AndroidHealthClinic

Lorre's Logboek

Poundstone is een echte held.

• Topic Starter Topic Starter
Op aanraden van mijn grote held Ron is er vandaag nog geen training.
Ik ben wel op een nuchter maag 25 minuutjes gaan hardlopen. Deed wel deugd moet ik zeggen.

Ik heb trouwens gisteren mijn grippers ontvangen en vandaag zijn mijn posters geleverd voor in de gym:cool:.
Ik ga nog even bekijken hoe ik de grippers in het schema ga plaatsen.

Gewoon 's avonds voor de tv doen man :D

Gewoon 's avonds voor de tv doen man :D

:finger: Jij hebt duidelijk niet opgelet in de klas!
Heavy Grips zijn de gouden standaard voor het opbouwen en testen van je hand/onderarm grip kracht. Heavy Grips zijn vervaardigd van zeer hoogwaardig materiaal en bijna onverwoestbaar. Het is bijna niet voor te stellen hoeveel wereldwijde erkenning deze krachtsport grippers krijgen, maar als je ze eenmaal in je handen hebt gehad zul je begrijpen waarom dit is en wordt het moeilijk om ze weer neer te leggen.

Let op: deze Heavy Grips grippers zijn ONVERGELIJKBAAR met de handknijpers die je in sportzaken e.d. koopt!

Met welke Heavy Grips gripper kun je het beste beginnen?

Als je bijv. herstellend bent van een blessure, of je bent van het vrouwelijk geslacht, dan is de HG100 perfect. Als je serieus met gewichten traint of je hebt veel handkracht nodig in je dagelijkse baan start dan kun je denken aan de HG150. Heb je het gevoel dat je deze fase al voorbij bent of je hebt al specifieke grip training gedaan start dan met HG200

Hou in je achterhoofd dat de meeste mensen die 'gewoon' krachttraining doen zelden de HG200 de eerste keer dichtgeknepen krijgen. En het is echt zeer zelden dat iemand de eerste keer de HG250 zomaar dichtkrijgt.

Aantal reps en setjes en hoe vaak moet je trainen?

De basis filosofie is om 1 -2 opwarmsetjes te doen. Daarna 2-3 setjes van 5 reps of minder, maximaal 3x per week. Wat je niet moet doen zijn oneindig veel setjes en reps maken met een Heavy Grips gripper die veel te licht voor je is. Zo word je NIET sterker!

Wanneer ga je een niveau omhoog met de Heavy Grips?

Over het algemeen raden we aan om een niveau omhoog te gaan als je 10-12 volledige reps achterelkaar kunt maken, maar uiteraard zit hier rek in.

Wat doe je als je vast komt te zitten op een bepaald niveau?

Verandering van trainingsmethodiek is dan het antwoord. Varieer in sets, reps en het aantal trainingsdagen per week. Je kunt ook je trainingsvorm veranderen, bijv. door de gripper ondersteboven proberen dicht te knijpen. (dus met de veer naar onderen gericht i.p.v. naar boven)

Sommige mensen hebben ook de neiging om te overtrainen met de grippers. Soms kan een weekje rust wonderen doen!

Wanneer kun je het beste trainen met de Heavy Grips?

We raden aan om de grip training te doen na je gewone krachttraining of op rustdagen Ook al hoef je niet naar de sportschool om deze training te doen, raden we je wel aan om deze trainingen echt serieus te nemen. Dus met een goede warming-up en geconcentreerd en niet terwijl je aan het autorijden of tv aan het kijken bent.

De Heavy Grips grippers kunnen je grip kracht enorm verbeteren. Blijf positief, creatief, geduldig, zet door en knijp altijd hard, heel, heel erg hard!

Succes.

Bad boy:whip:

Wat een gezeik man :D

Op aanraden van mijn grote held Ron is er vandaag nog geen training.
Ik ben wel op een nuchter maag 25 minuutjes gaan hardlopen. Deed wel deugd moet ik zeggen.

Ik heb trouwens gisteren mijn grippers ontvangen en vandaag zijn mijn posters geleverd voor in de gym:cool:.
Ik ga nog even bekijken hoe ik de grippers in het schema ga plaatsen.

welk aanraden ?

edit: weet het alweer

Week 19, Work-out B (13/02):

Squat:
8 * 60
5 * 80
5 * 100
5 * 110
2 * 120 ==> 1 rep onder PR dus ben niet ontevreden.

Military Press (seated):
8 * 47.5
5 * 55
4 * 60 ==> 5de rep fail?????? Gevolg als pijn in de pols (cyste:()
5 * 60 ==> close one
2 * 62.5 ==> 2 rep onder Pr

Deadlift:
5 * 127.5 ==> PR, EINDELIJK!

Wat vinden jullie van de vorm?
Teveel rust tussen de reps ofniet?

http://www.youtube.com/watch?v=ixZOvgeISQ4&feature=youtu.be

Grippers:
8 * 150
5 * 150

Eindelijk nog is lekkere training kunnen afwerken!

Week 19, Work-out B (13/02):

Squat:
8 * 60
5 * 80
5 * 100
5 * 110
2 * 120 ==> 1 rep onder PR dus ben niet ontevreden.

Military Press (seated):
8 * 47.5
5 * 55
4 * 60 ==> 5de rep fail?????? Gevolg als pijn in de pols (cyste:()
5 * 60 ==> close one
2 * 62.5 ==> 2 rep onder Pr

Deadlift:
5 * 127.5 ==> PR, EINDELIJK!

Wat vinden jullie van de vorm?
Teveel rust tussen de reps ofniet?

http://www.youtube.com/watch?v=ixZOvgeISQ4&feature=youtu.be

Grippers:
8 * 150
5 * 150

Eindelijk nog is lekkere training kunnen afwerken!
Vorm is redelijk, ben zelf ook geen technisch wonder dus ga ik niet flamen. Wat me wel opvalt is dat je eerst met je benen recht komt en hierna met je rug, dit zou iets gelijker moeten gaan

+1000 voor eminem trouwens :)

Vorm is redelijk, ben zelf ook geen technisch wonder dus ga ik niet flamen. Wat me wel opvalt is dat je eerst met je benen recht komt en hierna met je rug, dit zou iets gelijker moeten gaan

+1000 voor eminem trouwens :)

Haha heel de training op eminem afgewerkt, vind het wel lekker trainen.

Ik zie wel wat je bedoelt. Zal er proberen rekening mee te houden in het vervolg. Het probleem bij het huidige schema is dat je eigenlijk zeer weinig setjes DL doet waardoor je minder aan je techniek kan werken. Maar dat is geen excuus natuurlijk ;).

Haha heel de training op eminem afgewerkt, vind het wel lekker trainen.

Ik zie wel wat je bedoelt. Zal er proberen rekening mee te houden in het vervolg. Het probleem bij het huidige schema is dat je eigenlijk zeer weinig setjes DL doet waardoor je minder aan je techniek kan werken. Maar dat is geen excuus natuurlijk ;).
Tis niet verboden om erna nog lichte setjes op techniek te doen he :)

Gefeliciteerd man!
Je lijkt wel erg veel tijd te nemen voor één set hoor, toch een minuut voor 5 herhalingen.
Wel goede vorm lijkt me ;)

Gefeliciteerd man!
Je lijkt wel erg veel tijd te nemen voor één set hoor, toch een minuut voor 5 herhalingen.
Wel goede vorm lijkt me ;)

Ja klopt wel dat er redelijk wat tijd in kroop voor 1 setje. Maar ik wou absoluut een gripfail vermijden dus lette ik na iedere rep op de stand van mijn handen en mijn grip.
Liever 20 seconden langer doen over een setje en mijn doel halen, vind ik toch:p.

Week 20, Work-out A (16/02):

Squat:
8 * 60
5 * 80
5 * 90
5 * 100

Ga er een gewoonte van maken hier een hersteltraining van te maken. Zoals jullie al hebben kunnen merken is 3*week squatten teveel voor mij. Op deze manier ga ik 2*week voor 100% kunnen squatten ipv 3*week op 75%. Ik zal na enkele weken evalueren hoe mijn lichaam hier op reageert.

Bench Press:
8 * 50
5 * 70
5 * 80
5 * 82.5 ==> PR
5 * 82.5
5 * 82.5
Moet wel zeggen dat ik mijn BP normaal licht incline(10°-15°) doe en vandaag was hij volledig flat.

BOR (bovenhands):
8 * 40
5 * 50
5 * 55
5 * 55
5 * 60

Grippers:
6 * 150 (met rechts 2 keer volledig kunnen sluiten ^^)
6 * 150 (rechts 1 maal kunnen sluiten)

Laatst bewerkt:
Logisch dat je dan een PR maakt op je bench ja :)... waarom doe je em normaal licht incline ?

Logisch dat je dan een PR maakt op je bench ja :)... waarom doe je em normaal licht incline ?

Eigenlijk een domme reden...
Is me in het begin zo aangeleerd op de sportschool en ben daar altijd aan blijven vasthouden...
Maar ach is nu ook weer geen ramp. Afwisseling werkt nog steeds het beste :p

Week 20, Work-out B (18/02):

Squat:
8 * 60
5 * 90
2 * 120 ==> 3de rep fail
4 * 110
5 * 100

Ik dacht eens wat sneller op te bouwen naar mijn max maar zonder resultaat:(:(.

Schoulder Press (seated):
8 * 50
5 * 55
4 * 60
3 * 62.5

Deadlift:
3 * 130 ==> PR
6 * 100

Motivatie was niet echt hoog. Was eigenlijk van plan morgen te trainen maar door werkomstandigheden is dat niet echt mogelijk. Uiteindelijk toch 1 Pr maar de rest van de oefeningen was best wel belabberd...

Week 21, Work-out A (21/02):

Squat:
8 * 60
5 * 80
5 * 90
5 * 100

Bench Press:
8 * 50
5 * 70
5 * 82.5
5 * 85 ==> PR
5 * 85

BOR (bovenhands):
8 * 40
5 * 50
5 * 55
5 * 55

Grippers:
6 * 150 (met rechts 5 keer volledig kunnen sluiten ^^)
6 * 150 (rechts 1 maal kunnen sluiten)

Normaal zou ik deze week met nieuw schema starten maar ik ben er nog niet uit of ik fullbody ga blijven doen of een aantal weken een spilt schema ga volgen. Ik ga dus nog 1 weekje mijn huidige schema verderzetten.

Terug
Naar boven