MuscleMeat

Marina's road to succes!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
push bewegingen zullen wellicht niet meer gaan, wellicht heb je nog baat bij pull bewegingen, LB of omschakelen naar crossfit. Wanneer je goed blijft eten kun je je focus op iets anders leggen zodat je toch in conditie blijft.
Wel n moeilijke periode voor je Marina
Ik zelf heb ook n keuze gemaakt vanwege n heupblesure en n hernia en focus me nu op UB
Het blijft n HOBBY he?
Er komt straks iets waar je mee verder komt......

Sterkte en succes meis ;)

• Topic Starter Topic Starter
Verstandig besluit Marina, wetende dat je dit eigenlijk niet wil besluiten.
Zorg voor herstel en je lijf en geest rust geven is nu wel even belangrijk. Concentreer je op de juiste voeding, laat dat doel nooit verdwijnen.
En denk goed na over haalbare doelen, korte en lange termijn. De sport blijft en jij blijft, nu nog een juiste combi vinden.
Succes Marina.
Dank je Ron. Voor nu is het even zien hoe het zal gaan. Eten blijft gewoon 100% goed.
Eerste doel.. pijnvrij worden. Daarna dan verder kijken.

+1

Even alles op een rijtje zetten komende tijd. Sterkte Marina.
Dank je. Ik doe mijn best
Dank je.
Ik volg al een paar dagen je nieuwste tegenslagen en ik weet gewoon niet wat ik erop kan zeggen... Ik kan je alleen heel veel wijsheid wensen, zodat je goede besluiten kunt nemen.
Dank je.. Ach ja.. alles komt in drieen he... Laten we hopen dat het dan nu afgelopen is met de tegenslagen zodat ik kan herstellen en verder kan gaan!

push bewegingen zullen wellicht niet meer gaan, wellicht heb je nog baat bij pull bewegingen, LB of omschakelen naar crossfit. Wanneer je goed blijft eten kun je je focus op iets anders leggen zodat je toch in conditie blijft.
Wel n moeilijke periode voor je Marina
Ik zelf heb ook n keuze gemaakt vanwege n heupblesure en n hernia en focus me nu op UB
Het blijft n HOBBY he?
Er komt straks iets waar je mee verder komt......

Sterkte en succes meis ;)
Push gaat inderdaad lastig. Pull gaat nog wel ja. Crossfit is ben ik bang teveel cardio achtig.. en heb nu al moeite met bijeten om aan te komen. Eten blijft gewoon focus op. :)

Het is een hobby ja.. maar ook een uitlaatklep en ik zou er wel wat meer van willen maken zeg maar. Mooi fysiek, gespierd en gezond zijn. Dat staat op nummer 1 dus moet ik die stap terug nemen.
Balen dat het bij jou ook zo tegenzit.. :(

Maar goed.. we zullen zien wat de toekomst brengt he. Ik vind wel iets.. maar op het moment voel ik me er even niet lekker in mijn vel bij.. Maar denk dat dat wel normaal is.
Dank je. :)

Als je nou echt serieus een goed advies wil hebben

http://www.easyshape.nl/

Misschien voor jou wel ver, maar als je het echt niet meer weet.

(ik dacht drie maanden geleden ook weer in een rolstoel terecht te komen en stond vanmiddag onder zijn begeleiding 50 kg te deadliften

Thnk Marleen. Maar heb een zeer goede sportfysio en manueel. :)

Het gaat zo zijn gangetje. Mega druk op het werk en zo nu en dan wat getraind. Echt gericht op licht gewicht en geen pijngrenzen opzoeken. Setjes 15 reps en focus op excentrische beweging.
Heb wat benen gedaan en weer eens gesquat en de bar ging redelijk met mijn schouder. Net geen pijn. En voor het eerst in maanden weer eens 15x40 kg en 10x45 kg gesquat. Dus redelijk gezien mijn max ooit 3x55 kg was.
Borst is de moeite niet waard. Kan weinig kracht zetten op BP dus max 35 kg 10 reps.
Vandaag gek genoeg op de ochtend even 40 min wat rug/trapps gedaan. Ging redelijk Alles licht gewicht en bij 3x15x30 kg wijd pulldown kreeg ik een opmerking dat dat fors gewicht was (kerel die tegen 2 meter was en behoorlijk breed). Toen maar even uitgelegd dat ik nu extra licht train ivm schouder blessure en ook wel wat last van de warmte had.. Dat ik normaal 40-45 kg pak.. Keek ie toch wel even van op. Dus was wel even leuk.

Wat me wel opviel vanmorgen dat alles lichter leek te gaan dan de week ervoor. Het ging gewoon makkelijker.. ondansk dat het al stik benauwd was in de gym... Dus denk wel een goed teken. Nu zorgen dat ik me braaf inhou en zo doorzet. Want mijn schouder is nog steeds vaak pijnlijk.. vooral na een nacht woelen.. Draai nog te vaak op mijn schouder :mad: Dat gaat alleen vanzelf..

Wel irritant is dat ik bijna niet kan zweten.. Met dit weer echt een crime dus meer dan zitten en wachten tot het over is zit er niet in...

Klinkt allemaal goed. Volgens mij heb je meer plezier naarmate je het meer dagen relaxed hebt gedaan. Waarschijnlijk zat er ook een hoop stress en frustratie in het feit dat je niet meer de gewichten van vroeger haalt, hoe je ook zat te pushen....

---------- Toegevoegd om 11:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:48 ----------

Wel irritant is dat ik bijna niet kan zweten.. Met dit weer echt een crime dus meer dan zitten en wachten tot het over is zit er niet in...

Je kan een plantenspuitje aanschafffen dat goed kan vernevelen.... lekkr in je gezicht :)

Klinkt allemaal goed. Volgens mij heb je meer plezier naarmate je het meer dagen relaxed hebt gedaan. Waarschijnlijk zat er ook een hoop stress en frustratie in het feit dat je niet meer de gewichten van vroeger haalt, hoe je ook zat te pushen....

---------- Toegevoegd om 11:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:48 ----------

Je kan een plantenspuitje aanschafffen dat goed kan vernevelen.... lekkr in je gezicht :)
Daar heb je wel gelijk in ja. Het is net als toen met mijn nekhernia. Accepteren dat het even niet gaat en doen wat je kan. Je hoeft echt niet stil te gaan zitten... Dat is waar het ook om gaat denk ik. In gewichten ben ik fors naar beneden gegaan. Maar evengoed met voldoening weggaan is ook belangrijk.
Ik hoop dat ik op deze manier wat van mijn massa kan behouden. Eten gaat namelijk gewoon stug door. Dus misschien komt er nu ook wat gewicht bij en als dat zo is en ik ben hersteld zal ik mogelijk ook wel weer met de tijd terug komen op mijn oude niveau. Dus voor nu... doen wat ik kan.

Die heb ik wel staan. Straks er maar eens bijpakken inderdaad. :) thx voor de tip.

Blijf rustig aan doen!

Dat ken ik! De ramen open voor een zuchtje wind (boven en beneden, zodat je een soort schoorsteen-trek krijgt). Gordijnen dicht tegen het hete zonlicht. Dak gesproeid voor extra koelte. En standaard een emmer koud water bij me om mijn voeten af te koelen. Oh ja, en mijn eeuwige thee eens ingewisseld voor ijsthee... :)

Ik krijg ook de indruk dat je nu toch relaxter gaat trainen en terug kijkt op de training nu je weet dat het allemaal niet van jezelf "moet" en redelijkerwijs niets mag verwachten van trainingen. Juist door die druk er van het "moeten" eraf te halen hoop ik dat het plezier alleen maar blijft toenemen. Scheelt zoals Neet zegt inderdaad een hoop frustratie..

Blijf rustig aan doen!

Dat ken ik! De ramen open voor een zuchtje wind (boven en beneden, zodat je een soort schoorsteen-trek krijgt). Gordijnen dicht tegen het hete zonlicht. Dak gesproeid voor extra koelte. En standaard een emmer koud water bij me om mijn voeten af te koelen. Oh ja, en mijn eeuwige thee eens ingewisseld voor ijsthee... :)
Ik blijf wel rustig aan doen hoor. :)

Raam open is geen optie.. buiten 35 graden en binnen nu nog 25.... dus beter de boel dicht houden hier. ;)
Tja.. hier ook maar veel water drinken... En had gelukkig gisteren al ijsblokjes gemaakt.

---------- Toegevoegd om 12:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:30 ----------

Ik krijg ook de indruk dat je nu toch relaxter gaat trainen en terug kijkt op de training nu je weet dat het allemaal niet van jezelf "moet" en redelijkerwijs niets mag verwachten van trainingen. Juist door die druk er van het "moeten" eraf te halen hoop ik dat het plezier alleen maar blijft toenemen. Scheelt zoals Neet zegt inderdaad een hoop frustratie..
Ik geniet altijd al van mijn trainingen hoor. Ook als ik gefrustreerd ben als ik mijn gewilde gewichten niet haal. Het is alleen dat het nu even niet anders kan.. ik weet het en kan het niet veranderen. Met die mindset train je anders. Ik verwacht niet veel.. en soms valt het dan alles mee. :)
Maar die warmte is aan mij niet besteedt. :o

Toegevoegd om 12:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:30 ---------- Ik geniet altijd al van mijn trainingen hoor.

keep that in mind my dear ;)

Succes Marina, ben er even een paar daagjes van tussen.
Blijf je volgen !

Hoe gaat het met slapen ?

Dat doe ik zeker hoor. :)
Het is gewoon retedruk op werk.. vele overwerken ook.. maar ik ben heeeeeel flexibel... later beginnen kan niet omdat we standaard 7:45 kick off overleg van onze nieuwe lijn hebben.. en op tijd weggaan lukt ook niet.. dus... zei ik nou ik ben heel flexibel.. ik ga wel een gebroken dienst lopen. Dus ik maak wel dagen van 7:00-18:45.. maar piep er tussendoor zo nu en dan even een uurtje uit om wat te "trainen op laag pitje"
zo hou ik toch mijn beweging. :D
Vanmorgen dus in een zeer rustige gym even 50 minuten benen gesloopt. Squat ging redelijk.. 14x40 kg en 10x45 kg. Voelde wel goed. SLDL 3x15x45 kg en heel netjes en beheerst. Nog wat leg curls, walking lunges en kuitjes en afgesloten met leg extension (die was steeds bezet).. ik ging met brandende quads de auto weer in want ik werd alweer gebeld. Maar toch even wat gedaan.

Succes Marina, ben er even een paar daagjes van tussen.
Blijf je volgen !

Hoe gaat het met slapen ?
Veel plezier Marr! Geniet ervan!

Slapen gaat beter. gek genoeg hoe drukker en chaotischer en hoger de druk qua doelstellingen op het werk.. ik slaap wel beter. 4 uurtjes per nacht zeker wel en soms wel ietsje meer. :) voor mij dus goed. ;)

Had in mijn foto topic nog wat fotootjes van afgelopen weken gezet...Gewicht blijft nog steeds stabiel... ik gebruik geen movicolon meer...massa komt er dus helaas nog niet bij.. Maar ik zet door. :)

Dat doe ik zeker hoor. :) Het is gewoon retedruk op werk.. vele overwerken ook.. maar ik ben heeeeeel flexibel... later beginnen kan niet omdat we standaard 7:45 kick off overleg van onze nieuwe lijn hebben.. en op tijd weggaan lukt ook niet.. dus... zei ik nou ik ben heel flexibel.. ik ga wel een gebroken dienst lopen. Dus ik maak wel dagen van 7:00-18:45.. maar piep er tussendoor zo nu en dan even een uurtje uit om wat te "trainen op laag pitje" zo hou ik toch mijn beweging. :D Vanmorgen dus in een zeer rustige gym even 50 minuten benen gesloopt. Squat ging redelijk.. 14x40 kg en 10x45 kg. Voelde wel goed. SLDL 3x15x45 kg en heel netjes en beheerst. Nog wat leg curls, walking lunges en kuitjes en afgesloten met leg extension (die was steeds bezet).. ik ging met brandende quads de auto weer in want ik werd alweer gebeld. Maar toch even wat gedaan. Veel plezier Marr! Geniet ervan! Slapen gaat beter. gek genoeg hoe drukker en chaotischer en hoger de druk qua doelstellingen op het werk.. ik slaap wel beter. 4 uurtjes per nacht zeker wel en soms wel ietsje meer. :) voor mij dus goed. ;) Had in mijn foto topic nog wat fotootjes van afgelopen weken gezet...Gewicht blijft nog steeds stabiel... ik gebruik geen movicolon meer...massa komt er dus helaas nog niet bij.. Maar ik zet door. :)

Mhhh :o:p, stak mooi lichaam. Ondanks dat je er misschien zelf een andere kijk op hebt ?
Ik vindt het er goed uit voorkant en achterkant helemaal ;)

Je bent een topper, Marina!

Mhhh :o:p, stak mooi lichaam. Ondanks dat je er misschien zelf een andere kijk op hebt ?
Ik vindt het er goed uit voorkant en achterkant helemaal ;)
Tja.. strak ja.. Maar mooi.. nee ... dat kan ik het nog niet vinden.. daar mist de massa voor.. :(
Dank je. :) stiekem toch wel leuk om te horen.

---------- Toegevoegd om 22:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:12 ----------

thanks. :) De volhouder wint toch? ;)

Die massa komt echt wel, met of zonder movicolon. :)

Na een aantal dagen fors overwerken.. als in dagen van 12 uur.. toch vanmorgen weer eens benen gepakt. Licht gewicht high reps. 15 herhalingen. Ging best even lekker. Hijgde wel als een paard. :o conditie is niet zo lekker met die benauwde warmte @ de gym en dagen met té weinig slaap..

Kreeg wel een compliment op mijn 3x15x40 kg squats.. Dat het er zo makkelijk uitzag en dat het knap was voor zo een "iel wijffie" Dat laatste vond ik niet zo fijn om weeral te horen.. :( maar goed.
Toch ook wel leuk want degene die het zei was in mijn ogen aardig sterker omdat ze toch behoorlijk wat meer massa had. Maar ik lift haar er met alles uit wat me toch wel verbaasde. Ze zei dat ze niet durfde te squatten omdat de houding haar zo moeilijk leek. Dus heb haar met stang laten squatten en wat uitleg gegeven. Ze vond het leuk en gaat het misschien nu zelf ook doen zei ze. Toen ik zei dat mijn max 3x55 kg was kreeg ik toch wel even een verbaasde blik.

Afijn.. er zit weer wat beweging in me. :)

Morgen eens zien of borst/biceps ook weer een beetje lukt.

Yehhh, weer eens een update! :)
Lekker om na die belachelijk lange dagen overwerken even lekker je zinnen in de gym te kunnen verzetten. Logisch dat je conditie te wensen overlaat als het benauwd is en wanneer je weinig slaap kunt pakken..

Fijn dat je gewoon lekker kunt squatten, ben benieuwd wat morgen voor je brengt!

Dat zijn een hoop reps in je squats zeg, 3x15, adembenemend.
Eerder heb ik wel eens iets in je log gelezen over concentrische bewegingen, wat moet ik me daar bij voorstellen?

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven