AndroidHealthClinic

Logros' Leangains cut log

Niet als je het er daarna weer bij eet :P

Stoppen met roken is makkelijker en effectiever :P

Bedoelde letterlijk ergens vanaf vallen door het lopen :D

True... maar voor die 2 pakjes per week wat ik rook, gaat dat hem niet worden denk ik ;)

• Topic Starter Topic Starter
Met zoveel sprints is het wel likely dat ik eens ergens vanaf zou vallen :p

Maar nee, wil ook wel wat aan mijn conditie gaan doen zonder daar uren voor te moeten cardio'en
:roflol:

Ja ik vindt cardio ook maar saai, dus dit werkt wel lekker. Hill sprints werken ook goed, maar heb hier in de buurt niet echt een plek waar dat kan.

@Rob: wil je afvallen ofzo? :D

Vind dat je nog veel doet Log, 1/3 van het normale trainingsvolume is al genoeg om spiermassa te behouden.

Ik ben al terug van 5-6 dagen per week naar 4 nu, maar ik kan altijd moeilijk stilzitten :P. Ik heb nog geen problemen gehad met energie tijdens het trainen, dus ga gewoon op m'n gevoel af en kan altijd in de komende weken nog wat terugschakelen.

Bij mijn cut van gemiddeld -0,7 kg/week begon ik na een week of 3 toch wel duidelijk krachtverlies te merken.

Hoeveel kcal zul je ongeveer verbranden met zoon sprint sessie?

Hoeveel kcal zul je ongeveer verbranden met zoon sprint sessie?

Is moeilijk te zeggen. Tijdens het sprinten zelf niet veel vergeleken met SS cardio, maar het is vooral na afloop dat je meer verbrand. Ben al op allerlei plekken tegengekomen dat het effectiever is voor vetverbranding en spierbehoud dan steady state cardio.

Bij mijn cut van gemiddeld -0,7 kg/week begon ik na een week of 3 toch wel duidelijk krachtverlies te merken.
Ja ik heb gemerkt dat vooral bij m'n squat een groot effect als er kilo's bij of af gaan van m'n BW. Zal het goed in de gaten houden.

Laatst bewerkt:
Bench press
Warm-up sets
70kgx6
70kgx-
70kgx4

Eerste set ging lekker. Bij de 2e vroeg ik iemand om even te spotten, en ondanks dat ik direct er voor zei dat hij alleen hoefde te helpen als ik zelf de bar niet meer omhoog kreeg begon hij vanaf de eerste rep al met z'n handen aan de bar te trekken. Omdat ik geen zin had in een hele discussie midden in de set had ik maar zoveel mogelijk uitgerept, maar was niet echt relevant. 3e set zat nog wel een rep in denk ik, maar had geen spotter.

Incline DB press
24kgx12
24kgx12
24kgx12

Cable fly (high to low)
20.5kgx15
20.5kgx15
20.5kgx15

Ez-bar curl
40kgx10
40kgx9
40kgx7

Weer een paar reps er bij, ging lekker vandaag.

Lying triceps extensions
40kgx8
40kgx6
30kgx8

Triceps waren al redelijk gaan van de borst oefeningen

+ sprints thuis, in principe elke dag dus dat zet ik er verder niet bij.

Squat
Warm-up sets
80kgx3
90kgx2
100kgx3
90kgx5
90kgx5

Power clean
60kgx4
70kgx2
80kgx1
85kgx1
80kgx2
80kgx2
80kgx2
80kgx2

Ging een beetje full r*tard met techniek op de eerste werksets, maar het ging op het einde een stuk beter lopen. Misschien wat meer sets met laag gewicht doen aan het begin om in de groove te komen.

Snatch-grip high pull (hang)
70kgx7 PR
70kgx6
70kgx6

Ging lekker

Cable crunch
72kgx15
77kgx15
77kgx15

Andere grip-ding geprobeerd en voelde m'n buikspieren een stuk beter.

+sprints

Net 2 low carb dagen gehad dus had niet heel veel energie, vandaag weer een refeed. Moet iets beter plannen hoe ik het met carbs en lower body dagen doe, want ik voel het verschil duidelijk.

Muziek vandaag tijdens het trainen:
http://www.youtube.com/watch?v=UkWl3dfWb9c

Laatst bewerkt:
Nice cleans man. Low rep is wel de standaard op dit soort explosieve oefeningen volgens mij.

Ik ben ook van de metal, maar ik hou niet van dat gekrijs of gegrunt. Met uitzondering van Pro Pain, weet ook niet waarom :D

Nice cleans man. Low rep is wel de standaard op dit soort explosieve oefeningen volgens mij.

Ik ben ook van de metal, maar ik hou niet van dat gekrijs of gegrunt. Met uitzondering van Pro Pain, weet ook niet waarom :D

Thanks! Ja ik doe ook sets van max 3 reps. Als 5x3 lukt dan gooi ik het gewicht omhoog. Maar power cleans kunnen heel smooth gaan als je techniek lekker loopt, of redelijk lomp zijn als dat niet zo is.

Ik ben steeds meer richting metalcore en hardcore gegaan laatste jaren, luister niet veel 'pure' metal meer. Het helpt bij mij altijd wel als zo'n gast in je oor aan het schreeuwen is en de muziek knalt als je zware sets moet doen :p Welke bands luister jij vooral naar dan?

Mijn laatste 'ontdekking' is het album 'From the great cold distance' van Katatonia, moet je denk ik progressive metal of zoiets noemen. Heeft ook wel iets van Tool, mijn all-time favorite band. Helaas is de rest van Katatonia in hele andere stijl.

Doe mij verder maar eighties speed metal (vooral Slayer), de oude Paradise Lost en een dosis powermetal is ook nooit weg :)

Press
Warm-up sets
50kgx4
50kgx3
50kgx3

Landmine shoulder press
15kgx12
20kgx12
20kgx12

DB side raise
10kgx15
10kgx12
10kgx12

Cable side raise
5kgx18
5kgx15
5kgx15

EZ-bar curl
40kgx10
40kgx10
40kgx9

Lekker

Lying tricep extensions
35kgx12
35kgx12
35kgx12

Mijn laatste 'ontdekking' is het album 'From the great cold distance' van Katatonia, moet je denk ik progressive metal of zoiets noemen. Heeft ook wel iets van Tool, mijn all-time favorite band. Helaas is de rest van Katatonia in hele andere stijl.

Doe mij verder maar eighties speed metal (vooral Slayer), de oude Paradise Lost en een dosis powermetal is ook nooit weg :)
Tool is geniaal inderdaad, ze mogen alleen onderhand wel weer met een nieuw album komen.

Had deze gasten laatst live gezien, ook meer technische/groovy metal met cleane zang, was erg vet.
[Link niet meer beschikbaar]

Deadlift
Warm-up sets
140kgx2
150kgx1
160kgx4 PR

Techniek was goed op alle reps, verder niet geforceerd maar zat nog wel een rep in met mindere vorm denk ik. Die 170 gaat wel lukken over 2 weken.

Front squat
65kgx5
65kgx5
65kgx5

Ik kom rond deze gewichten steeds meer naar voren op de latere reps, dat houd met een beetje tegen om zwaarder te gaan.

Back raise
10kgx3x20

Pomp, au.

Kneeling cable crunch
81kgx3x15

Crunches
3x15

Gewicht:
Start: 90.6kg
Gemiddeld week 1: 89.9 (-0.7kg)
Gemiddeld week 2: 89.1 (-0.8kg)
Vandaag: 88.6kg

Gewichtsverlies gaat goed. Ik kijk vooral naar het gemiddelde over een week omdat het dag op dag nogal kan schommelen. Ik ga deze week 2x 20-30 mins cardio toevoegen.

Foto's na 2 weken cutten (-2kg BW):
IMG_1113.jpg

IMG_1101.jpg

Laatst bewerkt:
Upperback een beetje aansterken voor betere front squats ;)

Upperback een beetje aansterken voor betere front squats ;)
Goeie tip!

Bench press
Warm-up sets
70kgx6
70kgx6
70kgx5

Ging goed explosief.

Incline DB press
26kgx10
26kgx7
26kgx10

Cable fly (high to low)
22kgx12
22kgx12
22kgx12

Ez-bar curl
40kgx11
40kgx6
40kgx5

Lying triceps extensions
40kgx6
40kgx6
40kgx5

Squat
Warm-up sets
80kgx3
90kgx2
95kgx5
95kgx5
95kgx5

Power clean
60kgx2x3
70kgx2
80kgx1x2
85kgx1
80kgx2
80kgx2
80kgx2
80kgx2

Snatch-grip high pull (hang)
70kgx8
70kgx8
70kgx7

Cable crunch
68kgx20
68kgx20
68kgx20

Cable stations met meer gewicht waren bezet, dus maar wat hogere reps gedaan.

+sprints

Gister een tinderdate gehad en flink wat bier op dus ik had er niet heel veel vertrouwen in vanochtend, maar het ging wel prima.

Laatst bewerkt:
Deadlift
Warm-up sets
140kgx2
150kgx1
160kgx1
170kgx1 PR

Lekker! 170 was wel een grinder maar m'n techniek bleef goed. Wil misschien volgende week nog 175 proberen aangezien dat m'n laatste week is voor ik vertrek en ik toch niet weer een of andere progressie kan opbouwen.

Front squat
70kgx5 PR
70kgx5
70kgx4

Met belt dit keer.

Back raise
10kgx3x20

Kneeling cable crunch
86kgx3x15

Gewicht:
Start: 90.6kg
Gemiddeld week 1: 89.9 (-0.7kg)
Gemiddeld week 2: 89.1 (-0.8kg)
Gemiddeld week 3: 88.5 (-0.6kg)

Doe je goed hoor, stevig afgevallen en toch pr's!

gewicht zakt lekker man !

Doe je goed hoor, stevig afgevallen en toch pr's!
Ben er ook erg tevreden mee!

Thanks!

Press
Warm-up sets
50kgx6
50kgx5
50kgx4

Liep weer beter dan laatste paar keer.

Landmine side raise
5kgx12
5kgx12
5kgx12

DB side raise
10kgx15
10kgx15
10kgx12

Cable side raise
5kgx15
5kgx15
5kgx15

EZ-bar curl
40kgx12
40kgx9
40kgx6

Rope tricep extensions
29kgx15
29kgx15
29kgx15

Ik ga denk ik de laatste week m'n kcals weer langzaam opbouwen. Ben 2kg kwijt in 2 weken en m'n kracht is goed gebleven. Squat iets omlaag, Deadlift paar PRs gezet, en Bench en Press zijn gelijk gebleven.

Muziek van vandaag:
https://www.youtube.com/watch?v=mAd9EPDDbeI

Terug
Naar boven