Fitness Seller

Logros' 5/3/1 en Leangains log - "Pain is weakness leaving the body"

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Einde bulk
Wat lessen op een rijtje voor mezelf van de afgelopen 3-4 maanden.

-Voeding
Ik moet echt veel eten om aan te komen, maar een lange periode van flink bulken werkte goed voor mij.
Carb/calorie cycling op trainings en rustdagen helpte om de vetgains laag te houden.
Er kunnen nog flink wat kilo's bij voor ik een beetje groot zal lijken met m'n 1.93m en lange armen en benen.

-Wendler 5/3/1
Erg goed schema, UB/LB 2x per week werkte ook goed tijdens het bulken. Spiergroepen 2x per week trainen ga ik er zeker in houden. Volgens mij is dit veel optimaler, want je spieren zijn na een paar dagen weer prima hersteld en je geeft ze dubbel de prikkels vergeleken met 1x/week.
Repouts werken als goeie motivatie omdat je elke training nieuwe PRs kan zetten.
Ik kon prima een paar keer meer verhogen dan 2.5/5kg per cycle wanneer ik hoog in repouts zat of voelde dat er meer in zat. Ik zit ondertussen dichter tegen m'n max aan elke keer dus dat zal ik nu minder snel doen.
De princiepes van Wendler zal ik blijven gebruiken ook als ik andere schema's ga proberen.

-Boring But Big 3-month challenge
Zware deadlift/squat 2x per week waren heel goed voor massa op benen, maar het is niet lang vol te houden op zo hoge intensiteit. Zoiets als BBB DL of SQ (60%+ TM) zal ik niet snel nog een keer doen, want volgens mij gaat het je krachtgains wel in de weg zitten. Ik begin na een paar cycles ook allerlei kleine pijntjes te krijgen.
Voor BP en MP werkte het ook goed voor massa en ik heb het idee dat het voor m'n kracht ook goed was. Toen ik de 5x10 MP sets van 60% naar 70% bracht schoten m'n 5/3/1 sets ook omhoog. De bench sets blijft ik erg lekker vinden voor massa dus die hou ik er zeker in de volgende bulk.

-Training algemeen
Squat gaat nog steeds moeizaam omhoog, maar ik heb wel vooruitgang gemaakt. Ik heb geen haast dus ik blijf gewoon rustig door gaan en dan kom ik vanzelf wel op een degelijke squat uit. Wel blijf ik liever rond de 5 reps en bouw dan elke week door met gewicht in plaats van de 5/3/1 progressie van reps en gewicht, dus dat ga ik ook in de cut aanhouden.
Dumbbell upright rows zijn echt een goeie oefening voor de side delts en die zal ik er zeker in houden. Kan er redelijk zwaar mee gaan en ook goed op de side delt mee focussen.
Rippetoe style triceps extensions werken echt goed voor m'n triceps en pakken ze veel completer aan dan pushdowns of normale skullcrushers. Deze zal ik ook zeker in m'n schema houden.
Na elke UB training moet ik lichte, hoge-rep schouder en rotary cuff oefeningen blijven doen om m'n schouders gezond te houden, want ik merk het snel als ik het weg laat.

Lifts begin->nu
Deadlift: 130kgx6 ->152.5kgx3/160kgx1
Military press: 30kgx12 -> 47.5kgx2
Squat: 65kgx12 -> 82.5kg 3x5
Bench press: 40kgx15 -> 70kgx1

Ben nog niet klaar met al m'n doelen dus ik hoop tijdens de cut nog verder te komen.

Nog een paar foto's, zal het ook tijdens de cut elke 1-2 weken doen om het resultaat bij te houden;
6hommr.jpg

1z18b4m.jpg
2z4i9w5.jpg

Laatst bewerkt:
Klote he zo lang zijn !
Ziet er opzich al goed uit man misschien wat fotos met poses maken?
Succes met de cut.

Klote he zo lang zijn !
Ziet er opzich al goed uit man misschien wat fotos met poses maken?
Succes met de cut.
Bedankt! En ja zo erg is het niet hoor :P Het duurt alleen langer voordat ik een beetje in verhouding ben, maar dan heb je ook wat!
Ik maak dit weekend nog vergelijkingsfoto's met dezelfde poses op dezelfde plek als m'n beginfoto's.

Lekkere progressie gemaakt op je lifts!

Toch nette borst man (eindelijk dat nipple haar weg :p:trollface:) Heb je geen back double biceps of lat spread foto gemaakt?

Zie wel dat je nu een bulkbuikje hebt :cool: Heb echt precies dezelfde buik in mijn bulk, maar toch lijkt het vetpercentage nog niet zo hoog gekomen of wel dan? Wat zit je nu qua vetpercentage?

Verder dikke vooruitgangen in lifts nice man

denk toch dat je tevreden mag zijn hoor !

Lekkere progressie gemaakt op je lifts!
Ja het ging lekker de afgelopen maanden.

Toch nette borst man (eindelijk dat nipple haar weg :p:trollface:) Heb je geen back double biceps of lat spread foto gemaakt?

Zie wel dat je nu een bulkbuikje hebt :cool: Heb echt precies dezelfde buik in mijn bulk, maar toch lijkt het vetpercentage nog niet zo hoog gekomen of wel dan? Wat zit je nu qua vetpercentage?

Verder dikke vooruitgangen in lifts nice man
Thanks! Dat haar op m'n borst komt door al dat squatten en deadliften :p Ik maak morgen nog een paar foto's dan doe ik ook even rug.
Paar weken terug zat ik rond de 11.5-12% volgens de huidplooimeter. Het is niet echt veel gestegen volgens mij. Zo zag er ook al zo uit voor ik begon met bulken. Het meeste vet zit op m'n lower abs bij mij, want verder zie ik al wel goeie definitie. Ik heb ook nog nooit veel lager gestaan dan dit, dus nu wordt het tijd die abs eindelijk is tevoorschijn te toveren.

denk toch dat je tevreden mag zijn hoor !
Dat ben ik zeker. Maar nu nog even mooi droog staan voor de zomer dan is het helemaal af :cool:

5/3/1 cycle 5, week 3 (BBB challenge cycle 3)
Vandaag weer rustig aan gedaan want door die rustdag minder voel ik de vorige UB training nog flink.

Bench Press
10kgx10x2
30kgx5
40kgx5
50kgx5
55kgx5
60kgx5

Press
10kgx10x2
20kgx5
30kgx3
35kgx6x2

Incline Bench
30kgx5
40kgx5x2

DB upright row
14kgx10x3

EZ-bar triceps extensions (Rippetoe-style)
30kgx10x3 PR

Deze gingen wel lekker, volgende keer 32.5kg.

DB curl
14kgx10x3

Plus nog wat lichte schouder shit.

mooi verhaal + uiteenzetting van doelen en oefeningen - ik ben ook lang , ik heb er ook een tijd over gedaan om een behoorlijk squat te krijgen - gaat je lukken man

mooi verhaal + uiteenzetting van doelen en oefeningen - ik ben ook lang , ik heb er ook een tijd over gedaan om een behoorlijk squat te krijgen - gaat je lukken man
Bedankt :).

Sprint intervals week 1
5 min warm-up

1 20s sprint 10s rest
2 10s sprint 20s rest
3 15s sprint 15s rest
4 20s sprint 10s rest
5 10s sprint 10s rest
6 10s sprint 50s rest

10-15 mins rust naar huis gelopen/gejogd.

Sprint intervals waren voluit en rustig rennen afgewisseld. Vooral de eerste interval ging ik echt keihard, dat is denk ik het effect van de krachtgains in m'n benen :D. De 2e helft was het zwaarst en ging het tempo ook iets omlaag, maar ik heb al maanden geen sprints of cardio gedaan dus dat is niet zo gek.
Toch mooi hoe je zo in 3 mins helemaal naar de klote kan gaan :P. Dit schema ga ik proberen nog 4-5 keer te doen deze week en dan volgende week wat zwaarder.

Zoals beloofd nog wat progressie pics. Links is de start van de bulk, begin januari. 87kg -> 95kg.

fofywl.jpg

2w2hu9w.jpg

Het grootste verschil zie ik in m'n schouders en armen. Ondanks dat ik niet veel lat oefeningen heb kunnen doen door een kleine blessure is m'n rug toch goed vooruitgegaan. Dat komt vooral door de vele deadlifts dus. M'n borst is minder goed te zien hier maar daar is het verschil vergelijkbaar met m'n schouders.

Laatst bewerkt:
Zondag:
Sprint intervals week 1, dag 2
5 min warm-up

1 20s sprint 10s rest
2 10s sprint 20s rest
3 15s sprint 15s rest
4 20s sprint 10s rest
5 10s sprint 10s rest
6 10s sprint 50s rest

5 mins rustig naar huis gelopen/gejogd.

Vandaag:
LB rust/deload week
Zoals gezegd geeft ik m'n LB even rust deze week, maar ik wil nog wel lekker doorpakken met UB. Moet dus een beetje creatief doen met de oefeningen, maar ik hou voor MP en BP gewoon 5/3/1 aan.

Military press
10kgx10x2
20kgx5
25kgx5
30kgx5
35kgx5
40kgx5
45kgx5 (5)
VPR

De 5 reps gingen nog relatief makkelijk voor een PR.

Incline bench press
45kgx8x3

Tijd niet meer gedaan maar het was wel weer lekker.

Machine chest press
40kgx10x2
50kgx10

Ik weet weer waarom ik bijna alles met free weights doe want ik vond dit maar een k*tding. Volgende keer als ik wat extra chest wil doen pak ik wel wat lichtere BP sets of fly's ofzo.

DB upright row
14kgx10x3

Langzaam en gecontroleerd.

DB curl
14kgx8x3

Hammer curl
12kgx8x3

Face pull
20kgx10x3

Sprint intervals week 1, dag 3
5 min warm-up

1 20s sprint 10s rest
2 10s sprint 20s rest
3 15s sprint 15s rest
4 20s sprint 10s rest
5 10s sprint 10s rest
6 10s sprint 50s rest

5 mins rust naar huis gelopen/gejogd.

Ik hou het tempo al langer vol merk ik.

Diet/Leangains update
Ik heb al de eerste 2 lage kcal dagen er op zitten. Het viel me nog erg mee en ik heb niet veel last van honger. Vandaag weer meer kcals en carbs dus dat is wel lekker voor de afwisseling.
Komende 1-2 weken zal ik een beetje moeten finetunen op hoeveel kcals ik moet zitten en ik zal ook wel aardig wat vocht verliezen dus ik hou m'n gewicht goed bij.

Laatst bewerkt:
Wat is je huidig vet percentage? Moet zeggen dat ik wel vooruitgang ziet. Ga zo door.

Lekkere presses :)

Verder zie je wel in de rug en schouders duidelijk verschil. Voorkant is in die pose moeilijk te beoordelen aangezien je in die positie je borst niet goed kan aanspannen. Maar je ziet wel verschil in armdikte en voorkop schouder bij die front shot. nice :cool:

Keep on going :D

goed verschil te zien op je foto's
mooie presses man - niet gek die 45 kg

Wat is je huidig vet percentage? Moet zeggen dat ik wel vooruitgang ziet. Ga zo door.
Bedankt! Ik had 1 of 2 weken terug 11.5% gemeten met een huidplooimeter. Ik zie nu al na een paar dagen goed cutten en cardio al beter m'n abs doorkomen, goed voor de motivatie om het vol te houden.

Lekkere presses :)

Verder zie je wel in de rug en schouders duidelijk verschil. Voorkant is in die pose moeilijk te beoordelen aangezien je in die positie je borst niet goed kan aanspannen. Maar je ziet wel verschil in armdikte en voorkop schouder bij die front shot. nice :cool:

Keep on going :D
Ik ben echt fan geworden van MP de laatste weken. Als ik me een beetje goed voel volgende week ga ik gewoon voor die 50kg. Het heeft volgens mij ook veel bijgedragen met de groei van m'n schouders, maar die zijn nog lang niet groot genoeg dus ik ga lekker door :D.

goed verschil te zien op je foto's
mooie presses man - niet gek die 45 kg
Ja het is leuk het resultaat zo naast elkaar te zien, want je merkt er toch niet veel van dag op dag.

Bedankt! Ik had 1 of 2 weken terug 11.5% gemeten met een huidplooimeter. Ik zie nu al na een paar dagen goed cutten en cardio al beter m'n abs doorkomen, goed voor de motivatie om het vol te houden.

Dat gaat lekker, moet zeggen dat hij cutten bij mij niet echt vlotjes gaat, maar dat ligt ook aan mezelf. Doe te weinig aan cardio, heb er gewoon weg geen tijd voor. Train nu al vier avonden in de week en heb ook nog een gezin wat aandacht nodig heeft. Zit nu wel net ietsje met mijn eten onder mijn onderhoud, maar dat is niet echt noemenswaardig. Toch maar eens even tijd in mijn voeding gaan steken of toch ergens een gaatje vinden om cardio te doen.

BTW ik doe zelf een huidplooi meting en heb nou niet echt het vertrouwen of deze accuraat is. Dus ja...

Maar voor jou gaat ie lekker.

Dat gaat lekker, moet zeggen dat hij cutten bij mij niet echt vlotjes gaat, maar dat ligt ook aan mezelf. Doe te weinig aan cardio, heb er gewoon weg geen tijd voor. Train nu al vier avonden in de week en heb ook nog een gezin wat aandacht nodig heeft. Zit nu wel net ietsje met mijn eten onder mijn onderhoud, maar dat is niet echt noemenswaardig. Toch maar eens even tijd in mijn voeding gaan steken of toch ergens een gaatje vinden om cardio te doen.

BTW ik doe zelf een huidplooi meting en heb nou niet echt het vertrouwen of deze accuraat is. Dus ja...

Maar voor jou gaat ie lekker.
Ik ben zelf ook geen fan van cardio maar dat sprinten is wel lekker. Je gaat helemaal kapot als je voluit gaat en je bent in een paar minuten klaar, dus misschien is dat wat makkelijker in te passen in je week. Verder is het met eten wel echt even strict zijn, maar het is gelukkig maar voor een paar weken bij mij dus dat is nog wel vol te houden.

Nee ik weet ook niet hoe accuraat het is maar ik kan er in ieder geval het verschil wel mee bijhouden.

LB rust/deload week
Vandaag rustig benen en armen.

Leg extensions
50kgx10
55kgx10
60kgx10
65kgx10
70kgx10

Leg curl
50kgx10
55kgx10
60kgx10x3

Ez-bar triceps extensions
32.5kgx10x2 PR
32.5kgx6

Cable triceps extension
7.5kgx12x3

BB curl
30kgx10x2
30kgx6

Hammer curl
12kgx8x3

Sprint intervals week 1, dag 4
5 min warm-up

1 20s sprint 10s rest
2 10s sprint 20s rest
3 15s sprint 15s rest
4 20s sprint 10s rest
5 10s sprint 10s rest
6 10s sprint 50s rest

5-10 mins rust naar huis gelopen/gejogd.

Sprintschema is lekker he ! jammer genoeg kreeg ik weer last van shinnsplin dus heb het opgegeven.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven