MuscleMeat

Marina's road to succes!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.281
Ik beloof beterschap. :o Kort en krachtig. vanmorgen even benen voor het werk.

Benen
Squat 10x30 kg 2x10x40 kg nice and easy.. goed aanspannen
SLDL 3x10x40 rustig uitgevoerd. Ik pak vaak de kleine schijven en leg de BB bijna op de grond. Misschien toch eens kijken naar deficit SLDL
Lying leg curl 10x20 kg 2x10x22,5 kg pr
kuiten zitten 3x10x45 kg
kuiten staand 3x15x50 kg

## ....was slechts een dubbele post.

Je moet natuurlijk niets, maar met een matig tot slecht herstel (slaap, werkstress, ...) en het doel zwaarder te worden (hoger vetpercentage) lijkt het verstandiger om minder te doen en meer te eten/drinken.

Misschien kan je je voorlopig beter richten op behouden van je huidige spiermassa ipv deze trachten te vergroten en door meer kh/vet te eten je vetpercentage te verhogen.

Voor het behouden van spiermassa is imo niet zo idioot veel training nodig (compounds) dus kan er veel energie naar dat andere doel. Is wel even een andere mindset.

• #1.283
## ....was slechts een dubbele post.

Je moet natuurlijk niets, maar met een matig tot slecht herstel (slaap, werkstress, ...) en het doel zwaarder te worden (hoger vetpercentage) lijkt het verstandiger om minder te doen en meer te eten/drinken.

Misschien kan je je voorlopig beter richten op behouden van je huidige spiermassa ipv deze trachten te vergroten en door meer kh/vet te eten je vetpercentage te verhogen.

Voor het behouden van spiermassa is imo niet zo idioot veel training nodig (compounds) dus kan er veel energie naar dat andere doel. Is wel even een andere mindset.
Je hebt inderdaad wel gelijk. Het is alleen zo dat het ook een beetje mijn echte uitlaatklep is. Even dat uurtje alleen voor mij.. geen werk en andere zaken. Maar ja.. toch verstand maar even voorop zetten. lastig... maar idd beter.

Nieuw schema is binnen met voeding aangepast. Vetten omhoog naar 130-140 gram en carbs omhoog. Totaal ook weer 200 kcal omhoog.
Ben benieuwd wat het me gaat brengen

goeie legday.

als je sldl met kleine 5kg schijven doe zit je al aardig deflict denk ik?

Mag je nog wel zelf kiezen wat je naar binnen schuift?

Heb een nieuw receptje, miss ook iets voor jou?:)
260 ml lactosevrije melk (ik had geluk want er zat 35% korting op)
70 g havermeel (ultra fine oats b&f)
35 g tapiocabloem (toko)
10 g custarddpoeder (geeft een lekkere smaak, maar maïzena moet ook kunnen)

Oja had nog een vraagje. Neem jij veel soja? De isoflavonen in Soja activeren lichaamseigen oestrogeen receptoren. Met name in mensen met weinig oestrogeen is dit een groot probleem omdat het het lichaamseigen oestrogeen tegen werkt en tegelijkertijd is het een zwak oestrogeen. Misschien nog iets om rekening mee te houden ivm je lactosevrije dieet.

• #1.286
goeie legday.

als je sldl met kleine 5kg schijven doe zit je al aardig deflict denk ik?
Thanks. :)
Inderdaad pak ik de kleinste schijven van 5 kg nu. :D

Mag je nog wel zelf kiezen wat je naar binnen schuift?

Heb een nieuw receptje, miss ook iets voor jou?:)
260 ml lactosevrije melk (ik had geluk want er zat 35% korting op)
70 g havermeel (ultra fine oats b&f)
35 g tapiocabloem (toko)
10 g custarddpoeder (geeft een lekkere smaak, maar maïzena moet ook kunnen)

Oja had nog een vraagje. Neem jij veel soja? De isoflavonen in Soja activeren lichaamseigen oestrogeen receptoren. Met name in mensen met weinig oestrogeen is dit een groot probleem omdat het het lichaamseigen oestrogeen tegen werkt en tegelijkertijd is het een zwak oestrogeen. Misschien nog iets om rekening mee te houden ivm je lactosevrije dieet.
Enigzins wel ja.

De havermeel wordt hem niet.. is niet glutenvrij. Evenals custard poeder.. bevat zowel melk als gluten.
Maar verder wel een leuk idee. :)

Ik gebruik enkel bij het ontbijt sojayoghurt. Verder niet.

Thanks. :)
Inderdaad pak ik de kleinste schijven van 5 kg nu. :D

Enigzins wel ja.

De havermeel wordt hem niet.. is niet glutenvrij. Evenals custard poeder.. bevat zowel melk als gluten.
Maar verder wel een leuk idee. :)

Ik gebruik enkel bij het ontbijt sojayoghurt. Verder niet.
ow meende dat beetje gluten geen probleem was (omdat je wel spelt eet). Haver en maïs zijn glutenvrij en eigenlijk alleen voor mensen met coeliakie zijn ook de sporen van gluten een probleem. Het is het proberen waard want ze zijn verdomd lekker:D

• #1.288
ow meende dat beetje gluten geen probleem was (omdat je wel spelt eet). Haver en maïs zijn glutenvrij en eigenlijk alleen voor mensen met coeliakie zijn ook de sporen van gluten een probleem. Het is het proberen waard want ze zijn verdomd lekker:D
Spelt gaat in minimale mate goed... Gewone havermout gaat niet goed. Ik gebruik soms glutenvrije havervlokken maar meestal is het toch quinoavlokken en wil binnenkort de boekweitvlokken proberen... die zijn nl ook goedkoper. Maar mogelijk kan ik ipv havermeel ook amandelmeel gebruiken?
Custard gaat niet lukken... een alternatief daarvoor weet ik eigenlijk niet.

• #1.289
Gisteren nog een korte rugtraining gedaan.

Rug/trapps
Pulldown wijd 3x10x37,5 kg
DB row 3x10x13 kg vpr
BOR 10x30 kg 10x32,5 kg 10x35 kg erg zwaar... 6x37,5 kg pr
small grip cable row 2x10x35 kg
shruggs 3x10x20 kg
pull ups hammer grip 8x 7x

maakt het niet echt makkelijk huhu. Custard is gewoon maïs zetmeel met annato en vanille. Amandelmeel bakt wel heel anders, ik zou dan eerder nog kijken naar rijstmeel. Boekweit kan ook maar dat vind ik gewoon smerig. Ik ga nog wel meer versies maken dus wordt vervolgd;)

Ik heb net glutenvrije pasta gevonden en betaalbaar:D Bij de jumbo 500 g voor 1.29 van maïs en een glutenvrij keurmerk.

Ik ben nog een beetje aan het rond zoeken voor de juiste producten. Vandaag zonder er bij na te denken een sirisch broodje gehad (had mn collega meegenomen), heb de hele dag weer last :(

• #1.291
maakt het niet echt makkelijk huhu. Custard is gewoon maïs zetmeel met annato en vanille.

Ik heb net glutenvrije pasta gevonden en betaalbaar:D Bij de jumbo 500 g voor 1.29 van maïs en een glutenvrij keurmerk.

Ik ben nog een beetje aan het rond zoeken voor de juiste producten. Vandaag zonder er bij na te denken een sirisch broodje gehad (had mn collega meegenomen), heb de hele dag weer last :(
De custard die in de winkel staat bevat toch echt gluten en lactose.. :(
Ik heb helaas geen jumbo... :o maar ik bestel het af en toe via een webshop hier lokaal... ze brengen aan huis. :D

balen zeg.. :( Ik weet gewoon wat ik wel en niet kan nemen... van de week kreeg ik tot 2 x toe een stroopwafel op mijn bureau.. maar ja.. ik heb er geen hele dag buikpijn en krampen meer voor over... Al zijn ze wel lekker. :D

Ik heb helaas geen jumbo... :o maar ik bestel het af en toe via een webshop hier lokaal... ze brengen aan huis. :D

balen zeg.. :( Ik weet gewoon wat ik wel en niet kan nemen... van de week kreeg ik tot 2 x toe een stroopwafel op mijn bureau.. maar ja.. ik heb er geen hele dag buikpijn en krampen meer voor over... Al zijn ze wel lekker. :D

Ik weet niet zeker het het broodje was, maar had wel weer last vandaag. Ik heb namelijk genoeg dagen een overload aan tarwe gehad zonder last (tenminste, daar ben ik niet zo bewust mee bezig geweest). Heb overigens nooit buikpijn na het eten van bepaalde producten, die darm krampen etc komt pas later en dan is het lastig te zeggen waar het door komt (kan ook van de dag ervoor zijn).

Morgen ff strak de app aan houden:p

Klopt. Op zich zou custard glutenvrij zijn, ware het niet dat het maiszetmeel bewerkt is op een lijn waar ook tarwe verwerkt wordt, en derhalve besmet is. Die goedkope maïzena uit de supermarkt is om diezelfde reden besmet en niet glutenvrij... :mad:

Orgran heeft een custardpoeder die tarwevrij, glutenvrij, zuivelvrij, lactosevrij, eivrij, vegetarisch en veganistisch is. Niet te vreten en waanzinnig duur.

Enneh, stroopwafels... heerlijk! Gelukkig hebben veel stroopwafelkraampjes op de markt nu ook glutenvrije. Die hebben een groen etiket en kosten ongeveer E 3,50 per pakje van 8 wafels.

• #1.295
Klopt. Op zich zou custard glutenvrij zijn, ware het niet dat het maiszetmeel bewerkt is op een lijn waar ook tarwe verwerkt wordt, en derhalve besmet is. Die goedkope maïzena uit de supermarkt is om diezelfde reden besmet en niet glutenvrij... :mad:

Orgran heeft een custardpoeder die tarwevrij, glutenvrij, zuivelvrij, lactosevrij, eivrij, vegetarisch en veganistisch is. Niet te vreten en waanzinnig duur.

Enneh, stroopwafels... heerlijk! Gelukkig hebben veel stroopwafelkraampjes op de markt nu ook glutenvrije. Die hebben een groen etiket en kosten ongeveer E 3,50 per pakje van 8 wafels.
Dat is dus het nadeel.. veel producten zijn op zich glutenvrij maar zo bewerkt dat er mogelijk weer wat inzit door besmetting zeg maar. :( niet fijn

Die stroopwafels ken ik nog niet.. bij ons op de markt ook niet gezien.. zijn die ook lactose vrij dan? dan ben ik in. :D

Die glutenvrije producten zijn sowieso te hoog geprijsd en voor mensen zonder coeliakie ook niet nodig om te kopen (dat is mijn mening!!). Voor jezelf bekijken waar je wel en niet goed tegen kan is altijd goed (wat het dan ook moge zijn, de gluten, de fodmaps of mentaal).
http://fodmapmonash.blogspot.nl/2015/03/the-truth-behind-non-celiac-gluten.html?m=1
Ik test veel dingen.... krijg ik last dan weet ik dat... Het is ook een ander soort buikpijn dan gewoon zeg maar.. Meestal een extreme kramp.. ik herken jet soort buiikpijn wel wat ik van gluten/lactose krijg.

Hier staan ook allerlei ideeën

http://www.fodmapdieet.nl/

Ik heb het een tijd gevolgd. Is in het begin goed zoeken, maar je komt met deze site wel een heel eind.
Wel lastig als je geen grote supermarkt in de buurt hebt.

• #1.297
Hier staan ook allerlei ideeën

http://www.fodmapdieet.nl/

Ik heb het een tijd gevolgd. Is in het begin goed zoeken, maar je komt met deze site wel een heel eind.
Wel lastig als je geen grote supermarkt in de buurt hebt.
Dank je. Ik heb het zo eens doorgelezen en de dingen die ik nu eet staan allemaal op de fodmap arme lijst.. en zo nu en dan krijg ik er een toevoeging bij van ed fodmap rijke lijst.. reageer ik daarop dan gaat het er weer tijdelijk uit. Best apart om te zien dat hoe ik nu eet al aardig overeenkomt en dat ik daarbij ook me veel beter voel... geen extreme krampen en buikpijn meer enzo..
Het valt me eigenlijk nog wel alles mee. Ik ga me er sowieso meer in verdiepen. thanks. :)

Vandaag een rare dag. Ivm een een zeer urgente klacht moest ik nogal extreem overwerken (7:00-18:40).. enige wat dan wel is is dat ik zeer flexibel ben zoals iedereen zegt.... langer moeten werken prima.. maar dan wel even tussendoor sporten....dat kan dan ook weer. :) Dus vanmorgen even tussendoor van 11:30-12:30 weggeweest.. even snel een lekkere rugtraining eruit knallen. Goede pomp aan het eind. :D

Rug/ trapps
pull down wijd 3x10x40 kg pr
DB row 3x10x13kg vpr
BOR 10x30 kg 2x10x35 kg
small cable row seated 10x35 kg 2x10x36 kg (mini pr +1 kg) :o
shruggs 3x10x20 kg
pull ups hammer grip 8x 6x 6x

Maar wel een extreem lange dag.. en zondag ook werken. :(

Nice dat je tijdens je werk kan sporten!

• #1.299
Nice dat je tijdens je werk kan sporten!
Ik zeg het altijd weer. Ik ben heel flexibel.. en als er dan gevraagd wordt of je over wil werken zeg ik prima.... maar gelukkig zijn ze dan ook zo flexibel terug dat ik er soms even een uurtje tussenuit kan. win-win toch? ;) gym @ 5 min met de auto van werk is toch wel lekker. :D

Marina zei:
Rug/ trapps
pull down wijd 3x10x40 kg pr
DB row 3x10x13kg vpr
BOR 10x30 kg 2x10x35 kg
small cable row seated 10x35 kg 2x10x36 kg (mini pr +1 kg) :o
shruggs 3x10x20 kg
pull ups hammer grip 8x 6x 6x

Maar wel een extreem lange dag.. en zondag ook werken.

An sich een nette workout en het is duidelijk waar je prioriteit ligt ;)

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven