Fitness Seller

Marina's road to succes!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Tja met slapen heb ik alles el gehad.... Behalve accepteren dat ik gewoon zo weinig slaap.. :( We gaan weer verder dus.
Met mijn arm is het inderdaad kracht en spieren die merkbaar en zichtbaar mist aan de linker kant. Vooral de schouder. Dus ik ga braaf oefeningen doen. Ik ga ervoor dat het lukt ook al kost het tijd. Dank je. :)

Vannacht weer niets geslapen. Ditmaal 2 pillen Relax van XXL genomen.. om 2:00 nog wakker. Ben ik zo uniek? :( om 2:00 nog een 1/3 slaappil genomen maar mocht niet baten. 4:00 alweer wakker... Vroeg op dus toch maar gaan trainen. Verwachtte er op zich niet veel van... Maar gewoon even lekker bezig zijn voor een voldaan gevoel en spieren prikkelen. OP zich niet verkeerd om het dan maar zo te zien. Borst/Triceps Flat BP 10x20 kg stang opwarmen 10x30kg 10x35kg (VPR +2 reps) 2x40 kg Bijna 3... scheelde echt maar 2 cm om hem te racken.. die landde dus op schoot... :mad: Rom al een stuk beter! Bijna volledig 2x40 kg toch die 3x willen halen.. maar helaas...Faal... rom ook iets minder... :( Incline BP omgedraaid met flat BP 10x15 kg stang opwarmen 10x25kg 10x30kg 5x35kg 5x35kg extraatje.. vorige keer begonnen met incline en kon ik 8 reps.. zat er nu niet in. :o 3x37,5kg Toch gehaald! Vorige x was de eerste keer maar toen was ik gestart met incline. Nu flat BP al vooraf. dus viel me mee. Incline DB press 10x10kg 10x11kg 10x12kg 9x13 kg wel erg zwaar....en die 10 de lukt ook gewoon steeds niet. :mad: cable cross over high gewicht is per zijde 10x40 kg 10x50kg 10x60kg 8x62,5kg Incline DB fly's 10x8 kg 10x9 kg 10x10 kg 10x11 kg Gaat steeds minder moeizaam. :) Dips between bars 8x BW +2,5 kg 6x BW +2,5 kg --> opeens pijn in linker schouder/bovenarm. Gestopt. :( rope push down 10x10kg 10x12,5kg 10x15kg 10x17,5kg straight bar cable push 10x12,5kg 10x15kg 10x17,5kg 10x20kg rope overhead triceps extension staand 10x10kg 10x12,5kg 10x15kg Eigenlijk net te zwaar... die 16 kg lukte echt nog niet 20x10 kg rep out Oefeningen die ik elke dag even moet doen voor fysio ivm schouder spier links. Nu even achter mijn schema aan. Ga ik elke dag thuis even doen in opdracht van de fysio. side raise 2x12x3 kg front raise 2x12x3 kg Kon echt niet zwaarder na bovenstaande training. Hier faal ik al bijna mee op links. bij lnge na niet op rechts... dus ja.. dat verschil is te merken in kracht maar ook zichtbaar in spieren. Dus wordt een aardige klus dit goed te krijgen.

Maar die relax pillen zijn volgens mij ook niet om beter te slapen,maar voorals je bijv heel druk bent in je hoofd of heel veel stress.. om dan een beetej ''relax'' in je hoofd te worden.
en zo erg is het tohc niet als de ene arm sterker is?
Ik kreeg tijdje geleden ook n opmerking dat mijn linkerarm IETS gespierder is... nja so be it

Maar die relax pillen zijn volgens mij ook niet om beter te slapen,maar voorals je bijv heel druk bent in je hoofd of heel veel stress.. om dan een beetej ''relax'' in je hoofd te worden.
en zo erg is het tohc niet als de ene arm sterker is?
Ik kreeg tijdje geleden ook n opmerking dat mijn linkerarm IETS gespierder is... nja so be it
Daar zijn die relax inderdaad voor. Maar als je alles al geprobeerd hebt bijna dan zeg ach.. waarom niet proberen toch he! ;)

Geloof niet dat jij het lijkt te willen snapt.. Mijn arm valt regelmatig uit. En daarbij valt mijn telefoon soms al uit mijn klauwen... das wel een verschil tussen je ene arm wat sterker zijn dan je andere arm... :(

Geloof niet dat jij het lijkt te willen snapt.. Mijn arm valt regelmatig uit. En daarbij valt mijn telefoon soms al uit mijn klauwen... das wel een verschil tussen je ene arm wat sterker zijn dan je andere arm... :(

Dat is inderdaad heel wat ernstiger. Goed je nekzenuwen in de gaten laten houden. Gelukkig heb je een fysio die ook wat lijkt te snappen van KT. Dat is heel prettig. Ik heb (via mijn bedrijf) heel andere ervaring, daar ben ik dus ook nooit meer naar toe geweest ;)

Dat verschil is overigens voor anderen helemaal niet zo duidelijk te zien aan je schouders, ik zag het niet zo goed op je foto. Je bent daar zelf het meest kritisch op, maar een ander zal echt niet denken die loopt voor lul met een grote en kleine schouder...

Daar zijn die relax inderdaad voor. Maar als je alles al geprobeerd hebt bijna dan zeg ach.. waarom niet proberen toch he! ;) Geloof niet dat jij het lijkt te willen snapt.. Mijn arm valt regelmatig uit. En daarbij valt mijn telefoon soms al uit mijn klauwen... das wel een verschil tussen je ene arm wat sterker zijn dan je andere arm... :(

Sorry daar begreep ik het verkeerd in, dacht dat het puur ging om dat de ene spier sterker leek endat jehet ''gelijk'' wou hebben.
Dan kan ik het begrijpen
maar weet jewat gek is.. ik ben rechtshandig.. maar mn linkerarm heeft bij t sporten meer kracht (ietsie hoor) maar is ook ietsie gespierder...

Dat is inderdaad heel wat ernstiger. Goed je nekzenuwen in de gaten laten houden. Gelukkig heb je een fysio die ook wat lijkt te snappen van KT. Dat is heel prettig. Ik heb (via mijn bedrijf) heel andere ervaring, daar ben ik dus ook nooit meer naar toe geweest ;)

Dat verschil is overigens voor anderen helemaal niet zo duidelijk te zien aan je schouders, ik zag het niet zo goed op je foto. Je bent daar zelf het meest kritisch op, maar een ander zal echt niet denken die loopt voor lul met een grote en kleine schouder...
De zenuw is beschadigd door de beknelling van de hernia. Ik hou het ook goed in de gaten. Heb nu weer 2 wervels die niet goed zitten en merk dat doordat er een bloedvat naar mijn hoofd wordt afgekneld in een bepaalde houding. Dus ik loop ook nu weer elke week bij de fysio. Zij is begonnen als sportmasseur en is nu sport fysio. Ze is van de rugkliniek en die heeft een overeenkomst met de sportschool waar ik train. Zij is daar 2 a 3 ochtenden per week. Ik kan dus tussendoor ook zo nu en dan wat vragen. Dat scheelt echt. :)

Nou het is echt wel zichtbaar. Die spier van mijn schouder aan de voorkant zit er nauwelijks wat ik dus zie als ik aanspan (mijnfysio ziet het ook duidelijk en merkt het met oefeningen ook) ... als ik gewoon sta zie je het ook bijna niet. Maar ik merk het vooral met dingen laten vallen (dat komt wss met de beschadigde zenuw mee) maar ook met oefeningen dan mijn ene arm gewoon wegzakt.

Zowel mijn fysio als de neuroloog adviseren daarom dan ook die spier zo goed mogelijk te blijven trainen.
Er zijn momenten dat het niet lukt.. dan ga ik gewoon een stapje terug. Maar als het dan wel lukt dan geef ik wel alles wat ik kan.

---------- Toegevoegd om 12:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:28 ----------

Sorry daar begreep ik het verkeerd in, dacht dat het puur ging om dat de ene spier sterker leek endat jehet ''gelijk'' wou hebben.
Dan kan ik het begrijpen
maar weet jewat gek is.. ik ben rechtshandig.. maar mn linkerarm heeft bij t sporten meer kracht (ietsie hoor) maar is ook ietsie gespierder...
Kan gebeuren ;)
Misschien omdat die linkerarm ook wat meer rust krijgt om te herstellen?? Zou kunnen misschien.

wellicht kan een chiropractor je nek (hernia) in de juiste stand terugzetten
maar dat zal je vast al geprobeerd hebben

Wel knap dat je zo volhoud met sporten...;)

wellicht kan een chiropractor je nek (hernia) in de juiste stand terugzetten
maar dat zal je vast al geprobeerd hebben

Wel knap dat je zo volhoud met sporten...;)
Ben er niet geweest maar er zit wel een chiropracter bij de rugkliniek waar mijn fysio werkt.
Maar mijn fysio doet ook dingen met het manipuleren van de wervels (geen idee hoe dat heet). De hernia lijkt zich ook te verbeteren alleen de zenuw is behoorlijk beschadigd en de neuroloog verwacht niet dat dit weer helemaal goed zal komen. Wat nu speelt met mijn nek en bijna flauwvallen komt weer bij 2 andere wervels vandaan. Mag wel stellen dat mijn nek een puinbak is.. met een hernia 2 vernauwingen een zooi artrose en 2 wervels die niet lekker zitten. :o

Dank je. :)
Het is gewoon zo dat als ik 2 dagen niet train de pijn in mijn nek en arm erger wordt. Dus buiten dat ik gewoon door wil knallen en wil bouwen heeft het ook zijn andere voordelen om door te zetten.

De zenuw is beschadigd door de beknelling van de hernia. Ik hou het ook goed in de gaten. Heb nu weer 2 wervels die niet goed zitten en merk dat doordat er een bloedvat naar mijn hoofd wordt afgekneld in een bepaalde houding. Dus ik loop ook nu weer elke week bij de fysio. Zij is begonnen als sportmasseur en is nu sport fysio. Ze is van de rugkliniek en die heeft een overeenkomst met de sportschool waar ik train. Zij is daar 2 a 3 ochtenden per week. Ik kan dus tussendoor ook zo nu en dan wat vragen. Dat scheelt echt. :)

Nou het is echt wel zichtbaar. Die spier van mijn schouder aan de voorkant zit er nauwelijks wat ik dus zie als ik aanspan (mijnfysio ziet het ook duidelijk en merkt het met oefeningen ook) ... als ik gewoon sta zie je het ook bijna niet. Maar ik merk het vooral met dingen laten vallen (dat komt wss met de beschadigde zenuw mee) maar ook met oefeningen dan mijn ene arm gewoon wegzakt.

Zowel mijn fysio als de neuroloog adviseren daarom dan ook die spier zo goed mogelijk te blijven trainen.

Er zijn momenten dat het niet lukt.. dan ga ik gewoon een stapje terug. Maar als het dan wel lukt dan geef ik wel alles wat ik kan.

---------- Toegevoegd om 12:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:28 ----------

Kan gebeuren ;)

Misschien omdat die linkerarm ook wat meer rust krijgt om te herstellen?? Zou kunnen misschien.

Nee heb ik gek genoeg altyd al gemerkt ook vroeger bij gym enzo dat ik meer kracht had in mn linkerarm

Ben er niet geweest maar er zit wel een chiropracter bij de rugkliniek waar mijn fysio werkt.
Maar mijn fysio doet ook dingen met het manipuleren van de wervels (geen idee hoe dat heet). De hernia lijkt zich ook te verbeteren alleen de zenuw is behoorlijk beschadigd en de neuroloog verwacht niet dat dit weer helemaal goed zal komen. Wat nu speelt met mijn nek en bijna flauwvallen komt weer bij 2 andere wervels vandaan. Mag wel stellen dat mijn nek een puinbak is.. met een hernia 2 vernauwingen een zooi artrose en 2 wervels die niet lekker zitten. :o

Dank je. :)
Het is gewoon zo dat als ik 2 dagen niet train de pijn in mijn nek en arm erger wordt. Dus buiten dat ik gewoon door wil knallen en wil bouwen heeft het ook zijn andere voordelen om door te zetten.

sporten is ook zorgen voor een goede doorbloeding wat de pijn (tijdelijk) verzacht
Hoe is die schade onstaan als ik vragen mag? :o

Nee heb ik gek genoeg altyd al gemerkt ook vroeger bij gym enzo dat ik meer kracht had in mn linkerarm
Je bent toch rechts? Nou dan doe je du veel meer met je rechterarm. Je linker arm krijgt dus meer rust en tijd om te herstellen....mogelijk dat hij daarom sterker is. Meer trainen is niet altijd meer kracht. Minder = meer. ;)

sporten is ook zorgen voor een goede doorbloeding wat de pijn (tijdelijk) verzacht
Hoe is die schade onstaan als ik vragen mag? :o
Dat klopt inderdaad.
Ik heb geen idee. Ik werd vorig jaar in februari 's nachts wakker om naar het toilet te gaan en kon mijn bed niet uitkomen jankend van de pijn in mijn nek. Ik kon niets meer.... dat was dus de hernia die tot uiting was gekomen. Dus hoe ik eraan kom weet ik niet. Wat ik wel weet is dat er sindsdien aardig wat dingen duidelijk zijn geworden. Vooral dat ik het laatste jaar daarvoor zo vaak pijn had in mijn nek/bovenrug/schouders. Dat heeft mogelijk wel verband gehad. Maar een oorzaak zou ik niet weten.

Zithouding op je werk
misschien in je jeugd hard gevallen, dat was met mij wel zo dus vandaar
op mn schouder gevallen tijdens het keepen met voetballen
jaren later kreeg ik last van mn schouder chiropacter heeft alles opnieuw gekraakt met veel rekoefeningen voor thuis
veel mensen hebben n verkeerde houding en krijgen dan nek -en of rugklachten

Je zal het maar hebben......;)

Ik heb echt geen idee. Ik loop (nou ja liep) juist heel veel op mijn werk. Was eigenlijk een uitzondering als ik een half uur achter elkaar kon zitten. Dus denk niet dat het daarin zit. Ben ook nooit gevallen oid.
Mogelijk kan het wel te maken hebben met mijn ziekte periode en ondergewicht. Dat geeft ook een aanslag op je botten. Maar ik hou het nu goed in de gaten. Ik zit ook altijd met een lordose kussen omdat ik anders last krijg van mijn nek en rug. Gelukkig hebben ze op mijn nieuwe werk straks goede stoelen. :)

Maar het is inderdaad zo.. je zal het maar hebben... ik kreeg het cadeau... 's nachts... een week voor mijn verjaardag. .:p

gewoon doorgaan Marina succes meis :)

Gisteren rustdag maar wel braaf mijn oefeningen van fysio gedaan. 2x12hh licht gewicht front en side raises. Viel me zwaar tegen. Normaal pak ik 6 a 7 kg op de front raises.. ik kon nu bij beide net aan 3 kg pakken. Mijn linkerarm viel al compleet weg bij rep 10.. :( ik vond het al raar en gaf de schuld aan dat ik rustdag had.. veel gehangen en niet warm getraind etc.. je probeert een excuus te vinden... . Maar niets minder waar. Training vandaag ging ronduit klote en wilde eigenlijk gewoon stoppen. Ben toch doorgegaan en heb het afgemaakt. Met fysio overlegd en voelt nu nog rotter...
Rug gedaan en viel al tegen met mijn arm/schouder... weinig kracht. Daarna schouders en bij front raise waar ik normaal 6 a 7 kg pak kwam ik weer net verder dan 3 kg en met moeite 10 reps. Mijn linkerarm wilde niet mee. Janken stond me echt even nabij en dacht eraan te stoppen en maar naar huis te gaan. Heb gewoon wel doorgezet en heb even mijn fysio gesproken. Dit in combinatie met de duizelingen en nu ook 'snachts met slapen dat mijn linkerarm steeds dood voelt en hand gaat slapen klopt niet. Ik word afgelopen 3 dagen wel 5 x wakker met zo een dode arm...Ze heeft wat kleine testen gedaan en het komt erop neer dat het wel vanuit mijn nek komt.. :( Ze heeft me weer doorverwezen naar de huisarts om verder te gaan kijken. Ze gaat vanmiddag nog een rapportage sturen over de klachten en wat zij gedaan heeft naar de huisarts. Ik heb woensdagmiddag een afspraak. Dan dus overleggen met de huisarts hoe verder te gaan. Ik word er zo moe van. Net nu alles weer goed leek te gaan.. ik merkte dat ik sterker werd.. en nu ben ik in ene terug bij babyweight.. voor zover ze dat niet al waren. :o
Weer afwachten dus. Ik ga ondertussen uiteraard wel door. Stilzitten dat nooit! Maar zal wel goed naar mijn lijf moeten luisteren. .

Rug/schouders

rotator cuff oefeningen
2x10x1,25 kg per hand

Pull ups wijd die ging nog lekker!
1x8 BW (VPR)
1x7 BW
1x6 BW hier al even kort staan praten met de fysio.
1x7 BW

pull down wijd
10x25 kg
10x30 kg
10x32,5 kg
10x35 kg

high cable row smalle grip dus met beentjes omhoog
10x25 kg
10x30 kg
10x35 kg
10x40 kg

BOR
10x30 kg
10x35 kg
10x40 kg
10x42,5 kg (PR)

DB one arm row
10x10 kg
10x11 kg
2x10x12 kg

MP seated geen spotter
10x15 kg
10x20 kg
10x25 kg
5x30 kg 2 minder.. arm valt steeds weg. Dus niet doorgegaan
10x20 kg heel langzaam met focus op spieren

side raise staand
4x10x3 kg Links viel al naar beneden op 3 kg.. :( Kon gewoon niets hoger pakken

front raise staand
4x10x3 kg kwam niet hoger.. kon wel janken..vorige week was het nog 7 kg....wilde echt gewoon stoppen en weggaan..

*** overleg met fysio... toch maar doorgegaan om training af te maken ***

rear deltoid cable raise (20 kg aan elke zijde in de cable cross over)
4x10x20 kg voelde veel zwaarder dan anders.. moeizaam..

shruggs
10x14 kg
10x15 kg
2x10x16 kg was vorige keren 20 kg.. :( ging gewoon niet dus aangepast.

lying incline bent over side raise
4x10x7 kg Toch maar even gedaan.. ook dit ging heel veel moeizamer terwijl ik normaal 8 kg makkelijk pak.

Ach meid ik voel met je mee... balen dat je nu weer doorverwezen gaat worden. :(

Maar toch mag je trots zijn dat je ondanks dat besef weer zo goed bezig bent geweest! Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat... weliswaar met een beperking, maar toch doe je wat je kunt.

De dingen die wel gaan doe je vol overgave. Krachtverlies is niet voor altijd. Ik heb vroeger jarenlang fikse RSI in mijn handen en onderarmen gehad. Het was zo erg dat ik jaren geen dienblad kon vasthouden en dat ik nacht na nacht wakker werd van de pijnscheuten die door mijn armen gingen.
Toch is dat weer goedgekomen... Ik heb nog steeds een restje ervan, maar toch is de kracht goed teruggekomen. Ik hoop voor jou dat je over een jaar of wat ook zo kunt terugkijken!

Ach meid ik voel met je mee... balen dat je nu weer doorverwezen gaat worden. :(

Maar toch mag je trots zijn dat je ondanks dat besef weer zo goed bezig bent geweest! Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat... weliswaar met een beperking, maar toch doe je wat je kunt.

De dingen die wel gaan doe je vol overgave. Krachtverlies is niet voor altijd. Ik heb vroeger jarenlang fikse RSI in mijn handen en onderarmen gehad. Het was zo erg dat ik jaren geen dienblad kon vasthouden en dat ik nacht na nacht wakker werd van de pijnscheuten die door mijn armen gingen.
Toch is dat weer goedgekomen... Ik heb nog steeds een restje ervan, maar toch is de kracht goed teruggekomen. Ik hoop voor jou dat je over een jaar of wat ook zo kunt terugkijken!
Dank je. Ik zet hoe dan ook door. Heb met die hernia ook naar kunnen doorgetraind. Dus doe ik dat nu ook.
Echt super fijn voor je dat het bijna goed hersteld is. De neuroloog had bij mij al aangegeven dat die zenuw wss blijvend beschadigd is... dus niet meer zal herstellen. dat zwerft wel steeds door mijn hoofd nu.
maar wie weet. De wonderen zijn de wereld nog niet uit he! Ik hou hoop hoor. :) al is dat soms verdomd moeilijk....

dikke digitale knuff

Die uitval lijkt me zo klote:( Ik liep van de week ook flink te balen omdat mn linkerschouder liep te kloten. Zo irritant als de wil er wel is maar t lichaam niet mee werkt.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven