Fitness Seller

Marina's road to succes!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Yehhh, weer eens een update! :)
Lekker om na die belachelijk lange dagen overwerken even lekker je zinnen in de gym te kunnen verzetten. Logisch dat je conditie te wensen overlaat als het benauwd is en wanneer je weinig slaap kunt pakken..

Fijn dat je gewoon lekker kunt squatten, ben benieuwd wat morgen voor je brengt!
Yep.. even een update.. Ik moet zeggen dat ik na die beentrain even een pokkedag had.. kwam geen reet uit me.. moe.. lome benen.. bek af en stik benauwd in de fabriek... dus het was even een down side.
Vanmiddag wat schouders en triceps gedaan. Ik kan nog bijna niets met mijn schouder. Sinds gisteren is de pijn ook weer erger... dus het was enkel wat fysio oefeningen.. Maar ja.. beter bewegen dan helemaal stil zitten. Het gaat nu, na het trainen.. voor zover ik het trainen kan noemen.. :( ... overigens wel weer wat beter met de pijn.

Squatten was lekker. :) maar verder is het prut.. helaas

Dat zijn een hoop reps in je squats zeg, 3x15, adembenemend.
Eerder heb ik wel eens iets in je log gelezen over concentrische bewegingen, wat moet ik me daar bij voorstellen?
Yep.. maar wel op licht gewicht he! Maar 40 kg...
De excentrische beweging bedoel je. ;)
Dat wil zeggen de beweging tegen de zwaartekracht in. Dus bij squatten het zakken. Als je die langzaam doet dan kan je licht gewicht heel zwaar maken. Dus bij squatten langzaam naar beneden in bijvoorbeeld 3 tellen en dan in 1 tel omhoog. Zo ook bij BP.. licht gewicht en dan langzaam zakken en snel omhoog. Snap je? excentrische beweging langzaam doen maakt een oefening met licht gewicht zwaar voor je spieren.

Yep.. even een update.. Ik moet zeggen dat ik na die beentrain even een pokkedag had.. kwam geen reet uit me.. moe.. lome benen.. bek af en stik benauwd in de fabriek... dus het was even een down side.
Vanmiddag wat schouders en triceps gedaan. Ik kan nog bijna niets met mijn schouder. Sinds gisteren is de pijn ook weer erger... dus het was enkel wat fysio oefeningen.. Maar ja.. beter bewegen dan helemaal stil zitten. Het gaat nu, na het trainen.. voor zover ik het trainen kan noemen.. :( ... overigens wel weer wat beter met de pijn.

Squatten was lekker. :) maar verder is het prut.. helaas

Yep.. maar wel op licht gewicht he! Maar 40 kg...
De excentrische beweging bedoel je. ;)
Dat wil zeggen de beweging tegen de zwaartekracht in. Dus bij squatten het zakken. Als je die langzaam doet dan kan je licht gewicht heel zwaar maken. Dus bij squatten langzaam naar beneden in bijvoorbeeld 3 tellen en dan in 1 tel omhoog. Zo ook bij BP.. licht gewicht en dan langzaam zakken en snel omhoog. Snap je? excentrische beweging langzaam doen maakt een oefening met licht gewicht zwaar voor je spieren.

Ik snap het, excentrisch als tegengesteld aan snel zakken en langzaam omhoog.
(Snel zakken en langzaam op is basic, langzaam zakken snel omhoog is wat excentriek)
thx.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik snap het, excentrisch als tegengesteld aan snel zakken en langzaam omhoog.
(Snel zakken en langzaam op is basic, langzaam zakken snel omhoog is wat excentriek)
thx.
Hahaha.. leuke omschrijving. Maar langzaam zakken en snel op.. Dus excentrische beweging langzaam. Het is echt wel eens lekker. :) Probeer het maar.

Vandaag na een dag werken weer eens rug traps gedaan. Alles op laag gewicht 15 reps en excentrisch langzaam en goed knijpen met die spieren. Na 45 min training een lekker gevoel in mijn lats. :)
aan het eind weer eens pull ups hammer grip geprobeerd (wijd gaat totaal niet met mijn schouder nu :( ) Dit lukte vorige week niet door mijns schouder. Ik kon nu 4x 5x 4x met wat langere rust ertussen doen zonder pijn. Maar een simpel iets als ondoordacht een deur open doen doet nog steeds verrekte veel pijn. :(
Zo zie je maar Geconcentreerd aanspannen doet alleen maar goed. :D trainen dus!

Hahaha.. leuke omschrijving. Maar langzaam zakken en snel op.. Dus excentrische beweging langzaam. Het is echt wel eens lekker. :) Probeer het maar.

Vandaag na een dag werken weer eens rug traps gedaan. Alles op laag gewicht 15 reps en excentrisch langzaam en goed knijpen met die spieren. Na 45 min training een lekker gevoel in mijn lats. :)
aan het eind weer eens pull ups hammer grip geprobeerd (wijd gaat totaal niet met mijn schouder nu :( ) Dit lukte vorige week niet door mijns schouder. Ik kon nu 4x 5x 4x met wat langere rust ertussen doen zonder pijn. Maar een simpel iets als ondoordacht een deur open doen doet nog steeds verrekte veel pijn. :(
Zo zie je maar Geconcentreerd aanspannen doet alleen maar goed. :D trainen dus!

En niets ondoordachts doen! Bij elke deur even een pauze, goed aanspannen en dan pas openen.

Veel mensen gaan ook niet door hun rug bij het optillen van een zware verhuisdoos, maar wel bij het oprapen van een speelgoedautootje...

Mooi Marina, als je tevreden kan zijn met de dingen die wel gaan is dat een positief gevoel. En met die concentratie oefeningen kan je best eens op een goed spoor zitten :)

En niets ondoordachts doen! Bij elke deur even een pauze, goed aanspannen en dan pas openen.

Veel mensen gaan ook niet door hun rug bij het optillen van een zware verhuisdoos, maar wel bij het oprapen van een speelgoedautootje...
Dat klopt ja.. Nadenken bij elke beweging helpt.. tot ik vandaag even snel een boodschappen tas pakte zonder nadenken. :( niet fijn..

Bij mij is het meer met een deur open doen. De klink naar beneden bewegen is net een draai die verrekte veel pijn in mijn schouder geeft...Lullig als het is... .:o

Mooi Marina, als je tevreden kan zijn met de dingen die wel gaan is dat een positief gevoel. En met die concentratie oefeningen kan je best eens op een goed spoor zitten :)
Yep. Op zich kan ik er wel tevreden mee zijn. Al zou het wel leuk zijn als ik dan ook wat op kon bouwen..
Maar de mind muscle doet het goed.. zolang ik nog niet goed gewichten kan pakken.

Vandaag na een lange dag weer eens borst/biceps gedaan. Toch niet te zwaar. BP 3x10x35 kg netjes uitgevoerd. Laatste rep ging wel met wat geluid.. Maar had mijn oortjes in dus gewoon doorgegaan. :o
Heb een keer incline BP geprobeerd en met 10x30 kg en 9x30 kg niet ontevreden. Biceps nog even aangepakt met overhead curl in de cross over en daarna even met barbell met 20 kg. Nice om die aders te zien oppoppen. :D was best even lekker weer. :)

Vandaag voor het eerst weer eens lekker benen kunnen doen. Kan helaas door mijn schouder met Squat en SLDL niet maximaal gaan. Baal er nog steeds wel van. Ben soms wel eens benieuwd naar mijn 1 RM. Gezien ik met SLDL 2x10x50 kg haal en 5x60 kg gaat op zich ook nog wel. Zit dan soms wel eens te denken hoe hoog ik zou kunnen komen.. Dit is namelijk het gewicht waarbij ik faal op mijn schouder... niet op de oefening zelf. :( Maar goed.. wie weet komt het ooit nog een keer als mijn schouder weer wat beter gaat... Duurt lang. :sad:

Maar in ieder geval. Toch een lekkere training en voor de verandering maar een keer loggen. :)

Legday! 8:50 @ de gym. :) lekker rustig alleen werksets

Squat 10x40kg, 10x45kg, 8x47,5 kg (goed op ademhaling letten en dit ging stukken beter. ) toch proberen. 4x50kg (parallel) Door de pijn in mijn schouder kon ik mijn core niet gespannen houden... helaas...
SLDL 2x10x50 kg
Lying leg curl 2x10x18,5 kg
leg ext 3x10x55 kg
kuiten zittend 11x42,5 kg, 12x42,5 kg
Walking lunges 3x20x12 kg
Toen waren er net 45 min voorbij.. dus even 1 supersetje gedaan. Licht gewicht
leg curl zitten vs planken
10x7 ss 60 sec
10x7 ss 50 sec
10x7 ss 60 sec

Binnen het uur weer weg. Het is nog verre van optimaal. Maar dit gaf wel een redelijk voldaan gevoel. :)
en toen even lekker terug het bed in gekropen. :o

mijn abbo was dus per ongeluk stopgezet oeps...

succes met die rotschouder

wel fijne squats joh!

Leuk dat je weer eens een training logt! Je hebt de vaart er altijd flink in zitten.. Je weet een hoop te doen binnen een uurtje!
Begrijpelijk dat je schouder je frustreert.. Het zit andere oefeningen in de weg. Meer dan een heel lange adem hebben zit er niet in, zou het zo graag willen dat ik een toverstafje had en er wat anders van kon toveren..
Knokken meid, niet opgeven xx

mijn abbo was dus per ongeluk stopgezet oeps...

succes met die rotschouder

wel fijne squats joh!
Thanks. Schouder is nog bagger. Het wordt er niet beter op helaas... :(

Leuk dat je weer eens een training logt! Je hebt de vaart er altijd flink in zitten.. Je weet een hoop te doen binnen een uurtje!
Begrijpelijk dat je schouder je frustreert.. Het zit andere oefeningen in de weg. Meer dan een heel lange adem hebben zit er niet in, zou het zo graag willen dat ik een toverstafje had en er wat anders van kon toveren..
Knokken meid, niet opgeven xx
Tja.. ik mag niet langer ook he. ;)
Het frustreert me allemaal behoorlijk. Kan niet optimaal trainen. Ik kan wel wat doen en doe dat ook. Maar genoeg gewicht pakkken om echt lekker te gaan lukt gewoon nog steeds niet helaas.
Opgeven.. dat nooit! Maar je wordt er soms wel moedeloos van.. :(

Toch deze week tussen de drukte van het werk door getraind. Rug voor het eerst weer eens pull ups hammer grip gedaan. Viel goed tegen. Waar ik voorheen 3x10 met 10 kg extra kon.. nu 7x 6x 5x BW... meer lukte niet door mijn schouder. :( Schouders trainen gaat ook niet optimaal en armen.. alles voel ik toch mijn schouder licht. Dus het blijft verre van lekker met trainen. Dus alles op laag gewicht en excentrisch langzaam.

Vandaag wel benen even gepakt. Dat ging redelijk. Squat gaat moeizaam omdat het pijn doet om de bar in balans te houden met mijn schouder. Maar toch voor het eerst weer 8x50 kg parallel! Weer wat reps meer. heb gewoon 45 en 47,5 kg overgeslagen. :D Nou ja.. al met al redelijke beentrain.. kort ... en met schouder toch het maximale even gegeven. Dus even een kort logje.

Squat 10x30 kg, 10x40kg, 8x50kg (parallel), 5x50kg (parallel) Door de pijn in mijn schouder kon ik mijn core niet gespannen houden... helaas... wel met 2 sec rusten tussendoor die laatste set. :o
SLDL 3x10x50 kg
Lying leg curl 2x10x20 kg
leg ext 3x10x55 kg
kuiten zittend 15x40 kg, 2x14x40 kg
Walking lunges 3x20x12 kg
planken 3x60 sec

He, toch lekker je benen getraind!

Als de back squat teveel pijn doet aan je schouder, is een andere vorm van squat dan iets voor je? Of met een safety squat bar?

He, toch lekker je benen getraind!

Als de back squat teveel pijn doet aan je schouder, is een andere vorm van squat dan iets voor je? Of met een safety squat bar?
Yep.. in ieder geval wel iets gedaan. :)

Front squat gaat niet. doet teveel pijn aan mijn schouder. Safety bar gaat ook niet.. want die drukt nog meer op mijn schouder helaas... Dus back squat is nog het minst pijnlijk...

Lekker burnen met die lunges!! :D

Yep.. in ieder geval wel iets gedaan. :)

Front squat gaat niet. doet teveel pijn aan mijn schouder. Safety bar gaat ook niet.. want die drukt nog meer op mijn schouder helaas... Dus back squat is nog het minst pijnlijk...

Goblet squats misschien?
Overhead squats zijn leuk voor je core en balans, maar misschien ook niet jofel voor je schouder en zercher squats doen pijn aan je ellebogen. Kan je nog een dipping chain gebruiken en met die om squats doen (zonder stang dus).
Doet een flinke padding nog wat voor je, of is dat juist ook pijnlijk?

He, wat een gedoe nog altijd met je schouder. Toch een schouderklopje (op je andere schouder).
Is er ook operatief niets wat ze kunnen doen (pen erin of zoiets?)

Lekker burnen met die lunges!! :D
Yep.. die branden goed.. kwam ook nauwelijks meer overeind. :o

Goblet squats misschien?
Overhead squats zijn leuk voor je core en balans, maar misschien ook niet jofel voor je schouder en zercher squats doen pijn aan je ellebogen. Kan je nog een dipping chain gebruiken en met die om squats doen (zonder stang dus).
Doet een flinke padding nog wat voor je, of is dat juist ook pijnlijk?
ik heb nog wel zitten kijken naar goblet squats. Misschien dat ik daar van de week eens wat mee probeer.
Dipping chain hebben ze niet. En heb al eerder met chin ups een gewicht met een touw om mijn middel gebonden. Was ook niet alles. :o
Padding maakt de stang breder.. dan drukt het juist op mijn schouder.
Probleem is de stang op mijn schouder en dan vasthouden. De stand van mijn arm trekt aan de bandjes die pijn doen. Dat maakt het pijnlijk. Maar daar is eigenlijk geen oplossing voor. Moet die stang toch vasthouden. ;)
Ik ga die goblet squat wel eens proberen en verder hou het in principe voorlopig gewoon op back squats.. en wanneer het lukt pak ik ze wat zwaarder.

He, wat een gedoe nog altijd met je schouder. Toch een schouderklopje (op je andere schouder).
Is er ook operatief niets wat ze kunnen doen (pen erin of zoiets?)
hahaha. dank je. :)
Het zijn de bandjes die geirriteerd zijn. Het bot steekt uit maar van dat bot heb ik geen last. Het is puur de rek op de bandjes bij het vasthouden van de bar wat pijn doet. Maar zonder handen squatten gaat hem ook niet worden. ;)

omdat ik niet weet hoe de week gaat lopen.. vanmorgen even lekker rug aangepakt. Voelde goed in ieder geval. Aan het eind nog even geprobeerd om pull ups wijd te doen. 4 x lukte.. (na 3 maanden niet te hebben gedaan... ) maar toen begon ik mijn schouder te voelen dus gestopt.. nog wel even 2 setjes van 6x BW hammer grip pull ups gedaan.
Was een lekkere training van een uurtje. :)

Pittige benentraining met die lunges, ik voel het al branden als ik eraan denk :D En wat rot om te lezen van je schouder, ik heb niet alles gevolgd maar het is dus weer mis? Balen :(

Pittige benentraining met die lunges, ik voel het al branden als ik eraan denk :D En wat rot om te lezen van je schouder, ik heb niet alles gevolgd maar het is dus weer mis? Balen :(
Yep.. ik hou echt van legday. Daar kan ik nog redelijk voluit op gaan. Op squats na dan...
Nekhernia had ik al en zit er nog.. inclusief uitval van mijn arm en zenuwbeschadiging. Dat zit links. (al 1,5 jaar). Schouder begon een paar maanden terug. Blijkt AC luxatie en artrose in de schouder en wordt maar niet minder. Dus zit een beetje aan te kloten in de hoop dat ik toch nog wat spiermassa op kan bouwen....
Dus als ik kan trainen doe ik dat ook. Ik geef wat ik kan. Alleen strooit de schouder nu roet in het eten en kan ik niets meer op max doen. Dus nu meer gericht trainen op langzame excentrische beweging. En daar waar ik kan wel maximaal gaan.

Vandaag toch even kort kunnen trainen na het werk. Was schouder/triceps... Had er niet veel van verwacht gezien mijn schouder. Maar moet zeggen dat ik voor het eerst redelijk pijn-arm (bijna pijn vrij) heb kunnen trainen. Wel op laag gewicht omdat ik nog niet hoger durf met mijn schouder. Maar al met al was ik zeker niet ontevreden.
Omdat ik op lager gewicht heb getraind heb ik wat meer oefeningen gepakt. Toch maar een klein uurtje getraind. Maar weer es een keer loggen.

Schouders/triceps(werksets) (soms een beetje oefeningen door elkaar ivm bezetting zeg maar... )
MP zittend 3x10x25 kg
Side raise 2x10x5 kg
arnoldpress 3x10x7kg
face pulls 2x12x12,5 kg
straight arm push down 2x10x12,5 kg
triceps overhead ext. rope 2x10x13,5 kg
DB lying triceps ext 14x7 kg 11x7 kg
lying BO side raise 2x10x6kg
bench dips (tussen 2 bankjes) 10xBW, 10xBW+10 kg, 8xBW+15 kg yeaaahh. voor het eerst weer. Met laatste set toch wat gevoelig met mijn schouder dus gestopt.

lkkr hoor even bezig geweest.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven