AndroidHealthClinic

Marina's road to succes!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Muuuuhhh, dat is heel flink balen.. Beterschap meisje, neem de rust en de tijd, herstellen gaat boven alles! x
Klopt.. ik slaap niets.. rust wel en lig veel op bed.. op zich wel jammer dat ik niet kan slapen. Maar goed.. we zullen zien.

Daar zeg je 2 tegenstrijdige dingen, om spieren te laten geoeien moet je ze rust geven.. En als je massa wil bouwen en al op een te laag gewixht zit zal je wat meer rust moeten pakken.. En ook met trainingen opsplitten train je toch sommige spieren ook en krijgen ze toch niet alle rust te groeien
Als ik alleen biceps train train ik geen andere spieren. ;)

. In jouw geval zou het imo niet erg zijn wat vetter te worden en vandaar uit verder te bouwen. Je zult heus niet alleen vet aankomen en daarbij is het ook wel beter voor je gezondheid je % wat te laten stijgen. Beter slapen, warmer, minder vaak ziek meer energie etc. Zou me daar eerst op richten met voeding en trainen.

Beterschap !
Vet mag er van mij wel bij hoor. Geen probleem.. Slapen kon ik op 53 kg ook al niet. dat speelt al heel veel langer.. Ziek zijn.. dit is eigenlijk de eerste keer dat ik wat heb in een paar jaar.. En zoals het ernaar uitziet zal het met 1 a 2 dagen wel weer over zijn.. Ik ben zelf op veel lager gewicht bijna nooit ziek geweest. dat is ook het rare...
Maar voor nu ga ik inderdaad wat terug met alles. kort trainen... en gewoon rustig dooreten. :)
Dank je

Ik weet niet wat je vetpercentage is, maar onder een bepaald verpercentage bouw je absoluut geen spiermassa op. Ik meen voor vrouwen < 12%.

Dus als je eerder een hogere VVM hebt gehad dan moet je daar op jouw leeftijd wel naar terug kunnen komen, maar ik denk dat je vetpercentage dan omhoog moet.

En idd, wat Natty hierboven schrijft, voor je algehele gezondheid is het ook beter een 'normaal' verpercentage te hebben. Realiseer je wat belangrijker is ;)

Edit, ik had het recent ergens gelezen. Spiergroei bij een vrouw wordt zelfs al moeilijk bij een vetpercentage < 14%.

Voilà

En Marina, misschien moet je je 'handtekening' veranderen in 'Go with the flow' ...

... Dat is echt een stuk gezonder ;)
Ik was een ruim jaartje terug 5 kilo Zwaarder... en dat was aardig wat meer VVM... toen kreeg ik mijn nek hernia en kon ik niets meer en toen ging mijn massa dus weg.. en mijn gewicht omlaag.. Dus het kan echt wel dat ik meer massa bouw... want dat lukte toen ook..

Maar het is voor nu belangrijker beter te worden en te groeien. Ik zal die link zo eens gaan lezen. Dank je. :)

Mijn handtekening staat ook voor opbouwen... Ik geef niet op betekend ook gezond worden! ;) Dat is altijd al doel nummer 1 geweest!

+1.

Ik denk ook altijd als ik die enorme set oefeningen zie: daar is toch niet tegenop te eten? En hoewel jij zegt dat het je niet superveel inspanning kost, is het misschien stiekum toch wel te veel.

---------- Toegevoegd om 15:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:30 ----------

Oeps, als ik al die reacties zie, begint het op Marina bashing te lijken... dat is echt niet de bedoeling hoor, Heb nog altijd heel veel respect wat jij traint met moeilijke 'randvoorwaarden'.
Hahahaha.. maakt niet uit hoor Neet. Ben wel wat gewend. ;)
Maar ik snap het punt wel. Ik denk dat ik terug ga in trainen. Misschien spiergroepen 1 x per week en korte trainingen. Even zien.

Voor nu is het gewoon even rust en beter worden. Denk met nog een dagje dat ik er alweer aardig ben.
daarna het verstand maar even voorop zetten. Dus moet goedkomen!

---------- Toegevoegd om 15:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:44 ----------

interessant artikel Eleiko.... Heb wel werk aan de winkel.. alleen hoe het zal moeten weet ik nog niet... :(

Zeker niet de bedoeling je op wat voor manier te 'bashen', maar om beter te worden kan je imo beter met je ziekte dansen dan er tegen vechten.

Van het laatste raak je uitgeput.

Vergelijk het met het zwemmen in zee, als je in een mui terecht komt. Je kan dan beter met de flow meegaan dan zgn sterk zijn en er tegen vechten, dat overleef je niet...

hmm klote van je griep. En ja eigenwijs. . herkenbaar hoor :D

Ik kan me jou frustratie echt wel voorstellen. Je wilt het zo graag en je lijf werkt je tegen. Ik zou me daar ook niet bij neer kunnen leggen (us ook mn karakter). Maar goed, trainen is 1 ding.. er zijn gelukkig heel veel andere mooie dingen in het leven waar je je op kan richten. Miss hoort het accepteren dat je moeilijk aan komt daar ook bij. Daarentegen heb je wel kracht! Zowel mentaal als lichamelijk :)

Zeker niet de bedoeling je op wat voor manier te 'bashen', maar om beter te worden kan je imo beter met je ziekte dansen dan er tegen vechten.

Van het laatste raak je uitgeput.

Vergelijk het met het zwemmen in zee, als je in een mui terecht komt. Je kan dan beter met de flow meegaan dan zgn sterk zijn en er tegen vechten, dat overleef je niet...
Je hebt wel gelijk.. zoals de meesten hier. Ik zal korter moeten gaan trainen.
Zal als ik beter ben een 4 dagen split worden. Kortere trainingen in ieder geval.;)
Kijken wat dat me op gaat leveren.

hmm klote van je griep. En ja eigenwijs. . herkenbaar hoor :D

Ik kan me jou frustratie echt wel voorstellen. Je wilt het zo graag en je lijf werkt je tegen. Ik zou me daar ook niet bij neer kunnen leggen (us ook mn karakter). Maar goed, trainen is 1 ding.. er zijn gelukkig heel veel andere mooie dingen in het leven waar je je op kan richten. Miss hoort het accepteren dat je moeilijk aan komt daar ook bij. Daarentegen heb je wel kracht! Zowel mentaal als lichamelijk :)
Dat het moeilijk gaat met aankomen klopt. Misschien helpt het als ik voor nu even een stapje terug doe.. kortere trainingen. En even niet teveel.. wss een 4 dagen split. Zien hoe dat mijn lijf aandoet. :)
Maar opgeven never! :D

Opgeven?? Wie heeft het over opgeven..haha tuurlijk niet.
Zijn alleen zoveel wegen die naar Rome leiden dat je nu ff voor jou de juiste moet zoeken.
Zo zijn we iedere keer bezig om de juiste training icm voeding/werk te zoeken. Het staat allemaal zo nauw in contact dat je er wel op moet anticiperen.
Maar dedicated ben je 100% dus je gaat ook hier weer je weg in vinden. En tja.. als jij alsnog bij jezelf denkt..van ik vindt dit schema wel lekker.. tja jouw lijf, jouw keuze natuurlijk.
Maar een paar oefeningen eraf betekend echt niet progressie eraf ;-)

Opgeven?? Wie heeft het over opgeven..haha tuurlijk niet.
Zijn alleen zoveel wegen die naar Rome leiden dat je nu ff voor jou de juiste moet zoeken.
Zo zijn we iedere keer bezig om de juiste training icm voeding/werk te zoeken. Het staat allemaal zo nauw in contact dat je er wel op moet anticiperen.
Maar dedicated ben je 100% dus je gaat ook hier weer je weg in vinden. En tja.. als jij alsnog bij jezelf denkt..van ik vindt dit schema wel lekker.. tja jouw lijf, jouw keuze natuurlijk.
Maar een paar oefeningen eraf betekend echt niet progressie eraf ;-)
je hebt gelijk.. het is inderdaad nu even zoeken. 40 uur werken erbij is niet niets... Ik ga er 100% voor.
Ik vind het schema wat ik had wel lekker.. maar misschien is 5 x per week nu even teveel. MOet ik eerst weer even terug in het ritme van veel werken komen en even wat bijkomen voordat ik weer intensiever ga.. Maar ik denk dat ik het een kans geef om een periode even korte intensieve trainingen te doen. Wie weet wat mijn lijf ermee doet. Ik hoop gewoon iets te vinden waarop ik progressie maak. Of een 4 dagen split effectief is zal ik moeten zien.. Ik weet het niet. Ik sta open voor nieuwe dingen en tips. :)

Je kunt ook een schema voor 3 dagen aanhouden.
Heb ik ook als ik het druk heb met werk etc. Kan ik een extra dag dan doe ik de 1e training van de week er achteraan en zo verder.

Je kan dan groepen samen trainen die je fijn vind.

Je kunt ook een schema voor 3 dagen aanhouden.
Heb ik ook als ik het druk heb met werk etc. Kan ik een extra dag dan doe ik de 1e training van de week er achteraan en zo verder.

Je kan dan groepen samen trainen die je fijn vind.
Ik heb al een plan klaarliggen. :)

Het is een 4 dagen split met korte trainingen. Ik ga dat proberen en zien hoe het werkt. Ik kan het als het niet bevalt altijd nog aanpassen. Voor nu wil ik het zo proberen. Maar ik neem ej tips van harte mee. Dank je. Erg lief van je. :)

Wat lief al die goede raad!
Zo hoort een log ook te zijn, niet zeuren maar elkaar steunen.

Ik heb al een plan klaarliggen. :)

Het is een 4 dagen split met korte trainingen. Ik ga dat proberen en zien hoe het werkt. Ik kan het als het niet bevalt altijd nog aanpassen. Voor nu wil ik het zo proberen. Maar ik neem ej tips van harte mee. Dank je. Erg lief van je. :)

Graag gedaan hoor! :)

Wat lief al die goede raad!
Zo hoort een log ook te zijn, niet zeuren maar elkaar steunen.
Inderdaad. :) ik ben goed geholpen. en ik ga gewoon met een andere aanpak weer verder en zien wat dat me oplevert!

Yep. inderdaad. :)

Nogmaals dank je wel. :) Het is fijn als je wat hulp krijgt hier op het forum.
En zeker als er even meegekeken wordt met wat beter kan. ;)

Ben weer wat beterder.. heb gewoon gewerkt dus binnenkort weer back on track.

Mooi dat het weer wat beter gaat;)

Fijn te zien dat je idd wat doet met de raad die word gegeven.
Je moet gewoon eens kijken wat dit voor je gaat doen, hoe voel je je erbij, hersteld je lichaam genoeg etc etc
Eerst het één dan het ander..gaat goed komen!

Mooi dat het weer wat beter gaat;)
Ik ben er ook blij om ja. Het is zo enorm druk op het werk. Maar stomme is.. ik slaap wel beter nu... het is nog niet om over naar huis te schrijven... maar ik slaap nu soms wel 4 uur achter elkaar!! :D

Fijn te zien dat je idd wat doet met de raad die word gegeven.
Je moet gewoon eens kijken wat dit voor je gaat doen, hoe voel je je erbij, hersteld je lichaam genoeg etc etc
Eerst het één dan het ander..gaat goed komen!
Yep. Ik moet gewoon even niet zo stront eigenwijs zijn he. :rolleyes:
Kort trainen. Intensief trainen en niet teveel. Dus genoeg rust. Om de dag in principe en als werk het niet anders toelaat kan het een keer 2 dagen trainen zijn en soms ook 2 dagen rust. Ik kijk aan wat dit doet.
Het is nu vooral van belang dat ik goed naar mijn lijf luister. Genoeg hersteltijd en ook genoeg om de spieren goed te prikkelen voor groei. Eerst maar eens een aantal weken zo trainen en dan evalueren wat het me gebracht heeft.
Korter trainen, Minder volume/oefeningen, minder vaak en goed eten. Op naar massa bouwen. :)

Het lijkt erop dat je een knop om hebt gedraaid Marina, dat siert je! Het is uiteindelijk toch altijd een proces van "trial and error", en dan het lastige gedoe met gevoel/verstand er nog bij.. Maar al lerende kom je er wel, en wanneer je zelf ervaart dat iets werkt is het gemakkelijk je aan een plan te houden!
Ga ervoor meid!! xx

In, was er even tussenuit.

Het lijkt erop dat je een knop om hebt gedraaid Marina, dat siert je! Het is uiteindelijk toch altijd een proces van "trial and error", en dan het lastige gedoe met gevoel/verstand er nog bij.. Maar al lerende kom je er wel, en wanneer je zelf ervaart dat iets werkt is het gemakkelijk je aan een plan te houden!
Ga ervoor meid!! xx
Tja.. het moet gewoon maar he... :o ik wil het soms niet.. maar ik zal moeten zien wat dit me oplevert. Ik ga kijken wat het mij oplevert de komende weken en dan zien. :) dank je. Ik doe mijn best.. al wil ik vaak meer.. :o

Welkom terug! :)

Het is erg druk op werk dus vandaar even kort... Ondanks drukte heb ik er 2 korte trainingen al opzitten deze week en spierpijn. :D baalde gewoon van de rustdag vandaag... :o had gewoon zin om te trainen maar braaf niet gedaan en 15 min onder de zonnebank gekropen.

Druk op werk en weinig tijd om te loggen. heb 3 trainingen gehad. Kort en krachtig. Morgen op voor beentjes. :D
Had na rug wel spierpijn. :o

Vandaag uitslag MRI.. er is niets verandert vergeleken met een jaar terug....
De hernia op C5-C6 is net zo erg als een jaar terug. Zenuw wordt weggedrukt.. dat voel ik ook continu aan de pijn in mijn arm. Zenuw is ook beschadigd en zoals het ernaar uitziet zal het niet herstellen helaas.. :(. Pijn kan weggenomen worden door blokkade.. maar dan voel je niets meer dus ook je grenzen niet en dat wil ik niet.. operatie wordt zwaar afgeraden (hij zei eerder.. kan niet want levert je niets op wss en kans dat het misgaat is groot).... Maar er is geen direct verklaring voor het krachtverlies en de duizeligheid..kortom... leer ermee leven...
Advies: blijven trainen en zorgen dat nek en schouder spieren en core zo sterk mogelijk worden om pijn dragelijk te houden... Tja.. wat moet je ermee.... :sad:
Dus gewoon blijven trainen. :whip: zeggen zowel de neuroloog als mijn fysio... Op dit moment dus niet teveel en zeker niet te lang maar wel genoeg om de spieren sterk te houden en liefst te doen groeien.

Ik ben blij je laatste posts te lezen Marina.
Heb wel eens gedacht: sodemieters die Marina geeft me een partij gas.

Goed van je dat je even wat op de rem gaat staan, ik hoop dat je geestelijk ook flink wat rust krijgt.
Beter slapen is een goed teken, hoop voor je dat deze lijn doorzet.

;)

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven