AndroidHealthClinic

Logros' 5/3/1 en Leangains log - "Pain is weakness leaving the body"

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Thanks! Ja en ik heb hem ook overtuigd om niet met van die p*ssy handschoentjes te trainen. Mijn goeie daad voor vandaag is weer gedaan :p.

Ik train ook met p*ssy handschoentjes:(.
Ik doe het wel voornamelijk voor mijn pols. Zit cyste in en zonder polsbescherming kan ik geen 50 kg benchen :P.

Mooie training. Rep-Out is inderdaad geen verplichting he :)

• Topic Starter Topic Starter
Ik train ook met p*ssy handschoentjes:(.
Ik doe het wel voornamelijk voor mijn pols. Zit cyste in en zonder polsbescherming kan ik geen 50 kg benchen :P.

Mooie training. Rep-Out is inderdaad geen verplichting he :)
Ah ik heb een vriend die dat ook heeft, blijft maar terugkomen :(. Maar ja, dat is wel een goeie reden, helaas lopen de meeste gasten met die dingen rond zonder een idee te hebben. Eigenlijk hoor je helemaal geen repouts te doen met deze challenge maar ik had het de eerste cycle wel gedaan omdat de BBB gewichten nog licht waren. Maar nu merk ik dat het wel echt het verschil met m'n energie die ik over heb voor die sets, dat zal ook zeker nodig zijn de laatste cycle!

5/3/1 cycle 4, week 1 (BBB challenge cycle 2)

Bench press
10kgx5x2
20kgx5x2
30kgx5
40kgx3
50kgx5
55kgx5
60kgx5 (5)

Was goed te doen.

BBB Press
10kgx10
20kgx5
27.5kgx10x5

De laatste paar sets waren zwaar. Ik ben benieuwd of ik de 35kg ga halen wat de bedoeling is volgende cycle :P.

Pulldown
40kgx10
40kgx10
40kgx10

Iets zwaarder gedaan. Ik merkte het later op in de training wel weer wat aan m'n rug, dus ik moet hier nog mee oppassen.

DB upright row
12kgx10
14kgx10x3
12kgx15

M'n schouders waren al aardig gaar van de BBB sets dus iets minder zwaar gegaan hier.

Triceps pushdown
32.5kgx10x3

Eerste 2 sets met langzame negatives. Als het op alle 3 lukt verhoog ik weer.

BB curl
27.5kgx10x2
27.5kgx6

Face pulls
15kgx10
17.5kgx10x2 PR

Afgewisseld met wat schouder (p)rehab.

Ik begin wel echt wat resultaat te zien, vooral in m'n schouders en borst. Ik zie ook nog evenveel van m'n abs nu op 91kg als 2.5 maanden terug op 87kg, dus met de fat gains valt het ook wel mee. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat over een paar maanden na m'n cut :).

lekkere training :) heb je geen last dat je juist achteruit gaat in kracht tijdens je cut? Ik heb hier wel een beetje last van.

sorry for being a noob maar wat is de bbb press? Kan het nergens vinden op google, ja dan krijg ik van die barbell presses :P

lekkere training :) heb je geen last dat je juist achteruit gaat in kracht tijdens je cut? Ik heb hier wel een beetje last van.

sorry for being a noob maar wat is de bbb press? Kan het nergens vinden op google, ja dan krijg ik van die barbell presses :P

Oh ik ben nu en komende 2 maanden nog flink aan het bulken, daarna ga ik iets van 8 weken cutten. In de cut hoop ik op z'n minst kracht gelijk te houden maar dat is natuurlijk afwachten. Vooral bij bijv squatten merk ik het heel snel als ik aan het cutten ben.

Ik doe nu dit schema: https://www.t-nation.com/free_online_article/most_recent/the_boring_but_big_3month_challenge BBB staat voor Boring But Big. Dat is een manier van assistance oefeningen doen van Jim Wendler wat er op neer komt dat je een van de hoofd oefeningen (SQ/DL/BP/MP) ook als assistance doet maar dan op 50% van je max en 5 sets van 10. Met deze challenge is het dat je de eerste cycle op 50% doet, de 2e op 60% (zit ik nu) en de 3e op 70%. M'n training max gaat ook nog omhoog elke cycle dus het gaat aardig zwaar worden nu :D.

5/3/1 cycle 4, week 2 (BBB challenge cycle 2)
Heb afgelopen 3 dagen optredens gehad en ben met de band op stap geweest, oftewel dikke spierpijn in m'n nek van het headbangen en veel bier en ongezond eten :P

Deadlift
50kgx5x2
70kgx5
90kgx5
100kgx3
112.5kgx3
127.5kgx3
145kgx3 (3)

Zonder repout was het weer makkelijk. Gewicht is wel een PR maar ik had eerder al 142.5x7 gedaan dus dat was toch wat zwaarder.

Boring But Big Squat
10kgx5
30kgx5
57.5kgx10x5

2.5kg er bij gedaan om op te bouwen naar de laatste cycle. Vanaf 60kg ga ik wel m'n belt om doen bij deze sets.

Weighted decline sit-up
2.5kgx10x2
2.5kgx6x3

De training ging lekkerder dan ik had verwacht met hoe ik me voelde na dit weekend.

:bierbang:

&

nice train :D

Waarom al belt bij 57,5kg ?

Bij lager aantal reps doe ik het niet bij deze gewichten, maar straks 5x10 met 67.5kg de 3e cycle na een paar werk sets deadliften gaat zwaar worden. De eerste cycle begon ik met een repout van 65kgx12 op squat ter vergelijking.

5/3/1 cycle 4, week 2 (BBB challenge cycle 2)

Military Press
10kgx10x2
15kgx5
20kgx5
25kgx3
32.5kgx3
37.5kgx3
42.5kgx3 (3)
PR

Liep al niet lekker bij het opwarmen, maar toch net de 3 reps gehaald.

BBB Bench Press
10kgx10
30kgx5
45kgx10x5

Weer 2.5kg er bij gedaan en het ging makkelijker dan vorige week.

DB upright row
12kgx10
14kgx10
16kgx10
14kgx10
12kgx10

Triceps pushdown
32.5kgx10x3

Langzame negatives, deze verhoog ik weer vrijdag.

BB curl
27.5kgx10x3

Ook verhogen vrijdag.

Face pulls
17.5kgx10x3

Afgewisseld met wat schouder (p)rehab.

Military press ging echt niet lekker, maar gelukkig ging de rest van de training daarna wel goed.

haal je dan ook telkens die 10 reps bij je BBB?

PR is altijd goed toch, denk daar maar aan:)

Lekkere deadlift bij je vorige training, doe je deze mixed grip? Miss toch maar eens gaan proberen dan :P

Ik heb dat ook soms met mp van die dagen dat ik nieuwe pr's maak en de week erna heb ik al moeite met 10 kilo lichter. Volgende keer beter, maar nieuwe pr is nieuwe pr dus heb je het toch goed gedaan eigenlijk :D

Lekkere deadlift bij je vorige training, doe je deze mixed grip? Miss toch maar eens gaan proberen dan :P

Ik heb dat ook soms met mp van die dagen dat ik nieuwe pr's maak en de week erna heb ik al moeite met 10 kilo lichter. Volgende keer beter, maar nieuwe pr is nieuwe pr dus heb je het toch goed gedaan eigenlijk :D
Thanks! Ja ik pak de werk sets eigenlijk altijd mixed. De Boring But Big sets probeer ik zo lang mogelijk double overhand te houden zodat ik daar m'n grip ook nog wat mee train.

5/3/1 cycle 4, week 2 (Boring But Big Challenge cycle 2)

Squat
20kgx5x2
40kgx5
50kgx3
65kgx3
75kgx3
82.5kgx3 (3)

Was weer makkelijk.

Boring But Big Deadlift
100kgx10x5

Holy crap dit was brutal :eek: Dit waren wel een paar van de zwaarste sets die ik gedaan heb met hoe kapot ik was. De laatste set had ik maar m'n belt om gedaan want ik had een dikke pomp in m'n lower back en was zo moe dat ik geen risico's wilde lopen. Vanaf volgende week doe ik het denk ik bij al m'n sets, anders ga ik die 115kg nooit halen over 3 weken.

Geen energie meer voor abs dus die doe ik er morgen wel bij. Toch mooi hoe kapot je kan gaan met maar 8 werksetjes in je training :D. Squat en deadlift :bow2:

ik word al moe van het te lezen :p

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven