marina1975
Never give up!
Super Mod
Elite Member
10 jaar lid
Voeding
10.000 likes
10.000 berichten
10 media-items
- Waardering
- 18.467
- Lengte
- 1m68
Yep.. even een update.. Ik moet zeggen dat ik na die beentrain even een pokkedag had.. kwam geen reet uit me.. moe.. lome benen.. bek af en stik benauwd in de fabriek... dus het was even een down side.Yehhh, weer eens een update!
Lekker om na die belachelijk lange dagen overwerken even lekker je zinnen in de gym te kunnen verzetten. Logisch dat je conditie te wensen overlaat als het benauwd is en wanneer je weinig slaap kunt pakken..
Fijn dat je gewoon lekker kunt squatten, ben benieuwd wat morgen voor je brengt!
Vanmiddag wat schouders en triceps gedaan. Ik kan nog bijna niets met mijn schouder. Sinds gisteren is de pijn ook weer erger... dus het was enkel wat fysio oefeningen.. Maar ja.. beter bewegen dan helemaal stil zitten. Het gaat nu, na het trainen.. voor zover ik het trainen kan noemen..
... overigens wel weer wat beter met de pijn. Squatten was lekker.
maar verder is het prut.. helaasYep.. maar wel op licht gewicht he! Maar 40 kg...Dat zijn een hoop reps in je squats zeg, 3x15, adembenemend.
Eerder heb ik wel eens iets in je log gelezen over concentrische bewegingen, wat moet ik me daar bij voorstellen?
De excentrische beweging bedoel je.

Dat wil zeggen de beweging tegen de zwaartekracht in. Dus bij squatten het zakken. Als je die langzaam doet dan kan je licht gewicht heel zwaar maken. Dus bij squatten langzaam naar beneden in bijvoorbeeld 3 tellen en dan in 1 tel omhoog. Zo ook bij BP.. licht gewicht en dan langzaam zakken en snel omhoog. Snap je? excentrische beweging langzaam doen maakt een oefening met licht gewicht zwaar voor je spieren.

trainen dus!