MuscleMeat

Mijn weg naar het NK Classic Powerlifting

• Topic Starter Topic Starter
Gewicht
104.5 kg

High Bar Squat

20 x 1 x 3 sets
60 x 1
100 x 1
120 x 1
140 x 1
155 x 1
165 x 1
145 x 8 x 2 sets
145 x 10 (PR)

Bench
20 x 10
60 x 1
70 x 1
80 x 1
90 x 1
97.5 x 1
87.5 x 8 x 2 sets
87.5 x 10

Deadlift with raised heel
100 x 1
120 x 1
140 x 1
160 x 1 x 12 sets (in 9 min)
160 x 12 (PR)

Close Grip Bench
77.5 x 10 x 3 sets

One arm DB row
32 x 10 x 3 sets

Skullcrushers
36.5 x 10 x 3 sets

Barbell Curls
31.5 x 10 x 3 sets

Was echt een kapot zware training.
Squat voelde ellendig zwaar en was verbaasd dat ik er 10 uitkreeg met de repout.
Moet helaas wel noodgedwongen nu even high bar aanhouden wegens gekloot met mijn schouder.
Doet behoorlijk pijn namelijk bij low bar positie, maar gelukkig bij high bar positie niet...
Bench ging prima en daarna besloten eens conventional deadlift te doen op squat schoenen.
Dit voelde best prima aan allemaal en heb na de singles wat slow controlled reps gedaan voor een repout.
Al met al dik tevreden en heb gewoon weer lekker volume gedraaid zoals op de planning stond.
Ben tot nog toe best blij met schema zoals ik het nu op heb gesteld, al zijn de sessies wel behoorlijk lang.

t*fus die repouts, mirin

interessante info over het opzetten van een peaking block.
Daarnaast gaat hij ook in op verhaal wat ik hier keer zei over verschil tussen lichtere en zwaardere atleten.
Dat mensen met meer massa vaak langer nodig hebben om te herstellen dan lichtere mensen etcetera.
Vond wel delen waard.

Zeker intradesting materie, thanks voor het delen.

Zeker intradesting materie, thanks voor het delen.

Graag gedaan.

Zojuist besloten toch weer terug te gaan naar 5 dagen ipv 3 dagen per week trainen.
Merkte dat het totaal volume per sessie en de frequentie van lifts teveel van het goede zou worden.
Ga nu dan over op ma t/m vr trainen en het weekend rust.
Vandaag eerste sessie van het nu hernieuwde schema.

Gewicht
102.2 kg

Sumo Deadlift
60 x 5
100 x 3
140 x 2
170 x 1
190 x 1
200 x 1
200 x 3 x 3 sets
200 x 7 (PR)

Sumo Block Pull
210 x 2
220 x 2
230 x 2 (PR)

Bent-over Row
100 x 8 x 3 sets

Afgerond met wat:
Hamstring curls
Hyperextensions
Hanging leg raises
Kroc rows

Was echt een perfecte sessie qua kracht, maar qua techniek ietsje minder.
Moet daar dus wel ietsje aan gaan werken al ging het voor de rest dus erg lekker.
Vind het mentaal ook fijner mij gewoon vol op één oefening te focussen ipv alle 3 de main lifts.
Daarnaast heb ik het idee dat ik hier ook wel gewoon prima progressie mee moet kunnen boeken.
We zullen het vanzelf gaan merken, maar vandaag was in ieder geval al een grote stap in de goede richting!

Moest natuurlijk ff naar je Deadlift kijken, ziet er goed uit Tim! Wel die straps weg doen hé :P

Deadlift vorm +1. Mirin!

Moest natuurlijk ff naar je Deadlift kijken, ziet er goed uit Tim! Wel die straps weg doen hé :P

Thanks Berend.
Tja ze hebben geen magnesium hier.
Willen ze ook niet hebben dat je dat gebruikt.
Met hookgrip vind ik zonder magnesium deadliften echt niks.
Daarom gebruik ik nu dus de straps, maar merk er geen nadeel van qua grip.
Trok met de meet nog easy 242.5 kg, waarbij grip echt nul komma nul probleem was.

Thanks man, probeer er flink aan te werken.
Vind zelf nog wel iets te bol, mag borst nog wel wat meer omhoog zien te krijgen.

Netjes!
Het lijkt er een beetje op dat je na de lockout, je eigen ontspant/uitademt en daarna weer kracht zet om naar beneden te gaan. Lijkt dit alleen zo of is dit ook zo?

Netjes!
Het lijkt er een beetje op dat je na de lockout, je eigen ontspant/uitademt en daarna weer kracht zet om naar beneden te gaan. Lijkt dit alleen zo of is dit ook zo?

Nee, dat klopt wel.
Is omdat ik dan bovenaan ademhaal.
Dan kan ik spanning goed bewaren onderin om na pauze weer explosief te pullen.

Nee, dat klopt wel.
Is omdat ik dan bovenaan ademhaal.
Dan kan ik spanning goed bewaren onderin om na pauze weer explosief te pullen.

Klopt het dan ook dat je bovenin je spanning los laat, door het ademhalen? Ik ben geen expert he, maar mij lijkt dat niet goed.
Misschien dan anderen hier meer duidelijkheid over kunnen geven, maar het viel me op.

Klopt het dan ook dat je bovenin je spanning los laat, door het ademhalen? Ik ben geen expert he, maar mij lijkt dat niet goed.
Misschien dan anderen hier meer duidelijkheid over kunnen geven, maar het viel me op.

Je hebt gelijk inderdaad.
Had het zelf even verkeerd in mijn hoofd zitten.
Het doel was om het namelijk op deze manier te doen (zie van 06:50)

Volgende keer dus even beter op letten.

In hier :)

Ah ja ik snap je, alleen ademt hij een beetje uit onderin, dus niet bovenin haha.
Daarbij kan je ook wel ademen terwijl je alles aangespannen houdt, maar voor sommige mensen heeft dit wat oefening nodig.

Niet alleen je lifts zijn fancy, je filmpjes worden ook steeds fancy-er!

Welkom! :)

Ah ja ik snap je, alleen ademt hij een beetje uit onderin, dus niet bovenin haha.
Daarbij kan je ook wel ademen terwijl je alles aangespannen houdt, maar voor sommige mensen heeft dit wat oefening nodig.

Ja, zo had ik het dus ook gewild.
Had het dus alleen verkeerd onthouden.

Niet alleen je lifts zijn fancy, je filmpjes worden ook steeds fancy-er!

Hehe, thanks.
Ja, wil nu elke training wel filmen.
Zeker omdat ik alleen train is feedback van video materiaal gewoon ideaal.

Nice deadlift man

Terug
Naar boven