MuscleMeat

MegaManX's Log

• Topic Starter Topic Starter
Ah verdomme! De foto is te groot.

Bij Bill Star zijn er geen vaste rusttijden nodig... Gewoon net zo lang wachten als je zelf nodig hebt tot je weer bijna maximaal kunt.. Tussen zware sets squat/deadlift is dat voor mij zeker 5 minuten. Andere stelregel is: wachten tot je hartslag onder de 100 is.

gEiLe PiCcA :P

Bij Bill Star zijn er geen vaste rusttijden nodig... Gewoon net zo lang wachten als je zelf nodig hebt tot je weer bijna maximaal kunt.. Tussen zware sets squat/deadlift is dat voor mij zeker 5 minuten. Andere stelregel is: wachten tot je hartslag onder de 100 is.

Onder de 100??

Ik deed 2 minuten. Ik neem dan wel 3 minuten pauze de volgende keer. :)

Thanks!

De eerste weken zul je makkelijk met wat minder rust kunnen denk ik hoor :). Gewoon zelf beetje aanvoelen. Iig niet de laatste week de stang weer van de grond trekken terwijl je nog helemaal aan het hijgen bent van het setje ervoor ;)

Ik zelf wil nooit meer terug naar een normale split sinds ik Bill Star heb gedaan :D Ben benieuwd of dat voor jou ook geldt ;). Ik heb trouwens op de advanced versie meer krachtwinst geboekt :). De lineair versie deed ik een beetje op gevoel omdat het iid erg lastig is met microloading (anders een idee nog om 2 schijfjes van 0,5kg te kopen ofzo ;))

Ik hou je log iig wel in de gaten :)

De eerste weken zul je makkelijk met wat minder rust kunnen denk ik hoor :). Gewoon zelf beetje aanvoelen. Iig niet de laatste week de stang weer van de grond trekken terwijl je nog helemaal aan het hijgen bent van het setje ervoor ;)

Ik zelf wil nooit meer terug naar een normale split sinds ik Bill Star heb gedaan :D Ben benieuwd of dat voor jou ook geldt ;). Ik heb trouwens op de advanced versie meer krachtwinst geboekt :). De lineair versie deed ik een beetje op gevoel omdat het iid erg lastig is met microloading (anders een idee nog om 2 schijfjes van 0,5kg te kopen ofzo ;))

Ik hou je log iig wel in de gaten :)

Ok thanks!

Ik vind het wel leuk om progressie te maken maar het gaat mij toch meer om het cosmetisch gebeuren dus hoe ik eruit zie. :D Ik hou dit toch wel een lange tijd aan. Het bevalt me goed. De gewichten staan al genoteerd. Nu alleen maar optillen/duwen/trekken/buigen. ;)

Ik heb schijfjes van 1,25 erbij gevoegd. Ze hebben op de sportschool schijfjes van 2,5 en 5kg dus dat komt goed!

Ik was wel flink aangekomen door alles 1 keer in de week te pakken eigenlijk, maar ik ben benieuwd hoe dit uitpakt.

Ik baal er wel van dat ze volgende week woensdag dicht zijn vanwege koninginnedag. :( Dus geen squat/deadlift/military press dag :(

je kunt het ook een dagje opschuiven :) dus zondag-dinsdag-vrijdag ofzo :)

Het is een idee... Alleen ik moet die zondag daar werken. :(

Of ik pak even het hele lichaam 2 keer in de week en dan pak ik het die week erop weer op. Wellicht dan 1 weekje terug vallen.

Er valt een dag tussenuit... dan rust je toch gewoon een extra dagje en pik je de draad terug op waar je gebleven was.... niet? :dunno:

Bill Starr is een training dat eigenlijk op 3 dagen in de week wordt gedaan..het voorbeeld is op Maandag - Woensdag - Vrijdag..zo doe ik m ook

als ik de training van maandag heb gedaan, zou ik die van woensdag op dinsdag moeten doen...2 keer achter elkaar squatten :D

En anders sla ik die training idd gewoon over...dan vul ik de deadlift bij de maandag dag en military bij vrijdag dag.
:)

Ik zou niet 2x achter elkaar squatten. Dan heb je echt niet je rust binnen gewoon.

Ok dan is het goed.:D

Ik heb laatst training A op maandag gedaan en B op dinsdag door omstandigheden. Het kan wel hoor, je voelt alleen dat het niet echt lekker trainen is.. Je bent nog 'slapjes' en het gaat allemaal wat moeilijker.

Ach het is nog lang niet zo ver dus. :D

Week 1: Training 3 Vrijdag

Squat

5x35
5x45
5x55
5x62,5
3x75
8x55

Bench

5x30
5x37,5
5x45
5x55
3x62,5
8x45

Row

5x25
5x30
5x37,5
5x42,5
3x50
8x37,5

Assistance:

3 Sets of Weighted Dips

Eerste keer na lange tijd dat ik ging dippen. 3x8 BW

3 Sets of Barbell Curls

3x8x30kg

3 Sets of Triceps Extensions

Ik krijg last van mijn rechterschouder als ik m met rechts uitvoer.

Ik doe French Press/Skull Crusher.

3x8x20kg

Conclusie:

Squatten ging echt easy. Het is ook pas de eerste week. Het opbouwen van gewichten bevalt me goed. Mijn lichaam voelt goed aan. Ass to the Grass! Alleen het veranderen van gewichten is een gedoe. :D In die tussentijd kan je mooi rusten dus. ;)

Bench viel ook helemaal niet tegen. Ik laat de stang helemaal tot op m'n borst zakken en dan weer explosief omhoog maar gecontroleerd. Ik stuiter niet.

De BOR ging ook erg goed. Mijn bovenlichaam was iets boven horizontaal en dat vind ik toch vrij netjes. Het gewicht aantikken tegen onderkant borst en rustig laten zakken.

Dippen was erg wennen.

Barbell Curls waren full range of motion zonder cheat. Voelde goed!

Extensions dus vervangen voor Skull Crushers/French Press.

Ik heb weekend!!!

Morgenavond ga ik naar Armin van Buuren (Armin Only) in Utrecht!!

Van 22:00 tot 07:00 feesten!!

Fanta en Red Bull! :D

Lekker megaman! En niet te hard feesten hea morgen! Ga morgen trouwens ook naar een feest, heb er zin in. Alleen ga ik wel wat alcohol drinken hehe

Af en toe een biertje moet kunnen vind ik :)

Terug
Naar boven