MuscleMeat

Marina's road to succes!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
He, goed nieuws Marina. Ik zou ook minstens een volle rustdag pakken om af te wachten of er geen terugslag komt. Maar dit ziet er goed uit!
Maar dat doe ik ook René. Nu even een stapje terug.. en met werk is het ook zeer druk dus die combi gaat nu bijna vanzelf. Helaas dat wel... maar misschien voor nu ook maar even goed.

Hoe ziet je trainschema er nu uit?

als je terugbladerd zie je dat je bijna 6/7 dagen trained.. Rust is ook nodig voor je spieren, helemaal als je massa wilt opbouwen...

• Topic Starter Topic Starter
Hoe ziet je trainschema er nu uit?

als je terugbladerd zie je dat je bijna 6/7 dagen trained.. Rust is ook nodig voor je spieren, helemaal als je massa wilt opbouwen...
Precies wat ik post. Zelfde nog als een paar maande terug.

Ik heb meer dan genoeg rust. Soms is het ochtend training en dan pas eind van de middag de volgende dag. Zit dan 1,5 dag ruim tussen. Dat is ivm werk dat het even niet anders gepland kan worden.

Maar ik heb genoeg rustdagen en ik train maar 40-45 min. ;) Niet de 1,5 uur zoals jij!

Precies wat ik post. Zelfde nog als een paar maande terug.

Ik heb meer dan genoeg rust. Soms is het ochtend training en dan pas eind van de middag de volgende dag. Zit dan 1,5 dag ruim tussen. Dat is ivm werk dat het even niet anders gepland kan worden.

Maar ik heb genoeg rustdagen en ik train maar 40-45 min. ;) Niet de 1,5 uur zoals jij!

Deze post gaat toch niet over mij? Maar over jou, en daarnaast train ik niet 1,5 uur.

1,5 dag of 1 dag, als je moeilijk aankomt is 6 trainingen per week miss de reden, dan moet je idd meer dan "meer" eten om alleen al gelijk te blijvdn

Deze post gaat toch niet over mij? Maar over jou, en daarnaast train ik niet 1,5 uur.

1,5 dag of 1 dag, als je moeilijk aankomt is 6 trainingen per week miss de reden, dan moet je idd meer dan "meer" eten om alleen al gelijk te blijvdn
Ik heb er 4 per week... rest is rust. :) Heb niet voor niets een 4 dagen split.
2x een halve training is samen maar 1 training he. ;)

oef blijft niet meevallen hier. Hoop dat de slaapmeds helpen, 4 dagen zonder slaap is nauwelijks te harden

2x een halve training is 2x volledige inspanning voor je lijf en dus geen rust. Je houdt jezelf voor de gek en geeft je lijf geen rust.

2x een halve training is 2x volledige inspanning voor je lijf en dus geen rust. Je houdt jezelf voor de gek en geeft je lijf geen rust.

Het is in ieder geval 2 dagen geen rust.
Pff... en zo slecht slapen is helemaal killing.

Wees dan gewoon eerlijk, zijn geen halve trainingen als je naar je traininglogs kijkt
Alleen trainingen van 45 - 1 uur dus gewoon full training

Wat ron zegt, maar eigen keus
Maar zeg dan gewoon, ja ik train 6 d voel me er goed bij en wil t zo doen. Dan toxh prima :)
Maar ik denk dat t wel een van de redenen is naast dr andere dat je moeilijk aankomt

oef blijft niet meevallen hier. Hoop dat de slaapmeds helpen, 4 dagen zonder slaap is nauwelijks te harden
De slaap meds helpen wel. 2 dagen redelijk goed geslapen. Je voelt je meteen een ander mens. :)

Op dat punt heb je gelijk... ja ik heb dan 2 x getraind.. maar ik neem ook meer dagen rust ertussen nu ivm werk. Ik moet soms even wat verdelen. Mijn week begint op maandag.. dus vorige week eerst een paar dagen rust. dan een paar dagen achter elkaar trainen. In deze week loopt het net andersom. Dus de eerste paar dagen kunnen trainen... en nu dus ivm drukte werk een paar dagen rust. Ik zorg dat ik netto gezien op 4 x per week kom. Soms is dat dus ook 3 dagen achter elkaar.. dan 3 dagen rust en dan weer 1 dag..
Maar met een split kan dat dacht ik wel gewoon. Ik train nooit dezelfde spiergroep in 1 week.

Het is in ieder geval 2 dagen geen rust.
Pff... en zo slecht slapen is helemaal killing.
Dat klopt. Maar het is wat ik al zei.. ik ben afhankelijk van werk. Dus nu heb ik 3 dagen rust ivm drukte op het werk. En ik wil wel graag al mijn spiergroepen 1 x per week halen. Dus zo kwam het uit dat ik vorige week eind van de week meer tijd had en dus ben gaan trainen en nu was het begin van ed week wat rustiger en nu wat drukker. Dus nu 3 dagen rust,.... netto blijf ik op 4 x per week trainen. Alleen is de verdeling soms wat scheef. Maar ik moet roeien met de riemen die ik heb en spelen met de tijd ivm werk.

Maar als ik netto op 4 trainingen per week uitkom is dat toch wel goed?
Ik heb nu deze week ma-di getraind. nu een woe en do niet. Dan de komende 3 dagen nog 2 trainingen. Dan heb ik ook deze week netto 4 trainingen.

---------- Toegevoegd om 17:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:52 ----------

Wees dan gewoon eerlijk, zijn geen halve trainingen als je naar je traininglogs kijkt
Alleen trainingen van 45 - 1 uur dus gewoon full training

Wat ron zegt, maar eigen keus
Maar zeg dan gewoon, ja ik train 6 d voel me er goed bij en wil t zo doen. Dan toxh prima :)
Maar ik denk dat t wel een van de redenen is naast dr andere dat je moeilijk aankomt
Het gaat om netto 4 trainingen per week. Lees maar hierboven.

Enne.. ook bij 2 weken volledige rust kom ik niet aan.. dus ja.. denk niet dat een paar keer een scheve verdeling met trainen in een week daar veel invloed op zal hebben. Netto is mijn training 4 x per week. Alleen verdeling soms wat scheef. Dat zal op de totale activiteit per week geen invloed hebben.

Vier keer per week gaat idd nog wel. Maar misschien moet je dan maar een training laten vallen als het alleen drie dagen op een rij kan. Ik train meestal za ochtend en zondag avond, en door omstandigheden moest ik mijn do training wel eens naar vrijdag schuiven. Dat vond ik dan wel veel worden, 3x achter elkaar hoor. Het moet leuk blijven ;)

Dat snap ik René. Maar wat ook meetelt.. als ik 2 of 3 dagen niet train krijg ik meer last van mijn schouder/nek/arm...:( Juist trainen geeft me ook minder pijn. En ik vind trainen ook gewoon fijn en leuk. Zalig na een dag werken even dat momentje voor mezelf. Klinkt misschien ego... maar dat is echt een geniet momentje voor me...:o

Als je traint kun je je gewoon even lekker afzonderen van alles en kan de knop omgezet worden en gewoon genieten! Heeft niets met egoïsme te maken vind ik.

Als je traint kun je je gewoon even lekker afzonderen van alles en kan de knop omgezet worden en gewoon genieten! Heeft niets met egoïsme te maken vind ik.
Tja.. dat klopt ook wel. Even alles van werk loslaten (de chaos enzo.. :o ) en even goed voor jezelf bezig zijn. Misschien moet ik het ook niet zien als ego.. maar gewoon me lekker voelen en genieten van die momenten. :)

Na 3 rustdagen eindelijk weer eens trainen. Lekker vroeg. Eerste in de gym. Ik dacht lekker benen zwaar aan te pakken na zoveel rust... maar twijfel.. want ook veel last van mijn nek/arm... en ja.. pijn in mijn nek/arm + rug training = minder pijn...
Besloten dus een combi te maken... Benen + rug.... maar das wel verdomd zwaar. :o

vraagje nog: door het lang niet kunnen trainen van mijn schouders loopt de chterkant van mijn schouders erg achter.. wat zijn de beste oefeningen om dit aan te pakken? Kan voor nu nog niet te zwaar gaan.. maar wil proberen toch wel wat oefeningen hiervoor te doen.

Benen + rug uurtje van 8:30-9:30

Squat (ATG) 10x30 kg 10x40 kg 5x42,5 kg (PR) 3x45kg (PR) wilde eens proberen wat ik aankon. Bij de 45kg wel steeds even op adem komen en core opnieuw goed spannen tussen de reps door. Geen spotter dus gestopt na 3 x
SLDL 3x10x50kg
Lying leg curl 3x10x22,5 kg (VPR)
kuiten zittend superset staand single leg 3x10x40 superset 3x10x(BW+10) per been
BOR(barbell) 15x30 kg 15x35kg 15x37,5kg Voelde erg licht. normaal is dit oef 3 met rug en haalde ik max 2x10 x35 kg...
Pull ups hammer grip 10xBW 8xBW 7xBW (pijnvrij!)
pull down wijd 3x10x30kg kreeg die echt niet meer hoger.. :o
DB walking lunges (toch maar even... ) 3x20passenx13 kg DB's

Ben best tevreden met deze training. Pijn is bijna weg in mijn nek :)
Moest wel even wachten met terugrijden.. quads stonden zo strak.. :D

Pittige combinatie hoor ;)

Achterkant schouders en rhomboid denk je gauw aan liggende oefeningen op een bankje.
Flyes, of batwings of prone Y holds. Met die nek van jou moet je er denk ik wel goed op letten dat je die niet onbewust strak trekt.

oeh een pr....feli!!

Pittige combinatie hoor ;)

Achterkant schouders en rhomboid denk je gauw aan liggende oefeningen op een bankje.
Flyes, of batwings of prone Y holds. Met die nek van jou moet je er denk ik wel goed op letten dat je die niet onbewust strak trekt.
Het was zeker pittig. Maar het gaf ook lekkere voldoening. :)
Flyes doe ik al. Maar is dat voor de achterzijde? Ik dacht eerder borst.. want ik doe ze bij borst.
Ik moet inderdaad altijd heel geconcentreerd zijn met schouder training. Om alles zo goed mogelijk uit te voeren en inderdaad niet strak te trekken. Dat lukt me aardig goed. Ik zal batwings en Y holds even googlen. Zeggen me eigenlijk niets. :o

Thanks. :)

Reverse fly;)

Het was zeker pittig. Maar het gaf ook lekkere voldoening. :)
Flyes doe ik al. Maar is dat voor de achterzijde? Ik dacht eerder borst.. want ik doe ze bij borst.
Ik moet inderdaad altijd heel geconcentreerd zijn met schouder training. Om alles zo goed mogelijk uit te voeren en inderdaad niet strak te trekken. Dat lukt me aardig goed. Ik zal batwings en Y holds even googlen. Zeggen me eigenlijk niets. :o

Thanks. :)

Ja, natuurlijk liggende op de buik op een bankje, ik was een beetje kort door de bocht. Dat zijn idd reverse flyes.

Reverse pec deck kan ook.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven