AndroidHealthClinic

Logje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
ik ga wel op sarko af :)

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.803
Even een balans opmaken van de laatste trainingsperiode. We hebben ruim 1 maand het compound schema gehanteerd wat uitsluitend op krachtontwikkeling was gericht.

squat
150kg = +20kg
bench press
115kg = +15kg
deadlift
165kg = +20kg

De grote 3 dus 55kg weten te verhogen.

incline press
95kg = +10kg
bor
95kg = +10kg
pendlay
95kg
rackpull
185kg
mp
65kg = +15kg
pull up
120kg = +20kg

• #1.804
Dit is het volgende HIT programma wat we over een kleine week gaan volgen, zal een split worden.

Maandag: Borst/Biceps
bb bench press
db incline press
cable cross
db incline curl
bb curl
hammer curl

Woensdag: Rug/Rear delts/Onderarmen
bor
pull up
cable row
rackpulls
shrugs
up wrist curl
down wrist curl

Vrijdag: Schouders/Triceps
mp
shoulder press
side cable raise
front raise
cgbp
overhead cable extension
skull crusher

Zaterdag of Zondag: Benen
leg extension
leg curl
calf raise
leg press
squat

Iedere oefening zal bestaan uit een of meerdere warm up setjes en maar een werkset.
Werkset zal bestaan uit een serie reps tot faillure - 15 sec rust - doorgaan tot faillure - doorgaan op de negatieve reps voor maximale spierbelasting.
Iedere rep zal zich tevens richten op een korte static hold (1 sec).

Laatst bewerkt:
jullie 4 daagse split heeft wat weg van de mijne - qua inhoud is hij wel verschillend

borst 3 oef en biceps ook - vind je dit genoeg voor de borst , je doet hem tenslotte maar 1 * per week - afbeulen die handel

als het zie heb ik er nu al zin in

ik ook maar eerst die :kots: deload/

en weet niet of ik het mag verklappen :D maar we proberen ook eens in de 2 weken een truck te pullen :) op de woensdag.

dat zijn toch serieuze winsten op krachtgebied, netjes hoor.

schema ziet er wel goed uit, ik zou alleen de rackpulls vervangen voor gewone deads.
Ik zie rackpulls echt als assitance voor je deads, maar op zichzelf geen goede vervanger.
De bewegingsbaan is net ff te kort, je maakt te weinig ROM om die onderrrug echt goed aan te pakken.

• #1.810
borst 3 oef en biceps ook - vind je dit genoeg voor de borst , je doet hem tenslotte maar 1 * per week - afbeulen die handel
Daar heb ik ook over zitten twijfelen. Welke oefening zou jij adviseren dan?
en weet niet of ik het mag verklappen :D maar we proberen ook eens in de 2 weken een truck te pullen :) op de woensdag.
Waarom niet... idd als de truck er staat gaan we dat doen als rug training.
Met towpull maak je toch veel slagen, dus veel herhalingen.
dat zijn toch serieuze winsten op krachtgebied, netjes hoor.

schema ziet er wel goed uit, ik zou alleen de rackpulls vervangen voor gewone deads.
Ik zie rackpulls echt als assitance voor je deads, maar op zichzelf geen goede vervanger.
De bewegingsbaan is net ff te kort, je maakt te weinig ROM om die onderrrug echt goed aan te pakken.
Thnx Loo,

We gaan dit schema 3 maanden hanteren en we hebben nog meer oefeningen die op ons verlang lijstje staan. Halverwegen zullen we een aantal oefeningen vervangen, dus dan gaan de rackpulls eruit en komt de deadlift erin.

Een deadlift is meer compound dan een rackpull. Deads is meer benen natuurlijk die je bij de racks grotendeels uitschakeld. Maar de rom voor je rug is vrijwel gelijk of zelfs nog iets groter. Je pakt de onderrug zelfs nog iets beter dan bij de deadlift als je de racks goed uitvoert, dus schouders zo ver mogelijk voorbij de bar brengen. Hierdoor gebruik je je heupen meer dan bij een deadlift omdat de benen nauwelijks iets kunnen overnemen.

Even een balans opmaken van de laatste trainingsperiode. We hebben ruim 1 maand het compound schema gehanteerd wat uitsluitend op krachtontwikkeling was gericht.

squat
150kg = +20kg
bench press
115kg = +15kg
deadlift
165kg = +20kg

De grote 3 dus 55kg weten te verhogen.

incline press
95kg = +10kg
bor
95kg = +10kg
pendlay
95kg
rackpull
185kg
mp
65kg = +15kg
pull up
120kg = +20kg

Mooie gains gast, lekker bezig hoor. Denk dat je op grote 3 nog meest zou kunnen gainen met de DL? Je staat nu op 430kg totaal... Wellicht kan ik je binnekort pakken :p

55kg d'r bij is zeer netjes Kip:)

• #1.813
Mooie gains gast, lekker bezig hoor. Denk dat je op grote 3 nog meest zou kunnen gainen met de DL? Je staat nu op 430kg totaal... Wellicht kan ik je binnekort pakken :p
DL kan omhoog maar de rest ook. Ik ga eerst weer wat anders doen. Ff de krachtwinst omzetten in ****ing spiermassa de komende tijd!
Nog maar 10kg, ik daag je uit die op de bench te pakken. ;)
55kg d'r bij is zeer netjes Kip:)
Thnx dikkie dik :p :D

DL kan omhoog maar de rest ook. Ik ga eerst weer wat anders doen. Ff de krachtwinst omzetten in ****ing spiermassa de komende tijd!
Nog maar 10kg, ik daag je uit die op de bench te pakken. ;)

Thnx dikkie dik :p :D

Foei foei Kip.. nog steeds proberen me op stang te jagen he:D

Dat is een flinke vooruitgang. Heb je enig idee waar je plafonds liggen???
Keep lifting heavy weights!:)

• #1.816
net schema MC! :thumb:

Vrijdag: Schouders/Triceps
mp
shoulder press
side cable raise
front raise
cgbp
overhead cable extension
skull crusher

vind je zowel de mp, shoulder press als de front raise niet een beetje erg veel voor de voorste schouderkop?

• #1.818
net schema MC! :thumb:

vind je zowel de mp, shoulder press als de front raise niet een beetje erg veel voor de voorste schouderkop?
Vond ik wel, maar Rooke wilde extra aandacht in de voorste schouderkop leggen. Die loopt zwaar achter, ook bij mij trouwens. Misschien kan ik hem tijdens de training nog overtuigen dat het genoeg is. ;)

We zitten in elk geval op een lijn Johan.

Een flinke vooruitgang gemaakt bij de grote oefeningen mc, goed bezig!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven