Fitness Seller

Marina's road to succes!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Mooie conclusie.... het kan ook goed zijn als je je niet helemaal af staat te beulen ;)

• Topic Starter Topic Starter
Goed dat je wat gas terug neemt, denk dat je lijf er dankbaar voor is en dat betaalt zich uiteindelijk op lange termijn terug :).
Nog leuke weekendplannen? X
Ik denk ook wel dat je gelijk hebt. Ik ga het even een paar weekjes anders aanpakken. :)
Nope.. hangen en straks 2 x vaderdag.

Mooie conclusie.... het kan ook goed zijn als je je niet helemaal af staat te beulen ;)
Yep... ook al kost het moeite... je moet soms ook even voor verstandig gaan.

Ik ga het volgende een keer proberen om te zien wat het me oplevert. Dit is meer gericht op sarcomere hypertrofie, meer de pomp. Lage intensiteit, korte pauzes, hoog in reps, snelle uitvoering (pomp), branden van de spieren, supersets. Zie ook de 2 artikelen. Dus zit nu even te puzzelen hoe dit aan te pakken.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Muscle_hypertrophy

http://www.bodybuilding.com/fun/issa7.htm

Sarcomere hypertrofie...je gaat van je hobby toch geen wetenschap maken hoop ik? :eek:

Sarcomere hypertrofie...je gaat van je hobby toch geen wetenschap maken hoop ik? :eek:
:D nee hoor.
Maar als je niet maximaal kan gaan ivm blessures (nekhernia en mijn schouder) ga je je wel wat meer verdiepen in mogelijkheden hoe wel te trainen om toch verder te komen met bouwen. :)

Lees weer allerlei narigheid. Je lichaam maakt het je niet makkelijk.

:D nee hoor.
Maar als je niet maximaal kan gaan ivm blessures (nekhernia en mijn schouder) ga je je wel wat meer verdiepen in mogelijkheden hoe wel te trainen om toch verder te komen met bouwen. :)
Goh..dat wist ik niet van de nekhernia en en je schouder. Dat van die blessure betreft zeker je schouder? Zou dat niet genezen door je schouder wat rust te gunnen of is deze blessure chronisch? Een nekhernia, zoals ik die heb op c5-c6/c6-c7 links, is nou niet direct een blessure, geeft bij mij geen aanleiding tot pijn maar veroorzaakt wel uitvalsverschijnselen, krachtverlies en spieratrofie in schouder en arm.
Is bij jou chiropractie of in het uiterste geval geen operatie mogelijk om je hernia te herstellen?

Laatst bewerkt door een moderator:
Lees weer allerlei narigheid. Je lichaam maakt het je niet makkelijk.
ja.. helaas.. en het houdt dus ook niet op.. :(

Goh..dat wist ik niet van de nekhernia en en je schouder. Dat van die blessure betreft zeker je schouder? Zou dat niet genezen door je schouder wat rust te gunnen of is deze blessure chronisch? Een nekhernia, zoals ik die heb op c5-c6/c6-c7 links, is nou niet direct een blessure, geeft bij mij geen aanleiding tot pijn maar veroorzaakt wel uitvalsverschijnselen, krachtverlies en spieratrofie in schouder en arm.
Is bij jou chiropractie of in het uiterste geval geen operatie mogelijk om je hernia te herstellen?
Vanmorgen gehoord dat mijn schouder blijvend is. :( zal niet overgaan zei de manueel therapeut.
Operatie aan mijn nek is niet mogelijk. vernauwing, nekhernia, beknelling en artrose.. hij wil er niet eens aan beginnen want dan zou mijn hele nek moeten.
Chiropractie heeft geen zin.. Manueel en oefeningen zijn het enige wat zin heeft. Dat zal jou ook wel verteld worden als je zou informeren. Ik hoop dat je verder komt dan mij in ieder geval. Sterkte.

Vanmorgen dus gehoord van de manueel therapeut dat mij uitstekende schouder bot het "pianotoetsfenomeen" heet. Ik heb het opgezocht.. het is dus AC luxatie.. de mate is nog niet bekend maar hij gaf wel dat ik er niet vanaf kom. dat botje zal uit blijven steken. De pijn kan minder worden maar het blijft een zwak punt...
Ik weet het dus even niet meer..:( Hoe moet ik nu trainen? BP lukt niet eens meer fatsoenlijk en mag niet meer zwaar gaan. Ook schouders trainen.. bij gevoelig stoppen. Dus ja... bij alles gebruik je dit wel.. Ben dus even de weg kwijt. Trainen was echt mijn uitvlucht.. een stukje van mij.. maar ik weet dus niet hoe het nu even verder moet... ik wil verder.. spieren bouwen. maar hoe kan je dat doen als je bijna niets meer zwaar kan doen?? :sad:

Oh ja.. na 2 bewegingen ging ik bijna plat bij de manueel.. :o lekker genant....

heb dus wel licht getraind.. ik kon ooit 2x45 kg BP doen.. nu met moeite 5x35 kg... Dus alles op zeer laag gewicht en MM connectie geprobeerd.. op zich wel lekkere pomp.. maar ik mis iets.. :(

lkkre pomp is in ieder geval iets. succes met herstel :(

Helemaal duidelijk is het me nog niet. Als ik het goed begrijp isde aanhechting van je sleutelbeen/shouderbot minof meer onherstelbaar losgescheurt van je schouder. De consequentie is in ieder geval weer een aanslag op je incasseringsvermogen, ik zou je graag willen steunen bij het verzamelen van de kracht je er niet bij niet te leggen, en velen met mij zullen er hier hetzelfde over denken.

Wat heeft de manueel nu gedaan met je uitstekende t1 wervel?
Dat twee bewegingen voldoende zijn omdoor je knieën te zakken, lijkt me op zich niet genant maar wel iets om rekening mee te houden, deze verhoogde gevoeligheid.

Deze wiki sluit herstel van je schouder niet uit.
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Schouderluxatie

lkkre pomp is in ieder geval iets. succes met herstel :(
Dank je.

Helemaal duidelijk is het me nog niet. Als ik het goed begrijp isde aanhechting van je sleutelbeen/shouderbot minof meer onherstelbaar losgescheurt van je schouder. De consequentie is in ieder geval weer een aanslag op je incasseringsvermogen, ik zou je graag willen steunen bij het verzamelen van de kracht je er niet bij niet te leggen, en velen met mij zullen er hier hetzelfde over denken.

Dat twee bewegingen voldoende zijn omdoor je knieën te zakken, lijkt me op zich niet genant maar toch iets om er zoveel mogelijk wanneer zich de gelegenheid voordoet zoveel als mogelijk te anticiperen op deze verhoogde gevoeligheid.
Het is niet zeker welke graad het is.
http://www.gelreziekenhuizen.nl/Gel...ndelingen-Orthopedie-Schouder-AC-luxatie.html
Maar het bot steekt wel blijvend uit. De manueel zei ook dat dit vaker voorkomt dat het bot blijvend uitsteekt. Dus hoe het verder moet weet ik nog even niet. het is nu al 2 maanden en met vakantie al 2 weken rust gehad en nu kan ik soms niet eens een kopje optillen.. :(
Lief van je dat je me hierin wil steunen. Ik geef nooit op.. maar op dit moment weet ik ook even niet heo ik verder moet...

Ik moet gewoon voorkomen dat ik bewegingen naar achteren maak. Het zijn vooral dingen als autogordel omdoen.. aan en uitkleden.. waar ik veel last met mijn schouder heb. Deuren openmaken kan je soms al een beetje je arm opzij bewegen zeg maar en dat geeft al last.. Dus ik moet oppassen met elke beweging. Moet op mijn werk nogal eens wat deuren door...
En het is zeker wel genant als je bijna plat gaat van alleen een deur doen... :sad:

Dat zijn allemaal vervelende zaken om te horen Marina. Ik bewonder je doorzettingsvermogen om toch de dingen te blijven zoeken die wel gaan, en hoop dat je dat ook blijft doen.
Mogelijk zijn idd de hoog-volume laag-gewicht oefeningen, of misschien supersets waarbij je in een anaerobe toestand komt, zaken waar je goed op reageert. Geef het niet op hoor :thumbs:

Maar dat van je schouder wist je toch al ruim voor je vakantie, er waren foto's gemaakt en besproken door een radioloog , waarmee de luxatie toen al bekend moet zijn geweest.
Een manueel therapeut kan in het gunstigste geval proberen je sleutelbeen weer in de kom van je schouder van je schouder plaatsen en mocht dut lukken dan volgt toch een aanzienlijke periode van rust en ontzien van het gebruik van je schouder, ik lees dat dat jij er een lekkere training ophebt zitten toch al weer, en ook nog een s een training waafbij je je schouder volop heb belast, benchpress, die paar kilo lichter die je getraind heb maakt in dit geval geen ene fuk uit waardoor uitgestelde rust genezing in de weg staat.

Dat zijn allemaal vervelende zaken om te horen Marina. Ik bewonder je doorzettingsvermogen om toch de dingen te blijven zoeken die wel gaan, en hoop dat je dat ook blijft doen.
+1
Het siert je dat je actief blijft zoeken naar mogelijkheden die wel gezien de omstandigheden aanwezig zijn, top!

Wat een enorme domper. En dan nog accepteren. Ik hoop dat je niet strak gefocust blijft op je doel die je gesteld hebt.
Om maar even de botte waarheid neer te gooien, je doel die je gesteld hebt zal je drastisch moeten bijstellen.
Je gaat met deze beperking niet datgene bereiken wat je graag wilt.

Ik zeg het je maar eerlijk. Dit is hoe ik erover denk en ik ben bang dat de andere jou de waarheid niet durven te vertellen. Dit zal je pijn doen dat weet ik, maar vasthouden aan iets wat onmogelijk is geeft enkel valse hoop.

:aai:

weet gewoon niet veel meer te zeggen

Thanks allemaal.
Gezien alle tegenwerkingen stop ik voorlopig even met loggen.
Ik reageer even in het algemeen.
Heb nog even met mijn fysio gesproken vandaag. Het botje kan niet teruggedrukt worden en ik kan wel alles op zich bewegen maar het doet verrekte veel pijn met bepaalde bewegingen. De exoroterende beweging van mijn schouder is de pijnsteek. Naar buiten bewegen dus als je rotator cuff oefeningen doet. Het gevolg is dus dat dingen als je autogordel omdoen, een deur opentrekken, t shirt uittrekken etc.. Bij die bewegingen heb ik pijn. Dus dat moet ik proberen te vermijden om de bandjes van mijn schouder rust te geven om te herstellen.

Op zich zegt zij ook net als mijn manueel therapeut (zijn collega's) dat het wel het botje uit blijft steken. Echter met geduld en trainen op gevoel (dus pijn vermijden) Kan de pijn weggaan en zou ik mogelijk alles weer kunnen doen. Het kost echter veel tijd geeft ze al aan. Dus zwaar trainen zit er even niet meer in.
Erg veel zin heeft loggen op dit moment dus ook niet meer... Ik moet het maar even doen met wat kan. Licht gewicht en extra oefeningen om de boel te versterken.

Eerste doel wordt dus nu geduld kweken en zorgen dat de pijn weggaat en de boel kan herstellen. Daarna de training weer oppakken onder begeleiding van mijn fysio. Ik mag in ieder geval wel rotator cuff oefeningen gaan doen en mag dan bewegen tot het punt waarop ik pijn voel. Verder alles wat op mijn schouder aankomt licht doen. Dus ja..
Ik hou hoop al is dat soms wel moeilijk.....

Laatst bewerkt:
Verstandig besluit Marina, wetende dat je dit eigenlijk niet wil besluiten.
Zorg voor herstel en je lijf en geest rust geven is nu wel even belangrijk. Concentreer je op de juiste voeding, laat dat doel nooit verdwijnen.
En denk goed na over haalbare doelen, korte en lange termijn. De sport blijft en jij blijft, nu nog een juiste combi vinden.
Succes Marina.

Verstandig besluit Marina, wetende dat je dit eigenlijk niet wil besluiten.
Zorg voor herstel en je lijf en geest rust geven is nu wel even belangrijk. Concentreer je op de juiste voeding, laat dat doel nooit verdwijnen.
En denk goed na over haalbare doelen, korte en lange termijn. De sport blijft en jij blijft, nu nog een juiste combi vinden.
Succes Marina.

+1

Even alles op een rijtje zetten komende tijd. Sterkte Marina.

Good luck.

Ik volg al een paar dagen je nieuwste tegenslagen en ik weet gewoon niet wat ik erop kan zeggen... Ik kan je alleen heel veel wijsheid wensen, zodat je goede besluiten kunt nemen.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven