AndroidHealthClinic

Mijn eetstoornis overwinnen met bodybuilding

Nette training, hoor!

Welke oefeningen doe je voor je rotator cuffs?

• Topic Starter Topic Starter
gisteren helaas niet aan trainen toe gekomen, dus dan maar vandaag.
vrij weinig bijzonders, redelijk rustig bezig geweest.

Zandzak35kg front squat:

3x12

Dumbell Lunge:
12x22
12x24
12x28

Leg Extension:
12x80 (80=maximum)
12x80
12x80

Leg Curl:
12x70
11x75
12x67,5

Seated Calf raises:
12x55
12x65
10x70

Calf raises Smith machine:
12x80
12x100
12x100

Dumbell shrugs:
12x22
10x24 (PR)
10x22

Core stability/buik

helaas te horen gekregen dat ik in ieder geval de komende week geen krachttraining mag doen na de KNO behandeling die ik vandaag had
jammer maar het is niet anders :(

na een weekje (verplicht) rusten (2x naar de gym geweest en wat oefeningen op 40-60%/max gedaan) eindelijk weer serieus getraind en dat ging verbazingwekkend goed!!!
erg blij met weer wat vooruitgang op de BP :D op naar de 80

Benchpress
60x12
70x5
76,5x5 (PR)
72,5x5

Incline dumbell bench press
10x20
10x22
10x22

Barbell row:
5x60
5x70
5x74
5x60

Lat pulldown:
10x65 (ging zo makkelijk)
8x70 (maar dit was weer te zwaar :()
10x60

Military press:
8x18
8x20
6x22 (pr)

Bicep curl dumbell:
10x12
9x14
10x14 (PR)

Dips:
10xbodyweight
8xbodyweight
6xbodyweight
pfff wat blijven die dips zwaar zeg!

Je vorige week lijkt erg veel op een deload, iets wat vaker gebruikt wordt om je spieren wat beter te laten herstellen. Werkt vaak positief, zoals jij ook hebt gemerkt! :)

Gefeli met je PR, mooie training verder. Al eens aan bodyweight pull/chin-ups gedacht ipv lat pulldown?

ik heb even een beetje moeten speuren op google maar dit is hem: Cable Internal Rotation

Ik warm hier ook altijd schouders mee op, wel niet met cable maar met een schijf (2.5kg) merk het toch wel :)

Mooie PR verder :thumbs: stevige stats al om mee te beginnen!

Je vorige week lijkt erg veel op een deload, iets wat vaker gebruikt wordt om je spieren wat beter te laten herstellen. Werkt vaak positief, zoals jij ook hebt gemerkt! :)

Gefeli met je PR, mooie training verder. Al eens aan bodyweight pull/chin-ups gedacht ipv lat pulldown?

Dankj!

Ik dacht dat je alleen van een deload mocht spreken als je het gewicht nagenoeg gelijk houd maar het volume drastisch verlaagd haha?

Pull ups zijn op dit moment nog aan de zware kant, doe ze soms thuis tussendoor haal er max 5 stuks daarom houd ik nog steeds die Lat pulldown. Binnenkort eerst maar eens cutten en dan moet dat wel een stuk makkelijker worden.

---------- Toegevoegd om 06:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 06:14 ----------

Ik warm hier ook altijd schouders mee op, wel niet met cable maar met een schijf (2.5kg) merk het toch wel :)

Mooie PR verder :thumbs: stevige stats al om mee te beginnen!

Ga ik bij mn volgende UB training eens proberen als warming-up! Thanks!

Dankj! Ik dacht dat je alleen van een deload mocht spreken als je het gewicht nagenoeg gelijk houd maar het volume drastisch verlaagd haha?

Pull ups zijn op dit moment nog aan de zware kant, doe ze soms thuis tussendoor haal er max 5 stuks daarom houd ik nog steeds die Lat pulldown. Binnenkort eerst maar eens cutten en dan moet dat wel een stuk makkelijker worden.

Haha nou ja het is maar net wat voor definitie je eraan geeft. Ik doe juist de helft van het gewicht en hetzelfde aantal reps. Komt er in ieder geval op neer dat je in een deload niet al te zwaar traint om je spieren te laten herstellen van potentiele blessures, and that's what you did last week :thumbs:

Je Pull-Ups verbeteren gaat het best met vele korte setjes heb ik wel gemerkt, dus je zou ook eens 5x5 kunnen proberen! Zoek anders eens pull up negatives op, ik heb daar al veel positieve dingen over gehoord. Als je überhaupt BW pullups wilt doen hoor, pull-downs zijn ook goed voor wat betere isolatie en gecontroleerde uitvoering :)

Vergeet ook niet dat je kracht minder wordt in de cut hè, dus verwacht geen 10 extra pull-ups als je minder weegt :p

Haha nou ja het is maar net wat voor definitie je eraan geeft. Ik doe juist de helft van het gewicht en hetzelfde aantal reps. Komt er in ieder geval op neer dat je in een deload niet al te zwaar traint om je spieren te laten herstellen van potentiele blessures, and that's what you did last week :thumbs:

Je Pull-Ups verbeteren gaat het best met vele korte setjes heb ik wel gemerkt, dus je zou ook eens 5x5 kunnen proberen! Zoek anders eens pull up negatives op, ik heb daar al veel positieve dingen over gehoord. Als je überhaupt BW pullups wilt doen hoor, pull-downs zijn ook goed voor wat betere isolatie en gecontroleerde uitvoering :)

Vergeet ook niet dat je kracht minder wordt in de cut hè, dus verwacht geen 10 extra pull-ups als je minder weegt :p

zal ik eens naar kijken!
in het verleden toen ik rond de 80kilo woog en nog aan wat fitness deed haalde ik zeker 8-10pull ups dus ik denk als ik rustig cut het zeker ook een stuk makkelijker moet gaan.
maar dat is iets waar ik me de komende weken in ga verdiepen, hoe ik het beste rustig kan cutten met mijn verleden.

---------- Toegevoegd om 17:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:45 ----------

hoppa het onderlichaam was weer aan de beurt!

Squat: ondanks erg veel training op de fiets de afgelopen weken (kan je daar kracht door kwijtraken?) en mijn rustweek maar een minimaal kracht verlies :)
5x80
5x90
5x96,5

Deadlift: hier zat zeker nog wel meer in maarik wilde me concentreren op de uitvoering, meer uit de benen tillen in plaats van de rug.
5x100
5x110
5x115 (weinig grip in handen)

Leg press:
15x150
15x160
15x170

Leg Curl:
10x70
10x80
10x82,5 (max :()

Calf raises Smith machine:
12x100
10x100
12x90

Shrugs
12x20
10x22
10x22

Core/buik circuit

Doe je mixed grip bij deadlift of?

Denk van fietsen niet dat je krachtverlies gaat hebben bij het squatten, kan wel als je benen nog vermoeid zijn dat je wat minder energie/kracht hebt maar zou geen probleem mogen zijn als je goed rust en eet :D

Doe je mixed grip bij deadlift of?

Denk van fietsen niet dat je krachtverlies gaat hebben bij het squatten, kan wel als je benen nog vermoeid zijn dat je wat minder energie/kracht hebt maar zou geen probleem mogen zijn als je goed rust en eet :D

altijd mixed inderdaad, moet misschien eens kijken naar handschoentjes omdat ik toch wel al geruime tijd wat pijnlijke blaren op mijn hand heb.

ik let er inderdaad altijd op dat ik voldoende bij eet en ook lekker veel te eten meeneem, vroeg het me gewoon af had me nooit echt verdiept of cardio/fietsen nou kracht verlies oplevert. Als ik de social media moet geloven zou ik namelijk geen gains meer over moeten hebben na al die cardio hahah ;)

altijd mixed inderdaad, moet misschien eens kijken naar handschoentjes omdat ik toch wel al geruime tijd wat pijnlijke blaren op mijn hand heb.

ik let er inderdaad altijd op dat ik voldoende bij eet en ook lekker veel te eten meeneem, vroeg het me gewoon af had me nooit echt verdiept of cardio/fietsen nou kracht verlies oplevert. Als ik de social media moet geloven zou ik namelijk geen gains meer over moeten hebben na al die cardio hahah ;)

Nja als je wilt bijkomen dan is cardio niet echt the way to go, of het daarom ook voor krachtverlies gaat zorgen...

Handschoenen gaat je grip probleem niet oplossen. Je kan dan eventueel kijken naar magnesium of naar ondersteunende oef zoals wrist curl en farmer walk.

Nja als je wilt bijkomen dan is cardio niet echt the way to go, of het daarom ook voor krachtverlies gaat zorgen...

Handschoenen gaat je grip probleem niet oplossen. Je kan dan eventueel kijken naar magnesium of naar ondersteunende oef zoals wrist curl en farmer walk.

wrist curls doe ik zo nu en dan, zal ze wel wat regelmatiger er in gooien. ik zal eens gaan kijken!

even een update over het gewicht en het vet percentage. had vandaag de kans om een 4punts meting te doen.
ben nu in ongeveer 3 weken 1kilo aangekomen en zat precies op 91.0kg vanochtend.
vet percentage lag volgens de meting op 21%. hoog maar wel ongeveer wat ik had verwacht.

zelf ben ik eigenlijk wel van plan nog even zo door te gaan en dan over een paar weken te gaan cutten en er naar te streven niet meer dan 0,5KG/week kwijt te raken want anders ben ik bang dat het weer fout gaat. ik streef er naar om uiteindelijk eerst maar eens de 15% te halen en uiteindelijk richting de 12% maar ik denk niet dat het voor mij slim is om dat in een stap te doen.

91kg
21%BF

Klinkt als een goed plan!

Ik had bij Deadlift ook het probleem dat ik eerder moest opgeven vanwege mijn grip dan vanwege mijn rugkracht. Ik heb wat acties ondernomen en tot nu toe is mijn grip altijd sterk genoeg geweest, dus het heeft in ieder geval ergens gewerkt. Op volgorde van wat ik denk dat het beste heeft gewerkt;

- Homemade Fat Gripz. Fat Gripz zijn imho veel te duur. Voor 80 cent haal je bij een Hubo (of andere kluswinkel) een meter aan isolatieschuimspul (zie afbeelding). Zelf een stukje afknippen wat iets breder is dan je hand, en gewoon bij elke oefening gebruiken waar het kan (incline dumbbell, bicep curls, bent over row, you name it). Zolang het de oefening zelf maar niet in de weg zit. Ik heb hier denk ik het meeste aan gehad.

Afbeelding:
insulation_rubber_foam_pipe_tube_heat_shrink.jpg

- High Rep Dumbbell Rows. Ook wel Kroc Row genoemd. Laag gewicht setjes van 20-30+ reps doen per arm, zul je snel in je onderarm voelen.

- Overige oefeningen zoals Sayer adviseert. Die zijn misschien zelfs nog wel beter hoor, maar dit heb ik gedaan. Die homemade fat gripz kun je ook bijna overal gebruiken, dus je verliest geen tijd aan extra oefeningen voor je grip (maar maakt die wel sterker).

De oef die ik doe, plan ik in als extra spiergroep om er wat tijd voor te maken. Ik train op dinsdag (2de dag van m'n schema) altijd onderarmen mee door Farmer walks en wrist curl (high rep) te doen.

Verder klinken die zelfgemaakte fatgrips echt wel goed :D

Heb ook altijd een gripper op zak :D

@Bureauwlamp
nooit gedacht dat zoiets als een wijdere grip zou helpen, ga me er in verdiepen. creatief opgelost want dingen zijn echt schandalig duur. heb wristcurls vandaag in het schema gehad!

@Sayer
nu je het zegt, zo een gripper moet ik ook nog ergens thuis hebben, lets find that damm thing

---------- Toegevoegd om 18:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:48 ----------

ondanks dat het zoals ik het nu terug lees nog wel meevalt voelde ik me onwijs slap vandaag. echt een training om snel te vergeten. vandaag maar weer lekker vroeg naar bed op naar morgen :)

incline bench
10x60
9x64 (PR) (borst kon prima meer hebben, vooral de rechter schouder niet)
9x60

dumbell flys
10x12
10x12
12x10

cable row
10x60
10x65
8x70

dumbell row
10x20
10x24