd wordt, dan komen je schouders naar voren waardoor je spanning verliest in je bovenrug.

grinnik, geen idee van je leeftijd, maar geloof dat ik je aan de hand van je reacties veel ouder had geschat dan je bent :oops:

je hebt zelf je punt van de frontsquat al aangestipt ;) Je backsquat ziet er volgens mij wel netjes uit though

• #11.813
Je front squat gaat fout omdat je in je rug nauwelijks spanning hebt. Je gaat zwabberend omlaag, waardoor je nooit in een goede positie komt. Vanuit het gewichtheffen is het simpel: arch alles als een gek zodat je elk vezelrijk in je onder en vooral bovenrug voelt, van daaruit je gewicht over je middenvoet en recht zakken.

Ellebogen hoog maar niet extra naar elkaar toe brengen zoals hierboven gezegd wordt, dan komen je schouders naar voren waardoor je spanning verliest in je bovenrug.
Ik was aan het zoeken naar de juiste positie voor mijn voeten de eerste twee reps. Omlaag kijken etc is dan fucked up en zo verlies ik alle spanning. De reps daarna kom ik ook beter op diepte.

Tevens is mijn bovenrug zwak as f**k als je beetje hebt meegekregen waaraan mijn fysio en ik de afgelopen maanden aan hebben gewerkt. Ik heb flink wat moeite met spanning vast kunnen houden op dit moment. Over enkele weken/maanden zal mijn bovenrug een stuk krachtiger zijn met de wijze waarop ik nu train.
Ik blijf aan herstel werken en ff de juiste cues inzetten voor de lift. Ik front squat nu nog te veel met een back squat techniek.

grinnik, geen idee van je leeftijd, maar geloof dat ik je aan de hand van je reacties veel ouder had geschat dan je bent :oops:

je hebt zelf je punt van de frontsquat al aangestipt ;) Je backsquat ziet er volgens mij wel netjes uit though
Veel ouder? Dat is de eerste keer dat ik online voor een bejaarde word aangezien. :lol:
Hmmm of ik zie er jonger uit dan ik ben. :p

Laatst bewerkt:
Ik geef alleen aan welke cues belangrijk zijn voor je, tips, geen kritiek. Verder is alles zwak nu wat logisch is natuurlijk.

• #11.815
Zag het ook niet als kritiek. Juist dit is imo het moment om aan de techniek te werken en vandaar uit op te bouwen.

• #11.817
Lol, je moest eens weten. Geen baard is een keuze mijn vriend. ;)

Backsquat is keurig! Onder deze hoek zie je niet alles, maar die bar wijkt geen cm van de ideale lijn.

Fsq inderdaad niet hingen, latere reps gaat het iets beter.

backsquat helemaal fout,

want te weinig gewicht:cool:

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven