AndroidHealthClinic

MegaManX's Log

Hehe, spelletjes zijn fijn :D

Ik sukkel ook nog een beetje met mn keel, hangt weer in de lucht denk ik

Sucses in die andere gym!

• Topic Starter Topic Starter
Ja ****ed up he!

Wanneer ga jij weer trainen? Ik ga ff je log checken.

Lekkere training.

En gefeliciteerd met je 2 maanden.:D

Lekker bezig man. Dat je nog tijd hebt voor een chickie :P Neem je ook altijd een berg eten mee als je er heen gaat ? ;)

Haha. :D

Ze vindt mij wel een vreetbeertje. :D

Training vandaag met 2 vrienden van me in een andere sportschool:

Borst

Chest Press

45x12
80x10
80x10
80x7

Pectoral Machine

45x10
45x10
45x8

Rug

Lat Pull Down Breed

45x15
60x10
65x10
70x8

Bend Over Row

Ze hadden daar een Olympische Stang. Gruwelijk die dingen! 20kg toch?

40x12
45x12
50x10

Schouders

Hang Clean zonder grote Leg Drive gevolgd door Push Press

40x12
40x10
45x8

Dumbbell Side Raise

5x12
7x10
9x8

Triceps

Triceps Dipping Machine

BW-15x12
BW-10x10
BW-10x8

Ik kan wel met mijn lichaamsgewicht dippen, maar ik wilde het erg rustig aan doen. :D

Biceps

Biceps Cable Pose Curl

15x12
20x12
20x10

Daarna hadden we een buikspier kwartiertje.

Conclusie:

Niet echt volle bak getraind. Ik wilde even meegaan met die 2 en ervaren hoe het daar was. Rustige training.

Maandag weer deadliften! Hopelijk dan geen last meer van mijn linkerbeen!

Hey MegaMan, succes met je trainingen :) Gaat wel goed zo te zien!

En had je de 11de twee maand? Dat zou wel toevallig zijn want ik had toen ook twee maand met mijn vriendin (maar geen kadootje gekocht :p)

OK! Nieuw begin!!

Ik ga Bill Starr 5x5 Liniaire editie volgen voor de komende tijd.

Het lijkt mij een erge leuke training waarbij je alleen met de basisoefeningen (compound) aan het trainen bent m.b.v. een paar assisterende oefeningen.

Je moest eerst je 1 RM bepalen. Ik heb het een beetje ingeschat en zeker niet overschat voordat ik halverwege vast komt te lopen in het schema.
Mijn Stats zijn vrij sneu in mijn ogen maar ik zal mijn best doen om dat te verbeteren!!

FullSquat: 80 x 4 (RM1 = 87)
Bench: 60 x 8 (RM1 = 74)
Bend Over Row: 45 x 10 (RM1 = 60)
Deadlift: 130 x 1 (RM1 = 130)
Military Press staand: 40 x 4 (RM1 = 44)

Ik heb gekozen voor een Military Press ipv een Incline Press omdat ik liever een oefening heb waarbij ik boven mijn hoofd moet drukken.

Ik heb 12,5% als set interval staan.

Op mijn sportschool heb ik de stang gewogen die ik ga gebruiken en die is 8,5kg maar ik ga van 10kg uit. Ik heb liever een mooi even getal maar goed ik houd mezelf er wel mee voor de gek maar ach die 1,5kg tel ik er wel bij op aan het einde van de rit ;) Die waardes bij het calculeren van mijn 1RM zijn dus met een stang van 10kg gerekend.

De schijven waar ik gebruik van kan maken zijn: 1/2,5/5/7,5/10/15/20kg.

Ikzelf heb 2 schijfjes van 1,25kg thuis liggen en ga morgen kijken of ze er op passen want dan kan ik per 2,5kg verhogen ipv moeilijk doen met die 1 kilogewichtjes. :\

Dus hoogstwaarschijnlijk wordt het 50 - 52,5 - 55 - 57,5 - 60 etc.

Ik heb er in ieder geval zin in en ik hoop mijn oude records te verbeteren en ook natuurlijk wat gains te maken met mijn lijf. ;)

Laatst bewerkt:
Week 1: Training 1 Maandag

Squat

5x35
5x45
5x55
5x60
5x70

Bench

5x30
5x40
5x45
5x55
5x60

Row

5x25
5x30
5x35
5x45
5x50

Assistance:

2 Sets of Weighted Hypers

2 x 15, even zonder gewicht gedaan, volgende keer zeker weten van wel!

4 Sets of Weighted Situps

2 x 15+10kg
2 x 12+10kg

Al met al ging de training wel goed. Bankdrukken was lastig aangezien het voor mij alweer een tijdje geleden was dat ik dat had gedaan.

Ik hoop dat ik morgen die 1,25kg gewichtjes kan gebruiken want nu rond ik iedere keer teveel af. Op de calculator stond bijv. 63kg bij squat en had ik m op 65 gezet. Dan zet ik m liever op 62,5. 61 zet ik op 60 en 62 en 63 op 62,5 etc.

Succes met Bill Star. Ben van plan om die ook eens te gaan doen binnenkort.

Lekkere training.:thumbs:

Het ziet er allemaal zo licht uit vergeleken met de grote jongens hier. :D

Maar dat stimuleert mij juist!

goede trainingen........suc6 met je doelstellingen!
:thumbs:

als je in Arnhem woont; kun je beter bij MultiSports gaan trainen ( Malburgen West), die hebben alle spullen goed voor elkaar!!
:thumbs:
link:
multisports

Thanks. ;)

Ik ken die sportschool. ;)

Niet echt mijn ding. :p

p.s. we hebben 1 stang waarbij er meer dan 130kg op kan, maar hij is wel te kort voor bankdrukken en squatten en dus alleen voor het deadliften tot 170kg. Maar aangezien in mijn squat en bench vrij laag zijn, ben ik de komende tijd toch wel zoet. :D

Week 1: Training 2 Woensdag

Squat

5x35
5x45
5x55
5x55

Military

5x20
5x25
5x30
5x35

Deadlift

5x65
5x80
5x95
5x110

Assistance:

3 Sets of Situps

Ik heb een BOSU kussen gebruikt waarbij ik mijn buik beter bij voel en mijn rug niet.

2x15+10
1x12+10

Conclusie:

Voelde goed!

Trouwens een paar puntjes.

Hoeveel rust is er eigenlijk nodig tussen de sets bij Bill Starr? Ik kon het niet vinden. Ik nam 2 minuten de tijd tussen de sets.

Ik merk bijv. met het wisselen van de gewichten bij deadlift dat dat mij iets meer energie kost dan bv bij military press aangezien de stang bij deadlift op de grond ligt dan is het wat lastiger om gewichten erbij op te doen.

Fullsquat was licht maar voelde wel lekker aan bij de laatste 2 setjes. Ass to the grass!

Military Press probeerde ik de stang vanaf bovenkant borst weg te drukken, ik hield mijn onderarmen tijdens het uitstoten horizontaal en heb vanaf mijn schouders gezien de stang 10cm wijder vast. Zo wil ik m de komende tijd uitvoeren. Het viel nog wel mee. Beter rustig aan dan stagneren in de eerste paar trainingen. :)

Deadlift was ook goed te doen maar mijn onderrug voelde wel zwaar vanochtend.

Ik haat in de ochtend trainen!! :mad::mad:

Ik kon niet anders. :o

Wel goed nieuws....
Mijn 1,25kg gewichtjes passen op de stang! Dus daar ga ik voortaan mee werken. :) 67 wordt dan 67,5 bijv.

Ik heb alweer zin in de training van vrijdag!!

Gaat goed zo te horen. Je klinkt ook lekker gemotiveerd.:thumbs:

Nette deadlift, 2x zo veel als je squat!

En in de ochtend trainen is inderdaad k*t.:D

Gaat goed hoor! En ik weet niet hoeveel rust je moet houden tussen de sets bij billstarr. Ik neem gewoon rust totdat ik zeker weet dat ik er gewoon weer tegenaan kan. Soms is dit na minder dan 1 minuut al (voornamelijk bij bench) maar bij de deadlift en squat kan het een paar minuten duren. En ik vind het ook best lastig dat gewicht wisselen bij de deadlift.. Wij hebben alleen een squatrek van technogym, die heeft zegmaar een soort van railing waardoor je dus geen fullsquat kan doen. Maar hier kan je wel je stang opleggen en het gewicht verwisselen. ik til hem er dus uit om mijn deadlift te beginnen, en til em er ook weer in om gewicht te verwisselen.

Gaat goed zo te horen. Je klinkt ook lekker gemotiveerd.:thumbs:

Nette deadlift, 2x zo veel als je squat!

En in de ochtend trainen is inderdaad k*t.:D

Ja mijn onderrug is vrij sterk.

Ik kan miss wel meer squatten maar dan zal ik vanzelf niet zo diep squatten. Op deze manier van trainen gaat het gewicht vanzelf wel omhoog de komende weken. :)

Ja ik ben wel gemotiveerd! Het is best leuk zo'n log. :D

Hier een foto pour moi. ;)

Meest recente door mijn vriendin gemaakt. :D :shut:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Let niet op die blik! Moest van haar. :o

Gaat goed hoor! En ik weet niet hoeveel rust je moet houden tussen de sets bij billstarr. Ik neem gewoon rust totdat ik zeker weet dat ik er gewoon weer tegenaan kan. Soms is dit na minder dan 1 minuut al (voornamelijk bij bench) maar bij de deadlift en squat kan het een paar minuten duren. En ik vind het ook best lastig dat gewicht wisselen bij de deadlift.. Wij hebben alleen een squatrek van technogym, die heeft zegmaar een soort van railing waardoor je dus geen fullsquat kan doen. Maar hier kan je wel je stang opleggen en het gewicht verwisselen. ik til hem er dus uit om mijn deadlift te beginnen, en til em er ook weer in om gewicht te verwisselen.

Waarom kan je er geen full squat mee maken? Je loopt toch naar achteren met de stang? :wl:

En deadlift begint vanaf de grond, dus het lijkt me onhandig om het gewicht weer eerst hoog te leggen om de gewichten er op te plaatsen.

Ik denk dat ik bij 2 minuten blijf.

Terug
Naar boven