marina1975
Never give up!
Super Mod
Elite Member
10 jaar lid
Voeding
10.000 likes
10.000 berichten
10 media-items
- Waardering
- 18.465
- Lengte
- 1m68
Klopt.. ik slaap niets.. rust wel en lig veel op bed.. op zich wel jammer dat ik niet kan slapen. Maar goed.. we zullen zien.Muuuuhhh, dat is heel flink balen.. Beterschap meisje, neem de rust en de tijd, herstellen gaat boven alles! x
Als ik alleen biceps train train ik geen andere spieren.Daar zeg je 2 tegenstrijdige dingen, om spieren te laten geoeien moet je ze rust geven.. En als je massa wil bouwen en al op een te laag gewixht zit zal je wat meer rust moeten pakken.. En ook met trainingen opsplitten train je toch sommige spieren ook en krijgen ze toch niet alle rust te groeien

Vet mag er van mij wel bij hoor. Geen probleem.. Slapen kon ik op 53 kg ook al niet. dat speelt al heel veel langer.. Ziek zijn.. dit is eigenlijk de eerste keer dat ik wat heb in een paar jaar.. En zoals het ernaar uitziet zal het met 1 a 2 dagen wel weer over zijn.. Ik ben zelf op veel lager gewicht bijna nooit ziek geweest. dat is ook het rare.... In jouw geval zou het imo niet erg zijn wat vetter te worden en vandaar uit verder te bouwen. Je zult heus niet alleen vet aankomen en daarbij is het ook wel beter voor je gezondheid je % wat te laten stijgen. Beter slapen, warmer, minder vaak ziek meer energie etc. Zou me daar eerst op richten met voeding en trainen.
Beterschap !
Maar voor nu ga ik inderdaad wat terug met alles. kort trainen... en gewoon rustig dooreten.

Dank je
Ik was een ruim jaartje terug 5 kilo Zwaarder... en dat was aardig wat meer VVM... toen kreeg ik mijn nek hernia en kon ik niets meer en toen ging mijn massa dus weg.. en mijn gewicht omlaag.. Dus het kan echt wel dat ik meer massa bouw... want dat lukte toen ook..Ik weet niet wat je vetpercentage is, maar onder een bepaald verpercentage bouw je absoluut geen spiermassa op. Ik meen voor vrouwen < 12%.
Dus als je eerder een hogere VVM hebt gehad dan moet je daar op jouw leeftijd wel naar terug kunnen komen, maar ik denk dat je vetpercentage dan omhoog moet.
En idd, wat Natty hierboven schrijft, voor je algehele gezondheid is het ook beter een 'normaal' verpercentage te hebben. Realiseer je wat belangrijker is
Edit, ik had het recent ergens gelezen. Spiergroei bij een vrouw wordt zelfs al moeilijk bij een vetpercentage < 14%.
Voilà
En Marina, misschien moet je je 'handtekening' veranderen in 'Go with the flow' ...
... Dat is echt een stuk gezonder![]()
Maar het is voor nu belangrijker beter te worden en te groeien. Ik zal die link zo eens gaan lezen. Dank je.

Mijn handtekening staat ook voor opbouwen... Ik geef niet op betekend ook gezond worden!
Dat is altijd al doel nummer 1 geweest!Hahahaha.. maakt niet uit hoor Neet. Ben wel wat gewend.+1.
Ik denk ook altijd als ik die enorme set oefeningen zie: daar is toch niet tegenop te eten? En hoewel jij zegt dat het je niet superveel inspanning kost, is het misschien stiekum toch wel te veel.
---------- Toegevoegd om 15:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:30 ----------
Oeps, als ik al die reacties zie, begint het op Marina bashing te lijken... dat is echt niet de bedoeling hoor, Heb nog altijd heel veel respect wat jij traint met moeilijke 'randvoorwaarden'.
Maar ik snap het punt wel. Ik denk dat ik terug ga in trainen. Misschien spiergroepen 1 x per week en korte trainingen. Even zien.
Voor nu is het gewoon even rust en beter worden. Denk met nog een dagje dat ik er alweer aardig ben.
daarna het verstand maar even voorop zetten. Dus moet goedkomen!
---------- Toegevoegd om 15:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:44 ----------
interessant artikel Eleiko.... Heb wel werk aan de winkel.. alleen hoe het zal moeten weet ik nog niet...

ik wil het soms niet.. maar ik zal moeten zien wat dit me oplevert. Ik ga kijken wat het mij oplevert de komende weken en dan zien. 
zeggen zowel de neuroloog als mijn fysio... Op dit moment dus niet teveel en zeker niet te lang maar wel genoeg om de spieren sterk te houden en liefst te doen groeien.