XXL Nutrition

massavorming bij powerliften

klopt volledig, maar wat ik me nog altijd afvragen. praktisch alle juiced up olympia BBers trainen allemaal volgens een splitshema, high rep style.

zouden ze door meermaals per week de zelfde spiergroep te trainen en misschien ook meer low rep te trainen er uiteindelijk dan ook niet meer voordeel uithalen?

Denk wel dat er een verschil is tussen spiergroei bij mensen die naturel trainen en mensen die juicen. Denk vooral dat ze highrep trainen uit schrik voor blessures en spiertrainingen, als je op juice zit worden je spieren ook sterker en kan je meer maximaal gewicht heffen maar je pezen / aanhechtingen blijven maar evensterk. Denk dat het vooral uit veiligheid is dat ze high rep / split trainen. Kijk naar Ronnie Coleman die trainde ook met heel zware gewichten en heeft zen tricep en lat afgescheurd ...

Ja maar dat zijn ook allemaal freaks. Een kans van 1 op 1 miljoen dat je ooit op de olympia zal staan, misschien nog wel minder.

klopt volledig, maar wat ik me nog altijd afvragen. praktisch alle juiced up olympia bodybuilders trainen allemaal volgens een splitshema, high rep style.

zouden ze door meermaals per week de zelfde spiergroep te trainen en misschien ook meer low rep te trainen er uiteindelijk dan ook niet meer voordeel uithalen?

Misschien op korte termijn, maar ws niet op lange termijn. Low rep sT gaat toch vaak gepaard met een minder goede vorm en veel hogere gewichten wat kan leiden tot blessures, of beter gezegd: een hoger risico op blessures. Ik denk dat het een afweging voor veel BB en een kwestie van op safe spelen.

Bovendien groei je sowieso wel als je juicet:).

Denk wel dat er een verschil is tussen spiergroei bij mensen die naturel trainen en mensen die juicen. Denk vooral dat ze highrep trainen uit schrik voor blessures en spiertrainingen, als je op juice zit worden je spieren ook sterker en kan je meer maximaal gewicht heffen maar je pezen / aanhechtingen blijven maar evensterk. Denk dat het vooral uit veiligheid is dat ze high rep / split trainen. Kijk naar Ronnie Coleman die trainde ook met heel zware gewichten en heeft zen tricep en lat afgescheurd ...

AAS is van invloed. Maar alle AAS in de wereld maakt je nog geen schim van Coleman. Coleman of elke andere IFBB pro moet je nooit als voorbeeld nemen voor het gemiddelde individu.

Misschien op korte termijn, maar ws niet op lange termijn. Low rep sT gaat toch vaak gepaard met een minder goede vorm en veel hogere gewichten wat kan leiden tot blessures, of beter gezegd: een hoger risico op blessures. Ik denk dat het een afweging voor veel BB en een kwestie van op safe spelen.

Bovendien groei je sowieso wel als je juicet:).

Niet waar. Alleen AAS brengt je helemaal nergens. Het heeft allemaal te maken met op de eerste plaats genen dan voeding en training.

Niet waar. Alleen AAS brengt je helemaal nergens. Het heeft allemaal te maken met op de eerste plaats genen dan voeding en training.

Haha. Ik word zo moe van dat AS = geen wondermiddel bullshit. Als je hard traint en goed eet en dat ook doet tijdens en na de kuur is AS wel een ****ing wondermiddel.

En als je niet hard traint en niet goed eet bereik je niets nee, maar je mag er wel vanuit gaan dat iedereen die serieus bezig is met de sport dat wel doet.

Wat een hoop gezeik hier over Belgen en Vlamingen ... Ik ben trots Belg te zijn en ik voel niets bij het woord Vlaming . Ik vind Frans een mooie taal , over de grens wonen heel wat leuke mensen en het intresseert me geen moer dat we geld 'van ons' oversassen om hun te helpen .

OT: Ik heb met mijn rug de meeste gains gemaakt d.m.v. een 5x5 schema . Mijn benen groeien het hardst sinds ik hoog ga in reps .
Maar ik denk dat je sowieso groeit als je goed eet en traint .

Haha. Ik word zo moe van dat AS = geen wondermiddel bullshit. Als je hard traint en goed eet en dat ook doen tijdens en na de kuur is AS wel een ****ing wondermiddel.

En als je niet hard traint en niet goed eet bereik je niets nee, maar je mag er wel vanuit gaan dat iedereen die serieus bezig is met de sport dat wel doet.

je zegt het eigenlijk zelf al ...

je zegt het eigenlijk zelf al ...

Nja dries ik ga er vanuit als iemand gaat kuren dat ie dat al zeker op een rijtje heeft, het is wel een serieus voordeel als je kuurt tov van iemand die niet kuurt.

Iemand die kuurt zonder voeding en training op orde te hebben is gewoon een mong**l maar dat buiten beschouwing gelaten :p

ik heb meer problemen met het feit dat AAS een "wondermiddel" genoemt wordt, alsof je opeens wereld top wordt ofzo ...

ik heb meer problemen met het feit dat AAS een "wondermiddel" genoemt wordt, alsof je opeens wereld top wordt ofzo ...

Jongens je zou zelfs aan een infuus kunnen gaan.
Als je niet de genen, de training of de mentaliteit hebt.
Kan je erin gooien wat je wilt je zal nooit de beste worden.

Je kan van een Fiat diesel geen Ferrari maken!
En van een Opeltje geen Scania!

Je kan een eind komen, maar uiteindelijk geeft je lichaam het wel op.
Fysiek of anders wel mentaal...

Interessante discussie.

AAS heeft zeker z'n voordelen als voeding en training ook klopt lijkt me, maar ik denk idd dat je het niet als 'wondermiddel' moet beschouwen. Meer als dat 'extraatje' wat het kan bieden denk ik.

Je moet volgens mij het effect van AAS ook niet onderschatten. Het verschil tussen een ervaren krachtsporter die 4 jaar traint zonder te gebruiken t.o.v een ervaren krachtsporter die in die 4 jaar een tiental kuurtjes heeft gezet is volgens mij toch erg groot.

Wereldtop is een ander verhaal. Kuren t.o.v. naturel is kuren een wondermiddel. Wat je als naturel in 5 jaar bereikt, kan je ook bereiken met 1/2 kuurtjes. Om maar niet over de krachtboosts te spreken. Natuurlijk moeten genen uiteindelijk de doorslag geven, omdat aan de 'wereldtop' iedereen kuurt.

AAS is geen wondermiddel. Ook zonder de AAS zou de huidige wereldtop wereldtop zijn. Ze zijn geen wereldtop door de AAS ze zijn wereldtop door hun genetische aanleg.

AAS is geen wondermiddel. Ook zonder de AAS zou de huidige wereldtop wereldtop zijn. Ze zijn geen wereldtop door de AAS ze zijn wereldtop door hun genetische aanleg.

Ja tuurlijk zou de huidige wereldtop hetzelfde zijn zonder AAS. Alleen dan een stuk minder sterk. Ik zeg juist dat AAS geen verschil maakt in de top, juist omdat iedereen gebruikt. Dus zouden andere factoren het verschil maken.

Het punt wat ik wil maken is dat het verschil tussen wel of niet kuren gewoon super groot is.

Terug
Naar boven